Skocz do zawartości

Oczyszczenie i konserwacja felg i opon - krótka relacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam małą uwagę, do malowania została użyta najgorsza farba. Jest to tylko marka która renomę zdobyła na zachodzie. Ale jak to często bywa fabrykę gdzie produkowano oryginał zamknięto, a produkcję przeniesiono do PL. Jednocześnie zmieniając całkowicie recepturę na kraje europy środkowo-wschodniej, na zachód idzie oryginalna receptura na oryginalnych surowcach, a to są dwa światy. Ponadto jak robiono porównania oryginału i farb robionych w PL, to się okazało że kilka tych robionych w PL ponad 2,5 krotnie przeskoczyło ten oryginał pod każdym kątem.

Wniosek: nie zawsze marka/oryginał jest tym co sobie wyobrażamy, a szczególnie ponad 90% produktów oferowanych na rynki europy środkowo wschodniej. Ponoć nie jesteśmy wymagającym klientem, dlatego otrzymujemy buble.

 

Sorry za mały spam, ale trochę mnie poniosło :D

 

Na farbach sie kompletnie nie znam. Wybrałem Hammerite, bo powiem szczerze nie chciało mi sie dawac podkladu np. minią pod inna farbę. Podejrzewam, że przy zmianie w nastepnym sezonie, z lata na zime, znów zrobie inspekcje i znow odczyszcze miejsce stykania sie koła z piastą. Wtedy być może użyje innej, polecanej przez ciebie. Tak więc jakbyś mógł podać jakieś przyklady to wszyscy bedziemy wdzięczni.

 

[ Dodano: 12 Styczeń 2012, 00:21 ]

też bym sobie pomalował felgi (też myślałem o hammerite) ale obawiam się że jak się nagrzeje i farba załapie to potem może być problem ze zdjęciem kół :/

 

Miałem tak kiedyś po lakierowaniu felg...

 

Z tego co sie orientuje właśnie hammerite nie przywiera, nie pali sie. Kiedyś ojeciec malowal metalowe elementu silnika malucha i bylo ok :) to byly czasy....

Opublikowano

Słuchajcie ostatnio tzn 1.września 2011 wymieniłem u siebie klocki ATE Ceramic, powiem wam że dużo mniej pylą i nie brudzą tak felg. Wymieniłem tylko z przodu i dodam że teraz mam bardziej brudne z tyłu niż z przodu.Tak że polecam jak chodzi o te klocki trochę droższe ale bardziej wytrzymałe i mniej brudzą.

Opublikowano

Barman, tylko pytanie jak to skutkuje na tarcze hamulcowe bo sądzę że jeżeli klocki mniej pylą to są twardsze a co za tym idzie zużywają się wolniej a to z kolei oznacza że tarcza się szybciej zużywa. dobrze rozumuję? :dontknow:

Opublikowano
.Tak że polecam jak chodzi o te klocki trochę droższe ale bardziej wytrzymałe i mniej brudzą.

 

herezje waszmość prawisz :)

 

kup naprawdę drogie sportowe klocki i prawie w pgóle nie bedą prawie pyliły ale skuteczność łapią dopiero jak się nagrzeją.

 

klocek tej samej klasy moze pylić albo nie pylić. Dochodzi jeszcze opcja tarcz z nawiertami/ rowkami itp.

Cena nie ma tu znaczenia. 8-)

Opublikowano

S3ci0r- do klocków kupiłem tarcze zimmermanny sport czyli są to tarcze nawiercane. I na razie jakiegoś dużego zużycia nie widzę.

Maggot- z hamowaniem dużo lepiej, u taty też zmieniałem ale na zwykłe ATE i też tarcze ATE, mamy takie same auta i moje lepiej hamują.

Co do tych ceramicznych klocków kosztowały mnie 250zł komplet na przednią oś. co zwykłe ATE 150zł

Opublikowano
Mam małą uwagę, do malowania została użyta najgorsza farba.

 

widzę, że specjalist asie trafił. Powiedz, bo mnie chyba też będzie czekało malowanie, jaki podkład i farbę najlepiej kupić?

 

Ja bym proponował podkład reaktywny, podkład epoksydowy antykorozyjny i na to jakąś emalię. A najlepiej oddać do lakiernika.

Z autopsji proponuję udać się do sklepu tj. mieszalni farb i porozmawiać (tylko nie jakieś OBI etc.), przedstawić co chce się zrobić, na pewno pomogą. Mi pomogli dopiero w szóstym punkcie, ale gość z obsługi był tak życzliwy, że przedstawiał mi całą metodologię procesu, który chciałem zrobić. W mieszalni można kupować na setki, co obniża diametralnie koszty zakupu farby. Ważne jest, aby wykorzystywać chemię z jednej linii, jednego producenta. Polecam również forum lakienik.info, tam podobnie jak i tutaj :good: są ludzie którzy bezinteresownie potrafią pomóc. Zamiast hammerite wziąłbym coś z novola, nobilesu, cieszyna.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam małą uwagę, do malowania została użyta najgorsza farba.

 

widzę, że specjalist asie trafił. Powiedz, bo mnie chyba też będzie czekało malowanie, jaki podkład i farbę najlepiej kupić?

 

Ja bym proponował podkład reaktywny, podkład epoksydowy antykorozyjny i na to jakąś emalię. A najlepiej oddać do lakiernika.

Z autopsji proponuję udać się do sklepu tj. mieszalni farb i porozmawiać (tylko nie jakieś OBI etc.), przedstawić co chce się zrobić, na pewno pomogą. Mi pomogli dopiero w szóstym punkcie, ale gość z obsługi był tak życzliwy, że przedstawiał mi całą metodologię procesu, który chciałem zrobić. W mieszalni można kupować na setki, co obniża diametralnie koszty zakupu farby. Ważne jest, aby wykorzystywać chemię z jednej linii, jednego producenta. Polecam również forum lakienik.info, tam podobnie jak i tutaj :good: są ludzie którzy bezinteresownie potrafią pomóc. Zamiast hammerite wziąłbym coś z novola, nobilesu, cieszyna.

 

Pozdrawiam

 

 

Mysle ze oddawanie lakiernikowi felg zeby podmalował w nich powierzchnie przylegania do piasty to jednak lekka przesada... Tak, wiem na jakim forum to napisałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.