talar23 Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 początkowo chciałem kupić nową linie 3M jednak czytając forum skusiłem się na Manzerne. FG500 PF2500 SF4000 + 3 dedykowane pady Flexipads. Na samym początku zdziwiony byłem czasem wypracowania FG500. W moich oczach pasty tej nie da się wyrobić do końca (zreszta 2 kolejnych również). Po każdej warstwie zmywałem resztę IPA i nakładałem kolejną pastę. Z efektu uzyskanego jestem bardzo zadowolony zadowolony. Połysk bardzo dobry brak jakichkolwiek hologramów i wszystko zakończyło by się gdyby nie rysy jest ich pełno. Czytając forum pisane było iż FG500 z rysami sobie radzi a nie wypełnia ich. To też przekonało mnie aby właśnie tą pastę spróbować. Przedstawię zdjęcia w słabej jakości ale myślę że widać o co mi chodzi. Dodam jeszcze, iż auto stosunkowo młode, lecz było już malowane. Co dalej z tym robić? czyżby pozostał mi papier ścierny, czy są jeszcze mocniejsze pasty? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Bio Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 talar23, Na jakich obrotach pracujesz ?
talar23 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 szczerze mówiąc nie wiem próbowałem kilka technik mam polerkę eurotec z regulacja obrotów od 1 do 6 i nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie jakim obrotom to odpowiada. Rozprowadzałem na 2 i coraz szybciej do ok 4 więcej nie kręciłem bo nie widziałem potrzeby. Jeszce jedno kiedy poleruje na tej 4 próbowałem zejść z powrotem na niskie obroty ( na innym elemencie) lecz nie widzę abym coś dodatkowego przez to uzyskał. Po prostu zakańczam prace na tych wysokich obrotach.
Tomasz KRK Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Zbyt mało informacji żeby coś konkretnie doradzić. Nie wiadomo nawet co to za lakier, jaka marka samochodu. Jedyna sensowna rada jaka mi się nasuwa to dokup do tego Fast Glossa futro, spróbuj może trochę mocniej docisnąć na wyższych obrotach (sprawdzając temperaturę lakieru co jakiś czas) i zrób jeden element tak, żeby efekt był zadowalający. Potem już tylko wystarczy zrobić to samo na reszcie auta
DOC Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Dodam jeszcze, iż auto stosunkowo młode, lecz było już malowane. Na zdjeciach sie tego nie zauwazy ale moze te rysy sa ukryte pod warstwa bezbarwnego? Sam jak stosowałem FG500 bylem pod wrazeniem tempa, w jakim ta pasta radzila sobie z rysami wiec troche dziwne ze po porzadnym wypracowaniu az tyle ich zostalo
talar23 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Jest to SEAT IBIZA 07 rok. Jak już wspomniałem samochód był cały malowany nie prze zemnie. Jaki lakier pozostaje wielką niewiadomą. Skoro tak bardzo się zrysował można wnioskować, że jest z tych miększych czy odwrotnie? Rysy widoczne na fotkach są na zewnętrznej warstwie lakieru i tego jestem pewien. Z futrem nie pracowałem jeszcze tak więc spróbuje. Wydaje mi się, że nie schowam ich tym sposobem. Spróbuje jednak zanim użyje papieru.
etiv Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 G3 na mokro, twardy pad i jedziesz z koksem, a nie będziesz bawił się...
grzybero Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 ........mam podobny problem...... mam rysy po tym jak moja córka umyła maskę zmywaczkiem Qchennym z ptasich QP... Pracowałem UC na twardym padzie ,UC na wełnie....i nic .... głębie koloru wydobyłem(zmatowienia-utlenienia usunąłem) ale ryski pozostały ..... zastanawiam się nad menzerna 500 .... ... jak nie to tak jak piszesz ostateczność ....Papier w ruch .... i Ps: lakier VW techno blue 97'
Pavlik Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Pracowałem UC na twardym padzie przecież UC nie jest do pracy z rotacją
etiv Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 przecież UC nie jest do pracy z rotacją bo spalisz nią lakier? nadaje się jak każda inna pasta polerska...
Pavlik Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 nadaje się jak każda inna pasta polerska
talar23 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 etiv - prawy błotnik robiłem G3 poźniej G6 jednak te rysy są nadal. Dość uparcie i wytrwale polerowałem lecz one nadal były. Po drugie gdybym chciał polerować auto G3 nie kupowałbym 3 past Matzerny za dużo większe pieniądze. Kupiłem je właśnie dlatego iż są wygodniejsze w pracy. Po G3 kolejny dzień trzeba rezerwować na czyszczenie samochodu.
spons Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 G3 na mokro, twardy pad i jedziesz z koksem, a nie będziesz bawił się... Tylko zaloz kombinezon, okulary ochronne i rozwies wszedzie folie, chyba ze lubisz duzo zmywac
etiv Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 wspomniałeś, że auto było już powtórnie malowane, więc tym bardziej te rysy powinny zejść nawet zwykłymi pastami, na Twoim miejscu w ostateczności spróbował bym papieru 2000, jeśli wtedy nie zejdą to rysy są pod klarem...
grzybero Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Października 2011 witam , nie chcę sie sprzeczać-świeżak jestem... Ultimate Compound Opis produktu Środek do czyszczenia lakieru (450 ml) Meguiar's® środkiem Ultimate Compound zrewolucjonizował produkty ścierne i polerujące. Nasza nowa technologia szybko usuwa uporczywą oksydację, plamy, odbarwienia po ptasich odchodach i inne uszkodzenia powłoki lakierniczej, jednocześnie polerując powierzchnię do lustrzanego połysku. W porównaniu z tradycyjnymi środkami polerskimi, nasza nowa formuła jest bezpieczna dla bezbarwnych lakierów, oczyszcza powłokę, tworzy zadziwiająco przejrzystą powierzchnię, wolną od zadrapań, zmatowień i zarysowań. Jakkolwiek zastosowany, [shadow=blue]ręcznie lub przy pomocy maszyny polerskiej [/shadow]Dual Action Polisher, środek Ultimate Compound jest idealnym wyborem do przygotowania lakieru pod woskowanie Twoim ulubionym woskiem firmy Meguiar's. stosowałem się do opisu- i wzorowałem na tym co Inni robią ...
mihnova Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Października 2011 grzybero, ale nie zaznaczyłeś najważniejszego przy pomocy maszyny polerskiej Dual Action Polisher Jeśli ty pracowałeś na rotacji to o to chodziło koledze Pavlik,
Pavlik Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Października 2011 Proponuję nie robić OT w temacie i z dyskusją przenieść się tu: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... sc&start=0
jacek_gti Opublikowano 29 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2011 Warto spróbować FB500 na wełnie, taki zestaw ściąga bardzo dużo i bardzo szybko a jak nie to papier wodny i jazda ...
krzysztof Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 ja próbowałem menzerny 5000 i miałem dziwny przypadek tzn na wełnie mniej zbierał niż na zielonym padzie 3M
chudy1987d Opublikowano 15 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2011 talar23 i jak rozwiązałeś problem tych rys?
talar23 Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2011 Szczerze mówiąc problemu jeszcze nie rozwiązałem. Polerowanie zakończyło się na przodzie (maska błotniki). Z braku czasu odpuściłem. Wełny na tym lakierze nie próbowałem. Jeśli będzie wolna chwila aby do tego wrócić napiszę. Polerując wełną pastę nakładacie bezpośrednio na nią czy rozcieracie na elemencie?
Mazder Opublikowano 17 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2011 To już jak ksiądz uważa. Są dwie szkoły: albo pastę wylewamy na lakier i zgarniamy padem/wełną jednym szybkim ruchem na niskich obrotach, albo kropimy na pad/wełnę i rozprowadzamy na powierzchni polerowanej. Na filmach szkoleniowych lepiej wygląda ta pierwsza metoda, więc może się wydawać bardziej popularna. Zaopatrz się od razu w przyrząd do czyszczenia padów wełnianych (taka specyficzna ostroga), bo zapchanym i posklejanym wiele nie zdziałasz. To że auto było powtórnie lakierowane, wcale nie musi oznaczać, że niefabryczna warstwa jest miękka i bardziej podatna na obróbkę. Przekonałem się niejednokrotnie, że lakiernicy mają wypaczone poczucie humoru i często przeginają z utwardzaczem albo klar kładą "barankiem" do tynkowania ścian. Zbadaj też dokładnie (pod światłem) strukturę tego lakieru. Czy nie ma "górek i dołków", czy rysy nie kryją się "pod spodem" etc. Może się okazać, że będziesz zmuszony użyć papieru ściernego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się