Moderator krd Opublikowano 3 Czerwca 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam serdecznie! Dziś zaprezentuję Wam niby zwykłe, szare auto jakim jest Skoda Fabia. Jednak w dość ciekawym wydaniu... Z tego co wiem, jest to najbardziej przerobiona Fabia 2 generacji jaka jeździ po naszych drogach. Co więcej, większość z tych modyfikacji właściciel wykonał sam! Tym większy podziw dla Niego. Do rzeczy... Karol "Venomk" pomagał mi przy paru tematach w mojej Fabii. W ramach odwdzięczenia się obiecałem zająć się jego autem. Wreszcie udało sie wygospodarować 3 dni wolnego i wziąłem ją w "obroty" Lista środków: 1. Mycie - Prickbort - Shiny Garage Iron Off - Blink Active Foam - Nielsen Cyclone - Muc-Off übershine Luxury Car Shampoo - Shiny Garage szampon prototypowy - Surfex HD APC - Allegrini Super AZ - Allegrini Skin - Shiny Garage Pink APC - ABDL Tire&Rubber Cleaner - wełniak od CarPro i pędzelki - szczotki Daytona i EZ Detail - pianownica PA i Gloria 2. Korekta - różne pady Urban, 3M, Flexipads oraz futro - pasty Scholl S2 Orange, Scholl S3 Gold, Meguiars 105, Meguiars 205, Menzerna FG500 - finish/cleaner Swisswax Cleaner Fluid Regular - FinishKare Chrome&Brass Polish do wydechu 3. Zabezpieczenie - Armor All Shield - Autofinesse Revive - Turtle Wax Extreme Nano Tech Tyre Gel - Gtechniq G1 - Autoland Niewidzialna wycieraczka - powłoka XXX na koła - RaceGlaze 4x4 4. Wnętrze - Zymol Vinyl Conditioner - Autoglym Car Glass Polish - Colourlock Soft Cleaner - Colourlock LV Protector - CarPro Perl - DodoJuice Supernatural Carnauba Glaze Dzień pierwszy Zaczęło się niewinnie... niby odbicia są... lakier nie wyglądał na zaniedbany. Przed oddaniem samochodu Karol go "umył" Jak na swoje standardy dobrze, jak na nasze to średnio... Zdjęcia tego nie oddają, ale plastiki były strasznie wypłowiałe... Zanim zacząłem mycie przygotowałem prewash- 150ml piany Blink i 100ml Nielsena Cyclone. Dopełnione oczywiście ciepłą wodą. Na początek Prickbort. Całe auto zostało nim obficie pokryte... Potem Shiny Garage Iron Off... Po chwili zaczął krawawić w paru miejscach... I pianujemy! Jak już paręnaście minut poleżała to należałoby spłukać Nie ma tragedii... na razie... lecimy dalej. Wszelkie plastiki i elementy plastikowe zostały potraktowane Sufrexem HD 1:8 i pędzelkiem. O, jak pięknie cieknie brudek z uszczelek I mycie na dwa wiadra. Dziś w akcji mało znany i niedoceniany szampon Muc-Off. Świetnie się pieni, dodaje mega poślizgu i pachnie świeżymi jabłkami Pluszaka od CarPro nie trzeba przedstawiać... Lejemy na oko... miarkę gdzieś wcięło... I dobijamy myjką. Myju, myju... I płuczemy. Teraz ostateczna dekontaminacja, czyli Clay-fibra od Liquid Elements, UDO1 bodajże Moczona w wiadrze z szamponem. Czas na koła. Strach się przyznać, ale nie pamiętam dokładnie co wlałem do Glorii... chyba pianę od Blinka, APC Allegrini AZ i troche IronX... Pomocnicy to szczotka Daytona i pędzel od ValetPro, za który ktoś powinien chyba dostać Nobla. I opony. Pierwszy raz używałem ADBL Tire&Rubber Cleanera... Jak widać dał radę! Po drugim szczotkowaniu piana była już w zasadzie biała... Wydech przemiziałem taką samą miksturą jak koła. Wziąłem tylko mniejszą szczotkę... Resztka z Glorii pozwoliła na porządne spianowanie nadkoli. Ponownie umyłem samochód, tym razem już na jedno wiadro. I osuszyłem. Wyszło tak. Niby ładnie, ale zobaczymy co wyjdzie w mniej korzystnym świetle Jak widać aż tak idealnie to nie jest. Będzie co robić! Sprawdziłem z czym dokładnie mamy doczynienia... Przygotowałem stanowisko "robocze", coś tam okleiłem i przystąpiłem do ataku Pierwsze próby były zachęcające, 3 przejazdy i wychodziło mniej więcej tak. Więc drążyłem ten bezbarwnik w najlepsze... I dotarła Justyna. Wzięła aparat do ręki i uchwyciła moment skupienia nad maską Naprawdę wyszło całkiem spoko Lakier znacznie odżył. I na tym zakończył się pierwszy dzień zmagań. Dzień drugi Dach miał bardzo dużo grubasów, zapewne od odśnieżania... Niestety ciężko to było uchwycić na zdjęciu. I pianino Wiem, że można je było odświeżyć jeszcze bardziej, ale spójrzmy prawdzie w oczy- mało delikatne mycie czy wycieranie i od nowa robota. W przypadku auta nie-detailera wg mnie kompletnie bez sensu. Zwłaszcza, że nie było mowy o powłoce, która chociaż w minimalnym stopiniu by pomogła. Jeszcze przed myciem szyba została maszynowo oczyszczona, którąś pastą z korekty, odtłuszczona i przepolerowana ręcznie Gtechniq G4. Dzień trzeci W dalszej kolejności wystawiłem auto na mycie po cięciu, do zrobienia został tylko finish... ale szkoda go robić skoro tyle pyłu się nazbierało... Jako piana mix Blinka z Allegrini Skin. Pędzelkujemy wszystkie zakamarki i miejsca gdzie była przyklejona taśma. Chyba odtłuszczanie działa... Dalej czas na wnęki. Nie myłem ich przy okazji mycia samochodu przed korektą bo wiem, że i tak nazbiera się tam dużo pyłu, a nie lubię robić czegoś dwa razy... W akcji APC Shiny Garage Pink 1:3. Uprzedzając komentarze, ani atomizer, ani pędzelek nie opierają się o lakier Mycie na wiadro Tym razem wziąłem z półki tester szamponu, który kiedyś dostałem od Shiny Garage. Jakiś prototyp. Miał świetny zapach i mega piane... Delikatnie osuszyłem... Wnęki skończyłem Fluffym w garażu. I ponowna inspekcja przed finishem. Same hologramy, czyli nic czego nie ogarnę. Jako finish niezastąpiony Swissvax Cleaner Fluid Regular. Chyba może być? Piękne ziarno. Komuś kto wymyślił ten lakier należą się brawa Czas na LSP. Padło na coś nietuzinkowego... Tak! To Armor All Shield - produkt z marketowej półki. Jednak bardzo fajnie przyciemnia lakier i świetnie odpycha brud przez długi czas. Do tego kropelki... mniam Było go tyle przed smarowaniem... Tutaj słabo widać, ale zdecydowanie ciemniejsza prawa strona to zasługa Armor All. Leciałem na grubo, nie przejmując się... I zużyłem aż 5ml Dalej umyłem szybę płynem od Polytopa, odtłuściłem ją benzyna ekstrakcyjną i zaaplikowałem Gtechniq G1 w 3 warstwach na przednią szybę i w jednej na tylnej. Na boczne trafiła NW od Autolandu. Działa ponad rok czasu, a nakłada się w 3 minuty. Czego chcieć więcej? Kolejne pod młotek poszły koła. Felgi odtłuściłem TacSystem Oil.Zero i zaaplikowałem tajemniczą powłokę od Karola z ShiningCar. Starczyło mi akurat na wszystkie fronty Na oponki wskoczył żel od Turtle Wax Na początku się błyszczy jednak na drugi dzień zachodzi fajną satyną. Do tego ładnie pachnie i jest dość trwały. Kolejny mało znany i niedoceniony produkt... Pisałem wcześniej o wyblakłych plastikach, pamiętacie? Tu pole do popisu miał AutoFinesse Revive. Na wnęki trafił QD/QW od DodoJuice. Na uszczelki CarPro Perl. I przybyła Justyna, która pomogła ogarnąć wnętrze jak ja szalałem z dressingami Szyby od wewnątrz wyczyszczone AutoGlym Glass Polish. Drobne odkurzanko... Kierownicę wyczyściła zestawem od Colourlock. Tu miało być 50/50. Prawa, błyszcząca strona kierownicy przed Na plastiki sprawdzony Zymol Vinyl Conditioner. Na koniec dnia trzeciego podłączyłem prostownik żeby podładować akumulator Dzień czwarty Miała być sama sesja, ale przypomniałem sobie, że zapomniałem zabezpieczyć wydech. Ogarnąłem go FinishKare Chrome&Brass Polish i zabezpieczyłem RaceGlaze 4x4. No i zdjęcia po... Odbicia nigdzie nie uciekły... I w sumie to by było na tyle Trzy dni ciężkiej pracy i późniejszy ból pleców... ale warto było. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Ten czerwony lakier jest przekozacki, do tego rzadko spotykany, co czyni tą Fabię jeszcze bardziej unikatową... Właściciel również był pod wrażeniem i jego uśmiech przy odbiorze auta zwraca z nawiązką wszelkie niedogodności. Karol zostanie porządnie przyuczony do mycia "po Bożemu", żeby praca nie poszła na marne i efekt utrzymał się jak najdłużej Pozdrawiamy serdecznie razem z Justyną Na deser jeszcze zdjęcie dwóch sióstr
booohal Opublikowano 3 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2015 Poza kołem i zawiasem Twoja zdecydowanie ładniejsza Spore holo zostało Większość po S3? Chociaż jak sobie przypomnę swoje pierwsze uczciwe wymycie po cuttingu to Za drążenie bezbarwnika Już o tym zapomniałem Od ponad roku też używam tego żółwika do opon Jak na żel to bardzo fajnie się nakłada, wygląd i odpychanie wody też świetne. Świetna robota!
grzes12 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2015 ten kolor wygląda genialnie zresztą 2 oryginalne fabie nie podabają mi się jedynie schowane koła w nadkolach. Świetna robota
Shaddy Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Coś Czesi skąpią powłoki - ze zdjęć sporo wartości poniżej 100, to nowy "skodowy standard"? U ciebie też tak mało? Zakrawa trochę na Yarisa... Gratki za pokazanie, że da się też pracować środkami jak Armor, Blink i stary dobry Turtle. Swoją drogą muszę spróbować tego Armora, wydajność ma niekiepską Czy coś w silniku auta też było grzebane, wydech Ultera wieńczy coś ciekawszego pod maską? Generalnie jak zawsze u Was (z Justyną) robota na najwyższym poziomie Podziwiam ciągle miejsce do pracy Pozdrawiam
Pajko Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Relację widziałem zaraz po wrzuceniu , ale do tej pory zastanawiam się co sensownego napisać. Brak mi słów. Może najprościej napisać szacun ! Piękna robota i relacja jak zwykle na najwyższym poziomie.
Moderator krd Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Spore holo zostało Większość po S3? Chociaż jak sobie przypomnę swoje pierwsze uczciwe wymycie po cuttingu to Holo głównie po S2 i S3. Tam gdzie bardziej postarałem się przy wypracowaniu #105 było znacznie lepiej Shaddy, większość aut, które mierzyłem tym miernikiem miały właśnie okolice 100 mikronów... W silniku nic nie było grzebane.
Fitte Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Piękna skoda i świetna relacja. Oklaski w Twoją stronę
zmorka Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Świetna praca, pięknie to wyszło, lakier kozak, ale ten garaż - cud miód . Pytanie laika na koniec - taśmy na łączeniach elementów typu maska błotnik, drzwi drzwi itd ma zabezpieczyć przed pyłem czy zabezpiecza ranty ?
hansio Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 świetna relacja jak na moda przystało... kawał dobrej roboty i skodzianki chyba aktualnie najczystsze w PL
Moderator krd Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 zmorka, tak mnie nauczono w dawnych kwaterach WWL Zabezpieczam ranty i przy okazji mniej pyłu leci do wnęk Takie dwa w jednym
Tommy Lee Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Dobre zdjęcia i dobry opis co do samej roboty to wiadomo jak jest Szkoda tylko że nie postawiliście "fabiszona" na kobyłkach i nie liznęliście lepiej nadkoli i kół od wewnątrz. ps. tablica frontowa chowana elektrycznie w zdesiu?
KapitanSnuja Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Świetna robota, aż miło popatrzeć. Na jakiej fibrze leży armour shield? Świetnie wygląda;)
Moderator krd Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Tommy Lee, w 3 dni? Poza tym właściciel sobie nie życzył podnoszenia auta. Tablica była chowana elektrycznie, ale coś się zepsuło. Jest tymczasowo tak jak widać, ale docelowo ma się chować KapitanSnuja, z tego co pamiętam to jest to Chemical Guys Sasquatch Maximus.
damian Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Jak zawsze relacja na najwyższym poziomie Przyjemnie się przeglądało To teraz chyba czas na Felicje
Moderator Domel Opublikowano 4 Czerwca 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 rewelacyjna robota zazdroszczę wszystkim, którzy są w stanie wygospodarować 3 dni wolne na posiadówy detailerskie w garażu. btw. jak jest przymocowana rejestracja do tylnej klapy ? Nawet nitów nie widać
Tommy Lee Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Tommy Lee, w 3 dni? Poza tym właściciel sobie nie życzył podnoszenia auta. Tablica była chowana elektrycznie, ale coś się zepsuło. Jest tymczasowo tak jak widać, ale docelowo ma się chować Źle mnie zrozumiałeś, nie chodziło mi o to ze w te 3 miałeś uwinąć się ze wszystkim od A do Z i jeszcze zrobić coś extra. Po prostu przy obszernej robocie osobiście zabrakło mi takiej wisienki na torcie w postaci nadkoli i kół, ale skoro właściciel nie pozwolił to spoko. Poza tym rozumiem, że 3 dni na auto może wydawać się dużo, ale jak się zaczyna robić wszystko po kolei i dokładnie to zaczyna brakować czasu.
Geno Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Krzychu, jak zawsze Stara, dobra szkoła, tak jak lubie. Od lutego nie znalazłem dnia wolnego dla swojego, a co dopiero mowić o 3. Zazdro najbardziej
Administrator AreK Opublikowano 4 Czerwca 2015 Administrator Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Krzysiek jak zawsze na poziomie. Fajna praca przy ciekawym aucie. U mnie na odwrót. Czasu full ale mocy brak.
Justyna Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 To teraz chyba czas na felicie Zgadza się pod koniec czerwca się za nią biorę i będę ją robiła tylko weekendami, więc trochę się zejdzie A przy fabii miło się pracowało
Degus Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Miło się oglądało. Super efekt końcowy
Bastek1980 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 No i człowiek naogląda się takich relacji, a później popada w kompleksy, bo na parkingu przyblokowym praktycznie nie ma takich możliwości do podziałania przy aucie. Poza tym 3 dni roboty... Kurna chata skąd tyle czasu wziąć? Relacja i efekty super!
Wojtas_WSC Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2015 Dobra robota, hamulce proszą się o wymianę na większe, przy tych kołach te tarcze są malutkie.
Justyna Opublikowano 5 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2015 hamulce proszą się o wymianę na większe, przy tych kołach te tarcze są malutkie. z tego co wiem, właściciel będzie je wymieniał tak samo z tyłu zamiast bębnów będą tarcze. Fabia jest cały czas w "trakcie pracy"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się