bienek Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 Brakuje mi miejsca na forum, gdzie można by wrzucić swoje hobbystyczne prace lakiernicze. Myślę, że temat bardzo blisko związany z detalingiem. Można by też tutaj zadawać pytania stricte dotyczące, technik materiałów lakierniczych. Jest na forum kilka osób, którym temat ten jest bliski i mogłyby się w nim udzielać. Ja dzisiaj dla przykładu polakierowałem błotnik w aucie sąsiada. Ostatnio robiłem w nim korektę i przy okazji okazało się, że mały purchelek okazał się duża dziurą na wylot Wybór padł na oryginalny używany błotnik, niestety nie udało się kupić w kolorze. Siadło kilka syfków i muszę troszkę złagodzić skórkę pomarańczy, ale poza tym jestem zadowolony. Jutro jak zrobię na gotowo, to wrzucę jeszcze kilka fotek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm950 Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 bieniek sam malowałeś? Jeśli tak, to Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted August 25, 2015 Author Report Share Posted August 25, 2015 Tak sam zrobiłem wszystko. Matowienie, podkład, baza i bezbarwny. Jutro na świeżo muszę przelecieć papierem i wypolerować i powinno być dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geniusz Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 Rozumiem, że sprzęt masz do tego już porządny ? Fajnie, pozazdrościć można możliwości i umiejętności wygląda bardzo dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted August 25, 2015 Author Report Share Posted August 25, 2015 Pistolet Sata Minijet 4400 1.2 RP czyli raczej profesjonalny choć przeznaczony do małych elementów czy napraw miejscowych. Do lakierowania całościowego nie mam niestety warunków, ale z mniejszymi rzeczami daję radę. Niedługo polakieruje zderzak w mamy qashqaiu (trudniejszej nazwy do napisania już nie mogli wymyślić) to też coś wrzucę. Zachęcam innych do wrzucania swoich prac Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 Matowałeś samą włókniną? Jaką dokładnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted August 25, 2015 Author Report Share Posted August 25, 2015 Włóknina i pasta matująca Presta. Ta chyba to była BOll gradacja 800 bodajże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 Gitara. Ja lubię dodać sporo płynu do mycia naczyń przy takim matowaniu. Zawsze już się coś tam odtłuszcza Później zmywacz i musi być idealnie Zaczynałeś chyba od Sico Gold. Jest jakaś przerażająca różnica na korzyść Saty, czy odpowiednie przygotowanie i pewna ręka to powiedzmy 90% sukcesu, a pistolet powiedzmy 10%? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted August 25, 2015 Author Report Share Posted August 25, 2015 Presta Scuff Stuff też dobrze oczyszcza, ale tak jak mówisz, po matowaniu oczywiście kilku krotne wymycie zmywaczem i nie było żadnych przykrych niespodzianek. Tak dokładnie, kiedyś gdzieś na forum wrzucałem np felgi lakierowane sico gold 1.3, które wyszły na lustro Wydaje mi się, że ważniejsze jest przygotowanie i pewna ręka, ALE.. dobry pistolet daje poczucie pewności, że za każdym razem będzie zachowywał się w taki sam sposób. Wiesz, że sprzęt jest dobrej jakości, więc ewentualnych przyczyn niepowodzeń musisz szukać u siebie. Do tego nieporównywalna jakość i niezawodność w porównaniu do chińczyków. Sico umyjesz kilka razy i przestają działać tak też się stało z moim. Sata, jest dużo bardziej wytrzymała i do tego bez problemu można dostać zestawy naprawcze. Teraz po głowie mi chodzi Sata 5000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 No, ale ceny zestawów są nieliche Mam nadzieję, że uda mi się w przyszłym miesiącu wziąć za swoje dziady to też coś wrzucę Link to comment Share on other sites More sharing options...
KR54321 Posted August 26, 2015 Report Share Posted August 26, 2015 Nie posiadam kompresora, więc trzeba było zaprzyjaźnić się z puszkami. Od 2010 r. nie chce odpaść ;-) Jak napisał wcześniej jeden z kolegów - samo lakierowanie to przypuszczalnie ok. 10% całości, a może mniej, podobnie jak z woskiem i przygotowaniem pod niego. W obydwu dziedzinach, jak wiemy, potrzebne są spore pokłady cierpliwości Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted August 26, 2015 Report Share Posted August 26, 2015 Świetnie ta skrzynia wygląda! To srebrzanka, lakier żaroodporny, coś innego? Te skrzynie i inne elementy, które widziałem malowane z puchy zawsze miały jakieś takie byle jakie to srebro, a tutaj jak ori wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KR54321 Posted August 26, 2015 Report Share Posted August 26, 2015 Miło mi że Ci się podoba Używałem jakiegoś zwykłego lakieru w sprayu, dobranego metodą prób i błędów. Jeśli mnie pamięć nie myli był on opisany jako lakier do felg o drobnym ziarnie. Zamysł był taki żeby uzyskać wygląd podobny do materiału z którego wykonane są elementy. Z perspektywy czasu wolałbym żeby kolor był delikatnie przytłumiony, troszkę ciemniejszy. Na zdjęciu wersja przejściowa, śrubki i inne elementy dostały jeszcze później porcję miłości ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted August 26, 2015 Author Report Share Posted August 26, 2015 KR54321, super to wygląda Ja dzisiaj dokończyłem błotnik, który wczoraj lakierowałem. Lakier T4W 4444 Premium czyli U-pol 20:80 SR bo to jest to samo tylko w innym opakowaniu. Super się nim lakieruje, ale jak narobisz rys to wypolerować to jest masakra!! Dzisiaj na 2 dzień już był mega twardy i ciężko szło polerowanie. Ciekawostka taka, że w Seacie 1P żeby ściągnąć błotnik trzeba ściągnąć słupek A i do tego wykręcić tą małą szybkę Moje profesjonalne cięcie w celu dostarczenia próbki do lakierni hehe. Auto było w użyciu więc nie mogłem wyciągnać całego błotnika. Nie ścierałem na maksa morki, żeby dopasować do tego co jest na reszcie auta. Różnica w odcieniu jest minimalna i w normlanych warunkach dla laika praktycznie niewidoczna W nowym lakierze jest delikatnie za mało złotych opiłków. Tak poza tym to jestem bardzo zadowolony z efektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kskej Posted August 26, 2015 Report Share Posted August 26, 2015 Z czystej ciekawości bo nigdzie jeszcze na to nie trafiłem (bo też w sumie nie szukałem) - mierzyłeś może grubość powłoki miernikiem przed i po? Jaka jest grubość warstwy lakieru po zmatowieniu poprzedniej i nalanie nowego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted August 26, 2015 Author Report Share Posted August 26, 2015 Wiesz co głupi jestem i tego nie zmierzyłem. Też mnie to ciekawi, ale w ferworze pracy jakoś na to nie wpadłem Dopiero jak już skończyłem wszystko to sobie pomyślałem, że mogłem to pomierzyć. Ten czerwony błotnik miał ok 100 mikronów, a ile teraz ma to musiałbym sprawdzić. Samochód sąsiada z na przeciwka więc z tym nie będzie problemu. Za chwile sprawdzę Edit: Teraz jest ok 310-370. W tym grubo podkładu (ciężko było zakryć czerwony kolor) baza i 2 pełne wylane warstwy bezbarwnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kskej Posted August 26, 2015 Report Share Posted August 26, 2015 O kurde, z tego co pamiętam jak kupowałem auto i się wczytywałem jak korzystać z miernika to wartość powyżej 300 -> szpachla człowiek całe życie się uczy jednak heheh Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted August 26, 2015 Author Report Share Posted August 26, 2015 No widzisz, a tu ani grama szpachli, sam lakier. Szpachla wg mojego doświadczenia to ok 600 wzwyż i to też nie zawsze. Nawet 2000 mikronów jak pokaże to zaledwie 2 mm szpachli, więc też bez tragedii. Wystarczy że ktoś chciał wyrównać jakieś wgniecenie. Dopiero jak miernik nie pokazuje nic, a po stuknięciu słychać charakterystyczny głuchy dźwięk, to oznaka, że ktoś nawalił grubo kitu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebek1993 Posted August 26, 2015 Report Share Posted August 26, 2015 Kamil świetna robota pewnie sąsiad mega zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted September 3, 2015 Author Report Share Posted September 3, 2015 Ostatnio nadrabiam trochę zaległości w lakierowaniu Mamy Nissan miał mały defekt, a mianowicie z przedniego zderzaka złaził lakier bezbarwny. Ojciec praktycznie w całości go "zmył" karcherem. Tutaj widać jak łatwo lakier schodził w miejscu gdzie była tablica rejestracyjna. [/url] Dodatkowo poprzednia właścicielka zarysowała też czarną część zderzaka o jakiś słupek albo coś. Powstały grube i nieestetyczne rysy Tutaj już po wyrównywaniu papierem. Troszkę szpachli i wyrównane Tutaj po podkładzie i już wierzchniej warstwie lakieru strukturalnego (dynitrol 820) Skoro czarna część gotowa, pora na lakier bazowy i bezbarwny czyli moja ulubiona część Wyszło całkiem nieźle. Oczywiście troszkę syfków siadło po czasie, ale maszynka orbitalna i Abralon 2000 powinien sobie z tym bez problemu poradzić. Po zamontowaniu pstryknę jakaś fotkę jeszcze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Degus Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 Wyglada pierwsza klasa dla mnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pimps Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 Elegancko Link to comment Share on other sites More sharing options...
boT Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 A jak wychodzi dobranie koloru , różnią się odcienie ? Bo np u n mnie jest 3 mieszalnia i średnio im to wychodzi partacze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_t11 Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 Bieniek wystarczy tylko plastiki pomalować tym dinitrolem 820 czy trzeba jeszcze później coś nakładać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted September 4, 2015 Author Report Share Posted September 4, 2015 Dynitrol to lakier strukturalny. Tworzy delikatną strukturę podobną do fabrycznej. Nakładasz go na końcu, a wcześniej musisz odpowiednio przygotować plastik w zależności od potrzeb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now