Skocz do zawartości

Audi A3 1999, burgundowa czerwień


mirek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Dwóch moich kolegów pracuje na lotnisku. Jeden z nich poleciał na długie wakacje, zostawiając samochód na służbowym parkingu lotniska. Zostawił również kluczyki do auta drugiemu koledze aby przepalał samochód regularnie. Stwierdziliśmy, że poza dbaniem o stan akumulatora, zrobimy mały dowcip i lekko odświeżymy samochód :D

 

Jest to Audi A3 z 1999r. - pierwszy samochód mojego kolegi który kupił go 13 lat temu w salonie i trzyma go raczej z sentymentu, bo na co dzień jeździ innym samochodem. Przez 13lat auto znacznie zmieniło kolor z pięknej, burgundowej czerwieni na hmm wyblakłą malinę? Zatem do dzieła :-]

 

Użyte środki:

 

Mycie:

- szampon Meg`s Gold Class

- rękawica wełniana DG / gąbka celulozowa

- 2 wiadra

- Kärscher 2.14

- Gloria: MagiFoam+Nielsen transport 5000+

- Blue Gel

- Prickbort

- Nielsen Tar&Glue Remover

- BH Surfex HD

- Kärscher SV 1802 (myjka parowa do silnika)

 

Przygotowanie powierzchni lakieru:

- Bilt Hamber Auto Clay soft + poślizg: woda+ kropla DG #931

- Prickbort

 

Korekta lakieru:

- Lare EPL-11+

- BP Flex

- pady i futra: ABW/Flex/Scholl

- Menzerna: fg500

- Scholl: S3g, S17+, W09 (W9+)

- taśma Blue Dolphin

- papierki wodne 3M 1500/2000

- mikrofibry

- IPA

- halogen 500W

 

Oczyszczenie i woskowanie:

- Gloria: Magifoam

- szampon DG #901

- Scholl W09 (W9+)

- FK #2685

- dressing do plastików FK #317

- FK #1000 na felgi

- Nielsen Brilliance

- aplikator Meg`s

- mikrofibry

 

Wnętrze:

- APC Nielsen Cyclone 1:10

- Nielsen Finesse

- MiglioreBrilliant Trim Protectant

- coś do szyb (?)

- odkurzacz Kärscher (nie pamiętam modelu, przemysłowy do wszystkiego)

- Nielsen Nap Low Foam

- mikrofibry

 

Czas pracy:

Przez 5 dni uzbierały mi się 42 godziny pracy.

8h - koła i nadkola

10h - wnętrze

24h - lakier

 

 

Zdjęcia nie są ułożone chronologicznie, a tematycznie - dla wygody oglądających :)

 

 

 

Samochód zaraz po uprowadzeniu z parkingu:

73960767.jpg

45812506.jpg

38355593.jpg

43421599.jpg

89677599.jpg

33891489.jpg

50826807.jpg

95749944.jpg

79248315.jpg

54254328.jpg

46270373.jpg

20719702.jpg

74021878.jpg

13713717.jpg

58634280.jpg

34723890.jpg

42881915.jpg

 

Dziwnego osadu na kilku elementach karoserii nie dało się zmyć/wyglinkować - pomogło dopiero futro

63350831k.jpg

90265622.jpg

20307444.jpg

87346846.jpg

78654509.jpg

29815284.jpg

65809340.jpg

92799967.jpg

 

Podekscytowany skalą "zniszczeń i zanieczyszczeń" wziąłem się do roboty nieco bezmyślnie. Najpierw koła, które podczas mycia karoserii musiałem zasłaniać aby mocna piana Nielsen Transport 5000 plus nie zjadła wosku i dressingu do opon :wallbash:45958322.jpg

10932541.jpg

54141013.jpg

33681486.jpg

17464572.jpg

34071025.jpg

 

Tak wyglądała felga po samym umyciu: 3x blue gel 1:3, 3x Prickbort oraz Nielsen T&G remover na klej po starych ciężarkach

97430857.jpg

 

Nielsen Brilliance

61390594.jpg

13202540.jpg

 

Po prawej z dressingiem i FK1000

67880259.jpg

49377729.jpg

10805420.jpg

56729668.jpg

 

Zdjęcia kropelek zrobione kilka dni później - nie mam w zwyczaju zraszania świeżo położonych sealantów czy wosków :?

66127281.jpg

74151542.jpg

 

Na nadkola 2x nierozcieńczony Surfex HD

41276791.jpg

31048353.jpg

83998665.jpg

19225928.jpg

52222052.jpg

26112745.jpg

 

Jak wspominałem - nieprzemyślana praca :) tylne koła zrobiłem dopiero po myciu, glinkowaniu i odsmolaniu karoserii.

Piana to MagiFoam 20ml + Nielsen Transport 5000 plus 15ml na 965ml ciepłej wody. Piana średnia, jednak brud schodził wzorowo - w końcu sporo przekroczyłem zalecane maksymalne proporcje piany Nielsena :-]

47038264.jpg

76103255.jpg

75399204.jpg

73313098.jpg

98446950.jpg

 

Taka czarna maź uzbierała się w zagłębieniu po płukaniu piany. Piana Nielsena to dobra, ekonomiczna piana - szczególnie do ogarnięcia auta przed korektą.

Trzeba uważać ze stężeniem, czarne plastiki mogą poszarzeć.

70170625.jpg

 

Po osuszeniu karoserii poszedł Prickbort

35993227.jpg

33692317.jpg

62128682.jpg

65161931.jpg

37317141.jpg

 

Przed zrobieniem zdjęcia, zdążyłem już wszystko popsikać Surfex HD :/ proszę sobie wyobrazić 13 letni silnik, który nigdy nie był myty :P

58610419.jpg

85150335.jpg

 

FK #317 poszedł na wszystkie plastiki i gumy

92042312.jpg

76596358.jpg

26743884.jpg

85111410.jpg

73130883.jpg

80428829.jpg

56369475.jpg

39226663.jpg

 

Progi, wnęki i drzwi zostały oczyszczone APC Cyclone 1:10

50757637.jpg

41133980.jpg

99011317.jpg

93870986.jpg

89832313.jpg

86508296.jpg

40992377.jpg

37127107.jpg

77672574.jpg

34865624.jpg

12262524.jpg

86969110.jpg

 

Jak można się domyślić, glinka nie miała zbyt wiele do roboty - poza zebraniem nadmiaru zaprawki z odprysków :mrgreen:

70621919.jpg

 

Czasu na pracę miałem pod dostatkiem, jednak celem oszczędzenia sobie nerwów i past potraktowałem najgorsze rysy/obtarcia papierkami 1500/2000

75871758.jpg

95048578.jpg

79607502.jpg

44658106.jpg

97135883.jpg

53541667.jpg

19737253.jpg

96143680.jpg

52490511.jpg

49431453.jpg

33406376.jpg

 

Przedni zderzak był w fatalnym stanie. Klar się łuszczył, tu i uwdzie były pęknięcia, pajęczynki więc nie szalałem z papierkami - użyte bardziej dla zasady, niż dla końcowego efektu który i tak był słaby :(

85197106.jpg

 

Inspekcja pod halogenem i ledami

34175847.jpg

98087889.jpg

20013234.jpg

95132295.jpg

61388888.jpg

14411553.jpg

69178635.jpg

100uj.jpg

101wxd.jpg

102yhs.jpg

103fm.jpg

104nv.jpg

105la.jpg

106oi.jpg

107kr.jpg

108dy.jpg

109aa.jpg

110jh.jpg

111sxv.jpg

112yy.jpg

113kua.jpg

114no.jpg

115zdp.jpg

116hm.jpg

117to.jpg

118lm.jpg

119hh.jpg

120xn.jpg

121rw.jpg

122yu.jpg

123iqi.jpg

124ya.jpg

125jr.jpg

126lp.jpg

127nq.jpg

128kmd.jpg

129ro.jpg

130roh.jpg

131pl.jpg

 

Ustaliłem z nOx`em, że na tym samochodzie przetestuję Scholl W09, którego próbkę otrzymałem na początku lipca. Stąd do korekty postanowiłem użyć również produktów Scholl`a:

- S3gold + futro Scholl

- S17plus + niebieski pad Scholl

- W09 + średni pad ABW

- inne pady/pasty sporadycznie (np.: ślady po papierkach najpierw fg500, potem cały element S3g)

 

Większość zdjęć 50/50 jest tylko po paście S3gold i rzecz jasna IPA

 

132swf.jpg

133lv.jpg

134wk.jpg

135ym.jpg

136tp.jpg

138kk.jpg

140ck.jpg

141ny.jpg

142xu.jpg

143vvc.jpg

144ttu.jpg

145qs.jpg

146qa.jpg

147ao.jpg

148cx.jpg

149ha.jpg

150xye.jpg

151ug.jpg

152zh.jpg

153wv.jpg

154ki.jpg

155ec.jpg

156e.jpg

157fo.jpg

158w.jpg

159yq.jpg

160dg.jpg

161xu.jpg

162vku.jpg

163if.jpg

164bd.jpg

165vr.jpg

166srd.jpg

167xh.jpg

168py.jpg

169zg.jpg

170vo.jpg

171dn.jpg

172xb.jpg

173vm.jpg

174qn.jpg

175vu.jpg

176nen.jpg

177eg.jpg

178qv.jpg

179cm.jpg

180lt.jpg

 

... jakieś 20 godzin później:

181on.jpg

182eml.jpg

 

Zostało trochę MagiFoam w Glorii więc zużyłem na gumowe dywaniki

183bv.jpg

184hj.jpg

185ot.jpg

 

Oczywiście po wyschnięciu i przetarciu mikrofibrą już się tak nie świeciło :P

186djk.jpg

 

Wewnętrzne tworzywa oczyszczone i zabezpieczone Nielsen Cyclone 1:10 oraz Nielsen Finesse

187xl.jpg

188e.jpg

189sw.jpg

190o.jpg

191ew.jpg

192du.jpg

193yfc.jpg

194ti.jpg

 

Niestety nie mam odkurzacza ekstrakcyjnego, jednak po użyciu szczotki, Nielsen Nap Low Foam 1:10 oraz odessaniu wszystkiego odkurzaczem przemysłowym (cała operacja x3), efekt był bardzo satysfakcjonujący.. choć czasochłonny ;)

195ck.jpg

196nd.jpg

 

Taaa paski nie wyszły zbyt symetrycznie :lol: - musicie mi wybaczyć, mimo że za szybami jasno było około 1 w nocy (Skandynawia), a jeszcze był do zrobienia bagażni, któremu już nie zrobiłem zdjęć.

197qp.jpg

198xq.jpg

 

Tak wygląda wypracowany, pozostawiony do wyschnięcia W09

Więcej na jego temat tutaj: test Scholl W09

199xz.jpg

 

Gdy W09 schnął, położyłem FK #317 na plastiki

200z.jpg

201tz.jpg

202fd.jpg

203wuc.jpg

204sf.jpg

205sn.jpg

 

Tu już nie W09 który został spolerowany, a FK #2685

206fl.jpg

207ms.jpg

208sy.jpg

 

Gdy skończyłem samochód, na zewnątrz padał deszcz więc nie było okazji zrobić zdjęć. Następnie zadzwonił kolega, że właściciel samochodu wraca wcześniej niż powinien i trzeba w trybie natychmiastowym podstawić samochód na parking lotniska. Jako że ciągle padał deszcz nie było okazji zrobić konkretnych zdjęć. Tak też czekałem okrągły miesiąc, aż udało mi się spotkać z właścicielem samochodu, w celu zrobienia zdjęć wieńczących pracę.

 

Samochód umyłem DG #901 - kropelki po miesiącu niczego sobie, a auto sporo jeżdżone bo drugi samochód stał w międzyczasie na warsztacie (ahh te skrzynie dsg :D)

209o.jpg

210ld.jpg

 

Trzy kolejne to sam W09 na dachu, który nie został pokryty FK #2685 - krople nieregularne, jednak ciągle występuje wyraźny sheeting pod skoncentrowanym strumieniem wody, więc zabezpieczenie chyba jeszcze działa :dontknow:211oq.jpg

212yb.jpg

213ab.jpg

214wk.jpg

215gg.jpg

 

No i cały samochód po wysuszeniu Fluffy i przetarciu wszystkiego FK #425

216hh.jpg

217t.jpg

218rb.jpg

219iia.jpg

220os.jpg

221n.jpg

222hl.jpg

223pfo.jpg

225fi.jpg

226vb.jpg

227ij.jpg

 

Hologramy zostawione przez S3g i S17+ zostały usunięte przez W09 (sprawdzane IPA). Po miesiącu nie dopatrzyłem się pod promieniami Słońca żadnych hologramów, co dobrze świadczy o W09 użytym jako finish :good:

228ci.jpg

229pv.jpg

230ad.jpg

231oz.jpg

232qo.jpg

233wi.jpg

234o.jpg

235tq.jpg

236ly.jpg

237eq.jpg

238qi.jpg

239rhc.jpg

240id.jpg

 

Z pracy nad autem jestem bardzo zadowolony. Nie ma to jak nieograniczony czas pracy przy samochodzie - bez pośpiechu, dokładnie i efektywnie. Właściciel samochodu powiedział mi, że najpierw nie umiał rozkminić co się stało z felgami, myślał że ktoś dla żartu srebrnym spray`em pomalował. Potem zauważył, że zwykle jasno-szare plastiki zewnętrzne są czarne! Dopiero na końcu zwrócił uwagę na lakier i był szczerze wzruszony - jego pierwszy samochód kupiony z własnych funduszy znów wygląda jak 13 lat temu :)

 

 

Dziękuję za poświęcony czas na obejrzenie relacji

Pozdrawiam

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym zabezpieczone szyby?

Nic nie stosowałem, nie każdy lubi niewidzialne wycieraczk itp, a z wiadomych względów nie mogłem zadzwonić i zapytać kolegi, czy sobie takie coś życzy ;) Także tylko dokładnie umyłem - nie wiem czym, bo kilka preparatów przelałem do takich samych dozowników, podpisałem "niezmywalnym" markerem ... który się zmył :wallbash: O ile quickDetailery rozpoznam po zapachu/kolorze, tak płyny do szyb które mam ciężko mi rozróżnić :dontknow:

 

Połowa tej roboty to chyba robienie, obrabianie, wrzucanie zdjęć

Zgadza się, niestety bez pomocy drugiej osoby robienie zdjęć podczas pracy to z 2 godziny do tyłu, a zamieszczanie wszystkiego w internecie zajmuje jeszcze więcej czasu. Muszę dodać, że zdjęć nie obrabiałem ;) zamieszczałem jak leci, nie ma co ukrywać, zawsze jakieś rysy się uchowają co widać na niektórych zdjęciach :oops:

 

Cieszy mnie, że jednym wpisem zyskałem tak wielu nowych kolegów hehe :mrgreen: tylko zaparkujcie wszyscy na jednym parkingu co to hurtem objade :kox:

Pozdrawiam :ad::ad::ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile quickDetailery rozpoznam po zapachu/kolorze, tak płyny do szyb które mam ciężko mi rozróżnić :dontknow:

 

Z tego co mi kolega tłumaczył (smakosz wszelakich trunków z "Komandosem" na czele) to płyny do szyb różnią się smakiem, ponoć mają inny "bukiet" :P

 

Co do relacji...

 

 

Stary nie mogłeś powiedzieć wcześniej?

Miałem praktyki na Okęciu i mogłem Ci zostawić wtedy samochód, ba, nawet skuter gratis!!

 

 

A na serio:

 

:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:

 

I tyle w temacie!!

 

 

P.S.: Relacja bardzo przyjemna dla oczu i nie jest męcząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby pięknie ładnie ale te purchle na lakierze psują cały efekt

myślę, że niejeden właściciel kilkuletniego samochodu chciałby mieć takie purchle jak na tym 13 letnim Audi 8-)

 

płyny do szyb różnią się smakiem, ponoć mają inny "bukiet"

Trzeba to będzie sprawdzić i umieścić test w podrozdziale "Narzędzia i środki pomocnicze" :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.