jaypablo Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Witam Panowie. Mam hondę civic v 95 rocznik. Kod koloru . Pojawiło się w niej sporo rdzy. Klapa bagażnika, nadkola, progi. Jest też w kilku miejscach odprysk/burchel. Posiadam: + garaż - jest w nim teraz trochę zimno, wiadomo zbliża się powoli zima + pistolet niemieckiej firmy (jakiś dobry, nie pamiętam dokładnie jaki) + sprężarkę (również niemieckiej firmy, wydajna) Wiem, że tego typu tematów na forum jest wiele. Czytałem je i ciężko zebrać to w jedną całość. Generalnie czym więcej przeglądam fora, czytam ebooki, tym większy mam mętlik w głowie. Mieszkam w niewielkim miasteczku i wolałbym zamówić materiały przez internet. 1. Jakie sklepy polecacie? Takie w których kupie wszystkie potrzebne mi rzeczy 2. Jakiej firmy lakier, pokład polecacie? 3. Znacie może firmę która proponuje gotowe zestawy? Mam na myśli lakiery, podkłady, rękawiczki itd.. kompleksowo - chciałbym się zabrać na dniach za robotę. Zdjęcia rzeczy do zrobienia : 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Proszę o rady fachowców
Xeper Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 1. Jakie sklepy polecacie? Takie w których kupie wszystkie potrzebne mi rzeczy 2. Jakiej firmy lakier, pokład polecacie? 3. Znacie może firmę która proponuje gotowe zestawy? Mam na myśli lakiery, podkłady, rękawiczki itd.. kompleksowo - chciałbym się zabrać na dniach za robotę. Witaj, skontaktuj sie z partnerem forum - sklepem mx_nowicki http://forum.kosmetykaaut.pl/viewforum.php?f=73
tukolarz Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 jaypablo, takiej rdzy jak masz na samochodzie to nie pozbędziesz się trwale garażowymi sposobami. Po prostu po jakimś czasie purchle znowu wyjdą (tym bardziej, że tak naprawdę nie masz w ogóle warunków- temp. itd. ). Te zdjęcia pokazują tylko jak to wygląda z zewnątrz. Nie wiadomo jak korozja posunęła się pod lakierem. Ja bym raczej odkładał kasę na zrobienie tego w profi sposób i często mył samochód (żeby korozja dalej się nie posuwała). Jak chcesz się jednak na stałe pozbyć problemu to trzeba pobawić się w piaskowanie, wycinanie, i wstawianie niektórych elementów (tam gdzie ruda już się posunęła). Kładzenie "dobrego" lakieru na źle przygotowane podłoże właściwie mija się z celem. Nie da się tego zrobić dobrze i tanio. Lakierowanie to nie jest tanie hobby . Bębny, zaciski itd. możesz robić sam, bo tu wiele inwencji nie trzeba... A felgi oddać do renowacji.
blade Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Jeśli chodzi o np: błotnik to narzędzia nie wystarczą. Przecież to nie jest odprysk czy mały purchel więc zaprawka nie wystarczy. Trzeba usunąć całe ognisko korozji i ocenić czy nie będzie konieczne wspawanie reperaturki. A samo usunięcie ognisk, zamalowanie ew szpachlowanie nie pomoże bo korozja w tym miejscu wróci
_Shadow Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 w hondzie nawet spawanie nie pomaga, i tak wróci ale np po 1,5 -2 latach mam taką samą i u mnie wyglądąło gorzej, ale zrobione przez lakiernika z reperaturkami
wodnik_9 Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Oj tam czepiacie się przecież ma niemiecki pistolet i sprężarkę... A tak poważnie Kolego to wydaje mi się, ze jeżeli zadajesz takie pytania to oznacza tylko i wyłączenie, że nie powinieneś tego robić - bo się narobisz, wydasz jakieś mniejsze bądź większe pieniądze a efekt może być gorszy niż przed robotą.
jaypablo Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Powiedzmy, że samochód nie jest wart aż takiej dokładności. Chciałbym pozbyć się na jakiś czas tej rdzy. Głównie chodzi mi o to aby wizualnie przez jakiś czas to wyglądało. Chcę go trochę zabezpieczyć przed zimą. A w lato wrócę może do tematu na bardziej poważnie. Wszystkie potrzebne narzędzia posiadam. - sprężarka - pistolet - spawarkę - szlifierki kątowe jedynie czego nie posiadam to ciepłego garażu ;/ bo się narobisz, wydasz jakieś mniejsze bądź większe pieniądze a efekt może być gorszy niż przed robotą. Zrobiłem tylną klapę i całkiem nieźle mi wyszło. Nie widać, że było coś tam naprawiane. Kolor dobierałem próbnikiem. Więc się nie nabijaj, każdy od czegoś zaczyna. Napisałem "pistolet-sprężarka niemiecka" ponieważ nie pamiętam jakiej firmy itd. Sprzęt jest brata i u niego się znajduję, dlatego nie ma dokładnego opisu. w hondzie nawet spawanie nie pomaga, i tak wróci ale np po 1,5 -2 latach mam taką samą i u mnie wyglądąło gorzej, ale zrobione przez lakiernika z reperaturkami Ile zapłaciłeś u lakiernika?
cosworth77 Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 jak chcesz zabezpieczyć na zime to zeskrob te pęcherze wyczyść z grubsza szczotą i nakładaj brunox albo coś podobnego a na to podkład i zostaw do wiosny zobaczymy jakie nowe niespodzianki wyjdą
wodnik_9 Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Więc się nie nabijaj, każdy od czegoś zaczyna. Napisałem "pistolet-sprężarka niemiecka" ponieważ nie pamiętam jakiej firmy itd. Sprzęt jest brata i u niego się znajduję, dlatego nie ma dokładnego opisu. Z przymrużeniem oka, nie chodziło mi o wyśmiewanie się z ciebie a raczej o bezgraniczne zaufanie nas/Polaków do produktów pochodzących od tak zwanego wroga. Sorka jeżeli ubodło jak chcesz zabezpieczyć na zime to zeskrob te pęcherze wyczyść z grubsza szczotą i nakładaj brunox albo coś podobnego a na to podkład i zostaw do wiosny zobaczymy jakie nowe niespodzianki wyjdą Popieram 100%
maya Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 ja bym zrobił tak do gołej blachy gdzie się da potem http://allegro.pl/odrdzewiacz-w-zelu-zo ... 87414.html aby wyżarło w dołkach wszystkich, następnie do zabezpieczenia KOMPLEKSOR 2000 firmy NOLACK do kupienia tylko w Warszawie potem podkład OTPIMA jest tani ale bardzo dobry dobrze kryję i potem łatwy w obróbce http://www.devitolakiery.pl/optima-podk ... -p-82.html następnie bezbarwny tutaj do woli ja używałem lakier bezbarwny akrylowy automax łatwy do wypolerowania, matujesz 2000 i jeden przejazd FC+ i jest to co trzeba potem EF na wykończenie i jest ok, jeśli chodzi o twardość to taki sam jak fabryczny hondy, jak masz dobrą sprężarkę i pistolet to bez problemu pomalujesz to bardzo dobrze
Partner forum MrCleaner Opublikowano 12 Października 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Polecam MxNowickiego paru naszych klientów już się tam zaopatrzyło i wszyscy z lakierów byli zadowoleni
jaypablo Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Polecam MxNowickiego paru naszych klientów już się tam zaopatrzyło i wszyscy z lakierów byli zadowoleni Napisałem do nich wiadomość, czekam na odpowiedź...
Dystrybutor mx_nowicki Opublikowano 12 Października 2011 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Bardzo dziękujemy za polecenie. W sprawach lakierniczych ja niestety nie pomogę ale Paweł za chwilę odpisze na maila Pozdrawiam Wiolka
Piotrek_S Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 jaypablo 1. Lecisz rudego kątówką do żywej blachy. Co się nie da to druciakiem na wiertarce szlifierce itd. Oczyszczasz ile się da. Jeśli nie ma możliwość a są dziury - spawasz reperaturki. 2. Na oczyszczoną blachę kładziesz wash primer - najlepiej 2 komponentowy. I niech Cie Bóg broni mazać brunoxami czy innym badziewiem Jako skuteczny mogę Ci polecić Spies Heckers 4075 z utwardzaczem kwasowym. 2. Na to kładziesz podkład akrylowy wypełniający - jak będziesz sie zaopatrywał w Spies Hecker to kup 5107 - dobry i nie drogi, rozlewają na setki. 3. Na podkład dajesz szpachel - jak wyschnie to docierasz. Pilnuj, żeby nie zaciągnął wilgoci z powietrza bo będzie siadał. 4. Na szpachla podkład akrylowy 5. Baza 6. Bezbarwny 7. Na 80% polerka bo w takich warunkach pewnie złapiesz jakieś syfy na lakier, albo wilgoć wejdzie w nieutwardzony bezbarwny i będziesz miał mat.
maya Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Piotrek ile ten Spies Hecker wytrzymuje ?
jaypablo Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Najgorsze, że w garażu zimno i wilgoć panuje (szczególnie teraz, kiedy to pada obficie). Jakąś dmuchawę, nagrzewnice zastosować?
Piotrek_S Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Piotrek ile ten Spies Hecker wytrzymuje ? Przy dograniu wszystkiego zgodnie ze sztuką u mnie trzyma 2 rok na wspawanych reperaturkach i rudego brak. Zarówno z jednej jak i drugiej strony - ale stosowałem go po obu stronach. [ Dodano: 12 Październik 2011, 16:22 ] Najgorsze, że w garażu zimno i wilgoć panuje (szczególnie teraz, kiedy to pada obficie). Jakąś dmuchawę, nagrzewnice zastosować? Aha - nie susz lakierów, szpachli i podkładów, farelkami suszarkami itd. Temperatura powinna być jednakowa w całym garażu - optymalnie 20 stopni. Możesz się pokusić o kupno kozy - takiej na drewno za 200zł Powinna starczyć.
jacek_1 Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 No i jeszcze do tej calej listy zakupowej dopisz rozcienczalnik do cieniowania wtedy ukryjesz przejscie starego bezbarwnego w nowy.
Piotrek_S Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 No i jeszcze do tej calej listy zakupowej dopisz rozcienczalnik do cieniowania wtedy ukryjesz przejscie starego bezbarwnego w nowy. Tak Dobrze Jacek podpowiada Jeden do cieniowania bazy - bo to srebro, a drugi do cieniowania bezbarwnego
miki Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Piotrek_S, kolego nie ma rozcięczalnika do cieniowania bazy!!! Jest preparat do cieniowania i daje się go w spód a nie jak ma to miejsce przy klarze na wierzch.
Piotrek_S Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Piotrek_S, kolego nie ma rozcięczalnika do cieniowania bazy!!! Jest preparat do cieniowania i daje się go w spód a nie jak ma to miejsce przy klarze na wierzch. No! OK. Miki - wiesz jak cieniować srebro używając takiego preparatu do cieniowania? Właśnie to miałem na myśli tylko źle się określiłem [ Dodano: 12 Październik 2011, 22:56 ] W sumie to głupie pytanie zadałem - na pewno wiesz jak się tego używa. Jakbyś mógł podrzucić info. Ja mam u siebie srebrny i całość sobie polakierowałem. Natomiast na parkingu jakiś f..ut otwierał drzwi i na miesięcznym lakierze zrobił mi dziurę do podkładu Przydało by się to pomalować i za bardzo nie wiem jak to zrobić by nie było widać. Z całymi elementami sobie radzę bez problemowo - ale przy naprawie "punktowej" wiadomo, na końcach przejść ziarno staje. W mieszalni sprzedali mi taki preparat do cieniowania srebrnej bazy - jak się później okazał to nic innego jak 1k klar. Za wszelkie informacje odnośnie takiej naprawy będę wdzięczny.
miki Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Jak masz dziurkę do podkładu to na razie ją sobie zapraw pędzelkiem. Nie używam preparatu do cieniowania jeśli już to czasami żywicy bazowej(jak nie zapomnę kupić), ziarno na przejściu Ci wstaje bo zapewne sprzęt masz nie odpowiedni i technikę też. Chętnie bym Ci to wytłumaczył co i jak ale nie potrafię przekazywać wiedzy klawiaturą. Używa się tego przed aplikacją bazy. Pryskasz na zmatowiony element najpierw preparatem do cieniowania czekasz chwilkę i dajesz bazę, później klar i na przejściu rozcieńczalnik do cieniowania.
Piotrek_S Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2011 Jak masz dziurkę do podkładu to na razie ją sobie zapraw pędzelkiem. Nie używam preparatu do cieniowania jeśli już to czasami żywicy bazowej(jak nie zapomnę kupić), ziarno na przejściu Ci wstaje bo zapewne sprzęt masz nie odpowiedni i technikę też. Chętnie bym Ci to wytłumaczył co i jak ale nie potrafię przekazywać wiedzy klawiaturą. Używa się tego przed aplikacją bazy. Pryskasz na zmatowiony element najpierw preparatem do cieniowania czekasz chwilkę i dajesz bazę, później klar i na przejściu rozcieńczalnik do cieniowania. Raczej przed zimą nic z tym nie zrobię - poczekam do wiosny z racji braku garażu. Sprzęt na pewno mam nie odpowiedni bo to chińczyk za 80zł popularny speedway z dyszą 1.4 Czyli wychodzi na to, że blender do bazy jest lepszy niż te specyfiki. No nic - do wiosny trochę czasu na przemyślenia ale dzięki za info - trochę mi się rozjaśniło
maya Opublikowano 13 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2011 Piotrek_S, kolego nie ma rozcięczalnika do cieniowania bazy!!! Jest preparat do cieniowania i daje się go w spód a nie jak ma to miejsce przy klarze na wierzch.różnie to wszyscy mówią, zazwyczaj no forach piszą że cieniują bazę żywicą
krzysztof Opublikowano 13 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2011 mógłby ktoś napisać ,tak na chłopski rozum jak zrobić przejście z tym rozpuszczalnikiem?? czy przejście się robi tylko na klarze czy na bazie też???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się