wujek600kv Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2010 Witam. Na wiosnę mam zamiar doprowadzić moje auto do generalnego porządku i blasku. w związku z tym mam kilka pytań odnośnie pielęgnacji lakieru. na początek umycie szamponem, prawdopodobnie meguiar's gold class na myjce ręcznej. krok numer 2 - będę po raz pierwszy używał glinki, generalnie do tej pory jej nie używałem, ale zachęcony rezultatami chcę spróbować. Pytanie : czy pod glinkę będzie się nadawał detailer meguiar's Final Inspection ? I czy glinka usunie np owady wbite w lusterka i zderzak ? Używałem do tego Meg's Bug Tar rEmover ale nie doczyścił wszytskiego do końca. Co do Final inspection mam jeszcze pół butelki i nie chcę kupować np dodo born to be slippy jeśli nie ma takiej wyraznej potrzeby krok numer 3- użycie cleanera Zaino Z-1 All in One -jeszcze raz doczyścić porządnie lakier krok numer 4- uzycie Meguiar's Ultimate Compound- zlikwidować lekkie rysy i koliste zarysowania ( podobno UC jest lepsze do pracy ręcznej) krok numer 5 - użycie sealanta Chemical Guys Wet Mirror Finish - dla dodania lustrzanego blasku lakierowi Krok numer 6 - Nałożenie wosku Dodo Juice Light Fantastic, zastanawiam się czy nałożyć jedną warstwę czy może po 24 h drugą ( jak będzie z trwałością) ? Konserwacja bierząca po tych czynnościach - Detailer Chemical Guys z woskiem carnauba dodam iż wszystkie produkty są już zakupione i czekają na użycie Czy według Was jest to dobra kolejność czy może jakiś krok pominąć lub coś dodać ? w poprzednim sezonie używałem tylko cleanera zaino, potem sealanta wet mirror i na koniec wosku pete's 53 albo megs gold class i rezultaty były ok.. ale tym razem chcialbym uzyskać jeszcze więcej ... Lakier to srebrny metalik, starałem się o niego dbać i nie jest bardzo zniszczony. Jedynie te swirsly mnie wkurzają na szczęście dużo ich nie ma.. a tak z innej beczki ? w jakim płynie i w jakiej temperaturze pierzecie mikrofibry ? bo mi się wydaje że one prane robia sie ciut bardziej szorstkie niż jako nowe i może stad te ryski widoczne pod światło... Uff ale się rozpisałem..ale to już wszystko. POZDRAWIAM
patol Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2010 Może napiszę jaki mam plan na pierwsze porządne mycie po zimie i generalnie taka powinna być raczej kolejność wykonywanie czynności. 1. Aktywna piana 2. Decabit czyli dość mocny środek do usuwania asfaltu, resztek owadów itp. potem spłukanie 3. Mycie na dwa wiatra (Szampon NXT) 4. Glinkowanie (tutaj mam akurat, kupiony za czasów młodości i niewiedzy Smooth Surface Clay Kit od Megsa, teraz bym kupił glinke BH a jako lubrykant użyłbym wody z szamponem albo Last Touch Meguiar's) 5. Potraktowanie autka UC 6. Cleaner Dodo 7. Woskowanie NXT 2.0 albo próbka Collinite 476 Odnośnie mikrofibry... to większa części Forumowiczów (w tym ja) myjemy je zwykłym, szarym mydłem. Póki co po około 10 praniach nie widzę specjalnej różnicy między nowym ręcznikiem a starym (no może stary troszke wyblakł, zwłaszcza jeśli chodzi o takie zwykłe, tanie szmatki). Trzeba się troche nameczyć przy takim myciu, ale efekt jest na prawdę zadowalający.
Xkem Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2010 Krok numer 3 i 4 zamień miejscami, najpierw UC potem cleaner
Gość Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2011 Witam.Ja na wiosne tez planuje zabrac sie za lakier samochodu. Samochod to VW Passat czarny metalik. Jest duzo rys. na dzien dzisiejszy mam mala wiedze na temat wszelkiego rodzaju preparatow dlatego chcialbym Was troche zapytac. Z racji tego ze nie jestem profesjonalistom w polerce samochod w kwietnu badz maju chce dac do lakiernika ktory mi to zrobi, pytania beda dotyczyc dalszej przygody z lakierem. Co po polerce ?? Mam glinkowac ?? czy nie trzeba ?? Wyczytalem ze pod wosk daje sie jeszcze jakis cleaner. I mam puytanie tez dotyczace woskowania. Mozna woska wcierac w lakier maszyna do polerki czy nie ?? Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi i licze na wyrozumialosc
Gość Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2011 Musisz trochę poczytać, naprawdę jest tu masa informacji, na pewno znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. W skrócie: wyglinkować powinno się na pewno przed polerowaniem, jeśli niedługo po polerce będziesz zabezpieczał lakier to nie musisz glinkować. Przed woskiem/sealentem cleaner lub IPA. Proszę http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=843
Gość Opublikowano 12 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2011 Ok dzieki za odpowiedz. A mozna wcierac ten wosk w lakier maszyna do polerki ?? bo recznie to chyba duzo czasu to zajmuje
Administrator Evo Opublikowano 12 Stycznia 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2011 A mozna wcierac ten wosk w lakier maszyna do polerki ?? Są woski które można nakładać w ten sposób, ale nie jest to ani szybsze, ani przyjemniejsze Generalnie nie chcesz tego robić.
Moderator rychu Opublikowano 12 Stycznia 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2011 Ręczne nakładanie wosku to najprzyjemniejsza część pełnego procesu - taka wisienka na torcie. Widzę że jeszcze nie doczytałeś że niektórzy robią to nawet dłońmi Zawsze można zastosować jakiś płynny wosk np. BiltHamber HydraWax i wtedy woskowanie idzie na prawdę szybko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się