Skocz do zawartości

Starcie trzech zimowych gigantów


malkolm

Rekomendowane odpowiedzi

Korzystając z wolnego dnia postanowiłem zrobić mały test trzech produktów , według opisów wszystkie z nich powinny świetnie nadawać się na warunki zimowe.

Na początek to co o woskach piszą producenci.

 

Bez wątpienia Collinite 476 jest najbardziej trwałym woskiem samochodowym z jakim będziesz miał do czynienia.

Nie ma pięknego zapachu, ale kiedy zobaczysz z jaką łatwością się go aplikuje, a twoje oczy porazi głębia i blask lakieru na twoim aucie, wybaczysz im tą małą niedogodność. Polerowanie stanie się od teraz dzieciecą zabawą przynoszącą absolutnie oszałamiający efekt.

 

Collinite 476 bazuje na wosku Carnauba pozyskiwanym z liści palmy Copernicia cerifera, rosnącej w Brazylii. Nie daj się zwieść opakowaniu wyglądającemu, jak by było żywcem przeniesione z lat 50-tych.

Collinite 476 jest jednym z najlepszych wosków na rynku. Produkują woski samochodowe już od 1936 roku, dzięki ich doświadczeniu udało im się stworzyć ekstremalnie trwały wosk, który daje piękną głębie oraz blask na każdym lakierze.

Woski Collinite są bardzo popularne w USA i Kanadzie, gdzie stawiają czoło ostrym zimom. Ludzie wybierają je ze względu na ochronę jaką dają te produkty.

Collinite 476 jest odporny na sól i detergenty.

 

 

Renomowana angielska gazeta Auto Express uznała w 2008 roku Collinite 476 za najlepszy wosk jaki możesz kupić. To mówi samo za siebie. Przekonaj się sam.

 

Wosk Zymöl Titanium został opracowany z myślą o SUV-ach I samochodach ciężarowych. Dzięki dużej zawartości Carnauby stał się idealnym rozwiązaniem dla samochodów pokonujących wielokilometrowe trasy lub takich, którym dość często zdarzają się dni godne porządnej ciężarówki.Zymöl Titanium wykazuje wysoką odporność na działanie soli, kwasów i żywic roślinnych. Najlepsze efekty osiąga w styczności z fabrycznie nałożonym lakierem akrylowym.Zawiera 51% Carnauby (w tym 80% żółtej i 20% białej). Jest odpowiedni dla każdego rodzaju i koloru lakieru.

 

Najnowsze dziecko Race Glaze z najwyższej serii Signature, wprowadzone w 2011r.!- wzbogacony o PTFE(teflon) dla zmaksymalizowania trwałości- 48% czystej, białej Carnauby- Rekomendowany dla aut poruszających się w trudnych warunkach - Offroad, tor lub aut robiących bardzo duże przebiegi. Również do quadów, rowerów, aut dostawczych.- Idealny dla osób ceniących sobie trwałość, chcących zredukować ilość woskowań w roku do minimum.- Bardzo łatwy w rozprowadzaniu i wycieraniu. Nie pozostawia śladów, chmur, mgiełek i innych.- Wystarczy na conajmniej 25 woskowań auta 4x4!

 

Pierwsze co się rzuca w oczy to opakowanie, wizualnie na pewno najładniejszy jest zymol, ale moim faworytem jest coli, szerokie i duże opakowanie jest bardzo funkcjonalne.

Zapach : tutaj zdecydowanym faworytem jest titanium, dość ładny intensywny zapach, coś jakby z kokosem. Raceglaze też źle nie pachnie, ale jakoś tak mało naturalnie żeby nie powiedzieć że chemicznie , bo aż tak źle nie jest. zapachu coliego nikomu chyba nie trzeba przedstawiać, ot pasta do butów.

Co do aplikacji nie mam jakiegoś szczególnego faworyta, 4x4 sechł zdecydowanie najdłużej.

Polerowanie najłatwiej moim zdaniem idzie na colim, bez pozostałości, szybko i przyjemnie. Raceglaze polerował się odrobinkę gorzej, a titanium potrafi zostawić niewielki biały nalot, niby jest czyste ale jeśli żuci się mikrofibrę na auto to potrafi się z niej jakby przylepić resztka z już wypolerowanego wosku.

Co do efektów wizualnych i dotykowych to część maski zrobioną zymolem można rozróżnić od reszty, nie jest to wiele ale jest ciemniejsza, oba pozostałe prezentują się bez różnicy.

Przecierając mikrofibrą po wypolerowanej już powierzchni czuć w miejscu nałożenia zymola jak powierzchnia daje większy opór. oba pozostałe są mega śliskie.

 

Zestaw testowy wyglądał tak :)

 

zestaw.jpg

 

Autko przed testem prezentowało się tak:

auto1.jpg

auto2.jpg

 

Głębszych rysek jest niewiele więc pojechałem tylko shollem S40 na finiszowym padzie, a później powierzchnię przetarłem IPA.

 

 

auto3.jpg

 

auto4.jpg

 

auto5.jpg

 

No i jedziemy z woskami, zostało nałożone 2 warstwy z 8 godzinną przerwą.

na maskę zymol i raceglaze, coli na resztę auta.

 

auto6.jpg

auto7.jpg

auto8.jpg

 

Niestety po następnych 4 godzinach auto musiało wyjechać. starałem się uchwycić różnicę pomiędzy titanium a 4X4, ale niestety na fotce nie za bardzo to widać.

 

 

auto9.jpg

 

w całości prezentuje się tak

 

auto10.jpg

 

auto11.jpg

 

No i niestety jakieś 7 godzin od nałożenia wosków spadł deszcz

 

 

auto12.jpg

 

auto13.jpg

 

W kropelkach widać dość dużą różnicę, najładniejsze na pewno ma zymol.

Podsumowanie będzie się tworzyło wraz z upływem czasu, bo w zimie liczy się trwałość a nie wygląd.

test oczywiście będzie kontynuowany spodziewajcie się filmików

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Średnio widzę żywotność titanium bez hdc

 

Testowałeś może z HDC i bez HDC? Ja tak. :evil:

 

dodatkowo skropionego deszczem po 7h.

 

Ja po Carbonie lałem 15 minut po starciu i po 2,5 miesiąca wygladał lepiej niż niektóre "przypadki" po tygodniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o RG to tutaj może być odczuwalny brak cleanera.

Pamiętam po 55tce jak zrobiłem na majówkę po bożemu,to jako tako wodę zganiał jeszcze we wrześniu :shock:

Jak jutro zdążę,to zrobię maskę Titanium na HDC vs.4x4 na Cleanerze RG ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś 3 miesiące temu kładłem titanium na herry glaze i do tej pory świetnie odprowadza wodę, i to jedna warstwa.

trwałość tych wosków raczej bardziej od aury chyba zależy niż od tego na czym leżą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok coś tam podziałałem

62706952.jpg

 

Na masce na jednej stronie RG4x4 na RG Paint Cleanse Pre-Wax Cleaner na drugiej Zymol Titanium na HDC,po 2 warstwy.Nie będę zdradzał gdzie,co jest,jutro zrobię jakieś porównanie ;)

Czas gonił,nie było glinkowania :( ale był mocny apc i ipa :song:

Praca z cleanerem RG w porównaniu z HDC jest dalece odmienna,HDC bez wątpienia przyjemniejszy w użyciu,jednak po RG lakier skrzypi aż miło :-]

Na dach dałem jedną warstwę RG 4x4 na samą IPę.

Reszta auta Cleaner RG+2warstwy RG4x4.

Żadnych działań maszynowych,bo maszyna na chwilę obecną is fucked :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E no panie, ja dzisiaj cały samochód wyglinowałem i ponownie umyłem w 15 min ;P

No to niestety nie dla mnie takie akrobacje :?

Warunki są równe i to się liczy,jest pełen przekrój ;)

 

Ok coś tam podziałałem

jeśli się nie mylę to na fotce widać gdzie jest który wosk, zymol dość dobrze przyciemnia

Jeżeli rozpoznałeś po tym foto,to rozumiem skąd Master :shock:8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przypatrz się dobrze, powinny Ci pomóc moje znaczki

zresztą widać inaczej rozprowadzony wosk :P

 

Obrazek

Dokładnie wykorzystałem to piękne przetłoczenie na środku maski,żeby się nie bawić w taśmy i tym podobne historie ;)

Dobra,to ja wiem,Ty wiesz na razie do jakiegoś psikania nie psujmy zabawy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się okaże, że titanium jest po drugiej stronie i będzie :mrgreen:

 

Nie no, szanujmy się ;)

Ale nie wiem jak można wywnioskować który wosk co zrobił, jeśli zdjęcie nie jest robione ze statywu wymierzonego z chirurgiczną precyzją idealnie na środek podobnie jak oświetlenie :song:

 

Prędzej wnioskowałbym po śladach wosku- Titanium jak wiadomo jest stosunkowo twardy, a RG, szczególnie sampler jest raczej papkowaty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.