Skocz do zawartości

Mohs+ Plamy na powłoce


XGrzesX

Rekomendowane odpowiedzi

Od dwóch lat posiadam powłokę Mohs+. Po kilku miesiącach zauważyłem na powłoce plamy. Pojechałem do firmy która ją zakładały i plamy zostały usunięte jakąś chemią. Po ich usunięciu plamy znowu zaczęły się pojawiać i z czasem było ich coraz więcej. Teraz minęły dwa lata od nałożenia powłoki i przyznam, że karoseria samochód bardzo słabo. Cała karoseria jest pokryta plamami których nie mogę niczym usunąć.

Samochód jest garażowany, trzy razy w tygodniu stoi na parkingu na zewnątrz, nie stoi pod drzewami. Myty jest średnio co dwa tygodnie na myjni bezdotykowej a co jakiś czas myty jest ręcznie. Zawsze po myciu dokładnie spłukuje samochód.

To jest mój trzeci samochód i pierwszy z powłoką i muszę przyznać, że ze karoseria tego zabezpieczonego powłoką Mohs+ wygląda po dwóch latach najgorzej. Powyższy problem zgłosił do firmy która zakładała powłokę i na razie czekam na rozpatrzenie reklamacji.

 

Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich wytycznych niestety nie dostałem. Nawet przed nałożeniem powłoki mówiłem, że w większości samochód jest myty na myjni bezdotykowej.

Przyznam, że gdybym wiedział, że samochodu z powłoką nie można myć na myjni bezdotykowej tylko trzeba co tydzień myć ręcznie to na pewno bym się nie zdecydował na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich plamach dokładnie jest mowa?

Plamki z twardej wody? Czy jakieś wielkie plamiska nie wiadomego pochodzenia?

Możesz pokazać nam zdjęcie?

Dwa lata dla Mohsa to teoretycznie granica zużycia.

Piszesz że auto było myte na "bezdotyku" i od czasu do czasu ręcznie, a coś więcej? Jak ręcznie, czym, korzystałeś po myciu ręcznym z dedykowanych QD? Np.Cure?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
655218 samochód z powłoką powinno się myć raz na tydzień... ew maksymalnie co 2 tyg

 

Skąd takie informacje?

Myję samochody z Mohsem i UNC-Rem raz na miesiąc-dwa i wszystko jest jak najbardziej w porządku. Nie wiem skąd takie wytyczne. Przecież mycie nie zależy od czasu a od stopnia ubrudzenia się samochodu. Mycie ręczne latem częściej jak raz w miesiącu to przesada wg mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

655218 samochód z powłoką powinno się myć raz na tydzień... ew maksymalnie co 2 tyg

 

Skąd takie informacje?

Myję samochody z Mohsem i UNC-Rem raz na miesiąc-dwa i wszystko jest jak najbardziej w porządku. Nie wiem skąd takie wytyczne. Przecież mycie nie zależy od czasu a od stopnia ubrudzenia się samochodu. Mycie ręczne latem częściej jak raz w miesiącu to przesada wg mnie...

Wiem że jest najbardziej w porzadku ale mycie na bezdotyku to nie mycie samochodu jedynie spłukanie brudu rozumiem brak czasu i szybko ale kładząc powłoke pasowało by o nią zadbać chyba nie :) ? i auto raz na 2 tygodnie powinno być umyte ręcznie przystosowanym do tego szamponem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycie raz w miesiącu ? LOL , jeśli auto prawie nie jeździ to spoko ale zawsze trafi się jakaś ptasia/owadzia kupa albo kilkanaście, plus gratis w lato zapaćkany przód owadami. Zgrzytałbym w nocy zębami gdybym miał zostawić taki stan na miesiąc. Myślę że przebieg tu ma znaczenie i to gdzie auto stoi. Plamy na powłoce pewnie się zdarzają (do eliminacji Gyeon Water Spot). Nie mniej jednak chcąc zachować zdrowie powłoki myślę że warto umyć auto raz na tydzień góra dwa, najlepiej klasowym szamponem i przede wszystkim wytrzeć do sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycie raz w miesiącu ? LOL , jeśli auto prawie nie jeździ to spoko ale zawsze trafi się jakaś ptasia/owadzia kupa albo kilkanaście, plus gratis w lato zapaćkany przód owadami. Zgrzytałbym w nocy zębami gdybym miał zostawić taki stan na miesiąc. Myślę że przebieg tu ma znaczenie i to gdzie auto stoi. Plamy na powłoce pewnie się zdarzają (do eliminacji Gyeon Water Spot). Nie mniej jednak chcąc zachować zdrowie powłoki myślę że warto umyć auto raz na tydzień góra dwa, najlepiej klasowym szamponem i przede wszystkim wytrzeć do sucha.

 

Niestety większość odbiorców usług powłokowania nie zgrzyta zębami :):)

Zakup kolejnego produktu do usuwania water spotów brzmi idealnie :)

warto myć auto raz w tygodni z powłoką czy bez :) ale każda dobra powłoka zostanie domyta wodą na bezdotyku, suszenie obowiązkowo :)

 

Po dwóch latach sie zaczęło dziać ? I tak długo wytrzymała... Ile razy byłeś na przeglądzie powłoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam jeszcze kilka szczegółów. Jak napisałem wcześniej pojawiające plamy zauważyłem kilka miesięcy po nałożeniu. Po ich zauważeniu zostały usunięte przez firmę która nakładała powłokę. Po ich usunięciu znowu plamy pojawiały sie i z każdym miesiącem było ich coraz więcej.

Samochód ma przejechane teraz ok 26 tys. Plamy ewidentnie wyglądają na plamy po wodzie.

 

Przy myciu bezdotykowym zawsze dokładnie spłukuje samochód (osuszanie).

 

Do mycia ręcznego używam:

aktywnia piana: Auto Finese Avalanche

rękawica: Car Pro Wool Wash Mitt

Szampon: Gyeon Q2M Bathe

Ręcznik: Sonus Der Wunder Drying

Sporadycznie Gyeon Cure

 

Mam nadzieję, że moje problemy jednak są spowodowane problemem z samą powłoką bo jeśli się okaże, że problem wynika z nieprawidłowego użytkowania to ja dziękuję za taki "bajer" który miał pomóc w utrzymaniu czystości samochodu a jest gorzej jak bez powłoki. Tak jak pisałem wcześniej moje dwa poprzednie samochody które myłem w ten sam sposób i które nie posiadały powłoki wyglądały o niebo lepiej. Jeśli prawdą jest, że w przypadki powłoki trzeba ją myć tylko ręcznie co tydzień lub dwa i nie można bezdotykowo to taka informacja powinna być przekazana przez producenta a na karcie gwarancyjnej takiej informacji nie ma, jest tylko zapewnienie, że powłoka przez dwa lata lub do 30 tys. km nie straci swoich właściwości a po tym czasie będą one słabły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zaczęło sie to dać już po miesiącu, dobra firma usunęłaby powłokę i nałożyła na nowo.

Mogło sie wydarzyć wiele rzeczy, od błędnej aplikacji - po trefną partię towaru :(

 

Nie zrażaj się tym do powłok, oprócz głównych producentów, są na rynku bardzo dobre produkty nieowiane pięknym marketingiem itp. a działające bardzo dobrze.

 

Dobrych powłok nie trzeba myć co tydzień ręcznie, m.in. o to w nich chodzi.

 

Osuszanie mamy na myśli ręcznikami a nie programem na bezdotyku ;):)

 

Co do gwarancji na powłoki, wole się nie wypowiadać bo jest to delikatnie mówiąc trudny temat :) :) przyjeżdżając na przeglądy które teoretycznie są wymagane przy gwarancji, replikując powłokę raz na rok możemy dojść do uzyskania 100lat gwarancji albo jeszcze dłużej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszanie mamy na myśli ręcznikami a nie programem na bezdotyku ;):)

No bez przesady wiem, że chodziło o ręcznik :) Napisałem że że płukałem za pomocą opcji "osuszania" czy "nabłyszczania" (różnie się ta opcja nazywa) żeby było wiadomo, że korzystałem z tego programu a nie płukałem zwykłą kranówą.

 

Na razie o firmie która aplikowała nie mogę powiedzieć nic złego. Było jeszcze wcześniej tak, że powłoka została położona nierówno na masce i były widoczne cienie, bez gadania nałożyli nową powłokę. Bez gadania usunęli też plamy po kilku miesiącach. Zawsze robili wszystko żebym wyszedł zadowolony. Zobaczymy jak tym razem sprawa się zakończy. Teraz sprawa jest o tyle trudniejsza, że zdaniem tej firmy tych plam nie usunie się chemicznie tylko trzeba je usuwać mechanicznie. Na razie mam nadzieje, że miałem po prostu pecha i dostałem powłokę z którą jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na wadliwą powłokę (i to mi się wydaje bardziej prawdopodobne) albo złą aplikację. Przy czym trzeba pamiętać że czasem drobne szczegóły mogą mieć znaczenie przy tego typu sprawach albo po prostu ktoś miał gorszy dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auto często stoi w miejscu gdzie jest sporo kurzu (jakaś droga szutrowa ) ? i dodatkowo jest narażone na deszcz ?

auto stoi 3-4 razy w tygodniu 8 godzin na parkingu na zewnatrz. Wtedy jest narazone na deszcz i standardowy kurz "miejski".

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kontakt z kilkunastoma autami zabezpieczonymi Mohsem (bez plusa). Jesli auto nie jest regularnie myte (nie oplukiwane na bezdotykach woda ktora udaje demineralizowana) to z pewnoscia beda pojawiac sie 'plamy'. Wiecej dbalosci o lakier, powloki nie sa produktami bezobslugowymi.

 

p.s Jaki kolor auta? czy czasem auto nie stoi 8h pod fabryka ktora wypluwa z siebie dziwne substancje? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

XGrzesX, Jestem na 90% przekonany że to klasyczne water spots od wody lub ewentualnie jakiejś chemii. Jeżeli auto stoi w miejscu gdzie jest większa ilość kurzu, spadnie lekki deszcz potem wyjdzie słońce to bardzo ładnie kurz zebrany na kropli wsycha się potem w lakier. Kłania się tu niestety największy minus zabezpieczeń w których dążymy do jak największej hydrofobowości, resztę ładnie ujął hihol,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu zakładał 2lata temu podobny temat i też chodziło o problem z tą powłoką, na tym samym samochodzie. Myślę, że trafiła się jakaś felerna powłoka albo wystąpił jakiś błąd w sztuce.

Sam pytałeś mnie wtedy o Mohsa. U mnie po 2,5 roku na jednym aucie nie ma śladu po powłoce ale auto robi spore przebiegi, na drugim powłoka jeszcze jakoś się trzyma ale samochód dużo mniej jeździ.

Najlepiej jak wstawisz zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie hihol i CAR CRAZY i w sumie wyjaśnili wszystko.

Powłoka to nie jest produkt totalnie bezobsługowy i wg mnie, zresztą jak i inne formy zabezpieczenia lakieru, auto powinno być myte głównie ręcznie i na koniec osuszane (ewentualnie dodatkowo wspomagane dedykowanym QD), no chyba że ktoś ma dostęp tylko do miękkiej wody :)

W większości przypadków wielokrotne mycie na "bezdotykach" i zostawianie tego do wyschnięcia będzie powodowało water spoty, do tego dochodzi fakt iż pewnie wiele myjni oszczędza na chemii więc efekt finalny takiego mycia wielu z nas zna i myślę że dopadł też autora tego tematu, mimo że do chwili obecnej nie zobaczyliśmy zdjęć.

Dla zobrazowania w czym rzecz polecam obejrzeć film kontrowersyjnego ditailera Monk-a

(Jak ktoś nie ma ochoty oglądać całości proszę włączyć od około 14 minuty, tam jest puenta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Chciałbym napisać jak zakończyła się sprawa mojej reklamacji powłko Mohs+.

Ostatecznie dystrybutor tej powłoki odrzucił reklamację uzasadniając to tym że nie przestrzegałem procedur konserwacji które mówią, że samochód z tą powłoką należy myć ręcznie. Dodam, że w warunkach gwarancji nic na ten temat nie było dodatkowo przed założeniem powłoki mówiłem w zakładzie który ją kładł że samochód będzie myty w większości na myjniach bezdotykowych. Ostatecznie zakład w którym kładłem powłokę był tak uprzejmy, że bezpłatnie usunęli to badziewie z samochodu.

Przestrzegam wszystkich przed powłoką Mohs+. Nie miałbym do nikogo pretensji gdybym wiedział o tym, że samochód z tą powłokę wymaga tylko ręcznego mycia. Niesetny dystrybutor nie informuje o tym - nie ma tego w warunkach gwarancji które się dostaję. Z tego co słyszałem niektóre firmy rezygnują już z usługi kładzenia powłoki Mohs+ z powodu jej wątpliwej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.