Skocz do zawartości

Jaka maszyna polerska dla początkującego ?


nOx

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, kusiu napisał:

A proszę o informację tym Bass lub WPCP116 przy doborze odpowiedniego pada i pasty damy radę pociąć jakieś nie duże głębsze rysy czy już by należało szukać czegoś innego?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Oczywiście że tak , przy maszynach budżetowych może Ci to zająć więcej czasu ale się da .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kusiu napisał:

A proszę o informację tym Bass lub WPCP116 przy doborze odpowiedniego pada i pasty damy radę pociąć jakieś nie duże głębsze rysy czy już by należało szukać czegoś innego?
 

O maszynach było napisne wszystko użyj szukajki.

Pasty one-step/polish to masz Scholl S20, Meguiars Ultimate Compound, Sonax 04-06 itd... + średni pad np NAT DA żółty

Pasty finishowe Koch Antihologram, Scholl  S40, Menzerna FS4000 itd... + miękki pad np NAT DA czerwony

 

Kwestia doświadczenia poczytaj więcej zamiast czekać aż dostaniesz szystko na tacy. Jak są głębokie rysy to może sie okazać, że nawet papier ścierny ręcznie na mokro  w ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ghost napisał:

O maszynach było napisne wszystko użyj szukajki.

Pasty one-step/polish to masz Scholl S20, Meguiars Ultimate Compound, Sonax 04-06 itd... + średni pad np NAT DA żółty

Pasty finishowe Koch Antihologram, Scholl  S40, Menzerna FS4000 itd... + miękki pad np NAT DA czerwony

 

Kwestia doświadczenia poczytaj więcej zamiast czekać aż dostaniesz szystko na tacy. Jak są głębokie rysy to może sie okazać, że nawet papier ścierny ręcznie na mokro  w ruch.

Dziękuję za ściągę, wiem że jest na forum masa obszernej wiedzy.. Pytałem tylko jako lajk czy tą polerką jestem wstanie coś pociąć głębszego ale bez przesady i jak się dowiedziałem da się. Głównie chodzi mi o usuwanie swirli raz w roku i nakładanie cleanera, jakieś politury.. Bo samo nakładanie wosku np. twardego to już nie bardzo damy radę chyba to samo polerowanie mgiełki również chyba ręcznie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, każdy pisze że rotacja to dla ludzi którzy mają już jakieś doświadczenie.
Teraz to zgłupiałem... sam chce się pobawić w korektę i boję się rotacji (taka opinia). To da się zrobić one step DA czy nie?
Czy śmiało atakować lakier rotacją ?
Mowa o amatorze

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, RafalB napisał:

Dokładnie, każdy pisze że rotacja to dla ludzi którzy mają już jakieś doświadczenie.
Teraz to zgłupiałem... sam chce się pobawić w korektę i boję się rotacji (taka opinia). To da się zrobić one step DA czy nie?
Czy śmiało atakować lakier rotacją ?
Mowa o amatorze emoji4.png

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Da się nawet i pełną korekte tyle że zejdzie Ci sie dłużej . 

Ja doradziła bym Ci DA gdyż bedzię bardziej uniwersalne na prywatne potrzeby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, CarProShine napisał:

Da się nawet i pełną korekte tyle że zejdzie Ci sie dłużej . 

Zysk czasu jest... w rękach doświadczonej osoby i też głównie na dużych gładkich powierzchniach i twardych germańskich lakierach, zwłaszcza ceramików.

Ale, zawsze jest jakieś ale. Jak doliczy czas na oklejenie taśmą chromów, listew, rantów, lamp, emblematów, czego przy DA większość nie robi w domowych warunkach, to zysk sie kurczy.

Jak samochód ma dużo załamań i rantów, to początkujący na rotacji będzie to robił dwa razy dłużej niż normalnie.

A jak nie będzie uważał to np w takim Lexusie NX będzie sie tłumaczył dlaczego na każdym załamaniu zjechał kilkanaście razy więcej z grubości lakieru niż na gładkiej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się naczytałem forum, byłem w sumie przekonany do Bass 5119 ale na koniec zasięgnąłem opinii ludzi z branży z racji tego, że na co dzień sprzedaję narzędzia pneumatyczne to podzwoniłem po paru punktach narzędziowych z którymi współpracuje. W 7 na 10 przypadków wieszano psy na jakości. W końcu dziś z partyzanta wziąłem dwa razy droższą Liquid Elements T2000 - dla mnie ciekawostka i alternatywa dla Lare, Krauss in całej bandy. Niemcy chwalą w filmach na YT więc zobaczymy co to warte 😎😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji, chciałem zapytać czy dobrym pomysłem było by kupno:

1. rotacji Heckmann R7 (czy rzeczywiście to kopia Kraussa P7? Czy z czegoś ją okroili?

2. I do tego DA do wykończeń i jakichś mniejszych detali, o skoku 12mm i talerzu 75mm. Jest taka od Lare i od Kraussa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Damian86 napisał:

1. rotacji Heckmann R7 (czy rzeczywiście to kopia Kraussa P7? Czy z czegoś ją okroili?

Tak to ta sama, bliźniacza maszyna co Krauss

6 godzin temu, Damian86 napisał:

2. I do tego DA do wykończeń i jakichś mniejszych detali, o skoku 12mm i talerzu 75mm. Jest taka od Lare i od Kraussa.

Do wykończenia lepsza by była o skoku 8mm. Maszyna o skoku 12 minimetrów daje za duże wibracje ta talerzy 75mm. Szczegolnie do mniejszych detali jest lepsza maszyna z skokiem 8mm + talerz 75mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie Lare i Krauss mają takie maszyny ze skokiem 12mm i talerz 75mm fabrycznie, wiec nie powinno być takich wibracji jak przy db5800 z założoną mniejszą tarczą.

Teoretyzuje bo nie miałem w rękach, ale skoro firma wypuszcza polerkę z małym talerzem to lipy nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Damian86 napisał:

Ale właśnie Lare i Krauss mają takie maszyny ze skokiem 12mm i talerz 75mm fabrycznie, wiec nie powinno być takich wibracji jak przy db5800 z założoną mniejszą tarczą.

O to chodzi, że S75 czy LD12-075 są fabrycznie przystosowane do takich talerzy. Im większe odstępstwo od wyliczonych ustawień fabrycznych tym mocniejsze skutki uboczne np wibracje na nieprzystosowanym padzie.

Zwróć uwagę, że LD12-125 i LD12-075 mają zupełnie inną wagę i głowicę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nigdy nie miałem wcześniej polerki w ręku ale zdecydowałem się na taką https://k2.com.pl/produkty/masner-polerka-elektryczna-dual-action

Czytałem, szukałem i stwierdziłem, że za cenę 670 zł lepszej maszyny nie znajdę ... 

5704-masner-polerka-elektryczna-dual-act

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytam i czytam dochodzę do wniosku, że na początek najlepiej jest kupić tanią rotację i DA o skoku 8mm. Zgadza się? Powoli się bawić na własnych autach lub ze szrotów. 

Jeśli się zgadza proszę o podanie maszyn tak, żeby zrobić korektę od A do Z.

Np. krauss db5800s +  KRAUSS P7 POLERKA ROTACYJNA

taki zestaw będzie dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lena1102 napisał:

na początek najlepiej jest kupić tanią rotację i DA o skoku 8mm

mam taki zestaw i jest bosko! z początku miałem samą rotację i to z niskiej półki bo poczciwy silverline, teraz dokupiłem DA Heckmann HS900 i jestem mega zadowolony. w zasadzie rotacja służy mi do ostrego cięcia (futro) i jakiś drobnych elementów gdzie trzeba zastosować pady 50 a nawet 30mm. poza tym DA nie zrobisz sobie polerki szyb tlenkiem ceru. Za to polish i finish na DA w porównaniu do rotacji to niebo a ziemia. Znacznie łatwiej wyciągnąć lakier na cacy, no i kultura pracy jest nieporównywalna, maszyna dosłownie sama się prowadzi, a ty ją tylko musisz podtrzymywać :) Do HS900 (kopia DB5800S) można dokupić talerz 75mm i pracować na nim, są troszkę większe wibracje niż na 125mm ale jest znośnie :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@S3ci0r  używając 75mm załóż sobie na gwint ze dwie metalowe podkładki. Tym zabiegiem zmniejszyć bicie pada przez który wpada cała maszyna w wibracje.  Najlepiej to zważ sobie pada oryginalnego i wagowo przez użycie podkładek zbliż się do podobnej wartości. Szkoda aby tak maszyna wibrowała... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, S3ci0r napisał:

mam taki zestaw i jest bosko! z początku miałem samą rotację i to z niskiej półki bo poczciwy silverline, teraz dokupiłem DA Heckmann HS900 i jestem mega zadowolony. w zasadzie rotacja służy mi do ostrego cięcia (futro) i jakiś drobnych elementów gdzie trzeba zastosować pady 50 a nawet 30mm. poza tym DA nie zrobisz sobie polerki szyb tlenkiem ceru. Za to polish i finish na DA w porównaniu do rotacji to niebo a ziemia. Znacznie łatwiej wyciągnąć lakier na cacy, no i kultura pracy jest nieporównywalna, maszyna dosłownie sama się prowadzi, a ty ją tylko musisz podtrzymywać :) Do HS900 (kopia DB5800S) można dokupić talerz 75mm i pracować na nim, są troszkę większe wibracje niż na 125mm ale jest znośnie :P 

Dziękuje, własnie o taką odpowiedź mi chodziło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OsTrY napisał:

@S3ci0r  używając 75mm załóż sobie na gwint ze dwie metalowe podkładki. Tym zabiegiem zmniejszyć bicie pada przez który wpada cała maszyna w wibracje.  Najlepiej to zważ sobie pada oryginalnego i wagowo przez użycie podkładek zbliż się do podobnej wartości. Szkoda aby tak maszyna wibrowała... 

@OsTrY ciekawy pomysł. Wytestuje przy swojej db5800s jak na wiosnę rozpocznę przygodę z maszyną 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.