Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , jako że detailing to dbanie o każdy szczegół to mam takie pytanie. Otóż wadą polerowania mechanicznego jest ZAWSZE zmiana mikrostruktury w warstwie przypowierzchniowej co wiąże się z powstawaniem WARSTEWKI BEILYB'EGO . I teraz się rodzi moje pytanie , jak sobie radzicie z usunięciem tej warstwy ? Jaki ona ma wpływ na dalsze etapy korekcji lakieru ( bo jednak jest to tzw pozostałość , która powoduje gorsze właściwości powierzchni np przed nakładaniem innych powłok ) .

Opublikowano

specjalnie aż wczoraj na zajęciach z mikroskopii zapytałem o to dwa razy , i odpowiedź uzyskałem że tak podczas polerowania lakieru tez.

Opublikowano

W takim razie, to jest problem pomijalny o ile w ogóle istnieje w tym przypadku.

Nawet jakby powstała warstwa Beilbiego, to imho dobrze w przypadku lakieru :)

 

No i odpowiedź na Twoje pytanie - nikt sobie z tym nie radzi, bo nie ma takiej potrzeby, ponieważ przez kilkadziesiąt lat detailingu nikt nie zidentyfikował problemu, który by wpływał znacząco na zabezpieczenie lakieru po polerce.

 

Temat dobry, ale na jakąś pracę akademicką.

Opublikowano

hehe nikt nie zdefininiował tego a tu się znalazł jeden co mu to przeszkadza :D moje pytanie po prostu z czystej ciekawości ;) jeśli chodzi o części w motoryzacji to jednak miało to istotny wpływ na elementy skrzyń biegów , musieli zmienić cały proces obróbki itp. Dlatego zapytałem czy również jest to na lakierze , mało tego , warstwa ta występuje na każdego rodzaju powierzchni po polerowaniu mechanicznym , nawet na plastiku.

Z tego co się doczytałem to polerowanie elektrolityczne jest wolne od tego defektu, z tym że to inna bajka jeśli chodzi o polerowanie.

Opublikowano

Wszystko się zgadza co piszesz, tylko, że elektrochemicznie nie wypolerujesz lakieru, ale to wiesz :)

 

W polerowaniu lakieru zachodzi podobny efekt końcowy, bo w zależności od past polerskich, jedne w mniejszym lub większym stopniu zostawiają wypełnione mikro rysy. Dlatego na pewnym etapie polerowania należy przemyć powierzchnię np. alkoholem izopropylowym, który wymyje takie wypełniacze i uwidoczni rzeczywisty stan lakieru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.