majkelradom Opublikowano 22 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2010 Dziś z kolegą działaliśmy z jego leonem lakierek niebieski metalic jeden błotnik okazał się w perle tak ktoś kiedyś dobrał lakier, ale mniejsza o to samochód cały zasyfiony w smole potraktowaliśmy go uprzednio wstępnie myjąc, środkiem do smoły z cartec'u później myjąc już gruntownie i glinka sonax z lubrykantem całkiem dobrze autko przygotowane pod korektę, do korekty używałem żółtej gąbki z megsa i UC, za maszynę polerską służyła szlifierka eurotec z regulacją obrotów była by fajna bo bardzo leciutka ale na małych obrotach grzała się jak zła wręcz gotowała. Wracając do tematu po wypracowaniu pasty wręcz do zera wzdłużne rysy po myjni automatycznej lub szczocie do mycia zostały. Ponieważ pierwszy raz zabrałem się za polerowanie mechaniczne chciałbym się dowiedzieć jak można takie rysy usunąć, trzeba jechać papierkiem?, czy obejdzie się bez systemem 3M jeśli tak to chciałbym żeby ktoś mi napisał jaka pasta jaka gabka
Administrator Evo Opublikowano 22 Listopada 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2010 Żółta gąbka Megsa to polishing, spróbujcie zielonego/pomarańczowego pada 3M. UC jest dośc mocne, ale zielony korek 3M jest jeszcze mocniejszy, kupcie próbke i jazda.
majkelradom Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2010 dzięki tak zrobimy tylko teraz muszę się zaopatrzyć w IPA bo tak na szybkiego zabezpieczyliśmy NXT 2.0 bardzo fajnie wyszło ma nawet nie złą wyporność wody . Narazie leonka odpuścimy sobie muszę wziąć się za korekte audi, też ma ryski dosyć głębokie ręcznie usunąłem około 60% tzn koliste zeszły a zostały wzdłużne, lakierek czarna perła więc będą efekty . Nie wiem tylko czy potraktować je zielonym korkiem 3M czy tylko gąbką pomarańczową 3M i UC
sq8shq Opublikowano 24 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2010 Nie wiem tylko czy potraktować je zielonym korkiem 3M czy tylko gąbką pomarańczową 3M i UC zacznij od slabszej kombinacji i jezeli nie bedzie efektu przejdz na bardziej agresywna - to taka zasada pracy z polerka Swoja droga nie wiem jak w Twoim audi (bo zakladam ze chodzi o to A4 z 2006 roku) ale na mojej audicy z 94r to UC na pomaranczowym padzie mozna tylko poglaskac lakier a nie wypolerowac jezeli masz tez tak twardy lakier to zeklbym ze bez welniaka sie nie obedzie... ale jak mowie najpierw mniej scierna kombinacja i przechodzisz do bardziej sciernej jezeli nie ma efektow
majkelradom Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2010 Dokładnie żółta gąbka megsa to go tylko głaska, a możesz mi polecić jakiegoś wełniaka nie drogiego dopiero zaczynam jazdę a lubię mieć samochód bez skazy, a4 w zupełności takim jest gdyby nie te parę rysek mam śliczne dwa komplety felg bezwypadkowa czarna perła, do szczęścia brakuje pod maską V6 TDI takie 2.7 mogło by tam siedzieć
malkolm Opublikowano 25 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2010 majkelradom, zanim zaczniesz zabawę z wełniakiem naucz się pracować z polerką itp,
sq8shq Opublikowano 25 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2010 możesz mi polecić jakiegoś wełniaka nie drogiego Wiesz ja akurat zbyt duzego doswiadczenia z welniakami nie mam - w sensie roznych produzentow... teraz mam jakis noname na rzepa ale pierwszy raz uzylem takiego welniaka z gumka nakladanego na pad kosztowal cale 6zl i powiem ze sie sprawdzil, chociaz trzeba uwazac bo jednak moze sie takie cos zsunac i jest kiszka a jak sie krzywo zalozy to tak dziwnie bije... nie wiem czy to mozna polecic, cenowo napewno ale trzeba z nim bardzo uwazac bo to jednak sie naklada na pad i generalnie to taki jakby polsrodek jest (chociaz podszyty naturalna skorka a samo wlosie zdaje sie byc tez naturalna welna) obecnego kupilem bezposredno od importer sonaxa (od znajomego z parys.pl), ale czy ten pad ma cos z sonaxem wspolnego nie mam pojecia... byl w woreczku, bez jakichkolwiek opisow a dostalem go za 15zl ale cena nie jest istotna bo bralem od niego kosmetyki sonaxa za 50-60% cen sklepowych czyli za tyle za ile oni sciagali
majkelradom Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2010 niestety ale nie mam żadnego samochodu żeby poćwiczyć same świeże autka i chce żeby wyglądały najlepiej jak nowe ;D, na obecną chwile zauważyłem że gąbka żółta megsa tylko głaszcze lakier w seatach, audi, vw z innymi nie miałem do czynienia. Z moich obserwacji po ludziach którzy robią to masowo widzę ,że glinka wg. nich to tylko strata kasy jadą na gąbkach farecla bo kupują po 13zł pasta też farecla i wszystko jadą papierem nawet te które moim zdaniem spokojnie by się obyły używając średniej pasty surface, w ogóle Surface wypiera powoli 3m cena skuteczność, na obecną chwile nie mam dużego doświadczenia w polerce ale widzę po efektach że ta pasta działa lepiej 3m wprowadził zamieszanie w pastach z tym swoim 6 rodzajów gradacji ziaren w paście. Surface jasno agresywna średnia wykończająca
sq8shq Opublikowano 25 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2010 jak ci 3m nie podchodzi to moze sholl'a? ja wlasnie na wiosne planuje testowac - wychodzi taniej niz 3m a czy dobre to sie okaze. pocwiczyc mozesz kupujac za grosze jakis element na szrocie, chociaz ja u siebie jechalem odrazu bez cwiczen i jakos welniak nie narobil szkod - generalnie obylo sie bez niespodzianek.
Administrator Evo Opublikowano 26 Listopada 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2010 w ogóle Surface wypiera powoli 3m cena skuteczność, na obecną chwile nie mam dużego doświadczenia w polerce ale widzę po efektach że ta pasta działa lepiej Lepiej to znaczy jak ?
Marco Opublikowano 26 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2010 Z moich obserwacji po ludziach którzy robią to masowo widzę ,że glinka wg. nich to tylko strata kasy jadą na gąbkach farecla bo kupują po 13zł pasta też farecla Nie zadawaj się z tymi ludźmi...używając średniej pasty surfaceA jaka to jest przepraszam pasta??w ogóle Surface wypiera powoli 3m Oj,chyba do tego jeszcze daleko... nie mam dużego doświadczenia To widać po Twoich wypowiedziach... 3m wprowadził zamieszanie w pastach z tym swoim 6 rodzajów gradacji ziaren w paściePokaż mi te 6 gradacji
Pacek Opublikowano 26 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2010 niestety ale nie mam żadnego samochodu żeby poćwiczyć same świeże autka i chce żeby wyglądały najlepiej jak nowe ;D, na obecną chwile zauważyłem że gąbka żółta megsa tylko głaszcze lakier w seatach, audi, vw z innymi nie miałem do czynienia. Z moich obserwacji po ludziach którzy robią to masowo widzę ,że glinka wg. nich to tylko strata kasy jadą na gąbkach farecla bo kupują po 13zł pasta też farecla i wszystko jadą papierem nawet te które moim zdaniem spokojnie by się obyły używając średniej pasty surface, w ogóle Surface wypiera powoli 3m cena skuteczność, na obecną chwile nie mam dużego doświadczenia w polerce ale widzę po efektach że ta pasta działa lepiej 3m wprowadził zamieszanie w pastach z tym swoim 6 rodzajów gradacji ziaren w paście. Surface jasno agresywna średnia wykończająca Czy mógłbyś (taka moja uprzejma prośba) zapoznać się z podstawami interpunkcji. Bardzo ciężko się Cię czyta. Z góry dziękuję.
majkelradom Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2010 Mam przed sobą rozpiskę z katalogu 3M niestety tylko jedną stronę. Na tej stronie są przypisane pasty do gąbki pomarańczowej i są to 3M korek: biały , fioletowy, czarny, żółty. Do żółtego korka jest przypisana pomarańczowa gąbka i wełniak. A jak wiadomo jest jeszcze gąbka polishing i finishing. Niestety tej strony już nie mam. To było odnośnie pokazania gradacji pasty. Przepraszam za ograniczenie znaków interpunkcyjnych, pisałem to z pośpiechu i byłem zaspany, nie myślałem nad tym co piszę.
Marco Opublikowano 26 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2010 majkelradom, No to uważaj http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 9833#39833 System 3M jest trójstopniowy. Ale został niedawno zmieniony zamiast poprzedniego trójstopniowego. Tak więc najpierw poczytaj i nie strzelaj baboli PS: Surface jest dwustopniowy-nie ma pasty średnioziarnistej. Rapide Ultra-to dość mocna pasta porównywalna do FC+,a później jest OE Compound,wykańczająca -podobna do niebieskiego korka.
majkelradom Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2010 Dzięki za ten link. I przepraszam widocznie jestem zbyt łatwowierny i łyknąłem to co mi wciskał kit sprzedawca jednego sklepu. Hmm ale Surf-Ace dam rękę uciąć że miał poukładane 3 pasty wg ich ścieralności. I widziałem że używał każdej po kolei i efekt był naprawdę piorunujący.
Marco Opublikowano 26 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2010 Mógł być to Surface Ovation-wosk nabłyszczający,czyli coś w rodzaju AIO.
majkelradom Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2010 http://www.autokosmetyki.pl/surface_rap ... p1541.html Ktoś mnie tu zapewniał ,że miało nie być średnioziarnistej.
Marco Opublikowano 27 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2010 Link nie bangla...Ale już po tytule widzę ze chodzi o Rapide ultra. I to ze jest napisane ze jest średnioziarnista nie oznacza ze tak jest. Używam tej pasty od dawna i uwierz mi-ja bym jej tak nie nazwał...Ja bym proponował co byś wziął do ręki polerkę i protestował jakieś pasty...
majkelradom Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2010 Nie mam polerki takiej z prawdziwego zdarzenia. Mam taką szlifierkę kontową co ma obroty około 1500, jest nie do zajeb...a. Aktualnie jestem spłukany później kupie kilka past 3M i twardą gąbkę. A jakim korkiem trzeba przelecieć po papierku 2000?
Aoox Opublikowano 28 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2010 Nie mam polerki takiej z prawdziwego zdarzenia. Mam taką szlifierkę kontową co ma obroty około 1500, jest nie do zajeb...a. ? w dodatku kONtową
Marco Opublikowano 28 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2010 :wallbash: w dodatku kONtową :wallbash:
luigi Opublikowano 30 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2010 przepraszam widocznie jestem zbyt łatwowierny i łyknąłem to co mi wciskał kit sprzedawca jednego sklepu. Hmm ale Surf-Ace dam rękę uciąć że miał poukładane 3 pasty wg ich ścieralności. I widziałem że używał każdej po kolei i efekt był naprawdę piorunujący. Sprzedawca nie wciskał Tobie kitu miał całkowitą rację, ale mało kto tu robi na Surf-ACE i chłopaki nie znają się do końca po prostu, większość zna się dobrze na 3M bo to najpopularniejsza firma robiąca znakomite produkty jednak w zawyżonych cenach. Jako iż używam/sprzedaję środki Surf-ACE od dawna dla jasności dodam: 1. Rapid Ultra (głębokie rysy, biała gąbka lub beret owczy) 2. OE Coumpound (średnie rysy, biała gąbka) 3. Ultimate Glaze ( delikatne rysy, hologramy, czarna gąbka, głównie do ciemnych kolorów) uzupełnieniem systemu jako 4 step można by uznać wosk Ovation. System jest przeznaczony do lakierni i nie jest taki rozbudowany jak 3M (co jest dużą zaletą), jednak efekty są podobne
majkelradom Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2010 Lugi bardzo dziękuje za konkret co do czego służy, mam tylko jeszcze dwa pytanka Rapid ultra jest bardziej ścierne niż farecla? Czy kolory gąbek podałeś wg surf-ace czy farecli czy może jakiejś innej firmy? I może wiesz co za gąbke kupiłem pomarańczowa za 12zł z czerwonym rzepem, chodzi mi czy to jest twarda, miękka, czy średnia gąbka? Nadal nie mogę się pozbyć rys z mazdy, są dosyć głębokie. Jechałem papierkiem 1500, 2000, 2500. Próbowałem wypolerować żółtą gąbką megsa i UC. Na to wziąłem tą pomarańczową gąbką na to farecla z wodą wszystko jak książka piszę. Blask wrócił ale rysy zostały prawdopodobnie po papierze 1500. Czym to wyprowadzić. O odpowiedz prosiłbym i byłbym bardzo wdzięczny lugiego. Konkretny człowiek, który nie krytykuje za BŁĘDY ortograficzne, dla mnie to dziecinada.
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2010 Rysy po papierze 1500 musisz właśnie wyprowadzić papierami 2000 i 2500, a następnie polerka.
luigi Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2010 Kolory gąbek podawałem w/g Surf-Ace. Zawsze (lub w większości przypadków bo np. 3M ma swoją filozofię skutecznego utrudniania życia) biała gąbka jest do najgłębszych rys. Czy Rapid ULtra jest bardziej ścierny? raczej nie, chodzi o komfort pracy, lakiernik jak poleruje auto nie może ubrudzić wszystkiego w promilu 5 m, a tak się dzieje przy pracy z G3, która jest dobrą, najtańszą, powszechnie stosowaną pastą. Blask wrócił ale rysy zostały prawdopodobnie po papierze 1500. Czym to wyprowadzić? Nikt nie mówił, że będzie łatwo, trzeba najpierw zdobyć odpowiednią wiedzę, sprzęt i doświadczenie aby to zrobić dobrze, nie na darmo za dobrą polerkę biorą od 250 do 500 zł. <<< T U >>> jest wiele przydatnych wskazówek, głównie w pierwszym poście, powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się