przemko99 Posted January 31, 2015 Report Share Posted January 31, 2015 Od dłuższego czasu ze względu na samochód służbowy nie używałem samochodu prywatnego. W wyniku czego w baku powstały mikroorganizmy (galaretowata substancja), która pozapy.chała filtry. W serwisie polecili mi środek TUNAP 195- ale jest dosyć drogi. Czy możecie polecić jakiś środek aby zapobiec temu zjawisku? Z tego co wiem powodem powstawania tego typu zanieczyszczeń są stosowane biokomponenty w oleju napędowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krakow_kult Posted January 31, 2015 Report Share Posted January 31, 2015 Ile czasu auto stało? Drogi tzn. ile? Jakie dozowanie na 50L bak np? Pytam bo nie spotkałem się z takim przypadkiem. Osobiście wolał bym wymyć bak mechanicznie - raz że chemią ciężko może być dotrzeć wszędzie a dwa przez lata pewno się inny szlam osadził. BTW. Gdzie auto tankowane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
citrofan Posted January 31, 2015 Report Share Posted January 31, 2015 A moze wytacila Ci sie z paliwa parafina i wystarczy dolac jakis dyspresator typu sky Link to comment Share on other sites More sharing options...
powalla Posted January 31, 2015 Report Share Posted January 31, 2015 Dolanie nie pomaga jak już się parafina wytrąciła, bo najpierw trzeba by było ogrzać te paliwo i potem dolać tego dodatku by się już nie wytrącała parafina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek6 Posted January 31, 2015 Report Share Posted January 31, 2015 Czy możecie polecić jakiś środek aby zapobiec temu zjawisku? Z tego co wiem powodem powstawania tego typu zanieczyszczeń są stosowane biokomponenty w oleju napędowym. Ja zrozumiałem, że kolega nie pyta o to co ma zrobić teraz (może sobie już poradził) tylko jak zapobiec ew. sytuacji w przyszłości Ja polecam Archoil AR6200 jako dodatek do paliwa. 5ml wystarcza na 50l benzyny lub oleju napędowego - to bardzo skoncentrowany środek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poorsultanpl Posted February 1, 2015 Report Share Posted February 1, 2015 Tomek6 po przeczytaniu http://archoil.pl/produkt/ar6200-eu/ można dojść do wniosku, że to jakiś cudowny środek Używałeś, jakieś opinie? 5ml na 50l to tak tyci-tyci. Dolewa się to przed tankowaniem, zaraz po (zupełnie jak mixol w Wartburgu ) czy w dowolnym momencie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek6 Posted February 1, 2015 Report Share Posted February 1, 2015 Masz na myśli opis? To jest bodajże dosłowne tłumaczenie ze strony w USA, a tam się lubi napisać wszystko i z racji, że to jest kompleksowy środek to brzmi "cudownie" Ze względu na skoncentrowaną formułę zużywa się go bardzo malutko. Wszyscy raczej się przyzwyczaili do innych proporcji, nie mówiąc o marketowych środkach do czyszczenia układu bazujących na rozpuszczalnikach i tyle. Dolewasz owe 5ml przed tankowaniem. Pierwszy strumień paliwa warto puścić delikatny i dokładny co by spłukać ew. pozostały dodatek ze ścianek przy wlewie. Ja używam AR6200 do kompletu z AR9100 i pomijając te właściwości, których jakby nie odczujemy , bo jak odczuć profilaktykę antykorozyjną? To odnotowałem mniejsze zużycie paliwa. Używam jeszcze Archoila w motocyklu. Zalewałem na zimę bak z dodatkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemko99 Posted February 1, 2015 Author Report Share Posted February 1, 2015 Witam, nie mam problemu z wytrącającą się parafiną. Bardziej mi chodzi o środek jaki opisuje Tomek6. Jeśli chodzi o TUNAP dozuje się go całą buteleczkę (około 90ml) na cały bak. Według producenta środek osadza się na ściankach baku i zapobiega rozwojowi mikroorganizmów. Niby ma wystarczyć na 15tys. km. Środek ten jest dostępny w salonach KIA i kosztuje około 80zł. Nie chodzi mi tutaj o wytrącającą się parafinę tylko mikroorganizmy które "zjadają" olej napędowy. Organizmy te jak się rozwiną przypominają galaretowatą substancję. Rozwijają się zwłaszcza jak w paliwie jest wilgoć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pit_Krk Posted February 1, 2015 Report Share Posted February 1, 2015 Kolego popraw ten błąd w tytule Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr_S Posted February 2, 2015 Report Share Posted February 2, 2015 Jesteś pewien, że są to bakterie? Jeżeli się nie myle, to spotkałem się już kiedyś z czymś takim, coś jakby galaretka, taki jakby smar (brązowawy) nierozpuszczony w ropie. Niewiedziałem wtedy co to jest, ale raczej niebyło to spowodowane złym paliwem, albo długim postojem, raczej doszliśmy do wniosku (z mechanikami i znajomymi), że został znacznie przedawkowany zimowy dodatek do ON i to on źle wpłynął na zachowanie paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemallo Posted February 3, 2015 Report Share Posted February 3, 2015 Kolego popraw ten błąd w tytule Dokładnie, powinno być"...przeciw bakterią i mikroorganizmą" Wracając do sedna, nie spotkałem się z czymś takim jak galareta w baku ale rozwiązaniem może być tankowanie pod korek. Moje Audi 80 stało z rok z padniętą skrzynią automatyczną ale zatankowane i absolutnie "0" problemów z jakimś syfem w paliwie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek6 Posted February 3, 2015 Report Share Posted February 3, 2015 Paliwo z biegiem czasu degraduje się i to jest proces nieunikniony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now