Skocz do zawartości

BMW E90 330i BLACK SAPPHIRE METALIC


Michał 330xd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Samochód trochę zaniedbany wizualnie, ale za to technicznie nic mu nie dolega

Kilka elementów jest malowanych powtórnie z przyczyn kosmetycznych.

Korektę oceniam na jakieś 60%. Auta na razie używam na co dzień i dlatego nie robiłem igły.

Jak stanie się autem weekendowym to wtedy będzie zrobione na maksa. A coraz bardziej myślę nad zakupem jakiegoś auta na dojazd to pracy i ogólnego tyrania więc może to nastąpić niebawem.

Łączny czas pracy to 45 godzin z czego połowa to praca przy lakierze.

Zapraszam do oglądania i komentowania.

Użyte kosmetyki;

Mycie

- Valet Pro NSF

- Meguiar's NXT Generation Car Wash

- Meguiar's APC

- Shiny Garage Orange Car Shampoo

- Ludwik

- ValetPRO Yellow Poly Clay Bar

- Prickbort MAC 124

 

Wnętrze

- Meguiar's APC

- Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner

- Karcher RM 770

- Glipton GT11, 12

- Zymol Leather Conditioner

- Poorboy's Natural Look

 

Koła i nadkola

- Meguiar's APC

- Wheel Wax

- Meguiar's Hot Shine Tire Gel

 

Silnik

- Meguiar's APC

- Nielsen Super A Sheen

 

Plastiki zewnętrzne i elementy gumowe

- Nielsen Super A Sheen

- Einszett Gummi Pflege Stift

 

Polerowanie

- Menzerna FG 500

- Menzerna SF 4000

- Pady Flexipads biały i niebieski BLADE

- Papier wodny 2500

 

Zabezpieczenie

- Cleaner Prima Amigo

- Golden Shine Paste Wax

- Meguiar's 16

- MOTHERS California Gold Showtime Instant Detailer

 

Szyby

- Auto Glym Car Glass Polish

- Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner

- RainX

 

Tradycyjnie pracę zacząłem od wnętrza.

Tak wyglądało po zakupie.

p9Qoojf.jpg

1cOS1p6.jpg

IHXZ2d0.jpg

wGlPkgz.jpg

4fowLLr.jpg

VoG27Z3.jpg

SyAmOnc.jpg

o65jUj3.jpg

1OJ7tJZ.jpg

4zaHkRy.jpg

 

Listwy aluminiowe trochę zniszczone

9gzcIiA.jpg

r4izAcu.jpg

KGHE1OS.jpg

Coś poradzimy

 

Bagażnik po rozkręceniu

bM3Zy47.jpg

pywXp6n.jpg

pnc7AEY.jpg

Yzw0CHf.jpghttp:

 

Po porozkręcaniu i demontażu niektórych elementów

4qzEcj5.jpg

AWnitEI.jpg

 

Można zabrać się za czyszczenie

OCNEQjP.jpg

pCN4OlC.jpg

SfxECZU.jpg

YKKyvAk.jpg

XgBr7EV.jpg

l3OrVNH.jpg

BA51c2b.jpg

q9Dr80e.jpg

u8WrW2A.jpg

Tpbp2kw.jpg

tv6Tztz.jpg

BTVjrfL.jpg

 

Postanowiłem też odgrzybić klimatyzację.

Wyjąłem dmuchawę i zrobiłem to tak jak powinno się robić, a nie tak jak robią to w większości serwisów.

 

s0brZDv.jpg

oMuwxJQ.jpg

yBS9l4J.jpg

 

Zawsze trzeba sprawdzić czy otwór odprowadzający wodę z parownika jest drożny

86nzTeR.jpg

 

Na koniec przesmarowałem ośkę dmuchawy

y7Mxpvy.jpg

9UFIaxD.jpg

 

I wymieniłem filtr

c6BRMoa.jpg

 

Po skończeniu odgrzybiania wziąłem się za pranie

XOYhPoG.jpg

VvlLUl8.jpg

OnozIQb.jpg

aWot2le.jpg

SQSE0mc.jpg

G9vFEtf.jpg

5n1goJ3.jpg

grVVGTJ.jpg

 

To było w środku

goPj7tc.jpg

 

Po wypraniu przyszła kolej na skórę

sn92hY5.jpg

 

Przyszedł też pomocnik, który cały czas krążył wokół auta, i sprawdzał postęp prac.

v40vk2V.jpg

 

Jest to kotka LEOKADIA rasy szylkret, którą ktoś nam podrzucił. Koty te mają ciężki charakter, o którym się przekonałem, ale o tym później.

 

Skóra bardzo brudna nie była, ale po czyszczeniu bardzo odżyła

VEb864x.jpg

u3bcEHD.jpg

L63Vi8S.jpg

MU9BJfL.jpg

n2D8BRY.jpg

jVSQrJc.jpg

 

Po wyschnięciu zabezpieczenie

Najpierw Zymol

45zucCX.jpg

 

Potem Gliptone

gfsTsfB.jpg

cPNMJP6.jpg

 

Zabezpieczyłem też wszystkie uszczelki wewnętrzne

V3iemnE.jpg

 

Na plastiki Natural Look

1VSvuLZ.jpg

5Q2iWBh.jpg

JHFc7vq.jpg

 

Listwy aluminiowe okleiłem folią CARBON

fAIExF5.jpg

FrbOEMd.jpg

437TyI6.jpg

 

Po montażu wszystkich zdemontowanych elementów wnętrze wygląda tak

SMuEKxC.jpg

GORBIPF.jpg

BQzfPku.jpg

jZLSX9o.jpg

 

Po zakończeniu pracy we wnętrzu trzeba było ogarnąć hamulce i nadkola.

Auto miało czerwone zaciski, które według mnie lekko zalatują agro.

 

Po wjechaniu do garażu samochód postawiłem na prowizorycznych kobyłkach na których spędziło 4 dni.

EsPyCgB.jpg

 

Po całodniowym czyszczeniu rozpocząłem malowanie sprawdzonym zestawem

UZA8PnU.jpg

qtf2sM2.jpg

6z6pJKl.jpg

StW82q0.jpg

 

Stwierdziłem, że skoro hamulce są rozebrane, a tarcze od nowości nie wymieniane to głupotą byłoby ich nie wymienić.

 

Wymieniłem cały zestaw

VI2hphY.jpg

 

Po poskładaniu zaciski zabezpieczyłem woskiem

0hh7RgM.jpg?1

 

Po wyjechaniu z garażu wymyłem nadkola

Ogólnie dużo błota

Yt5wu3U.jpg

TpEkBpC.jpg

WVpBu6k.jpg

 

Tym razem bez wykręcania

sfOzMHU.jpg

4NHvaA5.jpg

dFPz63O.jpg

QspeIob.jpg

33M1RJM.jpg

42l9ksP.jpg

 

Felg nie robiłem bo czekały na renowację u Czaji.

 

Teraz kolej na komorę silnika

Bardzo dawno nikt tu nie zaglądał.

Ku mojemu zaskoczeniu cały brud schodził bardzo łatwo.

fOTm1HI.jpg

25FSAqm.jpg

1G9jzgk.jpg

36upsYW.jpg

 

Wykręciłem wszystkie możliwe osłony

hJbu4CN.jpg

 

I rozpocząłem czyszczenie

7D7if66.jpg

hrw47aO.jpg

9fPybNc.jpg

B2Yj328.jpg

ZUiHRoa.jpg

lBIYlYR.jpg

 

Po wysuszeniu zabezpieczenie

JWVTvhe.jpg

 

Wyszło całkiem fajnie

fAQNiNx.jpg

 

Wygłuszenie maski poszło do śmieci

vDuyIM2.jpg

VVjFnSM.jpg

 

I teraz to na co czekałem od samego początku czyli lakier.

Zawsze chciałem mieć czarne auto no i w końcu mam.

Lakier był dosyć mocno zaniedbany. Dużo długich poziomych rys. Jakby go ktoś wycierał twardym ręcznikiem. Brak też jakichkolwiek śladów zabezpieczania.

 

1ssbHBQ.jpg

 

Felgi przed renowacją

7RrPuV7.jpg

 

Wydech REMUSA

rvSXTQv.jpg

 

Końcówki kiedyś były srebrne

0olQx1a.jpg

 

Zamówiony mam już tłumik MG Motorsport. Jakby ktoś był chętny to ten jest na sprzedanie.

 

qrEJXJY.jpg

MwALc76.jpg

 

Felgi w końcu doczekały się renowacji. Na ten czas założyłem koła zimowe.

gDiy0ZB.jpg

 

Przygotowałem miksturę

wHZMfRs.jpg

 

I się zaczęło

0FFMhg9.jpg

dNoWhox.jpg

tftLLYM.jpg

mnYSLJz.jpg

 

Po około 5 minutach

muIjpbW.jpg

 

Płukanie

KipMaub.jpg

 

I pędzelek

biSbKuV.jpg

caa6JzS.jpg

HSLiIK9.jpg

uhb9Gz1.jpg

l7S8N0O.jpg

f8n6bzc.jpg

Upl22ID.jpg

jBgOo73.jpg

i39V58l.jpg

NjfDjLD.jpg

 

Mycie

nijtVog.jpg

s1uIwKu.jpg

FUg3cWj.jpg

 

Po umyciu glinkowanie

uUEcLaX.jpg

eTno6nh.jpg

 

Po umyciu i osuszeniu inspekcja lakieru.

 

Matowe Piano Black

mUIWsmN.jpg

h79kC5p.jpg

S7frtnW.jpg

1w5Cgbn.jpg

8fXIj6Z.jpg

mjX76vL.jpg

CVjxNqt.jpg

6tKSqr0.jpg

 

Pierwsze 50/50

 

Dach

69pEcx6.jpg

 

Klapa tył

fy7Gdux.jpg

Gv0S53d.jpg

 

Maska

0GYMwuY.jpg

449GE0M.jpg

f4Q0ZMl.jpg

N5OkuIk.jpg

 

Przedni zderzak

kc5tYQI.jpg

 

Przedni błotnik

uE6SeLY.jpg

fkONfk6.jpg

Pq0ji1F.jpg

XZ8CzwE.jpg

 

Przy okazji zmiana kierunków na dymione

hZxe7Xm.jpg

fxp09gi.jpg

 

Zderzak tył

eSTYEHW.jpg

 

Piano black

OaeaSIX.jpg

 

Błotnik tył

AmiIWLr.jpg

8Pj5LxY.jpg

jcp0dXe.jpg

 

Drzwi

Sxyje8l.jpg

8aV5H92.jpg

8zOUI2s.jpg

 

Po umyciu i przetarciu IPA przygtowanie pod wosk

Mz7ohVK.jpg

 

Cleaner nałożyłem ręcznie, ale postanowiłem poprawić maszynowo.

 

Prima robi robotę

qeGlwbc.jpg

1NYeurd.jpg

KfmlWbv.jpg

 

Czas na wosk

qBpJGvz.jpg

 

Nałożyłem jeszcze 16 Megsa

 

W czasie kiedy wosk wysychał zabezpieczyłem felgi.

Jak zwykle robota Czaji :good:

njRmwsB.jpg

EH8sAr2.jpg

 

I to już koniec

Kilka zdjęć w świetle dziennym

aO46unB.jpg

NXn73Nq.jpg

5xJ5FeO.jpg

qu8ToJE.jpg

5zWOkJv.jpg

ilsUN8D.jpg

zX81fNy.jpg

MYJ8FD0.jpg

2d2T6Q5.jpg

ulvtVP5.jpg

kboVmMK.jpg

PbdgSDW.jpg

NB6WUAg.jpg

NAhLLkL.jpg

PJW3rLB.jpg

JNWtqdW.jpg

 

Pamiętacie LEOKADIĘ ?

v40vk2V.jpg

 

Po skończonej korekcie auto schowałem do garażu bo wybierałem się na forumowego spota. Po otwarciu garażu oprócz samochodu była też Leokadia, która urządziła sobie drzemkę na masce. Gdy postanowiła się już obudzić zrobiła jeszcze inspekcję dachu, tylnej klapy i błotnika :zly: .

Dzięki niej miałem dodatkowy dzień praktyk polerowania.

 

Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Super robota :good:

 

Mam pytanko : Czym umyłeś uszczelki i jak nazywa się ten preparat do nich ?

 

Pytanko 2 :) : Zastanawiam się nad kupnem 3, siedziałeś może w e92 ? (coupe) chodzi mi o miejsce z tyłu, czy jest go wystarczająco do podróżowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super robota :good:

 

Mam pytanko : Czym umyłeś uszczelki i jak nazywa się ten preparat do nich ?

 

Pytanko 2 :) : Zastanawiam się nad kupnem 3, siedziałeś może w e92 ? (coupe) chodzi mi o miejsce z tyłu, czy jest go wystarczająco do podróżowania ?

 

Uszczelki zabezpieczyłem Einszett Gummi Pflege Stift

W E92 z tyłu nie siedziałem. W E90 z tyłu 2 osoby średniego wzrostu mogą podróżować komfortowo. W E92 będzie ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota i świetny samochód. Jak porównasz E90 330d do 330i ? (wiem, ze miałeś wersje 330xd ale nie pytam o różnice w prowadzeniu tylko o sam silnik, wrażenia z jazdy). Może kiedyś zamienię swoje E46 330i na takie auto.

 

Wrażenie z jazdy są bardzo pozytywne. Wiadomo, że diesel lepiej ciągnął z dołu przez wysoki moment. Benzynę trzeba trochę bardziej wkręcać na obroty, ale to co dziej się po przekroczeniu 4 tys obrotów to coś pięknego. Auto rwie do przodu, a dźwięk jaki przy tym wydaje jest przepiękny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał 330xd, czyli jednak wybrałbys kolejny raz benzyne ? (wiadomo, ze ma atuty, których diesel nigdy miał nie będzie mimo, ze po programie może być szybszy). Rozumiem, ze to jest ten silnik 3.0 258KM N52B30 czyli jeszcze na pośrednim wtrysku ?

Jak pojeździsz trochę więcej po mieście to zdaj relacje ile spala. Porównam sobie do swojej 330i.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał 330xd, czyli jednak wybrałbys kolejny raz benzyne ? (wiadomo, ze ma atuty, których diesel nigdy miał nie będzie mimo, ze po programie może być szybszy). Rozumiem, ze to jest ten silnik 3.0 258KM N52B30 czyli jeszcze na pośrednim wtrysku ?

Jak pojeździsz trochę więcej po mieście to zdaj relacje ile spala. Porównam sobie do swojej 330i.

 

Pozdrawiam

 

Chciałem kupić E92 335d, ale tych auto po prostu nie ma na rynku wtórnym, a jak są to w agonalnym stanie.

Wyboru nie żałuję, ale na E92 335d choruję od bardzo dawna. Za rok może dwa będę się rozglądał.

Mam silnik N52 258KM. Nie jeżdżę dużo po mieście, ale poprzedni właściciel mówił, że w mieście 15l potrafiła spalić.

Mi średnie spalanie przy cyklu mieszanym wychodzi 12l. Raz udało mi się zrobić prawie 600km na zbiorniku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ślicznie :)

Z ciekawości w jakiej proporcji robisz piane do PA że taka śmietana wychodzi? Albo mam za słaba myjkę, albo gdzieś indziej jest pies pogrzebany, bo czegoś takiego nie mogę uzyskać.

 

150ml piany i około 0.5l wody. Jaką masz pianownicę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny jest świetny a ten z palety BMW dodatkowo ma taką świeżość i krisp.

 

Dobra robota, bardzo przyjemnie się oglądało foty, dokładność 8-) bardzo ładnie nałożona folia pogratulować :) no i super że kolejny amator BMW dba o auto bardziej.

 

Nie myślałeś o jakimś bardziej ekstrawaganckim wosku na lato? I o wypraniu podsufitki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.