APC Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Mess swoim życiu miałem conajmniej kilka BMW ale do nowszych serii od E60/E90/E65 wzwyż nikt mnie nie namówi. Na każdym kroku widać tam już oszczędności i spadek jakości a z tak dumnie brzmiącym "premium" ta marka ma coraz mniej wspólnego A szkoda Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Mess swoim życiu miałem conajmniej kilka BMW ale do nowszych serii od E60/E90/E65 wzwyż nikt mnie nie namówi. Na każdym kroku widać tam już oszczędności i spadek jakości a z tak dumnie brzmiącym "premium" ta marka ma coraz mniej wspólnego A szkoda A ja mam wręcz odwrotne zdanie Miałem wcześniejsze modele i bym nie wrócił nigdy może do E39 M5 z sentymentu Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 Dzinkins całe szczęście, że możemy wybierać Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Zależy jak patrzeć... Gdybym miał wybierać między E46, a F30 to bez zastanowienia wziąłbym tą drugą. Ale wydaje mi się, że kiedyś różnica między MB/BMW, a np VW była dużo większa Tak czy siak w życiu bym nie powiedział, że z tak dumnie brzmiącym "premium" ta marka ma coraz mniej wspólnego Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 JM63 kiedyś to była przepaść i cena samochodu była uzasadniona...W dzisiejszych czasach już nie Płacisz głównie za znaczek i markę wyrobioną przed laty Jak masz trochę czasu poczytaj sobie wątek na BMW Klub Polska o F10 - włos jeży się na glowie Ale koniec Off'u Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Jako typ o dość konserwatywnym spojrzeniu na motoryzację, doskonale rozumiem co chcesz przekazać, ale problem jest taki, że narzekam na "nowoczesność" i pseudo-ekologię, ale jednocześnie chciałbym, aby było mnie stać na nowe BMW z salonu, cieszyć się jazdą (tu nowe są niestety "lepsze") i w dupie mieć jego utratę wartości, ryzyko awarii trzeciej turbosprężarki czy koszt tarcz i klocków na poziomie jeżdżącego o własnych siłach E39... Jasne że nowy model nie wytrzyma 20 lat u 8 właścicieli, pewne jest też to, że gdyby BMW ogłosiło że ma 2000 szt fabrycznie nowych E30/34 to nie było by problemu ze zbytem...niestety, nie zmienimy tego świata i z tym, że nowe samochody są nieco "inne" musimy się pogodzić i/lub dbać o nasze "klasyki".... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukwawa Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 nowe samochody są nieco "inne" Ojojojojojo......homofob Czyżbyś nie lubił "innych" kolorowych, wolnych ptaków To o czym napisał Paweł nazywa się globalizacją a owa globalizacja to wymysł loży żydo-masonerii która za główny cel powzięła sobie zniszczenie koncernu BMW AG zaniżając gwałtownie jakość wyrobów tejże marki. Wszystkie inne marki: Audi, Mercedes, grupa Volkswagena, Fiat, Skoda, Subaru, Volvo ostro idą do przodu jakościowo tylko to nieszczęsne BMW jakos nie za bardzo się rozwija.... nie ma co pier*&lić takich głupot tylko przejść sie po salonach, żeby zobaczyć, że wszystko jest teraz robione z "gównolitu". Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 "gównolitu" I tutaj postawiłbym kropeczkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franek Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Zgadzam się z powyższymi. Tylko jest jedno ale. DO tej pory można było sobie np wybrać, czy bierzemy diesla (z turbo, dwumasą, wtryskami wszystkim co się psuje) lub bene która teoretycznie jest bezawaryjna. Tyle, że jak pisałem w humorze, miałem zastępczą C klasę 200 CGI. Super, tyle, że to auto ma wszystkie wady diesla (turbo w nowym modelu zamiast kompresora w starym i bezpośredni wtrysk paliwa CGI czyli kłopoty jak w dyszlu). A przykład nowego BMW M3? 6 cylindrów i podwójne turbo... Wszystko jest teraz jednorazowe. Tak jak pisał Paweł, fajnie kupić nówkę jak jest taka możliwość... Jeszcze zatęsknimy z golfem 3 tdi czy MB 300D.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altay Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 lukwawa, szczerze powiedziawszy, to z moich obserwacji to najgorszej jakościowo wypadają mercedesy, jeśli mówimy o klasie średniej, ew. średniej wyższej BMW to nie tylko jakość plastików, te auta inaczej jeżdzą, czy to mówimy o e36 m3, czy o najnowszym f30, bądź e90, którym przyszło mi też trochę pojeździć. Mi akurat styl tych aut bardzo odpowiada, denerwują mnie wielkie wyświetlacze, mnóstwo przycisków, pokrętełek. Idealne wnętrze to e90 bez tej budki od navi i z m pakietem BMW zawsze kojarzyło mi się bardziej ze sportem, niż przepychem i dlatego toleruję w nich drobne uchybienia w jakości wykonania na rzecz tego, jak jeżdzą Chociaż przyznam, że stojąc f01 obok sąsiada, który śmiga a6 c7 bmw wygląda jakby było ze 20 lat starsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Moderatorze/Administratorze.... proponuje wyedytowanie wątku dywagacji nt. jakości obecnie produkowanych aut jako osobny temat. Temat ciekawy i wart uwagi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 Pany chodzi o to, że jak juz kots zauwazyl wiekszosc aut jest z gownolitu. I pieprzenie o byciu "premium" to bzdura. Jak juz pisalismy kiedys auta byly inne i roznice bylo widac golym okiem. Pytanie czy jest sens przeplacac skoro placi sie w wiekszosci tylko za znaczek bo jakosc aut jest w wiekszosci porownywalna. Czesc marek "klasy sredniej" wziela sie za robote i jakoscia swoich wyrobow spokojnie konkurują z tzw. "premium" mimo nizszej ceny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubik Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Pany chodzi o to, że jak juz kots zauwazyl wiekszosc aut jest z gownolitu. I pieprzenie o byciu "premium" to bzdura. Jak juz pisalismy kiedys auta byly inne i roznice bylo widac golym okiem. Pytanie czy jest sens przeplacac skoro placi sie w wiekszosci tylko za znaczek bo jakosc aut jest w wiekszosci porownywalna. Czesc marek "klasy sredniej" wziela sie za robote i jakoscia swoich wyrobow spokojnie konkurują z tzw. "premium" mimo nizszej ceny. Tylko auta premium dają wybór i tak możemy mieć auto klasy średniej z 6garowym dieslem czy 8cylindrową benzyną,a jak mamy hajs to możemy zamówić skóry za 20k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altay Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 APC, Rożnica jest i to nadal bardzo duża Mam pod domem nowym model Kii Sorento samochód kosztuje w salonie w tej wersji blisko 170tys zł. Ostatnio podczas zwiedzania salonu mercedesa, zauważyłem, że stara A klasa ma wewnątrz lepsze materiały. Skóra wygniata się po 50kkm, plastiki trzeszczą i są twarde jak skała Jeśli już wnikać dalej to rożnicę robią takie drobnostki jak pokrętła, które obracaj się w zdecydowanie inny sposób w autach tzw. "premium", przyciski wciska się " miękko" , zawsze, czy to bmw 1, czy audi a6 mam wrażenie, że tutaj każdy długo rozmyślał nad każdym szczegółem. Są to detale, ale mocno wpływają na końcowy odbiór całego samochodu. Wsiadając do forda focusa widzę, że ktoś miał niezłą wyobraźnię przy rozmieszczaniu wszystkiego, jakościowo może ma miękką deskę, ale reszta leży. Wystarczy się rozejrzeć by zauważyć różnicę. Nie wspominam tu nawet o osiągach, nie wiedzieć czemu auta klasy premium z silnikami otwierającymi paletę, mają o niebo lepsze osiągi od sporo mocniejszych konkurentów mniej szlachetnego pochodzenia. kubik tego zapomniałem dopisać Możesz sobie wybrać granit prosto z zakładu pogrzebowego na konsoli, do tego czerwoną skórę i kremowe dywaniki Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC Posted February 7, 2013 Author Report Share Posted February 7, 2013 Kia to chyba nie najlepszy przykład Porównaj "stare" marki europejskie albo japonię Owszem roznica jest, nie napisalem ze nie ma i wszytskie auta sa takie same. A jak porownasz "premium" z zwyklych wersjach a nie z wyposazeniem za dodatkowe 50 tys to ta roznica ginie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mess Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Cytując klasyka... Musicie sobie zadać jedno zaje******. ważne pytanie, "czy to auto ma duszę"? I potem odpalić już to BMW i pojechać dalej Ps. nawet jak ma deskę z gównolitu i trzeszczy (e46... ) I właśnie na tą deskę i te plastiki trzeba rzucić PB NL albo inny Z:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ignac Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 jak to mówią każde auto ma duszę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Zależy jak patrzeć... Gdybym miał wybierać między E46, a F30 to bez zastanowienia wziąłbym tą drugą. Ale wydaje mi się, że kiedyś różnica między MB/BMW, a np VW była dużo większa Poczekaj 15 lat. Jak wszedłem do salonu VW i oglądałem nowe B5FL to też nie widziałem róznicy do kilkadziesiąt tys droższej W203. Po latach okazuje się, że VW zastosował trochę gorsze materiały i trochę gorsze spasowanie. Poza tym Premium to nie tylko materiały, ale także rozwiązania. Ot głupie przyciski jak potrafią się różnić między sobą. Zresztą, coś w tym jest, bo stara szkoła Mercedesa przez 20-30 lat była dużo ciekawsza od ich najnowszych wynalazków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KR54321 Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 A co mieliby niby nowego wymyślić? Kwadratura koła. Innowacyjnych, naprawdę potrzebnych rozwiązań jest jak na lekarstwo. Reszta to tylko design. Samochody są coraz gorsze, coraz mniej trwałe, ale w atrakcyjnym opakowaniu, co gorsza w guście większości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek555 Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Mess swoim życiu miałem conajmniej kilka BMW ale do nowszych serii od E60/E90/E65 wzwyż nikt mnie nie namówi. Na każdym kroku widać tam już oszczędności i spadek jakości a z tak dumnie brzmiącym "premium" ta marka ma coraz mniej wspólnego A szkoda Dokladnie jak piszesz od 2005 Bmw przeszlo na bardzo duze oszczednosci zeby im tylko wykresy sie zgadzaly Nowe coraz gorzej sa dopracowane jak cos stuka to za chwile lancuch peknie i takie tam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donatel Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Spójrzcie na to od innej perspektywy. Jak rzadkimi klasykami będą za 20-30 lat dzisiejsze samochody. Ciężko jest zachować przez 30 lat coś co wg producenta ma się rozpaść po 3 A w temacie, dla mnie cały ten "nowoczesny" downsizing to jedna wielka ściema. Ani oszczędności, ani ekologi ani trwałości. Jechałem ostatnio golfem MK6 1.2 TSI. Na autostradzie powyżej 130 to jakiś jeden wielki wir w baku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geno Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 1.2 TSI na trasę ? Wolnossace silniki do tych 2.0-2.5 to dla mnie dramat. 120, tempomat i spalanie 13 litrów na setkę, dzięki postoje. A niby żłopiące wiadrami 2.0 TSI przy stałej 120 w 7.5 sie zamyka. Jak sie korzysta zgodnie z przeznaczeniem to A z resztą mój dizelek na trasie to w 5,5 sie zamyka, więc temat spalania to ... Jakość? Mercedes ? W123 i tyle w temacie. Honda ? Tylko japońce ew. Swindon do 2003-4 rocznika, potem ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Samochody są coraz gorsze Ale w 2010 można było jeszcze coś przebrać w salonach.... mój dizelek na trasie to w 5,5 Nie dajcie się nabrać - cwaniaczek ma CPN na końcu 2-wu kilometrowej górki, dolatuje na luzie, tankuje full i szpanuje zasięgiem jak komputer dostanie na chwilę "kota" Link to comment Share on other sites More sharing options...
KR54321 Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Ale w 2010 można było jeszcze coś przebrać w salonach.... Ja nie wiem, byłem tylko na stoisku z częściami a potem w kasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC Posted February 8, 2013 Author Report Share Posted February 8, 2013 Odnośnie BMW - polecam zwrócić uwagę na szczegóły których normalny użytkownik nie zauważa: -nie dolakierowane wnęki, tylko pozapylane, -welur w bagazniku to przeszłość, w zamian mamy filc jak w Fiatach -F10 - krzywe szyby z Chin, odpadające za dotknięciem palca listwy progowe, padające jak muchy skrzynie -E60 bardzo nietrwały układ kierowniczy -seria 1/3/5/6/7,Z,X - lampki oświetlające wnętrze - najtańszy transparenty plasticzek jaki widziałem -bardzo słabe tapicerki ze skóry cz skaju - auta z bardzo małymi przebiegami z powycieranymi podłokietnikami, no i na koniec awaryjna i nietrwała mechanika Kolejny przykład - HONDA Tak się składa, że większośc rodziny jeździ Hondami. Mamuśka ujeżdża Civica UFO w wersji Executive. Jestem pod wrażeniem wykonania tego samochodu bądź co bądź klasy średniej. Bardzo fajne plastiki i spasowanie. Mega wygodne fotele z grubym weluro/zamszem. Generalnie ciężko się do czegoś doczepić. Kilka tygodni temu będąc w salonie Hondy mialem okazje oglądac najnowszy model. To co zobaczyłem spowodowało u mnie duże zażenowanie Wnętrze FATALNE z bardzo kiepskich materiałów, tandetne radyjko z twardego plastiku niezbyt ciekawie spasowane z deską. Zamiast trójkątnej szybki w słupku A mamy piekną plastikową zaslepkę. Na boczku drzwi ostry element wchodzący w deskę podczas zamykania drzwi, przy optwartych drzwiach przy odrobinie pecha można zrobić sobie krzywdę. Tylna kanapa jak w jakims dostawczaku na rurkowym stelażu i nóżkach. DRAMAT. Sprzedawca po kilku minutach nekania i pokazywania różnic w porównaniu do starszego modelu przyznał, że duża część użytkowników UFO chcąca wymienić auto na nowe rezygnuje z zakupu nowego Civica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now