Jump to content
nOx

Jaka maszyna polerska dla początkującego ?

Recommended Posts

3 godziny temu, Ari napisał:

Nie maszyna, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie detlailera.

Jak jedną to szukaj maszyny o skoku 15mm. 
Z czasem sam poznasz swoje słabości i zorientujesz się, że one step na każdym lakierze wychodzi inaczej.

Chęci są, oby nie zgasły za szybko. Maszyny planuje 2 kupić na początek i z czasem oczywiście powiększać kolekcje jak będzie taka potrzeba. Czytałem że róznie lakiery reagują na różne maszyny.

 

 

2 godziny temu, ghost napisał:

Szczerze, to gdy auta u niego mają iść hurtem do "picowania" AIO jest na prawdę dobrą opcją.

 

A jeżeli nabywca życzy sobie porządny detailing to niech odda do studia które się tym zajmuje profesjonalnie, lub do pasjonata jak wielu z nas. Nam zależy żeby zrobić porządnie i jak najmniejszym kosztem klaru.

 

Dla handlarza ma być szybko i skutecznie, wyglądać ładnie w momencie sprzedaży "do bramy i się nie znamy". Nawet jak wytnie wielokrotnie więcej niż profesjonalne studio, dopóki nie dotknie bazy to mu bez różnicy. Znasz realia 🙂

A ja przepraszam za szczere słowa, ale jako miłośnik motoryzacji serce mnie boli, po tym jak widziałem samochody mocno zdarte polerką żeby wyciąć max ile się da pod handel.

Dokładnie zależy mi na wyglądzie.. Przy sprzedaży udostępniam czujnik lakieru więc nie chciałbym pytań co z tym lakierem się działo.

Chodzi by zrobić to ładnie i żeby to wyglądało 1-2 miesiące, usunąć podstawowe rysy ale też tych większych się nauczyć do usunięcia, dlatego zaznaczyłem że jestem handlarzem i nie będę zakładał DETALINGU kolejnego. 

 

Podsumowując najlepszym sprzętem do takich działań będzie (prosze o pakiet cały na którym mógłbym pracować i zrobić sobie zapas na rok pracy gdyż prawdopodobnie uda się wziąć dotacje) 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ezziqq Żebyś sobie nie komplikował życia na początek idź w pasty AIO, tam nie ma za bardzo różnicy jaki lakier obrabiasz .Maszyna do tego albo DA 15mm albo VRG,XCE raczej flex bo 15 szt na miesiąc to nie jest mało. poza tym komfort pracy też będzie się liczył bo trochę godzin posiedzisz przy tym

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ghost napisał:

A potem klient kupuje samochód z lakierem 50 mikronów lub mniej na rantach.

Nooo a jaaaak. Z lakieru 300 mikronów zostanie ze 160 i "Paaanie lakier oryginał" 🤣🤣🤣🤣🤣

4 godziny temu, ezziqq napisał:

Podsumowując najlepszym sprzętem do takich działań będzie

Osobiście w takim przypadku jaki opisałeś ja nie widzę lepszego rozwiązania jak tylko sprzęt markowy, profi. Dlaczego? Jak już wcześniej zauważono komfort pracy dużo wyższy i jakoś urządzeń dużo lepsza. Na pewno szedłbym w maszyny DA: jedna 125, a druga 75.

Osobną kwestią jest u Ciebie brak doświadczenia w tej dziedzinie. Jak ty chcesz teraz zrobić te 15 aut w miesiącu? Nie wiem. Ale życzę powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.03.2020 o 23:25, xadamx napisał:

Nooo a jaaaak. Z lakieru 300 mikronów zostanie ze 160 i "Paaanie lakier oryginał" 🤣🤣🤣🤣🤣

Osobiście w takim przypadku jaki opisałeś ja nie widzę lepszego rozwiązania jak tylko sprzęt markowy, profi. Dlaczego? Jak już wcześniej zauważono komfort pracy dużo wyższy i jakoś urządzeń dużo lepsza. Na pewno szedłbym w maszyny DA: jedna 125, a druga 75.

Osobną kwestią jest u Ciebie brak doświadczenia w tej dziedzinie. Jak ty chcesz teraz zrobić te 15 aut w miesiącu? Nie wiem. Ale życzę powodzenia.

Oczywiście 15 aut w miesiącu to po czasie jak złapie doświadczenie. Nie mówię o pierwszych miesiącach gdzie zostane królem polerki w mieście.

 

Czy mógłbyś swoje przykłady podeprzeć jakimiś konkretnymi maszynami i pastami? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, ezziqq napisał:

Oczywiście 15 aut w miesiącu to po czasie jak złapie doświadczenie. 

Czyli może być nawet za rok.

Nie wiem co i doradzić. Ja osobiście będąc w Twoim położeniu kupiłbym coś z Flex-a XFE, XCE (maszyna planetarna), Rupesa LHR. Większą o skoku tak 15mm, mniejszą ok. 12. Tylko to nie są tanie urządzenia. Pytanie na ile starczy ci chęci i zapału aby dalej to ciągnąć. Żeby nie okazało się, że niepotrzebnie wywaliłeś kupę kasy w błoto. Na pewno taki sprzęt posłużyłby ci bardzo długo.

Są tańsze alternatywy: Krauss S15, Krauss S75, Lare Pro LD15-125, Lare Pro LD12-075, i inne jak Evoxa, ADBL.

Ja sam mam Krauss-a S15, ADBL Roller D09125 i rotację Krauss P7. Ale ja nie działam komercyjnie i maszyny służą mi do moich potrzeb. Nie wiem jaka jest ich wytrzymałość i co by było gdyby miały poprzerabiać 15 aut w miesiącu.

 

Co do past - temat rzeka. Musisz sam do tego dojść co ci będzie pasowało. Zresztą uważam, że jeśli chodzi o maszyny to również.

Zresztą uważam, że lepiej będzie jak odpowie ci któryś z chłopaków zajmujący się tym zawodowo. Oni na pewno w tym temacie mają większą wiedzę ode mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, xadamx napisał:

Czyli może być nawet za rok.

Nie wiem co i doradzić. Ja osobiście będąc w Twoim położeniu kupiłbym coś z Flex-a XFE, XCE (maszyna planetarna), Rupesa LHR. Większą o skoku tak 15mm, mniejszą ok. 12. Tylko to nie są tanie urządzenia. Pytanie na ile starczy ci chęci i zapału aby dalej to ciągnąć. Żeby nie okazało się, że niepotrzebnie wywaliłeś kupę kasy w błoto. Na pewno taki sprzęt posłużyłby ci bardzo długo.

Może i być rok. 

 

Co do kosztów to nie chce oszczędzać. Będę miał dotację z UP więc chce ją w pełni wykorzystać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie do końca na temat, ale nie chcę tworzyć nowego tematu.

Mam Flex'a 3401 VRG, którego używam może 2-3 razy w roku głównie do nakładania cleaner'a. Mam ją już jakieś 3-4 lata i tak mnie zastanawia czy nie trzeba tego jakoś przesmarować raz na jakiś czas.

Tanie to nie było... polerka jest, można powiedzieć, w stanie kolekcjonerskim, więc głupio będzie jak coś się zatrze a przepracowało nie więcej jak 30-40h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień Dobry, 🙂

kupiłem polerkę hamron da 15mm, wykonalem pierszy raz polerkę na samochodzie alfa romeo miekkim lakierze, i odczułem bardzo duże wibrację, która maszyna przenosi, niestety nie znam nikogo ani nie miałem nigdy doczynienia z polerkami z wyższej klasy, pytanie do was ma ktoś może polerkę hamron i jakąś profesjonalną o skoku 15mm i czuje zauważalnie mniejsze wibracje?, jeszcze jedno pytanie brakowało mi przy polerowaniu możliwości użycia talerza 75, teraz pytanie czy warto było by odsprzedać hamrona dołożyć i zamówić ADBL Roller D09125-01 lub EVOXA HDF8, te maszyny znalazłem z możliwością założenia BP 75mm, są mniejsze i ze skokiem 8mm. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.