Skocz do zawartości

Jak zregenerować rączkę drzwi?


alano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was wszystkich!

 

Moje rączki w bmw są już zużyte, widać to idealnie na zdjęciu, chciałbym je w jakiś sposób zregenerować tylko nie wiem jak. W pewnym miejscu nawet widać jak odchodzi folia czy nawet nie wiem jak to nazwać, może guma?

 

Jakie są waszym zdaniem możliwości regeneracji tej części? Czy są jakieś "cudowne" preparaty w tym celu? czy jedynym rozwiązaniem będzie oklejenie tego folią, jeśli tak to pytanie jak to przygotować pod folię bo mój znajomy mówi, że folia nie będzie się tego trzymać...

 

 

 

Bardzo liczę na waszą pomoc!

a.jpg.e2d1d86065efc602440ca5d414960f88.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry pomysł. a powiedz mi jak przygotować taką rączkę do nałożenia plasti dipu ? Nalezy ją pierw tylko przeczyscic np. benzyna ekstrakcyjna? ona chyba usunie brud i tą gumę prawda? a potem tylko nalozyc plastidip?

 

o użytkowanie się nie martw :) jestem osobą bardzo dbającą o rzeczy, a takie rączki już zastałem kiedy kupiłem auto :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alano, Najpierw musisz ja dokładnie "oskubać" z całej gumy. Potem umyć czymś np. APC. Gdy już będzie czyste i odtłuszczone to malujesz. Plastidipa najlepiej nakładać kilka warstw. Jak gdy lakierowałem emblematy nakładałem 5 warstw. Malujesz jedną warstwę, czekasz aż podeschnie i tak samo z kolejną. Czekasz, aż wyschnie, zakładasz i gotowe. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak zrobię, a czy tym sprayem, rzeczywiście da się nanieść równomiernie ten środek?

 

mam jeszcze jedno pytanie, czy plasti lak nie będzie lepszy? widziałem zdjęcia na necie i wygląda na to, że plasti lak jest bardziej gładki co wydaje mi się, że lepiej będzie pasowało do elementów wewnętrznych w aucie. Nie sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alano, Da się nałożyć, nawet jak nałożysz grubiej to wszystko samo się wyrówna. Ciężko jest zrobić zacieki. Sam używałem tylko Plastilaka, zasada działania obu jest taka sama. Lak jest Polski, Dip chyba USA. Plastilak jest też tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impex, już zdążyłem to sprawdzić :) niestety ceny są tragiczne, najtańsza rączka z czarnym elementem dekoracyjnym ( bo osobno nie chodzą ) kosztuje ponad 500 zł więc za dwie musiałbym dać ponad 1000zł... a niestety nie jestem na tyle bogaty żeby sobie na nie pozwolić :(

 

spotkałem się jeszcze z taką propozycją: po oczyszczeniu rączki, nałożyć lakier wodny poliuretanowy półmat. Jak myślisz? Który sposób będzie lepszy i trwalszy :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Vw/Seacie/Skodzie też jest ten problem. To jest taka guma :)

Ja to robiłem tak. Wszystko matowiłem papierem 800/1000 a później co 500 aż do 3000 wszystko na mokro :)

Następnie jakakolwiek pasta wykańczająco-nabłyszczająca i cieszysz się plastikiem który wygląda jak lakierowany :) na sam koniec dawałem jeszcze coś do plastiku np Vinyl&Rubber Care Autoglyma. Nadaję połysk plastikowi :)

Wcześniej rączki malowałem czarnym matem i wytrzymało z 2-3miesiące. Chodzi o rączkę kierowcy, inne były spoko. I zaczęło się przecierać/zdzierać ;)

Fakt, że jak się wypoleruje to po jakimś czasie trzeba odświeżyć bo się przestaje świecić, ale ogólnie to jedyny trwały i konkretny sposób jaki znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem taką reanimację w Renault Megane.

Stary lakier/gumę ściągałem przy pomocy rozpuszczalnika i starej karty płatniczej.

Przeszlifowałem papierem ściernym (chyba 800) i odtłuściłem.

Polakierowałem trzema warstwami lakieru do zderzaków Motip (bez struktury) i wyszło bardzo ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię często w VAG'u te operacje. Podałem Ci przykład taniej i trwałej naprawy. U mnie klienci chcą trwałej i często nie zależy im na taniej wtedy robię to tak -> zrywam pozostałości gumy -> matuje -> podkład zwiększający przyczepność -> podkład epoksydowy -> matowanie -> czarna lub innego koloru baza -> 2 x klar matowy.

 

No i przede wszystkim nic w spray'u oprócz podkładu zwiększającego przyczepność. Wszystko na pistolet. Nie ma prawa nic się zetrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze masz racje, najwidoczniej ten lakier sie nie sprawdza w praktyce na rączkach :P

 

paluch, twój sposób wydaje się być sensowny i chciałbym tak zrobić, a byłbyś tak uprzejmy i podał jakiś zestaw konkretnych produktów, które mi w tym pomogą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
mozliwe ze masz racje, najwidoczniej ten lakier sie nie sprawdza w praktyce na rączkach :P

 

paluch, twój sposób wydaje się być sensowny i chciałbym tak zrobić, a byłbyś tak uprzejmy i podał jakiś zestaw konkretnych produktów, które mi w tym pomogą?

 

To zależy jakie masz sklepy lakiernicze w swoim mieście, ja używam podkładu zwiększającego przyczepność z NOVOLA w sprayu, epoksyd również novol baza przeważnie biorę Dupont chociaż spectral też jest dobry. A klar to już naprawdę jest taki wybór, że musisz zobaczyć co masz u siebie w mieście żeby nie płacić za wysyłki z neta w takich ilościach.

 

No i tak jak napisał Bombel123 gumę możesz usunąć ciepłą wodą np w garnku. Chociaż nie każda powłoka chce tym sposobem schodzić, czasem rozpuszczalniki ale też zależne od plastiku bo niektóre miękną a czasem papier ścierny (najgorsza robota - zapycha się)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.