sinner Posted December 15, 2012 Report Share Posted December 15, 2012 Na forum Peugeot Klub Polska organizujemy badania nad wpływem oleju 2T na polepszenie smarności Olejów Napędowych, oraz na lepszą eksploatację mechanicznych części systemu zasilania paliwem. Jako wprowadzenie wkleję tu wiadomości w pigułce, z którymi trzeba się zapoznać zeby zrozumieć problem: Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa. Schemat konstrukcji takiej pompy przedstawia zdjęcie z poniższego linka: http://us1.webpublications.com.au/stati ... 04_2mg.jpg Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej silnika. Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy. Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie. W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa. Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych. Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem. Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie. Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa . Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych": http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika. Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia. Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN. Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN. Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów. Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników. Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa. Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T. Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu". Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika. Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie. Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość. Same zalety? Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo. Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące. Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową. Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika. Minimalna LC paliwa wynosi 50. I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów! Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną. Linki: próbka 1:50: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=686109 próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=686110 Wpływ oleju 2T na parametr HFRR HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w µm. Im mniej µm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów: http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um. Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%. Własności czyszczące oleju 2T. Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów. Wniosek subiektywny Zalecane proporcje oleju 2T Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300. Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250. Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika. Zalecane oleje Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052: http://www.liquimoly-sklep.pl/pl/p/OLEJ ... -1L-1L/280 Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T: http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S: http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,125.html Koleżanka Iwona dotarła do informacji: Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej): *Addinol Super 2 T MZ 406 *Delticom HighPerformer *Liqui Moly 1052 *Liqui Moly Racing 2T 1504 *Liqui Moly Racing Scooter 1621 *MEGUIN megol TC *Shell Advance VSX 2T *RAVENOL Scooter nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące *Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC, *Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC zdecydowanie niepolecane: *Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD *MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB *Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie. Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją. Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu. I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia: 1. Temperatura zapłonu 2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu 3. Spełniane normy jakościowe, Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON. I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON. Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków. W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych. I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%. Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu. Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API. Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”. W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD: http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów. Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika. Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC. Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów : Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane): • Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie. • Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR) Zalety subiektywne: • Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika) • Łatwiejsze zapalanie silnika • Mniejsze zużycie paliwa – • Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują Wady: • Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem • Dodatkowe koszty na olej do 2T W maju 2012 roku grupa osób z forum Peugeota i Avensis zorganizowała badania smarności HFRR . W wyniku przeprowadzonego badania smarności w laboratorium Orlen w Płocku stwierdzamy, że różne oleje 2T zmieniają smarność oleju napędowego w bardzo różnym stopniu. Na podstawie wyników możemy zalecić dodawanie oleju Liqui Moly 1052 w stężeniu 1:200-1:300 Tyle gwoli wprowadzenia. Jak widać jedne testy zostały juz zrobione, jednak nie sa one w pełni satysfakcjonujące, mamy na celu przebadanie większą ilość różnych olejów, nie tylko sprawdzając parametry smarności. Będziemy zbierać dobrowolną opłatę w wysokości ok 30zł od osoby. Badania nie odbęda się w wytypowanym terminie, tylko jak wspólnie dojdziemy do wniosku co dokładnie chemy przetestować, w jakiej ilości i w jakich proporcjach itp. Badania będą możliwe dopiero jak uzbieramy odpowiedni kapitał do przeprowadzenia tychże badań. Tu link do tematu o tym badaniu: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=49324.0 A tu wątek o dodawaniu 2t do ropy: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=37566.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuraś Posted December 15, 2012 Report Share Posted December 15, 2012 ja stosuje olej 2t z orlenu( półsyntetyk)- dawka to ćwiartka na cały bak czyli zawsze powyżej 50L do 62np. Odczucia po ok 2-3tyś jakby silnik "miękciej" chodził. czy testy są potrzebne?? nie wiem, ja mogę tylko powiedzieć że mojemu hdi to nie zaszkodziło jak na razie Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted December 15, 2012 Author Report Share Posted December 15, 2012 Właśnie chcemy znaleźć ten najlepszy i najekologiczinejszy jak i najekonomiczniejszy. Przy filtrach DPF/FAP nalezy uwazać na popioły po spaleniu 2T. Jednak nie wpływają one w dużym stopniu na zapychanie sie filtra, ale wciaz potrzebne jest udokumentowanie wszystkiego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek6 Posted December 15, 2012 Report Share Posted December 15, 2012 sinner, interesowałeś się w tej kwestii olejami TC-W3? Wypadają jeszcze lepiej niż zwykłe oleje do 2T ze względu na swoją biodegradowalność i niską zawartość popiołów. Z Polskich produktów tego typu masz Orlen Boat Bio TC-W3 http://www.sklep.platinumoil.pl/PLATINUM-BOAT-BIO-TC-W3-B1L%283,10351,4707%29.aspx . Można się także zainteresować środkami typu upper cylinder lubricant np. Marvel Mystery Oil. Dorzucę jeszcze trochę lektury http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2290010#Post2290010 http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2300487 Z moich notatek, które zostały mi z czasów kiedy interesowałem się bliżej tematem wynika, że odpowiednia proporcja przy stosowaniu TC-W3 to 16ml na 10l paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted December 15, 2012 Author Report Share Posted December 15, 2012 Tomek a miałbys dostęp do testów jakie były wykonane? Czy jakieś były? Podniesienie smarności? Wpływa na LC? Popioły? Siarka? 50zł za litr to troche duzo. Zwykły miksol jest 2 razy tańszy Chcemy znaleźć ten najlepszy, najbezpieczniejszy i najekonomiczniejszy, a jak wiadomo różne oleje róznie smarują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek6 Posted December 15, 2012 Report Share Posted December 15, 2012 Interesowałem się tematem od strony smarności benzyny. Doprowadziło mnie to do forum, z którego linkowałem Ci dwa tematy powyżej. W USA problem jest szerzej znany ze względu na skład benzyny, która zawiera ok. 10% etanolu. Polskie normy dopuszczają połowę tej wartości tj. ok. 5% dzięki czemu nasze paliwo ma lepsze właściwości smarne niż to w USA. Nie podam Ci więc żadnych przykładów wpływu TC-W3 na poziom LC. Podejrzewam jednak, że rezultat nie będzie znacząco odbiegał od konwencjonalnych olejów 2T. Swego czasu korespondowałem trochę z pracownikiem jednego z koncernów olejowych w Stanach i oni prowadzili swoje badania, ale nigdy ich nie widziałem. Wyższość TC-W3 w tym wypadku miała wynikać z jego czystszego spalania. Popiół w TC-W3 z Orlenu to wartość rzędu ok. 0,01%. Shell Nautilius nie ma dla przykładu praktycznie w ogóle popiołu, ale cena nie jest już tak korzystna. Ogólnie nie znajdziesz lepszego dostępnego źródła informacji niż to forum http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... p?ubb=cfrm Zerknij też tutaj http://www.ls1.com/forums/f48/been-test ... ost2105534 i na forum MMO http://www.marvelmysteryoil.com/index.p ... ewforum/2/ Daj mi znać gdybym mógł jeszcze jakoś pomóc Edit: Przypomniało mi się, że jeszcze Repsol Nautico miał malutko popiołu i przyzwoitą cenę. Sprawdziłem to teraz - 0,15% http://www.repsol.com/imagenes/es_en/RE ... 521129.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 Repsol ma za wysoką temperature zapłonu 115stopni to zdecydowanie za dużo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek6 Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 Repsol ma za wysoką temperature zapłonu 115stopni to zdecydowanie za dużo. Nie zwróciłem na to uwagi. Można napisać do Orlenu o kartę Bio Boat TC-W3, bo odnośnik na ich stronie nie działa. Dowiedzielibyśmy się wtedy czy niska zawartość popiołu - 0,01% idzie w parze z niższą temp. zapłonu aczkolwiek wydaje mi się, że nie powinna być tak wysoka jak w przypadku Repsol, bo to semi-syntetyk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuraś Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 sinner, akurat w moim wypadku to nie ma różnicy bo nie mam fapa, także te delikatne różnice % mnie nie bardzo interesują. myślę, że nawet w większości używanych aut należało by zacząć od wyczyszczenia filtra i sprawdzeniu czy cały układ zasilania fapu działa jak należy. Ewe jak ktoś na dłużej się wiąże z autem to zwyczajnie w świecie wyciąć fapa i usunąć go w programie Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 Tomek6, To czy jest 0,07% popiołów czy 0,15% to nie wpływa na zapychanie fapa bo to tylko delikatny odsetek tego ile śmieci zostawia przepalony ON. kuraś, lecz wciąż nie wiesz czy aby napewno masz pełną ochronę, lub przynajmniej wystarczającą przed suchym ON Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerad Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące *Castrol Act>evo 2T cholerka a ja taki leje do mojego dwu-takta, chyba będę musiał zmienić w przyszłym sezonie, ale został mi jeszcze litr (27pln) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuraś Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 sinner, oczywiście, lecz z drugiej strony dużo osób w ogóle nie leje oleju i robią ogromne przebiegi wiec silniki nie są aż tak delikatne żeby ten olej lać, ja przy swoich przebiegach rzedu 10-12tyś rocznie staram się zwłaszcza zimą dodać oliwy, a latem jak nie zapomne Jakby nie było robiąc np 3tyś km miesięcznie to też sporo wydamy rocznie na ten olej-a przy tych cenach paliwa cieżko jest jeszcze "dopłacać", wpierw trzeba zwrócić uwagę na dobry serwis auta by później móc ewe chronić silnik w ten sposób.. bo bezsensu jest lanie oleju do paliwa, a np sam filtr wymieniać co 100tyś lub w ogóle (bo niektórzy nie wiedzą że w ogóle on istnieje ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 kuraś, wiesz, ludzie nie zaczeli dolewac oleju bo tak im sie podoba, tylko pojawił się problem. Ekolodzy odsiarczyli paliwo stad własciciele samochodów zaczeli zauważać opiłki od pompy WC w filtrze. Zapewne nikt nie chce zeby one dostały sie do wtrysków, jak również nitk nie bedzie zadowolony z faktu, że przez suche paliwo "zjeżdża" mu się pompa. Koszty nowej pompy, wtrysków, ew regeneracja to koszty nieporównywalne z profilaktycznym zalewaniem 2T do ropy. A w czasach kryzysu, nasi magicy al-chemicy, potrafią z 10 cystern zrobić 11, pogarszając jeszcze bardziej właściwosci smarne oleju. Wiec wydatek 100zł na olej w skali roku to chyba nie tak dużo (1l - 25zł - 5 tankowań z litra - 20 tankowań w ciagu roku = 100zł) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szisz Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 Jako że pare lat intensywnie ujeżdżałem ze znajomymi moto z silnikami 2T, to coś zaproponuje Myśle że jeżeli chodzi o cena/jakość bardzo ciekawy jest Midland, dokładnie taki http://www.olejemidland.pl/sklep/syntet ... a-0-5l/177 Żadnych problemów z silnikiem nie było, na koniec mojej kariery jeździłem właśnie na nim. Zostawia bardzo mało nagaru. Castrol Power 1 Racing 2T 1l (R2)- Gdyby nie cena, według mnie nr.1. Zostawia znikome ilości nagaru. Mobil 1 Racing 2T- taka sama opinia jak wyżej, tyle że abrdziej śmierdzi Castrol Actevo Xtra Scooter 2T- Zostawia także mało nagaru, cena niższa niż od R2, ale przytarłem na nim maszyne Najbardziej ciekawi mnie Midland, w mojej maszynie która miała kopa od 10.5k do 13k dawał sobie spokojnie rade, mimo że jest tańszy o połowe od Castrola R2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal55yh Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 Dodam swoje pięć groszy do tematu. Wcześniej miałem Mercedesa z świetnym dieslem 2.7 CDI (oczywiście CR). Nagle w pewnym momencie zaczęły mi się sypać wtryski po kolei. Po głębszej analizie miałem pełno opiłków metalu w filtrze i to one rozwalały wtryski. Na szczęście dało się je regenerować, więc część koszów odpadła. Po zrobieniu wtrysków, wymianie filtra mechanik ten zalecił mi dolewanie Miksolu do każdego tankowania i częstszą wymianę filtra paliwa (co ok 5-6 tys km - tam była wkładka, która oryginalna jest bardzo tania). Po około roku zapomniałem co to są opiłki. Wymianami filtra wyeliminowałem wszystkie, jakie były a zalewając Miksol (na początku całą butelkę, później po pół butli na zbiornik 80l) powodowałem, że nie wytrącały się nowe opiłki. Od tego momentu już nie miałem problemu z wtryskami. Silnik chodził gładziutko aż do momentu sprzedaży. Do tej pory pisze mi czasami facet, który kupił to auto, że jeździ bez problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lajcik1 Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 ja stosuje olej 2t z orlenu( półsyntetyk) też stosuje półsyntetyk z orelnu, z serii platinium Wiem, że jest jeszcze zwykły 2T, ale platinium jest bardziej polecany. Przynajmniej na forum dotyczącym mojego samochodu. Ja polecam Link to comment Share on other sites More sharing options...
coobah Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 Jako że pare lat intensywnie ujeżdżałem ze znajomymi moto z silnikami 2T, to coś zaproponujeMyśle że jeżeli chodzi o cena/jakość bardzo ciekawy jest Midland, dokładnie taki http://www.olejemidland.pl/sklep/syntet ... a-0-5l/177 Żadnych problemów z silnikiem nie było, na koniec mojej kariery jeździłem właśnie na nim. Zostawia bardzo mało nagaru. Castrol Power 1 Racing 2T 1l (R2)- Gdyby nie cena, według mnie nr.1. Zostawia znikome ilości nagaru. Mobil 1 Racing 2T- taka sama opinia jak wyżej, tyle że abrdziej śmierdzi Castrol Actevo Xtra Scooter 2T- Zostawia także mało nagaru, cena niższa niż od R2, ale przytarłem na nim maszyne Najbardziej ciekawi mnie Midland, w mojej maszynie która miała kopa od 10.5k do 13k dawał sobie spokojnie rade, mimo że jest tańszy o połowe od Castrola R2 Nie mylmy pojęć Ważne, aby olej poprawiał smarność PALIWA, a nie smarował tłoki itp To, że dobrze silnik pracował na tym oleju nie oznacza, że będzie dobrze pracował na paliwie z dodatkiem tego oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted December 17, 2012 Author Report Share Posted December 17, 2012 Jak widać z przeprowadzonych pierwszych badań nad smarnością Liqui Molly 1052 i Orlenowskiego 2T to LM wypadł o wiele lepiej. Jednak cena LM nie zachwyca. Jest duzo konkurencji na rynku, ale bez waszej pomocy nie bedziemy w stanie znaleźć tego najlepszego (addinol v-line, shell itp.) [ Dodano: 17 Grudzień 2012, 13:49 ] coobah, cenna uwaga, badany bedzie wpływa oleju 2T w połączeniu z ON. Wiele osób uważa że 2T w połączeniu z bęzyną jak i ON ma podobne właściwości, co jest bardzo błędnym myśleniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coobah Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 sinner, a co ciekawe LM konkretnie podniósł cenę.. Czyżby wyczuli zwiększony popyt ?? Ja dolewam Miksolu S Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted December 17, 2012 Author Report Share Posted December 17, 2012 coobah, ja mieszkam w UK i u mnie cena LM jest wciąż taka sama. Jednak można zauważyć tendencję wzrostu ceny LM, zapewne po części za sprawą niemieckiego forum i ich testów. LM jest importowany z DE i zapewne to tam ceny poszły w górę rozpoczynając reakcję łańcuchową. Nie mamy takiego kapitału żeby przebadać wszystkie oleje na rynku, ale w tym badaniu wytyczną nie będzie jak najmniejsza ilość popiołów (przyjmiemy jedynie górną akceptowalną granicę), tylko wpływ na poprawienie smarności ON. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerad Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 a jak to sie ma do systemu PD a nie CR, czy też warto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted December 18, 2012 Author Report Share Posted December 18, 2012 kerad, oczywiście, suche paliwo to nie tylko problem CR. Te nowsze samochody pompy i wtryski mają już poprawione, bardziej przystosowane do gorszego paliwa, ale wciąz nie są przystosowane do "żenionego" paliwa. Dlatego kwestia poprawy smarnosci dotyczy każdego systemu zailania ON. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now