Skocz do zawartości

Prosimy wyłączyć Adblock'a, nasze forum korzysta jedynie z reklam statycznych. 

Firmy zainteresowane reklamą na forum Kosmetyka Aut zapraszamy do zapoznania się z tematem w poniższym linku.

Partnerzy forum - zasady współpracy.

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, yKawa napisał:

Efekt po żółtym padzie flexi i menzerna 2500

Jak na moje zdecydowanie za słaba kombinacja jeśli celujesz w 90-99% korekty. Moim zdaniem tu trzeba ciąć a nie "polishować". Ale niech bardziej doświadczeni się wypowiedzą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

99% to musisz użyć cuttingu np menzerna 400/megs 101, potem na gabce żółtej np menzerna 2500/ sonax 04-06, finisz na czerwonym nacie i wolne obroty np. Sonax 04-06/ megs 205 i masz 95% jak nic

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A technikę mam dobrą czy coś zmienić? Może pasty do końca nie wypracowuje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpowiedzcie proszę co do past....

Pożyczam maszynę DA od znajomego. Wszystkie etapy przed korektą już kilka razy robiłem, a teraz nadszedł czas na ten pierwszy raz na własnym aucie.

Pacjent to Toyota Auiris' 10r. kolor czerwony. Chciałbym zrobić korektę lakieru, mam dwie głębsze rysy na elementach metalowych, kilka zadrapań na zderzak które przed polerką będe usuwał papierem wodnym w gradacji do 2500.

Mój problem dotyczy past i padów. Chciałbym pasty które dobrze współpracują z DA w jakiś małych pojemnościach najlepiej około 250ml.. Czy menzerna lub 3m dadzą sobie radę czy celować w system Megs'a/Kocha lub Poorboys ? Od czytania mam już mętlik w głowie co z czym dobrze współpracuje:/

Co możecie polecić do dwu-etapowej korekty wraz z padami dla nowicjusza w tej dziedzinie ?? Dodam, że po korekcie będe chciał nałożyć powłokę.

Jeszcze jedno pytanko czym czyścicie pady w trakcie "roboty"? Jakas specjalna szczotka czy miękka szczoteczka do zębów wystarczy ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czytam temat od samego początku (jestem na 25 stronie) ale z uzyskanych informacji nie potrafie odpowiedzieć na pytanie:

Uczę się korekty na drzwiach BMW E36. Poniżej zrobiony element:

meguiars 105 na niebieskim padzie NAT

meguiars 205 na czerwonym padzie NAT

Koch antyhologram na czarnym waflowym padzie NAT

Pracuję na budżetowej rotacji.

Pytanie: Czy ten element nie jest do końca wycięty? Czy może M205 nie zbiera do końca bałaganu po M105 na niebieskim padzie?

2qbd6av.jpg

6sbbxz.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak poprawnie bez zdejmowania listwy spolerować zaznaczoną cześć drzwi (problem mam nie tylko z drzwiami ale z każdym elementem który ma listwę do samego brzegu)

Mniejszy pad np 30mm ale i tak zostanie kawałek którego nie spolerujemy?

Okleić sąsiedni element i jechać po taśmie?

Otworzyć drzwi i otwarte drzwi polerować (ale co z błotnikami itp z listwami do brzegu?

Najlepiej było by zdjąć listwę i wtedy działać ale nie zawsze jest taka możliwość (rozebranie pół auta lub późniejsze dopasowanie by szczeliny były ok).

Zdjęcie nie moje-znalezione w google

1a219d7be83c9d72a688983625bd2189.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Parę chwil temu skończyłem pokierować volvo s80 z 2003r. I muszę przyznać że efekt jest bajeczny ;-) jest jednak parę kwestii które mnie z lekka dziwią, lub też denerwują, może ktoś pomoże :D

Używam maszyny DA - Bass 5119 i aby wypolerowac lakier na tym aucie używałem menzerny fg500 (tej z napisem 1100) i pada welnianego. Pasty zgodnie z zasadami używałem 3-4 ziarenka ;-) dalej rozprowadzanie na wyłączonym silniku po elemencie, odpalenie na 1-2 biegu i tak rozprowadzanie tej pasty dokładne, potem bieg między 3 a 4 rozpracowywanie, no i na koniec trochę ponad 4 żeby pracę z pastą ta zakończyć... razem z 10-15 przejazdów. Miernik lakieru ustawiony na pracę co do 1qm nie zauważal jakichś specjalnych zmian grubości lakieru, a wizualnie żeby usunąć wszystkie swirlle, to trzeba było z minimalnie 5 razy to powtórzyć. Np. Na bagażniku chyba z 10, na dachu za to po 2 było już ok... po skończeniu auta ta menzerna chciałem dokończyć czymś pokroju menzerna medium cut na sredniej gabce... Ale nie miało to sensu, bo po futrze auto nie ma juz żadnych hologramow ani swirli :o mimo to sprobowalem, no i faktycznie po prostu nie ma żadnej różnicy ;D 

No i teraz problem bo następne auta to BMW e39 i Mercedes w203, oba jak wiadomo z twardymi lakierami, kupić do nich menzerne super heavy cut (ta z 300 na pudełku) Czy jak inaczej je ugryźć? Przez ilość powtórzeń na i tak miękkim lakierze volva cała polerka z dekantominacja itd trwała prawie 20 dni! ;D i to każdego dnia chociaż parę godzinek tam siedziałem :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, MarcinMilosz13 napisał:

Parę chwil temu skończyłem pokierować volvo s80 z 2003r. I muszę przyznać że efekt jest bajeczny ;-) jest jednak parę kwestii które mnie z lekka dziwią, lub też denerwują, może ktoś pomoże :D

Używam maszyny DA - Bass 5119 i aby wypolerowac lakier na tym aucie używałem menzerny fg500 (tej z napisem 1100) i pada welnianego. Pasty zgodnie z zasadami używałem 3-4 ziarenka ;-) dalej rozprowadzanie na wyłączonym silniku po elemencie, odpalenie na 1-2 biegu i tak rozprowadzanie tej pasty dokładne, potem bieg między 3 a 4 rozpracowywanie, no i na koniec trochę ponad 4 żeby pracę z pastą ta zakończyć... razem z 10-15 przejazdów. Miernik lakieru ustawiony na pracę co do 1qm nie zauważal jakichś specjalnych zmian grubości lakieru, a wizualnie żeby usunąć wszystkie swirlle, to trzeba było z minimalnie 5 razy to powtórzyć. Np. Na bagażniku chyba z 10, na dachu za to po 2 było już ok... po skończeniu auta ta menzerna chciałem dokończyć czymś pokroju menzerna medium cut na sredniej gabce... Ale nie miało to sensu, bo po futrze auto nie ma juz żadnych hologramow ani swirli :o mimo to sprobowalem, no i faktycznie po prostu nie ma żadnej różnicy ;D 

No i teraz problem bo następne auta to BMW e39 i Mercedes w203, oba jak wiadomo z twardymi lakierami, kupić do nich menzerne super heavy cut (ta z 300 na pudełku) Czy jak inaczej je ugryźć? Przez ilość powtórzeń na i tak miękkim lakierze volva cała polerka z dekantominacja itd trwała prawie 20 dni! ;D i to każdego dnia chociaż parę godzinek tam siedziałem :P

Kupić rotacje niestety :), zobaczysz, że efekty twojej pracy głownie na twardszym Mercedesie to bedzie lypa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Łooo panie 20 dni :shock: ja robiłem Opla na rotacji 2-3 dni razem z całym przygotowanie pod korekte, wyciąganiem kratek, zdjęciem emblematów. W dwóch krokach, na pastach kocha i wydaje mi się że to za długo. Weź teraz za to 400 zł to ci nawet dobra dniówka nie wyjdzie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam wielką chęć by przesiąść się na rotację, ale niestety ceny maszyn są dla mnie teraz nie do przeskoczenia, a nie chciałbym kupować syfu za 200zl, żeby potem się zlsoscic, że coś nie działa i muszę wydać jeszcze 600 na lepsza :(

Będę po drodze przed BMW i mercedesem miał do polerki peugeota 508 czarny lakier. Trochę poczytałem i teraz myślę czy zamiast menzerny i welny pod to DA nie kupić padow z mf i megsa. No i tu kolejne pytanie pod taki lakier megs 101 czy 105... Nie wiem jaka jest różnica między nimi a wcześniej używana przeze mnie fg500... :/ no i jak zareaguje na 101 dość nowy lakier peugeota (jest pokryty wielką ilością swirli, no ale mam wrazenie - Może i mylne -  że nowe lakiery da się pokierować kremem bambino :D a nie pastą ścierna) 

Co wy o tym sądzicie, która z tych kombinacji może ułatwić mi życie ^^ 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zacząłem korekte Kraussem Db5800.

Lece fibrą 125 i 75mm. Na dużym talerzu lece na 5-6 biegu. Na jakich biegach używać przy talerzu 75mm i fibrze.

Przez przypadek zamiast zmniejszyc predkośc dałem na maxa i urwałem talerz flexipada. Jaki talerz 75mm pod DA polecicie? Stary miał 23mm gąbki i to nie wyglada na wytrzymałe. Moze lepiej coś "niższego"?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja pracując na DA znakomitą większość czasu lecę pełnym ogniem niezależnie od wielkości BP.

Ale np. mój brat zamordował już dwa BP 75mm, jeden na Krausie 5800, a drugi na Vanderze.

Także musisz się troszeczkę przyłożyć do techniki, a szczególnie pilnować by zestaw był równolegle względem powierzchni polerowanej, nie odrywać zestawu od powierzchni polerowanej gdy maszyna jest włączona i uważać na wszelkich wyobleniach i innych nieregularnych kształtach.

Jeżeli chcesz czegoś mocniejszego od Flexi to szukaj BP z gwintem 5/16 w stylu:

c59712ac495891a466518dc93054

Paradoksalnie są one tańsze i mocniejsze od znanych nam Flexi. A co najważniejsze przy DA - są sztywniejsze.

Sam zaadaptowałem takie do 5800 z tym, że 125mm. 75mm też kiedyś wpadło mi w oko na Allegro.

 

Pozdrawiam :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem do da 75mm talerz z 3m taki z kilkoma różnymi wkręcanymi gwintami. Można używać do różnych maszyn. Jest wytrzymaly.
Co do prędkości to przy pracy padami z mikrofibry maks to 4. Po dłuższej pracy z prędkością 5 lub 6 albo stopi się rzep na padzie albo co gorsza stopi się talerz.
Wiem bo rozwaliłem tak dwa talerze 75mm. Teraz jadę tylko na 4 i jest ok. Dasz 4.5 i już się topi.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×