Jump to content

Malowanie drzwi w samochodzie.


Recommended Posts

Mam takie pytanko. Otoz mam drzwi do pomalowania w mojej Mazdzie 6. Lakiernik mowi mi ze musi pomalowac tez drugie drzwi zeby nie bylo widac roznicy. Bo jak pomaluje tylko te jedne to nie daje gwarancji ze nie bedzie roznicy miedzy drugimi drzwiami. Czy rzeczywiscie jest to powszechnie stosowana praktyka w lakiernictwie. Wedlug mnie im mniej elementow malowanych w samochodzie tym lepiej :o z gory dziekuje za uwagi.

Link to comment
Share on other sites

piotrekkk1985, Jak masz szkode na krańcu drzwi z jednej czy drugiej strony to trzeba cieniować na sąsiedni element. Maluje się go tylko kawałek żeby zgubić różnicę odcienia, a reszta idzie tylko bezbarwnym. Poczytaj sobie o cieniowaniu w lakiernictwie to będziesz wiedział o co kaman. Jeżeli tak chce lakierować to znaczy, że się zna na rzeczy. Malowanie do kreski praktycznie nigdy nie wychodzi idealnie i wtedy masz kolorowe auto.

Link to comment
Share on other sites

piotrekkk1985, Jak masz szkode na krańcu drzwi z jednej czy drugiej strony to trzeba cieniować na sąsiedni element. Maluje się go tylko kawałek żeby zgubić różnicę odcienia, a reszta idzie tylko bezbarwnym. Poczytaj sobie o cieniowaniu w lakiernictwie to będziesz wiedział o co kaman. Jeżeli tak chce lakierować to znaczy, że się zna na rzeczy. Malowanie do kreski praktycznie nigdy nie wychodzi idealnie i wtedy masz kolorowe auto.

No wlasnie szkoda jest praktycznie na krancu drzwi. Wiec bez cieniowania sie nie obedzie? I musi pomalowac/scieniowac tylne drzwi? Ale czy bedzie az taka duza roznica? I czy bedzie to bardziej roznica w kolorze czy w odblasku/lakierze?

Link to comment
Share on other sites

Będzie tylko różnica w kolorze/odcieniu. Wypoleruje 2 elementy i połysk będzie taki sam.Chcesz mieć zrobione dobrze to musi być cieniowane, nikt Ci nie da gwarancji że bez cieniowania wyjdzie Ci idealnie taki sam kolor jak miałeś. Chyba, że masz w mieście mega zdolnego kolorystę w mieszalni, który dobierze kolor w 99%, ale to jest raczej niespotykane.

Link to comment
Share on other sites

Ok wiec cieniujemy ;) dzieki bienek za rozjasnienie tematu. Wlasnie poczytalem troche o cieniowaniu i pisze dokladnie tak jak mowisz. Jesli ma byc zrobione dobrze to trzeba cieniowac :good:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rzekłbym, że to jest tak jak mówisz "powszechnie stosowana praktyka w lakiernictwie" - nie chcę nic sugerować, ale dobrze jest sprawdzić warsztat zanim cokolwiek się do niego odda. Praktyk, trików i myków na to jak zedrzeć z klienta trochę więcej $ jest w tej branży bardzo mnóstwo. Jednym z nich jest poinformowanie klienta, że właśnie "trzeba coś zrobić dodatkowo" (trzeba pomalować, trzeba usunąć i na nowo prysnąć, trzeba wymienić szybę, trzeba pół auta malować) przy czym tak na dobrą sprawę przepoleruje Ci te drugie drzwi, a skasuje jak za pomalowanie.

Mam styczność z tym fachem od dłuższego czasu. Wiele razy (w tym przy swoim aucie, sedanie) miałem taką sytuację, że malowałem tylko jedne drzwi i rzeczywiście tuż po malowaniu była różnica. Po polerce drugich drzwi nie było już różnicy.

Dodam, że co najwyżej przy kolorach metalicznych może być taki zabieg cieniowania konieczny.

Link to comment
Share on other sites

Drzwi juz zrobione ... z efektu jestem mega zadowolony. Czy cieniowal czy nie to nie wiem Jak bede mial czujnik to sprawdze grubosc powloki lakierniczej. Wtedy bedzie wiadomo. Co do samego warsztatu to widzialem ze stosunkowo mlode samochody u nich sa robione. Maja podpisana umowe z jakims ubezpieczycielem.

Link to comment
Share on other sites

Piotrek, skoro jest tak jak mówisz to prawdopodobnie muszą (albo przynajmniej powinni) robić to dobrze. Pracowałem pewien czas w warsztacie lakierniczym (naprawdę profesjonalnym), który właśnie zajmował się autami flotowymi i od ubezpieczycieli. Każdą kropeczkę, każdą wgnioteczkę tam poprawiano. Jak pojawiło się małe siedlisko rdzy (dosłownie malutkie) przy tylnej szybie to odklejali w tym celu całą szybę (za co oczywiście słono policzyli... ubezpieczalnię ;) ).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.