dwoz Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Witam, W moim aucie jest zamek centralny, ale sterowany z kluczyka bez pilota, ostatnio zauważyłem że kluczyk zaczął ciężko wchodzić w zamek mam wrażenie że do zamku dostał się piasek w związku z tym mam pytanie, jak i czym najlepiej przeczyścić zamek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielek. Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Miałem podobnie z tym że zamka nikt nie używał długi czas. Zrobiłem tak że do strzykawki wlałem olej założyłem wężyk od Wd-40 i wlałem kilka kropel do środka po czym rozruszałem go kluczykiem. Od tamtej pory bandgla do dzisiaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwoz Posted June 14, 2013 Author Report Share Posted June 14, 2013 Pomysł z strzykawką i wężykiem dobry ale ja najpierw chciałbym przeczyścić wnętrze zamka, przed chwilą włożyłem do niego lekko mokry kluczyk i drobinki piachu się do kluczyka przylepiły, dlatego chciałbym najpierw generalnie przeczyścić ten zamek, a następnie naoliwić tylko jak go przeczyścić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dementor Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Wd-40 to bardzo zły pomysł Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Wd-40 to bardzo zły pomysł Zrobiłem tak że do strzykawki wlałem olej założyłem wężyk od Wd-40 i wlałem kilka kropel do środka po czym rozruszałem go kluczykiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek233 Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Najprostsza i najskuteczniejsza metoda to po prostu rozebrać na cześć pierwsze wkładkę zamka. Wyczyścić z syfu i nasmarować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoozaQ Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Najprostsza i najskuteczniejsza metoda to po prostu rozebrać na cześć pierwsze wkładkę zamka. Wyczyścić z syfu i nasmarować. Dokładnie. W Fabii jest pewnie wszystko takie samo jak w Leonie, więc domontaż wkładki to kwestia 2 minut, a później to już z górki.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dementor Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Ło kurna, to zjadłem jeden ważny wyraz i wyszedł babol Najlepiej to nabryzgać oleju do konserwacji wkładek to to będzie nie do zdarcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bzyk Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Zmywacz do hamulców. Preparaty typu wd źle działają na mechanizmy zamków Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwoz Posted June 14, 2013 Author Report Share Posted June 14, 2013 Najprostsza i najskuteczniejsza metoda to po prostu rozebrać na cześć pierwsze wkładkę zamka. Wyczyścić z syfu i nasmarować. Dokładnie. W Fabii jest pewnie wszystko takie samo jak w Leonie, więc domontaż wkładki to kwestia 2 minut, a później to już z górki.... Dzięki Skoro twierdzicie że demontaż wkładki to nic trudnego to spróbuję też tak zrobić. Tylko powiedzcie jeszcze czym najlepiej później ją wysmarować? w castoramie widziałem "Preparat do konserwacji wkładek i zamków GERDA 25 ml" będzie się to nadawało do tego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gypsy_69 Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba jednak BALISTOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
weglus Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Bzyk, Tata całe życie pryskał WD-40 i wszystko hula aż miło ja idąc za forumowym trendem pryskam biały lub suchy smar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted June 14, 2013 Moderator Report Share Posted June 14, 2013 całe życie pryskał WD-40 i wszystko hula aż miło Właśnie, z tym WD-40 to powstały jakieś mity jak z IPĄ. Pewnie ktoś, gdzieś, coś napisał i teraz wszyscy powtarzają bez opamiętania 11 lat lałem WD-40 w zamek Matiza o każdej porze roku, i w ziemie żeby nie zamarzał i latem dla konserwacji i nic mu nie było, działał idealnie. A auto nie miało pilota do centralnego, więc zamek był używany cały czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dementor Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Wd-40 wysycha, nie nadaję się za bardzo do mechanizmów, zwłaszcza do zamków i wkładek. Można psiknąć i wydmuchać/usunąć bród, ale potem lepiej napakować WURTHa albo Gege Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now