Jump to content

Malowanie zacisków hamulowych


Radziu

Recommended Posts

  • Moderator
30 minut temu, Stoczek napisał:

Boże jak śmiesznie

Odpowiadam tylko na Twoje pytanie. Czekasz aż wyschnie. Skąd mam wiedzieć ile u Ciebie to zajmie ? Mam Ci podać estymacje czasu schnięcia bazując na Twoim pytaniu i dedukcji w jakich warunkach pracujesz ?

U mnie godzinę. Po godzinie założyłem koła. Ale auto nie opuszczało garażu przez następne 24h.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Trzeba tak....
Przy temperaturze 20C czekamy 1 godzinę, po czym malujemy drugą warstwę. Po kolejnych dwóch godzinach zakładamy koła. Możemy oczywiście wcześniej ale żeby nie dotknąć przez przypadek malowanych elementów czekamy.
Wjeżdżamy do garażu na noc i jak wzejdzie słońce wyjeżdżamy.
Auto gotowe do użytkowania.
Oczywiście możemy zabezpieczyć zaciski ceramiką a to robimy po około tygodniu, gdy lakier/farba sobie spokojnie odparuje.
Myjemy wtedy zwykłym szamponem lub nawet płynem do mycia naczyń odtłuszczamy i smarujemy wybraną wcześniej powłoką.
Gwarantuję ,że gdy tak postąpimy będziemy się długo cieszyć z pożądanego efektu.

Link to comment
Share on other sites

Ja czekałem 3-4 godziny aż podeschnie hammerite i nie będzie się kleił do palców. Schnie trochę długo porównując do lakierów w sprayu. Potem założyłem koła i wstawiłem do garażu na noc. Na drugi dzień był już suchy lakier, po przejechaniu trasy 120 km i rozgrzaniu całości śmierdziało farbą. Farba się jakby dopalała.

Pojeździłem rok na takich zaciskach, po roku farba zaczęła schodzić płatami. Dziwne bardzo bo powierzchnia była przygotowana bardzo dobrze. Od tej pory maluję sprayami i tak co sezon, co wiosnę.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ogarnąłem ostatnio hamulce w swoim MB S124, zaciski poszły do piaskowania, a później malowanie farbą Foliatec kolor Carbon Metalic. Ogólnie farba przyjazna w uszykowaniu i bardzo wydajna, odmierzałem ja sobie przy pomocy strzykawki i tym sposobem można zrobić 2-3 komplety. Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelniacze, odpowietrzniki i ogarnąłem osłony kurzowe Hammeritem. 

Ktoś kiedyś pytał ile to może kosztować, u mnie wyszło to mniej więcej tak:

- piaskowanie 4 zacisków i  2 jarzm 100zł (była tez opcja piaskowania i malowania proszkowego i wtedy koszt 70zł za jeden zacisk)

- farba wysokotemperaturowa do zacisków Foliatec 100zl

- nowe uszczelnienia, odpowietrzniki, zmywacz do tarcz, płyn hamulcowy i zestaw instalacyjny do klocków 180zł (sklep Niedziałek)

Wszystko robiłem sam, więc odchodzą koszty robocizny. Na fotkach tego nie widać bo były robione w pochmurny dzień kalkulatorem, ale lakier ma metaliczny złotawy odcień i fajnie mieni się w słońcu.

20190504-154518.jpg

20190504-154533.jpg

20190504-154539.jpg

20190504-154609.jpg

20190504-154615.jpg

20190504-154627.jpg

20190504-154641.jpg

20190504-154721.jpg

  • Super 2
Link to comment
Share on other sites

g9YoOOc.jpg?1

q75lesU.jpg

yIq3Bp8.jpg

 

3 warstwy złotego hammerita z pistoletu, oczywiście z rozcieczalnikiem w proporcji na oko tak 10 - 15%

Pędzlem się tego tak ładnie nie polakieruje. A było tak

A9y9T5H.jpg

  • Okay 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.