Skocz do zawartości

VICTORIA - test past polerskich od mx_nowicki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pasty polerskie VICTORIA

Sample do testów otrzymałem od mx_nowicki za co uprzejmie dziękuję!

 

Co testujemy?

Testujemy zestaw trzech past polerskich firmy VICTORIA www.victoria-online.de dostępnych w PL przez sklep http://www.pielegnowacauto.pl/producent/victoria/ prowadzony przez kolegę mx_nowicki

 

W skład zestawu wchodzą:

- pasta mocnościerna (no 103)

- pasta średniościerna (no 105)

- pasta wykończeniowa (no 104)

 

Opis produktów na www.pielegnowacauto.pl

Victoria Paint Renovation No.103 - mleczko mocno ścierne

VICTORIA Paint Renovation No.103 to mocno ścierne mleczko polerskie. Bardzo wydajne, nie zawierające silikonów. Szczególnie przeznaczone do odświeżania starych powłok lakierniczych. Nadaje się zarówno do lakierów które straciły swój połysk w wyniku starzenia się jak i świeżo malowanych powierzchni lakierniczych. Do użytku ręcznego i maszynowego.

Wskazówki (wybrane):

- Używając maszyny polerskiej, ustaw obroty na 1.500-2.000 rpm.

- Po użyciu mleczka No.103 zastosuj VICTORIA Paint Renovation No.105, a następnie VICTORIA Paint Polish No.104 w celu wygładzenia lakieru

 

VICTORIA Paint Renovation No.105 - mleczko średnio ścierne

VICTORIA Paint Renovation Fine to średnio ścierne mleczko polerskie na bazie tlenku aluminium. Służy do czyszczenia nowych, jak i starych, zniszczonych powłok lakierniczych. Usuwa ryski i mniejsze niedoskonałości lakieru. Usuwa zmatowienia po papierze ściernym 2000. Jest drugim etapem korekcji lakieru, po mleczku No.103. Nie zawiera silikonu. Do użytku ręcznego i maszynowego.

Wskazówki (wybrane):

- Używając maszyny polerskiej, ustaw obroty na 1.500-1.800 rpm.

- W przypadku dużych niedoskonałości lakieru, przed użyciem mleczka No.105 zastosuj VICTORIA Paint Renovation No.103

- Po użyciu mleczka No.105, zastosuj VICTORIA Paint Polish No.104 w celu wygładzenia lakieru

 

VICTORIA Paint Polish No.104 - politura lekko ścierna

Paint Polish No.104 to super wykończeniowy środek polerski. Usuwa koliste ślady i hologramy po renowacji lakieru oraz zmatowienia po papierze 3000. Pozostawia piękny połysk. Nie zawiera rozpuszczalników i silikonu. Do użycia ręcznego i maszynowego.

Wskazówki (wybrane):

- Używając maszyny polerskiej, ustaw obroty na 1.500-2.000 rpm.

- Przed użyciem politury No.104 zastosuj VICTORIA Paint Renovation No.103 (jeżeli lakier jest bardzo zniszczony) lub VICTORIA Paint Renovation No.105 (jeżeli na lakierze znajdują się mniejsze rysy)

 

Zalecenia producenta dotyczące pracy maszynowej testowanych past odnoszą się do rotacji. Niestety, nie ma wskazówek do pracy na maszynie DA.

 

Wrażenia przed rozpoczęciem prac:

Wszystkie 3 pasty mają kolor biały i konsystencje gęstą, nielejącą się. Najbardziej przypominały mi jogurt naturalny, ale taki gęsty, że nie wyleje się z opakowania położonego na bok. Zapach jest chemiczny, delikatny i w sumie nawet dość przyjemny. Nie przeszkadza w pracy. Nie byłem w stanie odróżnić poszczególnych past od siebie ani po wyglądzie ani po zapachu.

 

Zdjęcie rzeczywiste próbek:

04sample.jpg

 

Wrażenia z pracy:

Obiektem testowym była maska Forda Focusa 2004/2005. Kolor srebrny. Tydzień temu na całe auto był nakładany Meguiars ColorX maszyną DA, także lakier był oczyszczony i pozbawiony przebarwień i oksydacji. Jeśli chodzi o rysy, to normalnie, jak w 7 letnim aucie bez korekty (bo pojechanie AIO na DA trudno nazwać korektą). Tuż przed testem lakier został umyty szamponem Meguiars NXT Car Wash i wysuszony waflem. Testy przeprowadzone w cieniu, na chłodnym i suchym lakierze. Temperatura ok. 26*C, dość wilgotno, niezbyt mocny wiatr.

 

Do pracy użyta została maszyna DA Kestrel DAS6 z padami 125mm:

- polishing Scholl (pomarańczowy) -> no 105

- polishing Monster Sine (żółty) -> no 103

- finishing Scholl (czarny waflowy) -> no 104

12padypasty.jpg

 

Widok maski przed pracą: widać wyraźnie w jakim stanie jest lakier i jak wyglądają ryski w świetle popołudniowego słońca.

52684898.jpg

31654066.jpg

79474572.jpg

10bezkorekty.jpg

 

No to czas na :ad:

 

Pasta średniościerna (no 105)

DA speed: 5-6

PAD: polishing

Tak prezentuje się testspot po 2 aplikacjach pasty średniościernej (no 105)

05105.jpg

06105.jpg

 

Widać pojedyncze, głębsze ryski, które nie zostały zdjęte korektą. Wykończenie jest dobre, na tym lakierze nie dostrzegłem żadnych zmatowień ani hologramów pochodzących z kombinacji pad/pasta/DA.

 

 

Pasta mocnościerna (no 103)

DA speed: 5-6

PAD: polishing

Tak prezentuje się testspot po 2 aplikacjach pasty mocnościernej (no 103)

08103.jpg

09103.jpg

 

Widać, że praktycznie wszystkie ryski zostały usunięte. Trzeba szukać pod słońce jakichkolwiek nieusuniętych doskonałości. Co ciekawe, wykończenie również jest dobre - podobnie jak przy paście 105 nie dostrzegłem zmatowień ani hologramów pochodzących z kombinacji pad/pasta/DA.

 

 

Pasta lekkościerna (no 104)

DA speed: 4-5

PAD: finishing

Tak prezentuje się testspot pasty 103 po aplikacji pasty lekkościernej (no 104)

10103104.jpg

 

a tak pasty 105 po aplikacji pasty lekkościernej (no 104)

11105104.jpg

 

Wykończenie po użyciu 104 poprawiło się, ale raczej nieznacznie. Cały czas jest bardzo dobre, ale na tym lakierze nie dostrzegłem wielkich różnic po aplikacji pasty 104 po pastach 103/105. Ale owszem, gloss jakby bardziej podkręcony...

 

 

Po zakończeniu testów zrobiłem całą maskę jednym przejściem 103 na padzie polishing + jedno przejście 104 na padzie finishing. Po dokładnym usunięciu resztek past przyszedł czas na LSP. Początkowo chciałem położyć Meguiars Professional #16, potem Finish Kare 1000P Hi TEMP, ale w końcu stanęło na Chemical Guys Butter Wet Wax. Rezultat po spolerowaniu był świetny. Bardzo mocny połysk i odbicie. Również poproszona o opinię osoba która ma w d*** całe to masowanie siuwaksami entuzjastycznie wypowiadała się o wyglądzie lakieru. Widać combo 103/104 Victorii dobrze przygotowuje lakier pod LSP.

 

Pare fotek po korekcie + CG Butter Wet Wax:

imgp9161q.jpg

imgp9163u.jpg

 

Trzeba się troche natrudzić, żeby obiektywem wyłapać swirla djącego się sfotografować:

imgp9167.jpg

imgp9171m.jpg

imgp9172.jpg

imgp9174k.jpg

 

Po zakończeniu prac garść subiektywnych spostrzeżeń:

Bez wątpienia srebrny lakier jest dość wyjątkowy. Z jednej strony nie jest efektowny tak jak ciemne kolory, ale z drugiej strony jest wyjątkowo owner-friendly jeśli chodzi o ekspozycję niedoskonałości. Na tym konkretnym lakierze nie dostrzegłem hologramów ani zmatowień po pracy mocnościerną no 103. Ale na innym lakierze, szczególnie ciemnym i miękkim mogłoby to wyglądać zupełnie inaczej i przejście"na deser" pastą 104 byłoby konieczne. Również znaczenie ma to, że pracowałem pod gołym niebem i niedoskonałości szukałem w popołudniowym słońcu. Być może pod mocnymi lampami (lub światełkami do szukania dziury w całym) nawet na tym srebrnym lakierze byłoby widać wiecej nieusuniętych niedoskonałości.

 

Jeśli chodzi o same pasty Victoria to z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że to dobry produkt. Mają mocne cięcie i nawet na lajtowym DA ze średnim padem robią robotę. Ważne jest oszczędne dawkowanie pasty na pad. Wrzucenie większej ilości na pad skutkuje bardzo szybkim zapchaniem pada. A gdy pad jest już zapchany to pojawia się pylenie. Czyli standard.

To co bym w nich zmienił to danie więcej olejków - pracowałoby się "tłuściej" i wygodniej. I czas pracy też pewnie by się wydłużył.

 

PS. Zdjęcia użyte w teście są prosto z aparatu, jedynie zmniejszone. Bez korekt kontrastu, balansow itepe.

Niestety, kompresja jpg zabija trochę przekaz i zdjęcia z imageshack nie oddają tak dobrze efektu jak fotki nie sciśnięte tak mocno.

 

Jeszcze raz dziekuje mx_nowicki za możliwość przetestowania produktów firmy Victoria. Nie mogę sie doczekać by sprawdzić jak działa wosk Victorii :-]

Opublikowano

Ciekawy test i produkty, choć troszkę nie logicznie ponumerowane te pasty.

A efekt po LSP zacny :mrgreen:

Opublikowano

Ja tez nie moglem dojsc do ładu z tą numeracją... Dlatego ponaklejałem sobie żółte karteczki z mocą past coby sie nie pomylić :D

Dzieki za opinie!

  • Dystrybutor
Opublikowano

Bardzo dziękujemy za przeprowadzenie i opisanie testu!

Jeżeli chodzi o numerację- niestety nie mamy na to wpływu:)

Miło, że opinia o pastach jest pozytywna!

Na pewno wkrótce przekażemy wosk VICTORIA do testów i będziemy o Tobie pamiętać :)

 

Wiolka

Opublikowano
Nie zostało przetarte IPA?

Nie. W systemie Victorii pasta no 104 jest produktem wykończeniowym przed LSP.

Opublikowano
Nie zostało przetarte IPA?

Nie. W systemie Victorii pasta no 104 jest produktem wykończeniowym przed LSP.

chyba nie zrozumiałeś o co chodzi, IPA usunie ewentualne wypełniacze pasty aby zobaczyć czy rysy zostały usunięte czy zamaskowane

Opublikowano
chyba nie zrozumiałeś o co chodzi, IPA usunie ewentualne wypełniacze pasty aby zobaczyć czy rysy zostały usunięte czy zamaskowane
Pasty byly testowane w taki sposob, aby ukazac ich wszystkie cechy jakimi charakteryzuja sie podczas pracy na lakierze. I jakiego rezultatu moze oczekiwać użytkownik po ich aplikacji. Jesli posiadaja fillery, to ich działanie jest widoczne na zdjęciach powyżej.

Wyeliminowanie z testu właściwości wypełniających byłoby być może ciekawym aspektem ale wypaczającym faktyczne działanie produktu. Byc moze inne osoby testujące ww zestaw pokuszą sie o porównanie poszczegolnych kombinacji past z i bez IPA.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ponieważ nie ma sensu zakładać tematu osobnego podzielę się swoimi spostrzeżeniami z używania past polerskich Victoria. Próbki otrzymałem od mx_nowicki za co serdecznie dziękuję. Do testu posłużył 3,5 letni seat cordoba 6l odwiedzający tylko i wyłącznie szczotki od dnia zakupu, plus auto było miejscami obklejone, naklejki zdjęte i auto przepolerowane przez pana Henia z Bździny Małej zostawiając obraz nędzy i rozpaczy:

 

img0359cb.jpg

 

img0360c.jpg

 

Po obklejeniu auta :

 

img0381fn.jpg

 

 

img0383pm.jpg

 

Przystąpiłem do testu. Na początek oczywiście konsternacja numeracją past :) Po szybkim przestudiowaniu info od producenta przystąpiłem do korekty od razu pastą numer 103 na niebieskim padzie ABW. Nie testowałem słabszych kombinacji wcześniej bo lakier z doświadczenia mi dosyć dobrze znany i dosyć twardy. Wcześniej pracowałem na systemie 3M. Porównując konzystencję Victoria 103 nie jest tak gęsta jak zielony korek (zreszta jak inne 3M...). Aplikowałem pastę za pomocą strzykawki na pad. Co mnie bardzo mile zaskoczyło nawet przy przedobrzeniu pasty nie pyli tak mocno jak 3M ale i bardziej pyli od Menzerny (która de facto prawie nie pyli). Moim zdaniem konsystencja jest również mniej tłusta. 103ka agresywnością może nie dorównuje 3M zielony korek ale i nie zostawia zbytnie hologramów. Po kilku przejazdach 103, i 2-3 przejazdach 105tką:

 

img0367ny.jpg

 

img0368iv.jpg

 

img0379j.jpg

 

img0367ny.jpg

 

 

Szczerze pasta 104 wymagała dosłownie kilku przejazdów do osiągnięcia zadowalającego wygladu (przykładowo wczesniej pokazana maska) :

 

img0402rf.jpg

 

Podsumowując jakbym miał określić miejsce past Victorii na rynku to umieścił bym je między 3M a Menzerną. Czy kupił bym pasty? Mając 3M i Menzernę nie, ale z powodzeniem wykorzystam próbki na parę następnych aut. Jakby pasta 103 miała ciut większą ścieralność swobodnie mógłbym zastąpić system 3M. Możliwe że na miększym lakierze pasty spisywały by się lepiej. Okazja będzie do sprawdzenia już w sobotę. Napewno dodam komentarz i jakieś ludzkie fotki nie robione telefonem. Pzdr

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.