Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to wczoraj powalczyłem z felgami na wiosnę, powiem że walka była nierówna....

 

No więc tak etapy były następujące:

 

1. felga spłukana z piasku

2. 3M Wheel and tyre cleaner

3.felga wyczyszczona szczotką i pędzlem a następnie spłukana

4. smoła i pozostałości kleju po odważnikach usunięte Decabitem

5. felga została umyta Dodo (btm) bo nie miałem nic innego pod ręką...i oczywiście spłukana

6. felgi wyglinkowałem i spłukałem- o dziwo po inspekcji stanu lakieru stwierdziłem że nie ma co ruszać lakieru jest w naprawdę dobrym stanie..

7. felgi zostały wysuszone mikrofibrami

8. Na koniec felgi zostały nawoskowane pociągnięte PB wheel sealant

 

Opon jeszcze nie zabezpieczałem, poczekam aż wyważę koła i wtedy coś wymyśle :P zdjęcia niestety telefonem wiec ogólna kupa ale jak będę przeprowadzał relacje z robienia całego auta to wkleję lepsze foty.

 

img0058px.jpg

 

img0060wo.jpg

 

img0062ez.jpg

 

img0066xt.jpg

 

img0068yg.jpg

 

img0071l.jpg

 

img0073ky.jpg

 

img0076bc.jpg

 

 

 

 

BTW. Cała operacja zajęła mi 4,5 godziny- miejsce: prysznic :rotfl: Chyba najgorsza była smoła i stary klej po odważnikach ale z efektu jestem zadowolony, felgi wyglądają jak nowe i świecą się jak psu jajca :kox:

Opublikowano

Ładne felgi i i co najważniejsze czyściutkie,

PS.

W prysznicu hehe z kąd ja to znam. Kiedyś właśnie czyściłem felgi od mondeo właśnie tak jak ty w prysznicu i na tą akcję wpadła mama z siostą , i mnie pogoniła ale felgi już umyte były więc dałem rade. Ale najlepszy był teks cytuje '' Tak chorego człowieka nie mogłam wychować. Ty powinieneś trafić do ośrodka z gumowymi ścianami i z drzwiami bez klamek'' cytat mamy

A siostra ''Takiego debila to ja nie widziałam a drugiego takiego to ze świecą szukać''

Oczywiście bez obrazy ale pokazałem jej forum to powiedziała że wszystkim przydało by się solidne leczenie :)

Opublikowano

moje na szczęście wyczyszczone i nawoskowane przed zimą :) Coo ciekawe na moich felgach wystarczy przetrzeć nwet bardzo stary bród wilgotną ściereczką i schodzi pięknie. Ciekawe od czego to zależy.

Opublikowano

Spons, jak cos masz to pewnie ze przygarne, co do samych srodkow to 3m-em nie bylem zachwycony, do podmianki kol pewnie jeszcze je z raz przeplucze ciekawe jak bedzie na PB osadzal sie pyl z klockow. Mam nacinane tarcze i klocki brembo ktore szalu nie robia do tego pyla masakrycznie... Dzieki za mile slowa.

Opublikowano

No ładnie ładnie kolego, choć ja nie wiem czy bym wytrzymał całą zime widząc brudne felgi letnie w garażu :D

 

P.S. Nie brakuje Ci 6k?

Opublikowano

daniels81, przede wszystkim witaj na kolejnym forum ;)

Pięknie wyszło :good:

Ja się biorę jutro za felgi :-]

Opublikowano
Spons, jak cos masz to pewnie ze przygarne

 

Przepraszam, mialem na mysli Kamila, mam naklejki robione pod felgi OZ gran turismo w rozmiarze 17" z czcionka dedykowana wlasnie do tych kol. Sorka za zamieszanie :)

Opublikowano

Tomek, nie brakuje mi 6k bo mam jeszcze starą cordobę, muszę ją wystawić wreszcie :) Toka, śledzę forum już hohohoho tylko jakos nie mogłem się zebrać do napisania czegoś, Morgan- potwór 1,4 TDI po programie :kox: hehe. Felgi nie leżały całą zimę brudne bo mam je jakieś 3 tygodnie dopiero. Pewnie jak ktoś mnie kojarzy to po tym aucie:

 

dsc4165ts0.jpg

 

dsc4180ob4.jpg

 

dsc4162fl4.jpg

 

dsc4169dl2.jpg

 

dsc4171mw4.jpg

 

dsc4173lz7.jpg

 

dsc4183is5.jpg

 

dsc4187wl5.jpg

 

Nowa cordoba będzie doprowadzona do takiego samego stanu jak nie lepszego. Na 6k wszelkie zabiegi robione były ręcznie bo auto pomalowałem w całości. Tutaj już bez maszyny sie nie obejdzie, kompletuje zestaw i na wiosnę z Toką robimy korektę jego exeo i mojej cordoby :good:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Poniżej początek relacji odnowy lakieru i lekkiego doczyszczenia auta. Sukcesywnie będę wrzucał fotki z kolejnych etapów. Z racji że to moje auto robocze, nie mam ciśnienia ani czasu żeby wszystko zrobić od razu. Czas pracy 52 godziny. Jak na razie nie będzie fotek wnętrza ponieważ mam parę gratów do założenia takich jak nowe fotele, wykładzina, podstopnica itp...prace trwają

 

 

Wstępne mycie i przygotowanie lakieru do korekty:

 

-Silnik oraz maska umyty APC megsa stężenie 1-4, pędzle RaceGlaze, spłukany wodą bieżącą po zabezpieczeniu alternatora, komputera oraz ważniejszych czujników, następnie silnik włączony i pozostawiony do wyschnięcia. Zabezpieczony 303 Aerospace protectant plus AutoGlym Vinyl and Rubber Care

-Felgi przechodziły wcześniej proces odnowy więc zostały tylko domyte Valet Pro Blue gel z mały dodatkiem wody oraz szczotką Monstershine, wysuszone oraz zawoskowane Swissvax Autobahn i przetarte Crystaldetail premium polish microfiber

-mycie wstępne bez chemii- auto opłukane ciśnieniowo a następnie "oblane z węża" tak żeby pozbyć się maksymalnie wody z lakieru, auto pozostawione do wyschnięcia w garażu

-auto pociągnięte pianą Valet PRo Super snowfoam za pomocą Glorii FM-10, 20ml VP plus kropla szamponu Dodo BTBM na 1l wody destylowanej :!:

-po 15 minutach auto spłukane ciśnieniowo

-zakamarki, wnęki, emblematy umyte APC Megsa w stężeniu 1-5 naniesione za pomocą Kwazara Venus pro 1L, auto opłukane ciśnieniowo

-mycie właściwe, dwa wiadra, szampon 15 ml Dodo BTBM + 20ml wyżej wspomnianej piany VP, górne partie auta myte gąbką Swissvax Washpudel, dolne rękawicą Chemical Guys, następnie auto spłukane ciśnieniowo

-osuszanie auta za pomocą Fluffy Dryera

-usunięcie smoły z lakieru za pomocą Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover, auto opłukane ciśnieniowo

-glinowanie- glinka Bilthambler soft plus jako poślizg dla glinki woda z mały dodatkiem szamponu Megsa Gold class ( do rozpylenia używałem Kwazara Venus Pro 0,5 litra)

-auto umyte po wszystkim Megsa Gold class, metoda jedno wiadro plus gąbka Swissvaxa

-auto wytarte Megsem Miracle dryer

-obklejenie uszczelek, plastików, reflektorów itp taśmą 3M

-auto przetarte IPA w stężeniu 1:1 z wodą i przetarte fibrami Crystaldetail premium polish microfiber

-korekta lakieru za pomocą maszyny polerskiej Silverline Silverstorm na backing plate Flexipad, gąbki ABW, niebieska, żótła, pomarańczowa, czarna, do zakamarków żótka gąbka 3M. Pasty polerskie 3M, zielony, żółty, niebieski korek oraz pasty Victoria 103, 104, 105. Inspekcja lakieru wykonana przy pomocy halogena 500W oraz Sunguna Brinkmanna

-o samym polerowaniu nie będę się rozpisywał, po skończonej polerce auto spłukane ciśnieniowo i umyte po wszystkim za pomocą Megsa Gold class, metoda jedno wiadro plus gąbka Swissvaxa

-auto wytarte upranym wcześniej w białym jeleniu ;) Fluffy dryerem

-po dokładnym wyschnięciu szyby umyte Megs glass cleaner w stężeniu 1-6/7 nie pamiętam dokładnie

-wnęki drzwi, bagażnika, maska od środka zawoskowane FK1000

-auto przejechane cleanerem Zymol HDC

-woskowanie Zymol creame, ścierki Crystaldetail premium polish microfiber, aplikator Zymol

-auto pozostawione 24h, po wypoceniu się wosku i jego ponownym przetarciu poszła druga warstwa zymola.

-na koniec opony przejechane Megsem Endurance Gelem- dwie warstwy w odstępie czasowym i dotarte lekko z nadmiaru środka fibrami z marketu (używam ich jednorazowo ;) )

-plastiki zewnętrze, uszczelki, kombinacja 303 Aerospace protectant plus AutoGlym Vinyl and Rubber Care

 

Pomocnicy:

 

img0277lb.jpg

 

img0279yh.jpg

 

img0280v.jpg

 

img0281yx.jpg

 

img0282u.jpg

 

img0283vy.jpg

 

img0284ye.jpg

 

img0285copy.jpg

 

img0286ekm.jpg

 

img0289yl.jpg

 

img0294gr.jpg

 

img0295yk.jpg

 

Mycie silnika (nie mam niestety zdjęć silnika przed bo gonił mnie czas- dodam tylko że tak jak maska nie myty nigdy...)

 

img0296lm.jpg

 

img0298copy.jpg

 

img0298t.jpg

 

img0300cw.jpg

 

img0301em.jpg

 

img0305ad.jpg

 

Wnęki drzwi:

 

img0324v.jpg

 

img0306fp.jpg

 

img0307copycopy.jpg

 

img0307copy2.jpg

 

img0309nx.jpg

 

img0311yu.jpg

 

img0314ck.jpg

 

img0316gp.jpg

 

img0317sq.jpg

 

img0319v.jpg

 

img0321z.jpg

 

Nakładanie piany aktywnej za pomocą Glorii FM10:

 

img0329wm.jpg

 

img0325p.jpg

 

img0326wi.jpg

 

img0327knh.jpg

 

 

Płukanie auta- tak wygląda FK1000 po 3 miesiącach od aplikacji :o :

 

 

img0330gj.jpg

 

img0333yr.jpg

 

Mycie właściwe (auto jak zawsze myte w garażu, nigdy mi nic nie zasycha..):

 

img0361vo.jpg

 

img0362ps.jpg

 

img0363id.jpg

 

img0366x.jpg

 

img0335dh.jpg

 

img0334j.jpg

 

img0336sy.jpg

 

Suszenie:

 

img0338dd.jpg

 

img0339vk.jpg

 

img0340z.jpg

 

img0342o.jpg

 

img0345bn.jpg

 

img0346wd.jpg

 

img0347ho.jpg

 

img0348xt.jpg

 

img0349zl.jpg

 

img0350m.jpg

 

img0351yt.jpg

 

Wstępne oględziny w słońcu po IPA i załamka:

 

img0359cb.jpg

 

img0360c.jpg

 

Obklejanie auta:

 

img0381fn.jpg

 

img0382hj.jpg

 

img0383pm.jpg

 

Korekta (musicie mi wybaczyć ale tutaj żywcem nie miałem kiedy porobić zdjęć, a jak już coś zrobiłem to okazało się że nie złapałem ostrości):

 

50/50 błotnik nie zrobiony/drzwi zrobione:

 

img0367ny.jpg

 

img0368iv.jpg

 

img0379j.jpg

 

Pare sampli po korekcie w słońcu:

 

img0402rf.jpg

 

img0403au.jpg

 

Jak sami zauważyliście pewnie :rotfl: zdjęcia robione telefonem, zdecydowałem że nie będę się ośmieszał i efekt końcowy poleci lustrzanką ( co nastąpi mam nadzieje w przyszłym tygodniu). Ogólnie jestem zadowolony z korekty. Z racji że jakiś masakrator który ściągał naklejki z auta pociągnął lakier wełniakiem w skrócie rzecz ujmując go zmasakrował, miernik tak gdzie nie było naklejek pokazywał w miarę równo, koło naklejek w skrajnych przypadkach nawet około 80 um więc trzeba było mega uważać...Myślę że auto jeszcze raz przelecę za jakieś 2-3 miesiące menzerną którą zakupiłem i popoprawiam pozostałości. Od razu mówię że nie były jeszcze robione nadkola ponieważ malowane były bębny i zaciski. Zdjęcia z kolejnych etapów nastąpią soooon ;D Dziękuje za uwagę :pub:

 

Do zrobienia:

-polerka szyby przedniej i jej zabezpieczeni

-nadkola, podwozie

-polerka lamp przednich

-wnętrze- pranie, czyszczenie, zabezpieczenie

-profi sesja

 

Proszę o ocenę i konstruktywną krytyką o ile coś się z tych zdjęć da wywnioskować :zly:

Opublikowano

zdjęcie wrzuciłem z premedytacją :) haloon w rzeczywistości lepiej się prezentował, jeden przejazd menzerną i po problemie :good: : :oops: tak jak obiecałem wrzucę jakąś profi relację albo przynajmniej foty lustrzanką jak dogadam się z zasilaniem aparatu :)

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.