shadowpicture Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Witajcie! jest to jeden z moich pierwszych postów na forum! Czytam i czytam, szukam i znajduję wszystko co to forum może mi ciekawego zaoferować! A jest tego sporo Oglądając relację z działu "Pokaż swój blask" od razu zacząłem robić listę rzeczy, które muszę kupić żeby mój 12 letni passat wyglądał jeszcze lepiej:).. ale pewnie dnia natknąłem się na tą relację: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... sc&start=0 SZOK .. takie oczy zrobiłem , jak przeczytałem, że zrobiła to Koleżanka! i w tym właśnie momencie, zrodził się pomysł na ... PIMP my TICO Jest to Ticolocik z 1998 roku, od nowości w rodzinie mojej Żony... Najpierw Teściowa używała go jako samochodu dostawczego.. woził biedny drzewa, krzaki do ogrodu.. ogólnie nie miał łatwo... ale najgorsze było dopiero przed Nim...zaraz po zdanym egzaminie na Prawo Jazdy.. stał się wozidłem mojej Żony.. a później Jej Brata, obecnie mojego Szwagra... auto służyło do nauki jazdy, było rozbite, poobijane, ani razu nie serwisowane potem nastały lepsze dni.. troszkę się nim zająłem ale odkąd zmieniłem miejsce zamieszkania i kupiłem VW popadało w coraz to gorszy stan!! Od miesiąca stoi na parkingu, chciałem je sprzedać w cenie złomu / chociaż technicznie jest super sprawne / ale jak zobaczyłem temat Justyny, , że może się jeszcze do czegoś przydać! Tak to teraz wygląda: Zakupiłem już i czekam na dostawę: 1. epoxy brunox: http://allegro.pl/brunox-100ml-najlepsz ... 49102.html 2. mata szklana: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zywi ... 70091.html 3. klocek szlifierski: http://allegro.pl/klocek-szlifierski-z- ... 84135.html 4. papier ścierny: http://allegro.pl/papier-scierny-wodny- ... 70757.html 5. taśma lakiernicza: http://allegro.pl/tasma-lakiernicza-mas ... 70094.html 6. folia do lakierowania: http://allegro.pl/folia-ochronna-malars ... 76155.html 7. szpachlówka uniwersalna: http://allegro.pl/szpachlowka-uniwersal ... 72504.html 8. szpachelki: http://allegro.pl/szpachelki-japonki-ko ... 88899.html za szokującą sumę 95,55 wraz z kurierem... jak to wszytsko nałożę na Ticolota - dodam 30% do jego wartości Z relacji kol Justyny wiem, od czago zacząć i co robić dalej... Prośba o radę: - mam garaż podziemny w bloku.. dzisiaj z rana było w nim 12.5 C... ciut mało, ale rozumiem, że oczyscić z rdzy, pociągnąć epoxy brunox da rade? - mata szklana z zywicą i szpachlą też podejdzie? - lakierowanie zrobię pewnie lakierem w sprayu.. co o tym sądzicie? Prośba o pomoc: - tak informacyjnie i oczywiście niskobudżetowo, czy możecie proszę napisać jaką kupić glinkę, wosk i coś do plastików aby doprowadzić autko do porządku:) - ewentualnie, jak już uda mi się doprowadzić Ticolota do stanu umożliwiającego dalsze prace, czy znajdzie sie osoba z W-wy lub okolic, która pomogłaby mi zrobić .. Chyba tyle.. przepraszam,że się rozpisałem! Tomek UPDATE 2011-10-21 13:36 Zamieniłem się dziś z kolegami z pracy na zmianę drugą! Miałem chwilkę aby w świetle dziennym umyć Ticolota. Po myciu chciałem ocenić stan jego blach... Przy porannym przymrozku i ponad 3 może 4 tygodniach bez odpalania Tico mnie nie zawiodło Dzielnie odpaliło i ruszyliśmy na myjkę bezdotykową.... ponizej zdjęcia z aktualnym stanem blach.. powiem tak.. progi w miarę OK.. ale drzwi.. TRAGEDIA! Kolejnym minusem jest to,że w moim garażu.. wyłączyli prąd w gniazdkach! Dzwoniąc do SM dowiedziałem się, że "..'oczywiście, że wyłączyliśmy, przecież ludzie ładują akumulatory.." dyskusja nie miała sensu.. Myślę, że kilka osób miało rację i renowacja tych elemtów mija się z celem o ile w ogóle jest mozliwa.. postanawiam więc, zająć sie maską, tylną klapą! Oczyszczę też progi i drzwi z RUDEJ - zobaczymy, jeśli bedzie kawałek zdrowej blachy - połatam.. ale nie łudzę sie.. dolny fragment drzwi wygina sie w ręku:)) Z racji powyższego TICO zostanie moim poligonem do nauki Oczywiście jak tylko ogarnę maskę i klapę! Dzis wyjeżdżam na weekend.. ale od nowego tygodnia, postaram się znaleźć miejsce gdzie można podłączyć wiertarkę ze szczotką aby dobrać się do RUDEJ:) ################## UPDATED 2011-11-08 ################## Ruda została zebrana przy pomocy wiertarki i drucianych szczotek. Obolewam, że nie mam miejsca aby w spokoju popracować nad samochodem. Oczyszczone z rudej miejsca, przesmarowałem Cortanin F a po dobie Epoxy Bronoxem:) Dzisiaj wstawiam samochód do garażu.. odczeka sobie dobę i jutro w nocy chciałbym podejść do dziur z zywicą i matą szklaną. Poniżej kilka zdjęć:
gruby_RS Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 możecie proszę napisać jaką kupić glinkę, wosk i coś do plastików ceneo.pl i wybierasz najtansze - wszystko bedzie OK . Niecierpliwie czekam na relację
Justyna Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 shadowpicture, widzę, że bedziesz miał sporo pracy tak z perspektywy czasu patrząc zamieniłabym jednak epoxy brunoxa na antirust gel lub fertan. Co prawda i tak musisz usunąć najlepiej całą korozję, ale gdyby coś zostało to zastosowałabym teraz te preparaty, które wymieniłam. Czekam z niecierpliwością na relację, bo to sama przyjemność pracy przy aucie
Pavlik Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 gruby_RS, widzę, że dobry humor dopisuje shadowpicture, z całym szacunkiem, ale na chwilę obecną, to z tym Pimp my Tico, powinieneś pójść na jakieś forum lakiernicze i tam szukać pomocy
Marco Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Na pierwszy rzut oka to po ruszeniu kątówka tych drzwi to nie zostanie z nich za wiele... Podejrzewam ze progi tez są w fatalnym stanie,w masce tez będą dziury...Ta prawa strona...hmmm...te elementy nadają się do wymiany bo klepać to i kitować? Nie wiem czy przypadkiem nie porywasz się z motyką na słońce...I czy w ogóle jest sens takich działań. Ale... Zycze powodzenia.
blaha Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Tu raczej potrzebny jest migomat, diax i dużo blachy, a nie włókno- bo jak zerwiesz szlifierką lakier, to okaże się, że zdrowy metal będzie tylko na środku drzwi. Chyba, że chcesz przerobić tikacza na samochód w całości z włókna- wtedy kupiłeś za mało maty:P
shadowpicture Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 gruby_RS, Justyna dzięki za słowa otuchy - wiem że pracy sporo.. ale mam straszną potrzebę pracy fizycznej po 9 godzinach siedzenia przy biurku!! A że praca przy samochodzie tym lepiej:) Myślę, że 2 godzinki dziennie wieczorami będę mógł coś przy nim robić.. jak juz Synka spać położę Pavlik, Marco dzięki za konstruktywną krytykę.. samochód miał iść na sprzedaż w cenie złomu.. pomyślałem, że mogę sobie przy nim nieco potrenować.. nawet jak zrobię coś nie tak, nie będzie płaczu.. progi są w słabym stanie.. ale mam nadzieję, ze mata szklana i żywica będą miały się do czego przyczepić.. nie chce z niego zrobić auta pokazowego.. plan to usunąć rdzę i pójść w ślady Justyny.. potem i tak Tico pójdzie na sprzedaż...
bbarti Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 potem i tak Tico pójdzie na sprzedaż... Jak już zawitałeś na to forum, to kup lepiej sobie dobre kosmetyki, pasty, polerkę i potrenuj (wspaniała baza to treningu przed odpicowaniem Twojego VW) zamiast reanimować przerdzwiałe (bez urazy) TICO...
Poirot Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Jeśli do 95,55 doda się pozostałe koszty wyjdzie na to, że bardziej opłacało się kupić Tico w lepszym stanie.
shadowpicture Opublikowano 19 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 blaha, bbarti macie rację, tico traktuję jako bazę do ćwiczeń. Zanim jednak zaczne myć, glinkować, polerować i woskować, chcę pochylić się nad likwidacją rdzy.. chęci są, zakupione rzeczy z listy właśnie dotarły .. dajcie mi czas do końca tygodnia, podejdę do tematu praktycznie - zedrę Rudą, zobaczę jak to wygląda i dam Wam znać!
bbarti Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 shadowpicture, No to czekamy na efekty z prac - cierpliwości życzę - ostatnio reanimowałem progi w Fordzie KA 97r' i wiem, że to czasochłonne zajęcie
blade Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Żeby to było dobrze zrobione to możliwe że trzeba wstawić nowe progi a drzwi tylko wymienić na inne niezardzewiałe.
Baniek Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 shadowpicture, ja mam takie seicento (w rodzinie jest traktowany jako auto zastępcze;) Też obrałem sobie za punkt honoru na wiosnę go porobić i polepić bo poprzednia zima i brak częstszego użytkowania go trochę przyniszczyły więc Twojemu projektowi będę jak najbardziej kibicował i podpatrywał Trzymam kciuki!
Borek Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Bardzo fajne auto do takich zabaw ze względu na kanciastość i "podział" kazego elementu na wygodne do obrabiania obszary ( takie drzwi np: pod listwą, nad listwą, nad przetłoczeniem)
Moderator rychu Opublikowano 19 Października 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Chyba jednak blacha w Tico jest cieńsza niż w Polonezie i dotknięcie jej szlifierką może spowodować rozpad auta. Bo teraz to głównie rdza go trzyma w całości a chcesz ją usunąć Ale do poćwiczenia prac przy lakierze nadaje się bardzo dobrze No i najważniejsze. Jest spoiler więc masz gdzie piwo postawić Oczywiście na jakiejś miękkiej MF
Marco Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Żeby to było dobrze zrobione to możliwe że trzeba wstawić nowe progi a drzwi tylko wymienić na inne niezardzewiałe.tylko gdzie dostac nie zgnite drzwi do tico,a najlepiej w kolorze ,bo lakierowac cale auto(bo tylko tak byloby naklepiej) to kosz przewyzszajacy wartosc auta...
Gość Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 A ja uważam że na tym aucie kolega może zdobyć więcej doświadczenia niż nie jeden z Nas przez 3 lata. Dajesz śmiało tylko.....powoli Analizuj krok po kroku
grzybero Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 ........ tak jak piszą przedmówcy .... co się da połataj ,co trzeba(drzwi) wymień (nawet nie pod kolor) wszystkie elementy w ramach treningu wyprowadź na błysk i będziesz miał jedyna wersje TICO harlekin
einser77 Opublikowano 26 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2011 I jak tam działasz coś w temacie?
shadowpicture Opublikowano 27 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Października 2011 I jak tam działasz coś w temacie? Dziś wyjeżdżam i wracam dopiero w środę.. więc od środy zacznę łatać co się da.. jak tylko zrobię jakieś postępy od razu wrzucę info na forum:)
Fiodor Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2011 tylko gdzie dostac nie zgnite drzwi do tico,a najlepiej w kolorze ,bo lakierowac cale auto(bo tylko tak byloby naklepiej) to kosz przewyzszajacy wartosc auta... Szukaj na jakimś szrocie, chyba nie powinny być drogie. Dodatkowo dodam od siebie, że sam Brunox dużo ci nie da, bo jest słaby. Po roku rdza wychodzi na nowo. Dlatego przed Brunoxem zalecam zastosowanie środka o nazwie Fertan lub Cortanin F, są to środki do zabezpieczania zardzewiałych elementów stalowych przed dalszą korozją oraz przystosowują zaatakowane korozją powierzchnie pod zabezpieczenie powłokowe dostosowane do warunków eksploatacyjnych. Skutecznie chronią elementy metalowe przed rdzewieniem tworząc taninową powłokę ochronną. Wymagają wyłącznie oczyszczenia powierzchni z lekko związanej rdzy, a następnie aplikacji tego środka. Potem na to możesz położyć dwie (a nawet trzy) warstwy Brunoxa (którego już masz) ale jako podkładu epoksydowego (bo też spełnia taką funkcję). Dopiero potem nakładaj farby podkładowe itd. To gwarantuje dużo większą skuteczność czasową na rdzę. Polecam Fertan jest na prawdę dobry bo sam stosowałem.
shadowpicture Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 tylko gdzie dostac nie zgnite drzwi do tico,a najlepiej w kolorze ,bo lakierowac cale auto(bo tylko tak byloby naklepiej) to kosz przewyzszajacy wartosc auta... Szukaj na jakimś szrocie, chyba nie powinny być drogie. Dodatkowo dodam od siebie, że sam Brunox dużo ci nie da, bo jest słaby. Po roku rdza wychodzi na nowo. Dlatego przed Brunoxem zalecam zastosowanie środka o nazwie Fertan lub Cortanin F, są to środki do zabezpieczania zardzewiałych elementów stalowych przed dalszą korozją oraz przystosowują zaatakowane korozją powierzchnie pod zabezpieczenie powłokowe dostosowane do warunków eksploatacyjnych. Skutecznie chronią elementy metalowe przed rdzewieniem tworząc taninową powłokę ochronną. Wymagają wyłącznie oczyszczenia powierzchni z lekko związanej rdzy, a następnie aplikacji tego środka. Potem na to możesz położyć dwie (a nawet trzy) warstwy Brunoxa (którego już masz) ale jako podkładu epoksydowego (bo też spełnia taką funkcję). Dopiero potem nakładaj farby podkładowe itd. To gwarantuje dużo większą skuteczność czasową na rdzę. Polecam Fertan jest na prawdę dobry bo sam stosowałem. Tak jak radził Fiodor, zaopatrzyłem się w Cortanin F. W poniedziałek rdza z maski, dachu i prawej strony została zerwana. Niestety zrobiło się już mocno ciemno na dworze i nie dałem rady dokończyć lewej części. Ku mojemu zdziwieniu, pod rdzą jest .... blacha mam zdjęcia - wrzucę pewnie jutro, dzisiaj chce pociągnąć całość Cortanin F. Pozdrawiam!
Fiodor Opublikowano 3 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2011 Dodam jeszcze, że przy stosowaniu Fartana (nie wiem jak z Cortanin F) trzeba zastosować po jego nałożeniu przerwę najlepiej na 48 godzin. Dopiero potem można na niego nakładać inne środki, podkłady lub farby.
shadowpicture Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2011 Mały update - tico odrdzewione, potraktowane Cortanin F i Brunoxem.... potem przydażyło się zapalenie oskrzeli i od 1.5 tygodnia nie jestem w stanie dojść do siebie.. jutro wylatuje na 3 tygodnie wakacji.. tak więc TICO z żywica+mata szklana, szpachla i lakierem czeka aż wrócę.. Tomek
Justyna Opublikowano 19 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2011 shadowpicture, wstawiłbyś jakieś fotki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się