Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś z kolegą działaliśmy z jego leonem lakierek niebieski metalic jeden błotnik okazał się w perle :D tak ktoś kiedyś dobrał lakier, ale mniejsza o to samochód cały zasyfiony w smole potraktowaliśmy go uprzednio wstępnie myjąc, środkiem do smoły z cartec'u później myjąc już gruntownie i glinka sonax z lubrykantem całkiem dobrze autko przygotowane pod korektę, do korekty używałem żółtej gąbki z megsa i UC, za maszynę polerską służyła szlifierka eurotec z regulacją obrotów była by fajna bo bardzo leciutka ale na małych obrotach grzała się jak zła wręcz gotowała. Wracając do tematu po wypracowaniu pasty wręcz do zera wzdłużne rysy po myjni automatycznej lub szczocie do mycia zostały. Ponieważ pierwszy raz zabrałem się za polerowanie mechaniczne chciałbym się dowiedzieć jak można takie rysy usunąć, trzeba jechać papierkiem?, czy obejdzie się bez systemem 3M jeśli tak to chciałbym żeby ktoś mi napisał jaka pasta jaka gabka

  • Administrator
Opublikowano

Żółta gąbka Megsa to polishing, spróbujcie zielonego/pomarańczowego pada 3M. UC jest dośc mocne, ale zielony korek 3M jest jeszcze mocniejszy, kupcie próbke i jazda.

Opublikowano

dzięki tak zrobimy :) tylko teraz muszę się zaopatrzyć w IPA bo tak na szybkiego zabezpieczyliśmy NXT 2.0 bardzo fajnie wyszło ma nawet nie złą wyporność wody :). Narazie leonka odpuścimy sobie muszę wziąć się za korekte audi, też ma ryski dosyć głębokie ręcznie usunąłem około 60% tzn koliste zeszły a zostały wzdłużne, lakierek czarna perła więc będą efekty :D . Nie wiem tylko czy potraktować je zielonym korkiem 3M czy tylko gąbką pomarańczową 3M i UC

Opublikowano
Nie wiem tylko czy potraktować je zielonym korkiem 3M czy tylko gąbką pomarańczową 3M i UC

 

zacznij od slabszej kombinacji i jezeli nie bedzie efektu przejdz na bardziej agresywna - to taka zasada pracy z polerka :) Swoja droga nie wiem jak w Twoim audi (bo zakladam ze chodzi o to A4 z 2006 roku) ale na mojej audicy z 94r to UC na pomaranczowym padzie mozna tylko poglaskac lakier a nie wypolerowac :) jezeli masz tez tak twardy lakier to zeklbym ze bez welniaka sie nie obedzie... ale jak mowie najpierw mniej scierna kombinacja i przechodzisz do bardziej sciernej jezeli nie ma efektow

Opublikowano

Dokładnie żółta gąbka megsa to go tylko głaska, a możesz mi polecić jakiegoś wełniaka nie drogiego dopiero zaczynam jazdę a lubię mieć samochód bez skazy, a4 w zupełności takim jest gdyby nie te parę rysek :D mam śliczne dwa komplety felg bezwypadkowa czarna perła, do szczęścia brakuje pod maską V6 TDI takie 2.7 mogło by tam siedzieć :)

Opublikowano
możesz mi polecić jakiegoś wełniaka nie drogiego

 

Wiesz ja akurat zbyt duzego doswiadczenia z welniakami nie mam - w sensie roznych produzentow... teraz mam jakis noname na rzepa ale pierwszy raz uzylem takiego welniaka z gumka nakladanego na pad :) kosztowal cale 6zl i powiem ze sie sprawdzil, chociaz trzeba uwazac bo jednak moze sie takie cos zsunac i jest kiszka a jak sie krzywo zalozy to tak dziwnie bije... nie wiem czy to mozna polecic, cenowo napewno ale trzeba z nim bardzo uwazac bo to jednak sie naklada na pad i generalnie to taki jakby polsrodek jest (chociaz podszyty naturalna skorka a samo wlosie zdaje sie byc tez naturalna welna)

 

obecnego kupilem bezposredno od importer sonaxa (od znajomego z parys.pl), ale czy ten pad ma cos z sonaxem wspolnego nie mam pojecia... byl w woreczku, bez jakichkolwiek opisow a dostalem go za 15zl :) ale cena nie jest istotna bo bralem od niego kosmetyki sonaxa za 50-60% cen sklepowych czyli za tyle za ile oni sciagali

Opublikowano

niestety ale nie mam żadnego samochodu żeby poćwiczyć :P same świeże autka i chce żeby wyglądały najlepiej jak nowe ;D, na obecną chwile zauważyłem że gąbka żółta megsa tylko głaszcze lakier w seatach, audi, vw z innymi nie miałem do czynienia. Z moich obserwacji po ludziach którzy robią to masowo widzę ,że glinka wg. nich to tylko strata kasy jadą na gąbkach farecla bo kupują po 13zł pasta też farecla i wszystko jadą papierem nawet te które moim zdaniem spokojnie by się obyły używając średniej pasty surface, w ogóle Surface wypiera powoli 3m cena skuteczność, na obecną chwile nie mam dużego doświadczenia w polerce ale widzę po efektach że ta pasta działa lepiej 3m wprowadził zamieszanie w pastach z tym swoim 6 rodzajów gradacji ziaren w paście. Surface jasno agresywna średnia wykończająca

Opublikowano

jak ci 3m nie podchodzi to moze sholl'a? ja wlasnie na wiosne planuje testowac - wychodzi taniej niz 3m a czy dobre to sie okaze.

 

pocwiczyc mozesz kupujac za grosze jakis element na szrocie, chociaz ja u siebie jechalem odrazu bez cwiczen i jakos welniak nie narobil szkod - generalnie obylo sie bez niespodzianek.

  • Administrator
Opublikowano
w ogóle Surface wypiera powoli 3m cena skuteczność, na obecną chwile nie mam dużego doświadczenia w polerce ale widzę po efektach że ta pasta działa lepiej

 

Lepiej to znaczy jak ?

Opublikowano
Z moich obserwacji po ludziach którzy robią to masowo widzę ,że glinka wg. nich to tylko strata kasy jadą na gąbkach farecla bo kupują po 13zł pasta też farecla
Nie zadawaj się z tymi ludźmi...
używając średniej pasty surface
A jaka to jest przepraszam pasta??
w ogóle Surface wypiera powoli 3m

Oj,chyba do tego jeszcze daleko...

nie mam dużego doświadczenia

To widać po Twoich wypowiedziach...

3m wprowadził zamieszanie w pastach z tym swoim 6 rodzajów gradacji ziaren w paście
Pokaż mi te 6 gradacji :D
Opublikowano
niestety ale nie mam żadnego samochodu żeby poćwiczyć :P same świeże autka i chce żeby wyglądały najlepiej jak nowe ;D, na obecną chwile zauważyłem że gąbka żółta megsa tylko głaszcze lakier w seatach, audi, vw z innymi nie miałem do czynienia. Z moich obserwacji po ludziach którzy robią to masowo widzę ,że glinka wg. nich to tylko strata kasy jadą na gąbkach farecla bo kupują po 13zł pasta też farecla i wszystko jadą papierem nawet te które moim zdaniem spokojnie by się obyły używając średniej pasty surface, w ogóle Surface wypiera powoli 3m cena skuteczność, na obecną chwile nie mam dużego doświadczenia w polerce ale widzę po efektach że ta pasta działa lepiej 3m wprowadził zamieszanie w pastach z tym swoim 6 rodzajów gradacji ziaren w paście. Surface jasno agresywna średnia wykończająca

 

Czy mógłbyś (taka moja uprzejma prośba) zapoznać się z podstawami interpunkcji. Bardzo ciężko się Cię czyta.

 

Z góry dziękuję.

Opublikowano

Mam przed sobą rozpiskę z katalogu 3M niestety tylko jedną stronę. Na tej stronie są przypisane pasty do gąbki pomarańczowej i są to 3M korek: biały , fioletowy, czarny, żółty. Do żółtego korka jest przypisana pomarańczowa gąbka i wełniak. A jak wiadomo jest jeszcze gąbka polishing i finishing. Niestety tej strony już nie mam. To było odnośnie pokazania gradacji pasty. Przepraszam za ograniczenie znaków interpunkcyjnych, pisałem to z pośpiechu i byłem zaspany, nie myślałem nad tym co piszę.

Opublikowano

majkelradom, No to uważaj :P

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 9833#39833

 

System 3M jest trójstopniowy. Ale został niedawno zmieniony zamiast poprzedniego trójstopniowego.

Tak więc najpierw poczytaj i nie strzelaj baboli ;) PS: Surface jest dwustopniowy-nie ma pasty średnioziarnistej. Rapide Ultra-to dość mocna pasta porównywalna do FC+,a później jest OE Compound,wykańczająca -podobna do niebieskiego korka.

Opublikowano

Dzięki za ten link. I przepraszam widocznie jestem zbyt łatwowierny i łyknąłem to co mi wciskał kit sprzedawca jednego sklepu. Hmm ale Surf-Ace dam rękę uciąć że miał poukładane 3 pasty wg ich ścieralności. I widziałem że używał każdej po kolei i efekt był naprawdę piorunujący.

Opublikowano

Link nie bangla...Ale już po tytule widzę ze chodzi o Rapide ultra. I to ze jest napisane ze jest średnioziarnista nie oznacza ze tak jest. Używam tej pasty od dawna i uwierz mi-ja bym jej tak nie nazwał...Ja bym proponował co byś wziął do ręki polerkę i protestował jakieś pasty...

Opublikowano

Nie mam polerki takiej z prawdziwego zdarzenia. Mam taką szlifierkę kontową co ma obroty około 1500, jest nie do zajeb...a. Aktualnie jestem spłukany później kupie kilka past 3M i twardą gąbkę. A jakim korkiem trzeba przelecieć po papierku 2000?

Opublikowano
Nie mam polerki takiej z prawdziwego zdarzenia. Mam taką szlifierkę kontową co ma obroty około 1500, jest nie do zajeb...a. ?

:wallbash::wallbash::wallbash: w dodatku kONtową :wallbash::wallbash:

Opublikowano
przepraszam widocznie jestem zbyt łatwowierny i łyknąłem to co mi wciskał kit sprzedawca jednego sklepu. Hmm ale Surf-Ace dam rękę uciąć że miał poukładane 3 pasty wg ich ścieralności. I widziałem że używał każdej po kolei i efekt był naprawdę piorunujący.

 

Sprzedawca nie wciskał Tobie kitu miał całkowitą rację, ale mało kto tu robi na Surf-ACE i chłopaki nie znają się do końca po prostu, większość zna się dobrze na 3M bo to najpopularniejsza firma robiąca znakomite produkty jednak w zawyżonych cenach.

Jako iż używam/sprzedaję środki Surf-ACE od dawna dla jasności dodam:

 

1. Rapid Ultra (głębokie rysy, biała gąbka lub beret owczy)

2. OE Coumpound (średnie rysy, biała gąbka)

3. Ultimate Glaze ( delikatne rysy, hologramy, czarna gąbka, głównie do ciemnych kolorów)

uzupełnieniem systemu jako 4 step można by uznać wosk Ovation.

 

System jest przeznaczony do lakierni i nie jest taki rozbudowany jak 3M (co jest dużą zaletą), jednak efekty są podobne :P

Opublikowano

Lugi bardzo dziękuje za konkret co do czego służy, mam tylko jeszcze dwa pytanka Rapid ultra jest bardziej ścierne niż farecla? Czy kolory gąbek podałeś wg surf-ace czy farecli czy może jakiejś innej firmy? I może wiesz co za gąbke kupiłem pomarańczowa za 12zł z czerwonym rzepem, chodzi mi czy to jest twarda, miękka, czy średnia gąbka? Nadal nie mogę się pozbyć rys z mazdy, są dosyć głębokie. Jechałem papierkiem 1500, 2000, 2500. Próbowałem wypolerować żółtą gąbką megsa i UC. Na to wziąłem tą pomarańczową gąbką na to farecla z wodą wszystko jak książka piszę. Blask wrócił ale rysy zostały prawdopodobnie po papierze 1500. Czym to wyprowadzić. O odpowiedz prosiłbym i byłbym bardzo wdzięczny lugiego. Konkretny człowiek, który nie krytykuje za BŁĘDY ortograficzne, dla mnie to dziecinada.

Opublikowano

Rysy po papierze 1500 musisz właśnie wyprowadzić papierami 2000 i 2500, a następnie polerka.

Opublikowano

Kolory gąbek podawałem w/g Surf-Ace.

Zawsze (lub w większości przypadków bo np. 3M ma swoją filozofię skutecznego utrudniania życia) biała gąbka jest do najgłębszych rys.

Czy Rapid ULtra jest bardziej ścierny? raczej nie, chodzi o komfort pracy, lakiernik jak poleruje auto nie może ubrudzić wszystkiego w promilu 5 m, a tak się dzieje przy pracy z G3, która jest dobrą, najtańszą, powszechnie stosowaną pastą.

Blask wrócił ale rysy zostały prawdopodobnie po papierze 1500. Czym to wyprowadzić?

Nikt nie mówił, że będzie łatwo, trzeba najpierw zdobyć odpowiednią wiedzę, sprzęt i doświadczenie aby to zrobić dobrze, nie na darmo za dobrą polerkę biorą od 250 do 500 zł.

 

<<< T U >>> jest wiele przydatnych wskazówek, głównie w pierwszym poście,

powodzenia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.