Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Już od trzech lat interesuję się car detailingiem. Od również trzech lat staram się grzebać coś przy samochodzie starając się poprawić jego wygląd. Przyszedł czas na mój debiut w PSB.

 

Pacjent to Toyota Celica VII - nie widziałem jeszcze w PSB więc chociaż będzie coś nowego :)

 

Przepraszam za jakość i ilość zdjęć z :ad: . Niestety, czas mnie naglił - a myślałem że pójdzie to super szybko (haha).

 

Podsumowując, prace wykonane: czyszczenie i odszczurzenie karoserii, polerka mechaniczna, zabezpieczenie lakieru.

Efekt: to była moja pierwsza praca z maszyną polerską, pierwsza korekta - efekt jest zatem jeszcze daleki do tego co pokazują forumowi mistrzowie. Generalnie, z efektu jestem bardzo zadowolony - lakier przejrzał, poprawiła się klarowność a wetlook był widoczny i bez wosku :)

Czas pracy: około 45 godzin na całość.

Co nie zostało zrobione?: zabrakło już czasu na końcówkę wydechu niestety :(

 

Wykorzystane kosmetyki:

Lakier:

- Duragloss 901

- APC duragloss

- TRIX

- IronX

- Glinka Bilt hamber Soft

- Migiliore Primo

Korekta lakieru:

- Mezerna FG 500, PF 2500, SF 4500

- Pady Flexipads (futro, biała, pomarańczowa, żółta, wafel)

- IPA

Koła:

- FK 1000p

- Chemicalguys VRP dressing

Uszczelki:

- Chemicalguys VRP dressing

Szyby:

- Duragloss NuGlass

 

Tak pacjent wyglądał na 'dzień dobry'.

gikr.jpg

 

utnn.jpg

bk00.jpg

8nbk.jpg

qdoa.jpg

s4om.jpg

5191.jpg

75n5.jpg

v16z.jpg

 

 

Jak widać, jest źle :) samochód stał w garażu trzy tygodnie, ponieważ byłem daleko daleko :)

 

Zaczynamy. Niestety pianownicy jeszcze sięnie dorobiłem, więc skorzystałem z klasycznego opryskiwacza :) zmiksowałem apc, trix, szampon i wodę. Wyszło coś a'la 'piana'. Generalnie chodziło o coś, co mocno naruszy brud znajdujący się na samochodzie.

 

Wyszło tak:

7hlq.jpg

ujwy.jpg

twq5.jpg

 

 

Potem oczywiście mycie na dwa wiadra (rękawica megsa i DG 901)

 

(pędzelek być musi)

w5jh.jpg

xsms.jpg

 

 

 

Generalnie samochód był glinkowany około miesiąca wcześniej, ale postanowiłem przed glinką urzyć jeszcze trix'a.

 

ysvt.jpg

84qb.jpg

84qb.jpg

ad0v.jpg

r2jy.jpg

 

 

Efekt na przykładzie felgi:

0nqd.jpg

jxx2.jpg

 

 

Umyłem również wszelkie zakamarki (okolice klapy bagażnika, wewnątrz drzwi, wlew paliwa)

 

ownc.jpg

w5jh.jpg

lwy0.jpg

 

 

Następnie samochód został wyglinkowany (zapomniałem o zdjęciach :( ) :oops:

 

 

Następnie samochód został ponownie umyty i osuszony fluffym

 

ozb1.jpg

 

Wjeżdżamy do garażu:

 

Generalnie lakier posiadał dużo małych, większych rysek. Celem nie było cięcie wszystkiego, bo chociaż przeszłości samochodu jestem pewien to na pierwszy raz oraz brak miernika nie chciałem szaleć.

dhhu.jpg

04uc.jpg

04uc.jpg

gub7.jpg

feu9.jpg

7dkw.jpg

klp2.jpg

uaff.jpg

 

 

 

Jak widać, tragedii nie ma, ale sporo do zrobienia :)

Tutaj muszę przeprosić - jak poczułem tempo mojej pracy oraz że nie będzie to takie proste, łatwe i przyjemne - skupiłem się na robocie a nie na zdjęciach.

 

Podsumowując: jakieś 50/50

vmrc.jpg

6hye.jpg

 

 

No i after. "Niestety" Celica i jej agresywna linia spowodowała, że dużo elementów musiałem robić padami 8 :kox: Sporo wydłużyło to pracę.

 

Dużo kombinowałem aby znaleźć odpowiednią kombinację padów past. Najlepsze rezultaty przynosiła następująca kombinacja: (opcjonalnie ale dla większość elementów) przejazd na białym flexi FG 500, dwa przejazdy PF 2500 na pomarańczowym, SF 4500 na żółtym / waflu. Po każdym przejeździe przemywałem IPĄ.

 

Efekty - oceniam uczciwie na około 80%.

 

rie6.jpg

pbm3.jpg

d6l2.jpg

wmxo.jpg

isg7.jpg

ir1e.jpg

bwx5.jpg

8b7e.jpg

 

 

Lampy również zostały wypolerowane:

xo2w.jpg

he1s.jpg

 

Następnie wosk - długo dumałem czy może migiliore primo czy może fk1000. Fk poszedł na felgi. Stwierdziłem że jak wakacje w trakcie, temperatury wysokie, to jednak nakładam ten pierwszy na lakier :) efekt jest świetny! Wosk jednak bardzo długo schnie :) Zapach znakomity.

 

Podczas nakładania:

l436.jpg

 

 

Dressing na wszystkie tworzywa / opony:

 

b679.jpg

6dg2.jpg

ecbu.jpg

 

 

Na szyby nuglass

n41q.jpg

 

 

Efekt końcowy (przepraszam że mało zdjęć)

3frt.jpg

xrsq.jpg

e8v4.jpg

jlls.jpg

ljx7.jpg

hcgn.jpg

nywu.jpg

 

Zapraszam do komentowania!

Opublikowano

Dokładnie, bardzo fajny debiut ;) I co rzeczywiście woski Migliore nie wysychają? :D

 

P.S. Jak zobaczę, że jeździsz brudnym autem po mieście to będziesz miał problem :mrgreen:

Opublikowano

Bardzo fajna relacja, świetna robota - nawet na tak "nie pokazowym" kolorze :good:

Opublikowano

Dzięki :) faktycznie wosk migliore nie wysychają... ale wosk na lakierze pozostaje. Pozwoliłem mu schnac ponad dwie godziny :) zaleta to zero palenia (no może odrobinę). Sliskosc lakieru jest super :)

Opublikowano

Bardzo ładnie wyszło, podpisuję się pod komentarzami wyżej :)

 

mam jedno "ale" : model felg super ale chociaż z 1" większe by się przydały (z tego co widzę to są 16") kolego toż to sportowe auto więc aż się prosi :)

 

PozdraVWiam

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.