Skocz do zawartości

Fiat 125P- czas na zmiany


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem ściągnąć jak najwięcej, bo w tę konserwację to w większości wgryzł się już kilkunastoletni brud i trzeba to było dobrze wyczyścić. Teraz po naniesieniu nowego środka będzie to na pewno lepiej wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jak obiecałem- zająłem się silnikiem i zamieszczam trochę fotek. Po rozmowie z tatą doszliśmy do wniosku, że nie będę teraz używał kwasowego Tenzi Truck, tylko lecę samym APC. Nie ma sensu odrywać lakieru z komory silnika. Chodzi tylko o odświeżenie i pozbycie się z grubsza konserwacji.

 

Na początek jeszcze kilka fotek bagażnika "po":

 

ssa44898.jpg

 

ssa44899.jpg

 

ssa44900.jpg

 

ssa44901.jpg

 

No i aktor dziś pierwszoplanowy:

 

ssa44902.jpg

 

ssa44904.jpg

 

ssa44922.jpg

 

ssa44923.jpg

 

ssa44905.jpg

 

ssa44924.jpg

 

ssa44906.jpg

 

ssa44907.jpg

 

ssa44914.jpg

 

ssa44913.jpg

 

ssa44912.jpg

 

ssa44911.jpg

 

ssa44909.jpg

 

ssa44908.jpg

 

ssa44915.jpg

 

ssa44916.jpg

 

ssa44917.jpg

 

ssa44918.jpg

 

ssa44930.jpg

 

ssa44910.jpg

 

ssa44933.jpg

 

ssa44932.jpg

 

ssa44931.jpg

 

ssa44925.jpg

 

ssa44926.jpg

 

ssa44928.jpg

 

ssa44929.jpg

 

ssa44919.jpg

 

ssa44935.jpg

 

ssa44934.jpg

 

ssa44936.jpg

 

Na koniec jeszcze małe pytanko. Czym radzilibyście dopracować te klucze na błysk?

 

ssa44920.jpg

 

Jak zwykle dziękuję za uwagę i zachęcam do komentowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Franek Właśnie staram się nie, ale jest to bardzo ciężkie, ponieważ jest on już w tak lichej kondycji że czasem samo pojechanie karcherem wystarczy do zdarcia lakieru do podkładu :/

Silnik bardzo zachowawczo potraktowałem w porównaniu np. do wnęk czy bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominam ten samochód jako najgorszy szajs jaki w życiu miałem. Rocznik 84, kryzys w fabryce i chyba pijani robotnicy, którzy ten badziew do kupy składali:)

On był fajny w latach swojej świetności czyli w 68 roku albo jeszcze wersja 125 włoska z początku lat 70 ale nie polska, licencyjna 20 lat po resztkach jego świetności. Sorry, że tak spaprałem ogólne zachwyty ale musiałem się wyżyć. Widzę, że masz już siedzenia z Poloneza. W pewnym etapie produkcji je zunifikowali i całe szczęście. Te stare były węższe, niewygodne i tak wyprofilowane, że zjeżdżało się z tego skaju non stop, dlatego też większość właścicieli miała na nich jakieś pokrowce bo raz że niemiłosiernie śliskie a dwa że czarny skaj powodował w lecie poparzenia 1 stopnia:)

A fotele od Poldka to był wypas:)

 

PS: Dzięki tej niechlujnej konserwacji tak dobrze się trzyma do dziś! Szczęście że fachurzy nie zatkali otworów odpływowych z drzwi i wnęk jak często w tamtych latach mieli w zwyczaju robić. Bo efekt był odwrotny do zamierzonego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominam ten samochód jako najgorszy szajs jaki w życiu miałem.

 

Przez pryzmat tego czym dzis jeździmy trudno to nazwac samochodem, moj tez ciagle sie psuł i ile razy go pchalismy z ziomalami to chcialbym miec teraz tyle stówek w kieszeni na kosmetyki. Tylko że to byly inne czasy, troche jestes mlodszy ode mnie :P ale powinienes pamietac że wtedy lepiej było ch.... jechac jak dobrze iść :D Ja zeby zarobic na paliwo i naprawy handlowalem grzybami "przy szosie" a cos typu Golf II czy Kadett "E" tzw "łezka" to postrzegalem jak dzis GTR-a czy Pagani Zonde... :lol:

Coby nie offowac totalnie, to swietna robota, biorac pod uwage ze to nie to samo co przetrzec APC i QD kilkuletnie, garażowane auto :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeglądając jeszcze raz, czytając ponownie komentarze odwiedziłem dziś sklep MX_NOWICKI.

Zaopatrzyłem się e mega zestaw do początkowej odnowy mojego 125p. Stoi już prawie rok pod chmurką (od kiedy go kupiłem z myślą od odrestaurowaniu).

 

Niestety mój nie jest w takim stanie jak twój, ale będzie robiony na customa wiec zobaczymy.

 

Jutro startują pracę więc relacje będą na bieżąco.

Podzielimy się spostrzeżeniami z prac nad 125p :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

:mrgreen:

no powiedzmy że przy tych kluczach to zaczynasz od papieru 800 i kolejno 1000, 1200, 1500, 1800, 2000, 2500 - dwa ostatnie na mokro, na koniec jakimś AG Metal Polish i powinno świecić jak psu nos :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko niestety nie mam nic w stylu AG MP, a on pewnie nadaje efekt końcowy :/ Ale zobaczę jak będzie po samym papierku.

 

wg mnie nie ma sensu iść w AG. Lepszym rozwiązaniem będzie Autosol. Mają pasty dedykowane do różnych metali, cenowo też dobrze wychodzi. Można nabyć w jednym z partnerskich sklepów.

 

Po samym papierze nie będziesz miał zadowalającego efektu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saintmc, po samym papierze też będzie miał już fajny efekt i takie jakby "przymglone" lustro, ale fakt faktem, że pasta na końcu robi dużą robotę - wystrzegaj się jedynie wynalazków typu Aluchrom a będzie dobrze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec jeszcze małe pytanko. Czym radzilibyście dopracować te klucze na błysk?

jeśli są to oryginalne klucze od fiacika , to ja bym tylko wyczyścił i zostawił w oryginale będą miały większą wartość kolekcjonerską:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prac nad Fiacikiem ciąg dalszy. Do piaskowania i malowania poszły felgi, przy okazji posiedziałem trochę nad wnękami nadkoli.

 

ssa45108.jpg

 

ssa45109.jpg

 

ssa45110.jpg

 

ssa45111.jpg

 

ssa45112.jpg

 

ssa45113.jpg

 

ssa45114.jpg

 

ssa45115.jpg

 

ssa45116.jpg

 

ssa45117.jpg

 

ssa45135.jpg

 

ssa45136.jpg

 

ssa45137.jpg

 

ssa45144.jpg

 

ssa45143.jpg

 

ssa45142.jpg

 

ssa45141.jpg

 

ssa45140.jpg

 

ssa45139.jpg

 

ssa45138.jpg

 

ssa45145.jpg

 

ssa45146.jpg

 

ssa45147.jpg

 

ssa45148.jpg

 

ssa45149.jpg

 

ssa45150.jpg

 

ssa45151.jpg

 

ssa45157.jpg

 

ssa45156.jpg

 

ssa45155.jpg

 

ssa45154.jpg

 

ssa45153.jpg

 

ssa45152.jpg

 

ssa45159.jpg

 

ssa45158.jpg

 

ssa45160.jpg

 

ssa45161.jpg

 

ssa45168.jpg

 

ssa45162.jpg

 

ssa45164.jpg

 

ssa45165.jpg

 

Już nie jestem w stanie wymyślić co jeszcze mógłbym dopieścić przy tej maszynie ;) Wygląda na to, że "mission complete" i pozostaje cieszyć się weekendami spędzonymi z tym autkiem ;)

 

Dziękuję za czas spędzony w tym temacie i wszystkie komentarze, liczę że co jakiś czas będziecie tu wpadać na pogawędkę :P

 

P.S. Myślę, że jeszcze raz pokażę tutaj Fiata, przygotowanego na pewien event :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.