siwyjac Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Witam. Szwagier prosił bym zamieścił taki wątek, więc to robię. Człowiek męczy się z tym problemem już ponad rok i zero efektów. Na forum mamy kilku właścicieli peugotów, więc może coś pomogą... A problem jest taki: "Witam, W aucie Peugeot 307 (Lift) stale obecne są drgania przy hamowaniu. Swojego czasu krzywiły się tarcze - przy czwartym komplecie krzywienie ustąpiło, drgania pozostały. Wymieniłem: - 3/4 zawieszenia - 4 kpl. tarcz + klocki (obecne tarcze w normie osiowej; badane urządzeniem) - przekładnia kierownicza (powstające drgania rozbiły wręcz przekładnię) - drążki z końcówkami (już ze dwa razy) - łączniki stabilizatorów (dwa razy) - zaciski hamulcowe - olej hamulcowy - przednie piasty z łożyskami - przekładane opony; opony nowe - łożyska na kolumnach McPersona - i... i... nic. Jak drgało, tak drga, a właściwie wali kierownicą. Dodam, że drgania są znaczne, przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca. Może ktoś ma jakiś pomysł? Może coś w układzie hamulcowym? Dodam, że tarcze nie są rozgrzewane i nie wjeżdżam potem w kałuże; rzadko pada deszcz. :omg: Dziękuję za wszelką poradę. Konrad Ps. Pamiętam tylko jak raz przestało drgać, na 1000 km, po zmianie tarcz z klockami w ASO, a po tej odległości - od nowa." Jeśli post narusza regulamin to proszę o usunięcie ewentualnie przeniesienie w odpowiedni dział... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 to jeszcze zostały do wymiany półosie i przeguby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwyjac Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 SJake, piszesz to poważnie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pajko Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Łożysko podpory pół osi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 siwyjac, Tak. Ja miałem kiedyś problem z "drganiami przy hamowaniu" i po kilku miesiącach walki - wymiana półosi i przegubów pomogła (zewnętrznych i wewnętrznych). Grunt to sprawdzić w zakładzie zajmującym się tylko przegubami, bo "mietki mechaniki", to niestety mają kiepskie "ucho i oko" i działają zazwyczaj po omacku. IMHO Jak wymieniliście juz całe hamulce, opony i zawiechę to problem musi siedzieć w układzie napędowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwyjac Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Ok. Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Domel Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Krzywe felgi ? Wczoraj jechalem za gosciem, w jego hondzie lewa przednia felga zataczala dwa slady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekrk Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Miałem takie coś dawno temu też nie mogłem zdiagnozować i okazało się, że piasty były krzywe. Tzn może nie robiłem tyle co ten kolega ale po paru elementach zawieszenia i tarczach już mnie wkurzało szukanie tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mickul Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 U mnie drgania występowały przy zużytym sworzniu wahacza. Krzywa felga jak pisał kolega lub coś z pierścieniami dystansującymi (o ile są). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwyjac Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Miałem takie coś dawno temu też nie mogłem zdiagnozować i okazało się, że piasty były krzywe.Tzn może nie robiłem tyle co ten kolega ale po paru elementach zawieszenia i tarczach już mnie wkurzało szukanie tego. tylko, że w "naszym" przypadku pisaty były wymienione i dalej drga. czyli pozostaje sprawdzić: felgi przeguby, półosie sworznie wahaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bizislawek Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Mickul U mnie było to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gatman Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 witam u mnie bylo to samo okazalo sie.ze felga krzywa...ciekawe ze wczesniej na wywarzarce bylo ok jak podjechalem do innego zakladu oponiarskiego zdjeli opone i puscili sama felge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MsMajor Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 witamu mnie bylo to samo okazalo sie.ze felga krzywa...ciekawe ze wczesniej na wywarzarce bylo ok jak podjechalem do innego zakladu oponiarskiego zdjeli opone i puscili sama felge mam podobne drgania, lecz u mnie występują tylko w przedziale 80-100km/h zrobione wszystko co trzeba: wyważanie kół, zbieżność, nowe opony i nadal to samo, elementy zawieszenia na swoim miejscu wczoraj zgadałam się z zaprzyjaźnionym mechanikiem, powiedział że większość warsztatów wyważa koła w granicach błędu, bo musieliby na każdym kole ustawiać maszynę, a na to zwykle nie mają czasu/chęci. Przy większości aut takie wyważanie wystarcza, niestety są wyjątki że +/- 10gram robi różnicę w postaci drgań na kierownicy. stawiam na felgi/opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cannonn Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Sprawdź jeszcze przeguby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Justyna Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Macie oryginalne felgi ? czy np. macie w nich pierścienie centrujące? Przez wyrobione pierścienie też bije kierownica niestety. A tak to trzeba szukać tak jak wcześniej wspominaliście felgi, opony, zawieszenie, ewentualnie luz na samej przekładni kierowniczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Libero Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 U znajomego w Fokusie zaczeło się tak dziać po zmianie sprężyn. Wyszło na jaw że półoś się wyrobiła i miała bicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpp Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Słyszałem o przypadkach gdzie w Mondeo MK2 i w BMW E39 winne były piasty. Lekko zwichrowane i powodowały bicie. Znajomi kombinowali, przetaczanie starych tarcz, nowe tarcze itd. Dopiero w serwisie boscha przetoczyli im nowe tarcze na aucie. Problem zniknął. Kumpel z Boscha mówił, ze właśnie w tych autach to była norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiancd Opublikowano 12 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 ja w E39 mam ten problem odkąd posiadam auto (rok), aktualnie przetoczyłem tarcze i wymieniłem całe zawieszenie z przodu na nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaroszy_ok Opublikowano 12 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 No hej. A co z wahaczami dolnymi tzw. "bumerangi"? wymieniane? następne do sprawdzenia łożysko na podporze prawej półosi. Jednakże objawy bicia przy mocnym hamowaniu wskazują na luz w zawieszeniu. Nikt nie wspomniał o zbieżności/ geometrii pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się