Skocz do zawartości

Punto I Cabrio - a raczej jego fragmenty :)


Camel-

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Tym razem chłopaki z http://s-carbon.pl poprosili mnie, żebyśmy zdziałali coś z lakierem. Wszystko robią własnoręcznie, więc żeby zlikwidować wady lakieru (skórka pomarańczy, kurz itp) całośc przejechali szlifierką oscylacyjną Makita i papierem 2000. Niestety gdy już przyjechałem było gotowe. Mogłem zabrać się do polerowania. Całośc ma na celu sprawienie klaru maksymalnie przejrzystego by włókno było lepiej widoczne.

Na początku robiłem w pojedynkę, potem jeden maszynował, a drugi hand-job ;)

 

Czas pracy: 2,5h

Kosmetyki: Farecla G3, Wax Top

Sprzęt: G-mop oraz Power Up; ściereczki polerskie Farecla.

 

A teraz wybaczcie za taką ilośc zdjęć. :)

 

49572126.jpg

 

51880311.jpg

 

39435214.jpg

 

14518313.jpg

 

41957318.jpg

13324101.jpg

 

73284343.jpg

 

10159091.jpg

 

93140023.jpg

 

67463753.jpg

 

77548632.jpg

 

26268545.jpg

 

15173720.jpg

 

78496972.jpg

 

42502407.jpg

 

94749010.jpg

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fernando, lipa nie lipa, cięzko się ścigać convertiblem.

 

Kiedyś oglądałem projekt, skandynawski (szwedzki czy jaki) E500 - 0 bebechów, klatka i oczywiście płaty z włókna. Z tego co pamiętam zbili może z 50kg wstawiajac: dach, błotniki, drzwi, maskę i klapę z węgla (tylko węgla). Trochę gra nie warto świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbili może z 50kg wstawiajac: dach, błotniki, drzwi, maskę i klapę z węgla (tylko węgla). Trochę gra nie warto świeczki

na torze kazdy kg sie liczy :P

 

nie rozumiem troche zasady montazu, jest to polakierowana folia? czy jeszcze cos innego? nie wiem jak mozna pokryc włóknem, chyba takie elementy robi sie z włókna :dontknow: specem nie jestem czysta ciekawosc...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polakierowana folia - dobre sobie :D Naturalne włókno węglowe położone na oryginalną maske. :)
nie mowie o polerowaniu foli ale bezbarwnym lakierze na niej :P no ale nie wazne, nie znam sie na tej technologi:) efekt i tak jest kozacki :) a jak nie widac roznicy to po co przeplacac :wallbash:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camel cos chyba zle zapamietales :] Maska w E500 wazy prawie tyle co seicento ;) Jak mialem kiedys Rovera R100 to zrobilem wlasnie taka maske wazyla dokladnie 5008g a seryjna wazyla ~ 17000 biorac pod uwage ze byla juz troche wycieta, wiec pewnie z 18kg by wazyla. Mysle ze taka maska w E500 moze wazyc nawet i 50kg w serii po samym zejsciu z wagi na carbonie jej waga powinna wynosic 10kg ( maska od imprezy wazy niecale 8kg ) do tego klapa od bagaznika blotniki ( na nich malo sie schodzi bo nie sa wzmacniane ) drzwi itd. Cos z tymi 50kg popaprales ;) Co do drzwi to na ich masie schodzi sie kosmicznie duzo, mialem kiedys okazje macac drzwi od CRXa moglem podniesc je 2 palcami, a seryne bylo ciezko dzwignac cala reka. Mysle ze na drzwiach, masce, klapie od bagaznika i innych pierdolach mozna zejsc w takduzym wozie jak E500 nawet i ze 100kg.

 

Swoja droga chcialem kiedys zrobic maske z carbonu do Puntolota ciekawe jaki to bylby koszt u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak mozna pokryc włóknem, chyba takie elementy robi sie z włókna :dontknow: specem nie jestem czysta ciekawosc...

Pozdro

 

Jak to jak ?Najprościej to pędzlujesz maske zywicą,na to włókno węglowe,znowu zywica i jest.Nie wiem gdzie tu filozofia ;)

 

Dla mnie zawsze się w tym liczył efekt wizualny bo strasznie podobają mi się elementy z "carbonu".Troche się w to bawiłem ,ale chałupniczymi metodami bardzo ciężko osiągnąć ładny efekt tymbardziej jak się ma o tym małe pojęcie.

 

Co do samej pracy to wyszło świetnie.Bardzo ładny połysk ,a i włókienko ma świetny kontrast i barwe.Pewnie w słońcu ładnie świeci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mowie o polerowaniu foli ale bezbarwnym lakierze na niej
To chyba nie jest lakier bezbarwny ale żywica epoksydowa L285. (a przynajmniej ja tak robię)

To chyba jest lakier bezbarwny. Powiem szczerze, że nie siedzę "w linii technologicznej" więc cięzko mi stwierdzić jak chłopaki to robią. W kazdym razie, na wierzch każdego elementu przychodzi lakier bezbarwny, który - jak widać - poddaliśmy obróbce.

 

Kamil, http://mercedes-190.co.uk/topic/6603807/1/ Jeśli chodzi o jakieś wyceny i przymiarki musisz się do nich odezwać samemu bo nie jest w stanie powiedzieć jakie są tego koszta. :)

 

Troche się w to bawiłem ,ale chałupniczymi metodami bardzo ciężko osiągnąć ładny efekt tymbardziej jak się ma o tym małe pojęcie.

To jest właśnie przewaga chłopaków z s-carbon.pl nad DIY. Mają wieloletnie doświadczenie i wiedzą co robią. :good:

 

Pewnie w słońcu ładnie świeci ?

Jakieś super słońce nam nie dopisywało, ale to co było (i widać na zdjęciu) po prostu rewelacja.

 

Sam jeżdze Mercedesem, więć troche nie mam gdzie upchnąć tego włókna na zewnątrz, ale listwy w środku czy kierownica karbonowo-skórzana - śni mi się to po nocach ;)

 

[ Dodano: 18 Wrzesień 2010, 21:22 ]

szczerze to taniej byloby folia 3m to oblepic efekt byly bardzo podobny, a maska by tak nie przytyla

Moim zdaniem na zdjęciach to może i jest podobnie - ale w rzeczywistości? Zapomnij...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kumpla ktory zajmuje sie flokowaniem i niedawno wszedl w folie. Oklejal w focusie lusterka Carbonem i dalem sie nabrac ze to org carbon.

 

folia 3m osiaga sie zupelnie inny efekt. folia jest matowa a tutaj jest połysk na maxa ;) i na folii czuć pod palcami strukturę włukienek a tutaj jest gładziutko

 

dla porównania moje lusterka w folii:

img1554i.th.jpg

 

próbowałem ją lakierować ale po polakierowaniu folia staje się po prostu czarna. jest połysk jak to po lakierowaniu klarem ale zanika ten efekt mienienia się karbonu na szaro-czarno jak przed polakierowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Ostatnio chyba w OPT pokazywali pokrywanie elementów dowolnym wzorem przez zanurzenie w wodzie z taką jakby płynną folią. Potem to schło i lakierowali.

Właśnie dlatego że element był lakierowany miał większą odporność na zarysowania. Niestety nie pamiętam jak się ta metoda nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.