Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim!

Spania nie ma, więc postanowiłem pochwalić się co miałem przyjemność robić w niedalekiej przeszłości. :)

Pacjent to auto w tytule, własność mojego znajomego który postanowił poprawić wygląd auta na tegoroczny sezon. Wóz po przejściach, do zrobienia będzie generalnie cała blacharka, najprawdopodobniej zimą. Głównym celem było odświeżenie lakieru, nadanie wet looku i usunięcie jak największej ilości rys przy jak najmniejszej ingerencji w powłokę. Więc do dzieła! :)

 

Gdy wreszcie przytarabaniłem się ze wszystkim, moim oczom ukazał się taki widok:

p1080394q.jpg

p1080395v.jpg

p1080396g.jpg

p1080397s.jpg

A więc do roboty. Wybaczcie brak zdjęć z procesu mycia, ale pani fotograf postanowiła nie wstawać z łóżka :P

p1080406.jpg

Po myciu przyszedł czas na glinkowanie, to zdjęcie z połowy dachu.

p1080400.jpg

Auto zostało wysuszone, przyszedł czas na inspekcje lakieru. Moim oczom ukazało się Swirl City :shock:

p1080407.jpg

p1080410z.jpg

p1080411.jpg

p1080412j.jpg

p1080414o.jpg

p1080419y.jpg

p1080420o.jpg

p1080421v.jpg

p1080429.jpg

p1080433.jpg

p1080434.jpg

p1080435h.jpg

W międzyczasie zaczęło się oklejanie, tutaj dałem robotę dla znajomego, pani fotograf ściągnęła się wreszcie z łóżka więc i ją zagoniłem do pracy :P

p1080430.jpg

p1080432h.jpg

p1080437w.jpg

p1080438.jpg

Panel testowy i szukanie odpowiedniej kombinacji:

p1080441.jpg

Skończyłem cały błotnik od strony kierowcy i pracę zacząłem od dachu, tu parę 50/50, mam nadzieję, że widać ;)

p1080450.jpg

p1080451.jpg

p1080453x.jpg

p1080454.jpg

p1080455r.jpg

p1080456.jpg

Faza 1 korekcji dachu zakończona:

p1080459c.jpg

Później zabrałem się za błotnik z przodu od strony pasażera:

p1080463.jpg

p1080462.jpg

Również tutaj 1 faza zakończona:

p1080465.jpg

p1080464f.jpg

Zabrałem się za drzwi pasażera:

p1080466.jpg

p1080467z.jpg

Lecz zaczął padać deszczyk, więc nazwaliśmy to dniem, zwinęliśmy sprzęt a autko powędrowało pod folię ;)

Dzień drugi przywitał nas pięknym słoneczkiem, więc czym prędzej zabrałem się do pracy. Drzwi zostały dokończone (brak zdjęcia :( ) a ja przeszedłem dalej, na tylną ćwiartkę od strony pasażera :)

p1080534.jpg

p1080535e.jpg

p1080536x.jpg

Następnie zabrałem się za ćwiartkę od strony kierowcy:

p1080540b.jpg

p1080539.jpg

Faza 1 skończona:

p1080541.jpg

p1080542.jpg

p1080544.jpg

p1080537i.jpg

p1080538o.jpg

Pora na drzwi kierowcy :)

p1080546.jpg

p1080548e.jpg

p1080549k.jpg

p1080550i.jpg

Pies właściciela przyszedł na inspekcję, przy okazji zdając relacje dla swojego pana :P

p1080551.jpg

p1080552.jpg

Został ostatni kawałeczek na drzwiach oraz klapa:

p1080553q.jpg

p1080554b.jpg

p1080556.jpg

Zdjęć klapy niestety nie mam.. :roll:

Zdjęcia gotowej całości wykonane następnego dnia z rana :) (auto trochę zakurzone, wybaczcie ;) )

p1080558r.jpg

Przy okazji doszedł hokej pod przedni zderzak oraz naklejka widoczna na zdjęciu ;)

p1080568b.jpg

p1080565r.jpg

p1080564.jpg

p1080563.jpg

p1080562.jpg

p1080561.jpg

p1080559.jpg

p1080560g.jpg

Parę słów wyjaśnienia na koniec:

Szyby, dressingi itp. zostawiamy na najbliższą niedziele, kiedy to odbywa się rozpoczęcie sezonu tuningowego VAG na Podlasiu, wtedy auto ma lśnić :)

Koła w stanie nadającym się do renowacji, były myte przez właściciela, nie zdejmując ich i nie myjąc od środka.

Nadkola nie zostały umyte bo.. nie ma nadkoli :lol::P

Klapka od wlewu paliwa oraz maska są pokryte folią, więc ich nie polerowałem.

Zderzak z przodu był pryskany na jakiś połysk, więc właściciel postanowił, że nie będziemy go ruszać, co by się nie błyszczał za mocno w stosunku do reszty ;)

 

Produkty użyte:

Faza mycia:

- Myjka Makita HW101

- Wnęki w drzwiach, klapka wlewu paliwa, szczeliny i opony - APC Daisy ;)

- Mycie karoserii - Meguiars NXT Shampoo

- Mycie felg - Atack do felg :good:

- Usuwanie smoły - CarValet Tar & Glue Remover :good:

- Glinkowanie - Meguiars Clay Bar + woda ;)

Faza polerowania:

- Maszyna - DAS-6 Kestrel

- Pady - Menzerna Compound (1. faza) oraz Finishing (2. faza, wykończenie i wyciągnięcie głębi koloru)

- Pasty - Menzerna Power Gloss i bodajże Final Finish

- Meguiars ScratchX2.0 w trudno dostępnych miejscach (m.in pod klamkami)

- Taśma maskująca :P

Faza wykończenia:

- Politura - Meguiars Show Car Glaze #7 :good:

- Wosk - Collinite 476s

- Plastiki - Meguiars Gold Class Trim Detailer

- Opony - Meguiars Endurance Tire Gel

- QD - Meguiars Last Touch

- Szyby - Clin ;)

Aplikatory i MF:

- Aplikatory gąbkowe Meguiars

- Homemade gąbki na ręke :lol:

- MF Jan Niezbędny do podłogi :good:

- MF Grosik

- MF Meguiars Soft Buff bodajże (ta żółta)

- APT Tesco, Kent ;)

- Ręcznik do wycierania Meguiars Water Magnet

- Rękawica do mycia Meguiars biała

 

Cóż, to chyba tyle. Trochę się uzbierało. Dzięki jeśli przeczytałeś to do końca :)

Pozdrawiam wszystkich i liczę na komentarze :ad::kox:

Opublikowano

Jak dla mnie to przemiana od 0-ra do bohatera :good: świetna robota.

Mam nadzieję, że podczas niedzielnego otwarcia sezonu VAG zobaczę to autko na żywo.

Opublikowano

Jędrzej, kaaaaawał świetnej roboty :good:

Efekt piorunujący i to uzyskany maszyną orbitalną ;)

Pozdrawiam B-stok - miasto bardzo mi miłe :)

Opublikowano

Dziękuję raz jeszcze i cieszę się, że się podoba. :)

Właściciel był w szoku, nie sądził, że takie będą efekty, jego zadowolenie jest najważniejsze :good:

Szukam teraz ofiary na kolejną pracę :ad::-]

Opublikowano

brawo, golf znów odzyskał blask - Jędrzej te halogeny co masz to chyba dużo prądu pobierają :) załatw sobie metalohalogenowe lampy, żarówki są sodowe :) koszt to 70zł żarówka + oprawa.

 

nie pyli Ci ta taśma jak czasami dojedziesz do niej polerką ? :) bo mnie to wkurza

Opublikowano

Łukasz, niestety, 2x400W :(

Myślałem o tych metalohalogenowych, ale czas mnie naglił a i cena odgrywała dość ważną rolę :dontknow::oops:

Z pewnością zaopatrzę się w przyszłości w coś wydajniejszego :) Tu miałem ten komfort, że pracowałem u znajomego, więc mój rachunek jest czysty.. :D;)

 

 

Pyli, pyli strasznie, w ogóle bardzo zniszczył mi się pad compound. Gdy pracowałem w pobliżu taśmy nie wiedziałem z czego leci więcej - z taśmy, z pasty czy z pada.. :zly::roll:

Czy inna taśma nie robi takich problemów?

Opublikowano

O proszę, w takim razie następnym razem będę musiał o niej pomyśleć. Wolę wydać więcej na taśmę niż po dwóch autach kupować nowy pad.. :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.