Skocz do zawartości

Gdzie tankujecie?


patol

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie na stacji Orlen na której zawsze się tankowałem może mają i dobre paliwo, ale za to zbiorniki chyba zapuszczone (co jaki okres czasu powinni robić przegląd, wie ktoś?). Na zimę przestałem tam tankować, bo po zatankowaniu biały dym z rury (duża zawartość wilgoci/wody w PB?), nierówna i głośniejsza praca. I tak przez 2 tankowania pod rząd (tankuję zawsze do pełna). Z ciekawości zatankowałem na innej stacji po drodze (LukOil) i problemy z nadmiernym dymieniem się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, W1Michal napisał:

 Także dymienie to nie jest para wodna z wody w paliwie  :lol:  może ci sie woda zbiera gdzieś w wydechu jak jezdzisz na krótkich odcinkach i jak sie nagrzewa silnik to paruje

Tak, zbiera się tylko na tej stacji Orlenu :D Widocznie mają tam taki wilgotny klimat. Jeśli krótki odcinek to 35-40km w jedna stronę do roboty to można i tak myśleć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wypowiem się do gazu że statoil obecnie circle k ma jeden z lepszej jakości gazu w PL, kiedyś jeździłem na gazie orlen, jeden no name już u nas w miescie od zawsze oraz statoil filtr od gazu często syf jakich mało, w końcu z racji ze mam stacje od domu 6 domów dalej z wygody zacząłem jeździć jedynie na statoil  i raz na ruski rok na shelli. Od półtorej roku co wymiane filtra gazu, owy filtr wygląda świeżo i czysto, a i falowanie silnika po wyczyszczaniu wtryskiwaczu gazu przeszło w zapomnienie i nie ma zamiaru sie pojawić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedźmowóz chleje ON V-Power z Shell'a. Kiedyś tankowałem na innej stacji. Duża, znana. Bardzo często silnik dziwnie się zachowywał  - obroty falowały. 

V-Power nie daje takich objawów.

Poza tym Shell wspiera Ferrari a jak wiemy Funky Witch jest mocno związanaz włoską marką. Emocjonalnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, W1Michal napisał:

Nie widocznie pół na pól z wodą mieszają i stąd leci para jak z czajnika  :rolleyes: 

Nie mieszają tylko zbiorników może nie przeglądają. Paliwo może być super a co z tego jak do zasyfionego zbiornika podziemnego sobie naleją. Mnie się wydaje że tam gdzie miałem wpadkę z jakością po prostu mają zaniedbane zbiorniki. To "mieszanie z wodą" (aka "chrzczenie") to tak na serio jeszcze w to ktoś wierzy? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na Statoilu w Raciborzu Diesel Arktyczny o 45 groszy droższy od zwykłego - 4,98 vs. 4,53 zł. :lol: Przegięcie pały. Przy -11*C. Rok temu przy -19*C tankowałem go w Żorach, gdy był o 30 groszy droższy od podstawowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się na której stacji ON ma najwięcej BIO? Ostatnio nalewałem w bańkę na Orlenie, potem w drugą bańkę na Circle K i różnica w kolorze jest spora. "Ropka" z CK z jest bardziej przeźroczysta, a z Orlenu bardziej żółta, więc stawiam na to że w tym przypadku Orlen dodaje więcej BIO?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich max do 7% nie ma reguły, ze na stacji X jest mniej, a na Y więcej. Na jednej stacji tego samego koncernu moga być inne wartości niż na drugim końcu polski. Zgodnie z fotką jaką wrzucałem u mnie w mieście niby BIO nie było wcale ale na innym Orlenie mogło już być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Gozdziu23 napisał:

, a i falowanie silnika po wyczyszczaniu wtryskiwaczu gazu przeszło w zapomnienie i nie ma zamiaru sie pojawić

Co za usterkę miałeś i co dokładnie zrobiłeś? Bo mi właśnie na zimnym silniku delikatnie falują obroty... :/ i zastanawiam się co to może być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, david2888 napisał:

Co za usterkę miałeś i co dokładnie zrobiłeś? Bo mi właśnie na zimnym silniku delikatnie falują obroty... :/ i zastanawiam się co to może być ??

Dokładnie falowały mi obroty i na zimnym i na ciepłym najczesciej kiedy dojeżdzałem do skrzyżowania i stały na wolno, potrafił lekko falować.
Z tego co mi po opowiadano jest wiele przyczyn, źle skonfigurowany gaz, sama jakość gazu u mnie przyczyną były zwyczajnie zapchane wtryski gazu, wiadomo że u nas gaz często gesto jest stasznie zasyfiony, szczególnie, że u mnie na gazie samochód jeździ już od 6 lat ;)
Naprawy są dwie. Pierwsza oddać do warsztatu gdzie zdejmą wtryski rozbiorą na części, wyczyszcza i włożą nowe uszczelki itp lub wymienić filtr i zalać dodatek do gazu, czyszcząco konserwujący do butli z gazem przez kompresor, ja użyłem tej drugiej ponieważ powiedziano mi że nie da sie moich wtrysków wyczyścić, bo uszczelki się rozlatują ( gówno prawda bo do każdego wtrysku jest zestaw naprawczy i można dokupić uszczelki, a nie całe wtryski) przy czym uzyłem produktu Tunap 164 bodajże, niby nie czyści, ale zadzwoniłem zagadałem i jednak czyści. Najważniejsze że podziałało i już jest git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2018 o 17:13, paperson napisał:

@maciek-drummer mimo posiadania stałej zniżki na paliwa orlenowskie przerzuciłem się na stałe właśnie na Circle K. Bodźcem do zmiany była 2-4 sekundowa zwłoka przy odpaleniu nowego tdi. Na ropie z Circle K auto odpala momentalnie.

Ja bardzo podobnie.

Od momentu jak kupiłem ST zaczałem tankować tylko na shellu racing 100. Później dokupiłem mondziaka na gnojowice i już z przyzwyczajenia tankowałem równiez na shellu. No i pierwsza zima. -19 stopni. Diesle forda wiadomo - na mrozie pali jak by ktoś młotem walił. Ale co? po pół kilometra mi zgasł. Czyli zamarzła ropa. Póżniej po paru km to samo. -19! A tankowałem oczywiście lepszego diesla na shellu.

 

Od tej akcji mam wywalone.

Bezołowiową leje najtańszą 95kę.

Ropę leje tylko arctic diesla na Circle K. Znacząca różnica przy odpalaniu i nic nie zamarzło w tym roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Passat jak i BMW tankowane na stacjach tylko Orlen i BP chodzi o Vervę i Ultimate Diesel w zimę i jako tako bez zastrzeżen choć ze dwa czy trzy dni temu passata 2 razy odpaliłem i zgasł zaraz a za 3 już wporzo, BMW trochę ciezej kręci ale spróbuję na dniach zatankować ten arktyczny i zobaczyć czy coś polepszy w rozruchu i pracy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja raz skusiłem się zatankować na BP benzynę Ultimate cały bak po tym auta nie mogłem odpalić przy mrozie większym niż -8°C . Od tej pory zimną tankuje tylko na Shell-u tak jak zawsze. Jak jest ciepło wiosna, lato to czasem skuszę się na verve lub ultimate . Bardzo jestem ciekaw paliwa z Shell-a tgo 100 czy 99 oktanowego czy faktycznie jest różnica?. Bo traktując 98 na orlenie czy ultimate na BP bzauważyłem że auto mniej mi pali, co daje rezultat taki że zrobię więcej km a kosztowo wychodzę na 0 , bo 95 jest tańsza ale auto więcej go zużywa.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pływak napisał:

Mam auto przystosowane do 95 i 98, które podobno potrafi sobie przestawić zapłony pod dodatkowe oktany i nie widzę różnicy między 95 a 98 dlatego zawsze ciekawi mnie ta różnica, którą ludzie odnotowują w autach gdzie zalecane jest 95 :D

Ja tak samo.

U mnie zero różnicy na 100 oktanach, a tankowałem prawie rok.

Później odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.