piotrekkk1985 Posted May 8, 2015 Report Share Posted May 8, 2015 Mam takie pytanko. Otoz mam drzwi do pomalowania w mojej Mazdzie 6. Lakiernik mowi mi ze musi pomalowac tez drugie drzwi zeby nie bylo widac roznicy. Bo jak pomaluje tylko te jedne to nie daje gwarancji ze nie bedzie roznicy miedzy drugimi drzwiami. Czy rzeczywiscie jest to powszechnie stosowana praktyka w lakiernictwie. Wedlug mnie im mniej elementow malowanych w samochodzie tym lepiej z gory dziekuje za uwagi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor leather-ottimo Posted May 8, 2015 Dystrybutor Report Share Posted May 8, 2015 W moim drugim samochodzie robiłem kilka elementów i lakiernik nie malował sąsiednich elementów tylko wyrównał różnicę polerką. Jakby ktoś pytał to polecam sieć q-service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted May 8, 2015 Report Share Posted May 8, 2015 piotrekkk1985, Jak masz szkode na krańcu drzwi z jednej czy drugiej strony to trzeba cieniować na sąsiedni element. Maluje się go tylko kawałek żeby zgubić różnicę odcienia, a reszta idzie tylko bezbarwnym. Poczytaj sobie o cieniowaniu w lakiernictwie to będziesz wiedział o co kaman. Jeżeli tak chce lakierować to znaczy, że się zna na rzeczy. Malowanie do kreski praktycznie nigdy nie wychodzi idealnie i wtedy masz kolorowe auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekkk1985 Posted May 8, 2015 Author Report Share Posted May 8, 2015 piotrekkk1985, Jak masz szkode na krańcu drzwi z jednej czy drugiej strony to trzeba cieniować na sąsiedni element. Maluje się go tylko kawałek żeby zgubić różnicę odcienia, a reszta idzie tylko bezbarwnym. Poczytaj sobie o cieniowaniu w lakiernictwie to będziesz wiedział o co kaman. Jeżeli tak chce lakierować to znaczy, że się zna na rzeczy. Malowanie do kreski praktycznie nigdy nie wychodzi idealnie i wtedy masz kolorowe auto. No wlasnie szkoda jest praktycznie na krancu drzwi. Wiec bez cieniowania sie nie obedzie? I musi pomalowac/scieniowac tylne drzwi? Ale czy bedzie az taka duza roznica? I czy bedzie to bardziej roznica w kolorze czy w odblasku/lakierze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted May 8, 2015 Report Share Posted May 8, 2015 Będzie tylko różnica w kolorze/odcieniu. Wypoleruje 2 elementy i połysk będzie taki sam.Chcesz mieć zrobione dobrze to musi być cieniowane, nikt Ci nie da gwarancji że bez cieniowania wyjdzie Ci idealnie taki sam kolor jak miałeś. Chyba, że masz w mieście mega zdolnego kolorystę w mieszalni, który dobierze kolor w 99%, ale to jest raczej niespotykane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekkk1985 Posted May 8, 2015 Author Report Share Posted May 8, 2015 Ok wiec cieniujemy dzieki bienek za rozjasnienie tematu. Wlasnie poczytalem troche o cieniowaniu i pisze dokladnie tak jak mowisz. Jesli ma byc zrobione dobrze to trzeba cieniowac Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted May 8, 2015 Report Share Posted May 8, 2015 Dużo zależy od koloru, ale jak ma być jak z fabryki to na ostro się nie lakieruje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekkk1985 Posted May 8, 2015 Author Report Share Posted May 8, 2015 Kolor to ciemny szary. Nawet bym powiedzial ze bardzo ciemny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerografit Posted June 16, 2015 Report Share Posted June 16, 2015 Rzekłbym, że to jest tak jak mówisz "powszechnie stosowana praktyka w lakiernictwie" - nie chcę nic sugerować, ale dobrze jest sprawdzić warsztat zanim cokolwiek się do niego odda. Praktyk, trików i myków na to jak zedrzeć z klienta trochę więcej $ jest w tej branży bardzo mnóstwo. Jednym z nich jest poinformowanie klienta, że właśnie "trzeba coś zrobić dodatkowo" (trzeba pomalować, trzeba usunąć i na nowo prysnąć, trzeba wymienić szybę, trzeba pół auta malować) przy czym tak na dobrą sprawę przepoleruje Ci te drugie drzwi, a skasuje jak za pomalowanie. Mam styczność z tym fachem od dłuższego czasu. Wiele razy (w tym przy swoim aucie, sedanie) miałem taką sytuację, że malowałem tylko jedne drzwi i rzeczywiście tuż po malowaniu była różnica. Po polerce drugich drzwi nie było już różnicy. Dodam, że co najwyżej przy kolorach metalicznych może być taki zabieg cieniowania konieczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekkk1985 Posted June 17, 2015 Author Report Share Posted June 17, 2015 Drzwi juz zrobione ... z efektu jestem mega zadowolony. Czy cieniowal czy nie to nie wiem Jak bede mial czujnik to sprawdze grubosc powloki lakierniczej. Wtedy bedzie wiadomo. Co do samego warsztatu to widzialem ze stosunkowo mlode samochody u nich sa robione. Maja podpisana umowe z jakims ubezpieczycielem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerografit Posted June 17, 2015 Report Share Posted June 17, 2015 Piotrek, skoro jest tak jak mówisz to prawdopodobnie muszą (albo przynajmniej powinni) robić to dobrze. Pracowałem pewien czas w warsztacie lakierniczym (naprawdę profesjonalnym), który właśnie zajmował się autami flotowymi i od ubezpieczycieli. Każdą kropeczkę, każdą wgnioteczkę tam poprawiano. Jak pojawiło się małe siedlisko rdzy (dosłownie malutkie) przy tylnej szybie to odklejali w tym celu całą szybę (za co oczywiście słono policzyli... ubezpieczalnię ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now