Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Właśnie zabrałem się za dopieszczenie swojego samochodu jakim jest VW passat b4 kolor granatowy. Na początek kupiłem kilka produktów,( po dokładnym przewertowaniu forum) jednak wciąż mam kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi. Na początek przedstawię zestaw jaki zakupiłem:

 

 

MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND NAJSILNIEJSZY GRATIS MIKROFIBRA

SHOWCARSHINE CLAY BAR MEDIUM 50 GRAM

POORBOY'S WORLD TRIM RESTORER - TESTER 150ML

MEGUIARS GOLD CLASS CAR WASH 473ML SZAMPON KLASYK

Collinite 476 Najtrwalszy wosk GRATIS MIKROFIBRA

POORBOY'S WORLD NATURAL LOOK - TESTER 150ML

MEGUIARS SOFT FOAM APPLICATOR PAD 2 PACK

A do tego jakieś 300ml All Purpose Cleaner jako tester od Pana Mariusza

 

 

Wiem, że zestaw może i nie jest imponujący ale dopiero zaczynam z tym zabawę ;)

 

Kolejność w jakiej wykonywałem czyszczenie to:

 

1.Mycie szamponem

2.Gilinka

3.Znów mycie szamponem

4.UC

5.Wosk

 

Wydaje mi się, że APC nie jest tutaj potrzebne?(wykorzystam je raczej do wyprania tapicerki)

 

Tak więc wczoraj jako, że temperatura była w miarę wysoka ( po mroźnej zimie) postanowiłem przetestować zakupione produkty. Jednak mam kilka pytań. A mianowicie:

 

1. Czy aby wyciągnać więcej połysku (lustrzanego odbicia) z samochodu powinienem dokupić MEGUIARS DCP2( a moze coś innego)? Na samym początku myślałem że samo UC wystarczająco wyciagnie głębię koloru(i jest dobrze), ale wiem, że może być lepiej i szukam jakiegoś rozwiązania.

2. Drugim pytanie jest a właściwie spostrzeżeniem jest to, że gdy polerowałem (padem Megsa) element samochodu przy uzyciu UC pad zaczął przybierać kolor samochodu. Wyglądało to jakby UC tak ścierał powierzchnię, że aż zbierał lakier. Wiem, że element, który polerowałem był niedawno malowany(więc nie jest oryginalny). I stąd moje pytanie, czy lakiernik był po prostu słaby? Czy może to normalne, że tak się dzieje? Dodam, że pracowałem ręcznie, więc niemożliwością jest to abym zbyt długo szorował i zdarł lakier)

 

 

 

Z chęcią podrzuciłbym zdjęcia ale nie mam żadnego aparatu( oprócz tego w telefonie) więc wrzucanie zdjęć mija się z celem.

 

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Opublikowano

skoro aplikator przybiera kolor samochodu to pewnie na elemencie nie ma klaru, tak mi się wydaje.

 

przydałby Ci się jeszcze jakiś cleaner przed woskiem

Opublikowano
Wyglądało to jakby UC tak ścierał powierzchnię, że aż zbierał lakier

bo na tym polega działanie środków polerskich, jesli to jest granat niemetalik jednowarstwowy fabrycznie bez warstwy bezbarwnego to normalne że aplikator się zabarwił.

Wydaje mi się, że APC nie jest tutaj potrzebne?(wykorzystam je raczej do wyprania tapicerki)

przyda się do doczyszczenia detali jak okolice uszczelek, emblematów, zawiasów drzwi, w odpowiednim stężeniu jest dużo silniejsze niż szampon więc w sam raz na takie trudniejsze zabrudzenia

Czy aby wyciągnać więcej połysku (lustrzanego odbicia) z samochodu powinienem dokupić MEGUIARS DCP2( a moze coś innego)?

mam DC2 w swoich zbiorach, uzyłem tylko raz, troche z lenistwa a trochę z faktu że lakier po dobrej korekcie nie potrzebuje nic poza woskiem, tłusta politura rewolucji nie zrobi, może za to osłabić trwałość wosku. Generalnie wg mnie prawie 0.5L specyfiku który uzywa się ze 2 razy w roku. Zamienił bym ten pomysł na jakiś All In One typu Auto glym SRP. Po korekcie ręcznej szału nie będzie więc to będzie dobre podkręcenie efektu końcowego przez lekkie zamaskowanie pozostałych rys

2. Drugim pytanie jest a właściwie spostrzeżeniem jest to, że gdy polerowałem (padem Megsa)

te pady sa ok do prac wykańczających/wosków/dressingów. Do ręcznej korekty ludzie zachwalają twarde dwustronne pady typu tricolor czy Lakecountry, którymi poleruje się całą powierzchnią a nie tak naprawdę opuszkami palców.

Opublikowano

Pad Ci się zabarwił bo na elemencie nie masz lakieru bezbarwnego, być może nie chciało się lakiernikowi bawić i pomalował tylko bazą.

 

Po UC przydało by się chociaż przetrzeć IPA albo czymś do otłuszaczania, bo wosk szybko zniknie

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

 

Tak więc z tego co zrozumiałem przydałoby się jeszcze dokupić Autoglym Super Resin Polish, który jeszcze bardziej oczyści i nada "mokrego wyglądu" przed nałożeniem wosku a poźniej sprawi, że wosk na samochodzie utrzyma sie dłużej?

 

 

SRP stosuje się po UC przed samym nałożeniem wosku?

 

 

A co do pada, to teraz już wiem, że tricolor byłby lepszy. Następnym razem własnie w niego zainwestuję( jak będę zamawiał SRP- o ile to gra warta świeczki? :) )

 

 

Aha i jeszcze jedno pytanie. Jak często trzeba stosować ten SRP zakładając, że bedzie leżał na nim wosk Coli 476? Czy to, ze SRP będzie przykryte woskiem znaczy, że powłoka tego specyfiku będzie ciągle taka sama aż do czasu zejścia wosku?

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Gold Classa zamieniłbym na np. Duraglossa 901 lub PB SLick & Suds.

 

który jeszcze bardziej oczyści i nada "mokrego wyglądu" przed nałożeniem wosku

 

Przede wszystkim oczyści lakier z pozostałości pasty polerskiej. Jak kolega Borek napisał SRP to AIO czyli czyści, odżywia i w jakimś stopniu zabezpiecza, a dodatkowo zamaskuje rysy.

 

 

SRP stosuje się po UC przed samym nałożeniem wosku?

 

Tak, oczywiście zachowując odstęp czasu.

 

jak będę zamawiał SRP- o ile to gra warta świeczki?

 

Warta, warta. W Twoim przypadku, gdy pracujesz ręcznie nie usuniesz wielu rys, SRP pomoże je ukryć, z drugiej strony to też cleaner, którego w Twoim zestawie brakuje.

 

Aha i jeszcze jedno pytanie. Jak często trzeba stosować ten SRP zakładając, że bedzie leżał na nim wosk Coli 476? Czy to, ze SRP będzie przykryte woskiem znaczy, że powłoka tego specyfiku będzie ciągle taka sama aż do czasu zejścia wosku?

 

Tak, gdybyś na wosk nałożył SRP to z wosku nic lub niewiele by zostało.

Opublikowano

Akurat z Gold Classa jestem zadowolony ;)

 

 

Na samym początku myślałem że UC może zastąpić SRP, dlatego kupiłem tylko jedną z tych rzeczy ;) Teraz już wiem więcej, dlatego dokupię SRP :)

 

 

Dzieki za pomoc. Jak będę miał jeszcze jakieś pytanie( na które nie znajdę odpowiedzi) to jeszcze tutaj napiszę :)

Opublikowano

A może by tak zamienić SRP na POORBOY BLACK HOLE? Podobno BH ma również właściwości czyszczące a do tego daje wet look na którym mi zależy :) Tylko ciekawe jak na tym będzie utrzymywał się wosk? Będzie to dobre podłoże dla wosku? ;)

 

 

Lakier jak już pisałem to ciemny niebieski(granatowy) więc myśle, że wyzej wymieniony specyfik spokojnie się nada? ;)

 

 

Aha i czy BH długo poleży pod woskiem? Czy może efekt będzie stracony po 2 tygodniach?

Opublikowano

SRP mozesz zamienic na BH. BH tez zawiera fillery jak i cleanser, chociaz wlasciwosci czyszczace sa slabsze niz w przypadku SRP. Odnosnie czy wplynie na wosko to IMO na pewno po 2 togodniach nie splynie o ile tylko zrobisz pomiedzy glazem a LSP przerwe. Duzo zalezy tez od LSP, jesli bylby to sealant to lepiej spisze sie w parze z SPR. Woskowi naturalnemu nie zrobi natomiast wiekszej roznicy czy bedzie to SRP czy BH.

Opublikowano

Dobra w takim razie zakupie PB Black hole i zastosuje to przed samym woskiem. A z racji, że nie jest to typowy cleaner to po korekcie z UC umyję auto Gold Class'em :P Taka kolejność będzie chyba w miarę sensowna? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.