Skocz do zawartości

Jestem w trakcie polerki, pytanka


Rekomendowane odpowiedzi

albo za dużo pasty, albo za długo pracujesz (powinieneś mieć na lakierze jeszcze taki ledwo widoczny tłusty film), albo źle docierasz (za szybko, daj troche czasu aż element ostygnie i resztki rozpuszczalników z pasty odparuje, za duży docisk, słabej jakości mf, może opisz w jaki sposób docierasz element)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieram tak jak pokazywał  Paweł Nowicki na filmie odnośnie docierania past - najpierw miękką i gęstą fibrą zbieram nadmiar pasty która została, następnie drugą fibrą "rozkładam" ipe, po czym delikatnie wycieram. Spróbuje z mniejszą ilością pasty i krócej pracować podczas 1 wypracowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BarteQk żadnego nadmiaru pasty już w zasadzie nie powinno być, widocznie pad masz już fest zaimpregnowany i wystarczy dać 2-3 groszki. Ja wypracowują pastę na elemencie prawie do końca i finalnie mikrofibrą zbieram już tylko lekką mgiełkę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2018 o 22:21, Dante05 napisał:

Można taki rant zakleić taśmą tuż przy zagięciu, wtedy pad zawija się na taśmie i nie tnie tam lakieru a obłość można bezpiecznie spolerować. 

Tak już zrobiłem przy finiszu na DA.

W dniu 24.05.2018 o 22:05, Jarek_Cuma napisał:

Niekoniecznie może być za mało utwardzacza w tym lakierze. Być może jest to lakier typu MS i dlatego taki miękki. Z tego co widzę trochę też i twojej winy jest tutaj. Nie odbieraj tego źle bo nie mam zamiaru Cię krytykować. 1. Skoro wiedziałeś, że lakier jest miękki to może nie potrzebnie podchodziłeś z tak agresywną kombinacją. 2. Na zdjęciu w odbijającym lakierze widzę pada na rotacji o wymiarze 135mm (tak przypuszczam) i właśnie to mogło spowodować przebicie. Za duży pad na to przetłoczenie. 3. Ktoś wcześniej mógł już ten lakier szlifować no i mogło w tym miejscu zostać go niewiele.

Ad.1 Pewnie tak, podszedłem mocną pastą bo u góry zderzaka miałem trochę grubasów jak to bywa przy bagażniku, często się czymś człowiek dotknie przy wkładaniu zakupów. Mogłem na boku zderzaka przejść na słabszą pastę i tak zrobiłem ale już za późno.

Ad.2 Tak dobrze widzisz, niestety nie miałem akurat dobrych padów 75mm.

Ad.3 Ja robiłem na nim rok temu one step DA + sonax ex 04-06 i czerwony boski pads

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o poradę. Kolega pod koniec lipca chce przyprowadzić mi auto do korekty. Zdjęcia mniej więcej pokazują stan lakieru ( to on robił zdjęcia ) no jest tych grubasów i tu mój problem czy idzie to usunąć rotacją ( Masner ) ? Czy tylko jakaś metoda SSR bo jeszcze do końca sam nie wiem czy to głębokie czy nie ale coś kumpel twierdził że nie jest głębokie. Co powiecie o tym tak na oko ? Idzie to ogarnąć ? Jeśli tak to czym to tnąć albo co z tym robić ? Audi A4 B5 zielony kolor (nie wiem jaki kod ) 

IMG_0466.jpg

IMG_0467.jpg

 

IMG_0468.jpg

IMG_0469.jpg

IMG_0470.jpg

IMG_0471.jpg

Auto jeszcze zamierzam obejrzeć na żywo co i jak, może na masce jakieś zaprawki pewnie trzeba będzie zrobić.

A tutaj ja mam podobny problem, lekko wyczuwalne pod palcem przerysowane przez drzewo ( zachaczone 🙂 ) 

35779215_1763262843767893_71033992864732

 

Na co tu być przygotowany ? jakieś futro ? pad z mikrofibry ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej powiedz koledze zeby dobral 50ml farby i w miejsca glebokich wtracen bedziesz mogl wypelnic baza. Zawsze to lepiej niz biala ryska. Podchodzac odpowiednio do sprawy bez SSR tez mozna zrobic dobra zaprawke. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy myliście kiedyś auto pomiędzy etapem cuttingu, polishu a finishu? Wycinalem bmw e60 DA z padem mikrofibrowym i pastą meguiars która strasznie pyliła. Zrobiłem też polish ale zastanawiam się czy nie umyć auta przed finishem bo zasłyszałem to kiedyś na filmikach MX Nowicki. Zastanwiam się też czy przed myciem odkleić wszystkie taśmy a potem przed finishem znów auto okleić czy umyć auto z taśmą na aucie? Czy może to spowodować jakieś problemu później przy odklejaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerwij taśmę, umyj, wysusz, przed finiszem nie musisz oklejać ponieważ jest to etap nabłyszczający. Jeśli chcesz bić się z jakimiś widocznymi defektami to poprzedzające etapy zostałe mizernie przeprowadzone.
Pasty uzywasz mało i umiejętnie aby nie napychac jej do dziur i szczelin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2018 o 10:17, Alfa47 napisał:

Mam nadzieję że w niedziele będę na żywo widział samochód, to wtedy zobaczę. Mam nadzieję że nie będą głębokie, bo jeśli tak to to niech wybiera czy ssr czy jakiś mazak. Dzięki za pomoc.

Zaprzyjaźnji się już z papierem ściernym 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Alfa47 napisał:

@Gozdziu23 To z passata (niebieski) to można by rzecz ze zeszło. A co do tego audi to niewiem, bo zawsze to jakiś wyjazd itd. i nie mam kiedy zobaczyć tego.

Mówie o tym zielonym, to przy klamkach, i zdjęcie nr 3 przydał by sie liznać papierkiem, reszta jak najbardziej zejdzie pod rotacją w mniejszym lub większym acz zadowalającym efekcie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, posiadam DA ADBL Roller 9 do tego 4 pady royal pads, micro cut, czerwony, żółty oraz niebieski, pasty menzerna 400, 2500 oraz koch antihologramm. Dziś próbowałem na swoim aucie grupy VW pastą 2500 na żółtym padzie, efekt następujący - drobne mikrorysy zostały usunięte, lakier trochę odżył ( nie jest ogólnie zmęczony życiem, auto 3 letnie ), lecz pozostało trochę takich minimalnie grubszych. Jakiej kombinacji past/padów proponujecie uzyć żeby je usunąć ? Czy może po prostu dłużej wypracować tą pastę? więcej przejazdów ? element 40x40 robiłem w około 15min. Dodam że to moje pierwsze działanie z mechaniczną polerką. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, maly2530 napisał:

Witam, posiadam DA ADBL Roller 9 do tego 4 pady royal pads, micro cut, czerwony, żółty oraz niebieski, pasty menzerna 400, 2500 oraz koch antihologramm. Dziś próbowałem na swoim aucie grupy VW pastą 2500 na żółtym padzie, efekt następujący - drobne mikrorysy zostały usunięte, lakier trochę odżył ( nie jest ogólnie zmęczony życiem, auto 3 letnie ), lecz pozostało trochę takich minimalnie grubszych. Jakiej kombinacji past/padów proponujecie uzyć żeby je usunąć ? Czy może po prostu dłużej wypracować tą pastę? więcej przejazdów ? element 40x40 robiłem w około 15min. Dodam że to moje pierwsze działanie z mechaniczną polerką. 🙂

Użyj 400  na tym samym padzie. Jak efekt będzie słaby zmień pad na bardziej agresywny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was takie pytanie. Mój teściu na swojej Kia Sportage zrobił ręczna polerke pastami tempo a wcześniej tego auta wcale nie umył i na totalnie brudny aucie polerował tempo. Ilość swirli jest niezliczona. Lakier czarna perła. Próbowałem przywrócić lakier do porządku maszyna adbl roller 9mm i żółtym padem Royal + menzerna 2500 i czerwonym padem + menzerna 3500 ale swirle i tak pozostały. 

 

To był mój pierwszy pacjent i dopiero się uczę. Czy powinienem użyć zamiast menzerny 2500 czegoś mocniejszego czy problem leży w wykończeniu? 

 

No i planuje niedługo na swoim 2 letnim aucie Ford Focus biały akryl zrobić one step. Lakier ma delikatne ryski. Nigdzie nie ma większych rys. Z racji braku doświadczenia robić to UC czy może próbować jakąś inną pasta, myślałem o sonax ex 04-06

IMG_20180724_123431.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michal90x napisał:

robić to UC czy może próbować jakąś inną pasta, myślałem o sonax ex 04-06

UC Megs'a jest agresywniejszą pastą, niż 04-06 Sonax'a. Jednak poza wyborem pasty, nie zapominaj też o tym, że efekty zależą też od rodzaju pada, którego użyjesz. Ja poleciłbym Ci - na pierwszy one-step - pastę Scholl S20 Black i dedykowany do niej fioletowy pad Scholl'a, lub śednio-miękki pad Nat'a (jeśli rzeczywiście masz tylko delikatne ryski).

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem korekty menzerna 2500 i żółtym padem Royala.

To moje pierwsze auto. Troszkę rys zostało ale lakier odzyskał blask a na to wszystko położyłem soft99 extreme gloss. 

Co do sonax ex 04-06 od sonax Perfect finish 04/06? Warto dopłacić do tej drugiej jeśli chodzi o one stepy? I czy sonax zostawia tak ładne wykończenie jak UC? I pytanie czy do delikatnego one stepu można używać Koch antihologram albo megs 205 co by przywrócić kolor a nie zrobić żadnej krzywdy na lakierze? 

IMG_20180726_203358.jpg

IMG_20180726_205419.jpg

IMG_20180726_205232.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Eidos71 napisał:

UC Megs'a jest agresywniejszą pastą, niż 04-06 Sonax'a. 

UC to klasyka, bardzo ładne wykończenie zostawia jak na takie cięcie.

Pasty czekają u mnie w garażu na wolne popołudnie. Spróbuję zestawić Megs UC vs Sonax EX Vs Tac System AllInOne vs Koch Antiholo

I zobaczyć ile zamaskują, ile wytną, i jakie wykończenie zostawią

 

35 minut temu, Michal90x napisał:

? I pytanie czy do delikatnego one stepu można używać Koch antihologram albo megs 205 co by przywrócić kolor a nie zrobić żadnej krzywdy na lakierze? 

One stepy M 205 są dość popularne w usa,  lekkie odświeżenie czasami jest lepsze niż grube zdzieranie lakieru.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michal90x - pasty typu Koch Anti... i Meg's 205 to typowe pasty finiszowe. Taką pastą nie wykonasz typowego one-stepu. Usuniesz za to utlenienia lakieru, bardzo płytkie i delikatne zarysowania, oraz inne "optyczne" niedoskonałości powłoki lakierniczej - czyli świetnie odświeżysz połysk lakieru. Jeśli masz jakieś uszkodzenia mechaniczne lakieru - żadną z tych past ich nie naprawisz, a kombinacje z agresywnością padów niewiele zmienią - czasem możesz narobić sobie bałaganu na lakierze. Musisz zdecydować - czy chcesz tylko "pomiziać" lakier i nadać mu blasku, czy też chcesz/musisz wyciągnąć ze swojej pracy coś więcej. Pytanie również, jaką maszyną pracujesz - bo i to ma wpływ na efekt, jaki osiągniesz (oraz na ilość czasu, jaki będziesz musiał poświęcić).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
8 minut temu, Kozaa napisał:

Czy aż tak widoczna będzie różnica w połysku po przeleceniu twardego lakieru Audi finishem po cuttingu futrem i polishu usuwającym 99% zarysowań?

Zależy od użytych past i gąbek w ostatnim etapie.

W przypadku twardych audi, polish na średnich gąbkach zostawiał już dość ładne wykończenie, oczywiście też bez hologramów. Nie trzeba było  poprawiać finishem.

 

Jak masz wątpliwości zrób 50/50 z finishem i zobacz sam czy warto.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.