Skocz do zawartości

MDM FOX - Żelazny 10


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Witam serdecznie,

 

tym razem chciałbym zaprezentować Wam relację z odnowy powłoki lakierniczej szybowca Pana Jerzego Makuli. MDM FOX to jedyny egzemplarz na świecie.

 

Pomysł odnowienia szybowca zrodził się na festynie lotniczym w Michałkowie.

Michał zadzwonił do mnie czy jestem chętny. Pytanie czysto retoryczne.

Oczywiście ,że tak! Reszta ekipy również nie miała wątpliwości.

 

Podczas dni otwartych aeroklubu poznańskiego osobiście poznałem Pana Jerzego Makulę.

Mistrz bez wahania pokazał nam zielone światło.

Był to dla mnie zaszczyt poznać Pana Makulę.

Miałem możliwość usiąść w szybowcu i zrobić wstępną ekspertyzę stanu lakieru.

Nie było źlę. Jak na wiek szybowca stan powłoki lakierniczej był niezły.

Martwiły mnie tylko liczne naklejki. Nie wyobrażałem sobie ich korekty.

 

Nadszedł dzień 16 czerwca 2012 roku. Dzień w który mieliśmy pokonać lakier na FOX'ie a nasza reprezentacja drużynę Czech na EURO 2012.

 

Plan był taki. Zaczynamy skoro świt bo musimy zdążyć na mecz. Maciek na 14 do pracy a Piotrek na 20 na mecz do Wrocławia.

Zaczęliśmy pełną parą od samego rana. Po wstępnych oględzinach okazało się ,że szybowiec jest w bardzo dobrym stanie.

Bardzo nas to ucieszyło i zachęciło do ostrej walki.

 

Skład ekipy znacie. Ja,Michał,Piotrek i Maciek ale tym razem mieliśmy wyjątkowego gościa.

Reprezentant firmy Urban Lack - Michał Krasucki. Z pewnym opóźnieniem dotarł do nas.

Kolega wspierał nas fachową wiedzą oraz niesamowitym doświadczeniem.

Ktoś taki był nam potrzebny :D

 

Tym razem plan był taki. Każdy robi tym czym lubi najbardziej.

Bez nacisku, bez sponsoringu , bez ciśnienia....

 

Pierwszy etap prac. Oczyszczenie szybowca.

Ja spryskiwałem panele 10 % roztworem APC Surfex HD , chłopaki po mnie wycierali powierzchnię i osuszali.

Następnym etapem była korekta.

Nie było potrzeby glinkowania.

Następnie każdy wziął swoją ulubioną pastę i pady i wziął się do roboty.

W ruch poszły wszystkie możliwe kombinacje.

Menzerna,3M,Urban.

Michał próbował przekonać nas do swoich produktów ale doświadczeni ostatnim projektem dość sceptycznie do tego podeszliśmy.

 

Michał przywiózł nam pełen bagażnik gąbek i "ich" pastę.

Piszę "ich" bowiem nie są jej producentem.

Pasta od razu stała się dla nas jakby starą znajomą.

Każdy z nas wg swoich preferencji zaczął walkę z rysami. Okazało się ,że nie była to trudna walka.

Pokonaliśmy lakier FOX;a w jeden dzień.

Efekt końcowy przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania.

Było po prostu bosko a ekipa aeroklubu padła na kolana.

Powłokę lakierniczą zabezpieczyliśmy kultowym woskiem Megs 16.

Wyszło świetnie.

W tzw międzyczasie chłopaki zrobili próbę usunięcia utlenionej warstwy lakieru na szybowcu "Jantar". Wyszło przepięknie!

Zrobienie takiego starego "copa" to byłoby dopiero coś ale wszystko w swoim czasie!!!!!!!

 

Tak jak ostatnio mieliśmy ogromny problem z usunięciem rys z kabiny. Nie wiemy z czego jest ona zrobiona i czym to ruszyć.

 

Tu prośba do firm / partnerów forum. Może jesteście w stanie nam pomóc. Może macie jakiś złoty środek na poliwęglan - chyba. Pan Makula twierdzi ,że to zwykła plexi.

 

Mamy w planach następne samoloty/szybowce i jeśli ktoś z Was chciałby nas wspomóc w tym temacie jesteśmy chętni do współpracy. W tej chwili to dla nas priorytetowa sprawa!!!

Chcemy poprawić to co nie udało nam się osiągnąć podczas dwóch poprzednich projektów.

Piloci czekają na nas!!!!

 

Mieliśmy szczęście. Podczas naszej pracy moglismy podziwiać wyczyny pilotów zasiadających za sterami "naszej" EXTRY 330 LC z numerem 8.

 

 

Podsumowując projekt MDM FOX.

 

Niestety emocji było znacznie mniej niż przy EXTRA 330LC. Może to rutyna :lol:

Tak naprawdę to poczuliśmy się pewnie. Biały kolor dał kolegom pewien luzik. Ja natomiast martwiłem się. Wiem ile się trzeba napocić żeby wyciągnąć biel.

Niezależnie od koloru ma być IGŁA. Ma być MAX możliwości.

Ma być blask. połysk i szaleństwo!

Ma być we're4DETAILING!!!!!

 

Fotografem naszej akcji był Tomek znany z naszego forum pod nickiem embargo.

Tomku dziękuję serdecznie za kawał dobrej roboty który odwaliłeś.

Dzięki za opanowanie kamery!

 

Gościem specjalnym był Piotr Surminski. Profesjonalny fotograf którego dzieło będziecie mogli podziwiać na końcu relacji.

 

Nie jest to typowa relacja PSB. Jest to fotoreportaż z naszej zabawy i ogromnej frajdy. Nie ma 50/50, nie ma pędzelków. Jest za to fun i mega zabawa....

O marzeniach nie będę się rozpisywał bo każdy z Was wie jakie mam.

Jak wszystko pójdzie po mojej myśli wkrótce pokażę Wam jak spełniają się te najskrytsze.....

 

Akcja miała charakter NON PROFIT!

 

Zapraszam do komentowania.....

 

 

 

szybowiec1.jpg

 

szybowiec2.jpg

 

szybowiec3.jpg

 

szybowiec4.jpg

 

szybowiec5.jpg

 

szybowiec6g.jpg

 

szybowiec7.jpg

 

szybowiec8.jpg

 

szybowiec9.jpg

 

szybowiec10.jpg

 

szybowiec11.jpg

 

szybowiec12.jpg

 

szybowiec13.jpg

 

szybowiec14.jpg

 

szybowiec15.jpg

 

szybowiec16.jpg

 

szybowiec17.jpg

 

szybowiec18.jpg

 

szybowiec19.jpg

 

szybowiec20.jpg

 

szybowiec21.jpg

 

szybowiec22.jpg

 

szybowiec23.jpg

 

szybowiec24.jpg

 

szybowiec25.jpg

 

szybowiec26.jpg

 

szybowiec27.jpg

 

szybowiec28.jpg

 

szybowiec29.jpg

 

szybowiec30.jpg

 

szybowiec31.jpg

 

szybowiec32.jpg

 

szybowiec33.jpg

 

szybowiec34.jpg

 

szybowiec35.jpg

 

szybowiec36.jpg

 

szybowiec37.jpg

 

szybowiec38.jpg

 

szybowiec39.jpg

 

szybowiec40.jpg

 

szybowiec41.jpg

 

szybowiec42.jpg

 

szybowiec43.jpg

 

szybowiec44.jpg

 

szybowiec45.jpg

 

szybowiec46.jpg

 

szybowiec47.jpg

 

szybowiec48.jpg

 

szybowiec49.jpg

 

szybowiec50.jpg

 

szybowiec51.jpg

 

szybowiec52.jpg

 

szybowiec53.jpg

 

szybowiec54.jpg

 

szybowiec55.jpg

 

szybowiec56.jpg

 

szybowiec57.jpg

 

szybowiec58.jpg

 

szybowiec59.jpg

 

szybowiec60.jpg

 

szybowiec61.jpg

 

szybowiec62.jpg

 

szybowiec63.jpg

 

szybowiec64.jpg

 

szybowiec65.jpg

 

szybowiec66.jpg

 

szybowiec67.jpg

 

szybowiec68.jpg

 

szybowiec69.jpg

 

szybowiec70.jpg

 

szybowiec71.jpg

 

szybowiec72.jpg

 

szybowiec73.jpg

 

szybowiec74.jpg

 

szybowiec75.jpg

 

szybowiec76.jpg

 

szybowiec77.jpg

 

szybowiec78.jpg

 

szybowiec79.jpg

 

szybowiec80.jpg

 

szybowiec81.jpg

 

szybowiec82.jpg

 

szybowiec83.jpg

 

szybowiec84.jpg

 

szybowiec85.jpg

 

szybowiec86.jpg

 

szybowiec87.jpg

 

szybowiec88.jpg

 

szybowiec89.jpg

 

szybowiec90.jpg

 

szybowiec91.jpg

 

szybowiec92.jpg

 

szybowiec93.jpg

 

szybowiec94.jpg

 

szybowiec95.jpg

 

szybowiec96.jpg

 

szybowiec97.jpg

 

szybowiec98.jpg

 

szybowiec99.jpg

 

 

 

Na koniec zdjęcia naszego gościa specjalnego.

Piotra Surminskiego.

 

 

 

mg5099.jpg

 

 

mg5100o.jpg

 

 

mg5104u.jpg

 

 

mg5109.jpg

 

 

mg5111.jpg

 

 

mg5114d.jpg

 

 

mg5116b.jpg

 

 

mg5119.jpg

 

 

mg5120.jpg

 

 

mg5123c.jpg

 

 

mg5130.jpg

 

 

mg5132.jpg

 

 

mg5144.jpg

 

 

mg5151.jpg

 

 

mg5162.jpg

 

 

mg5165.jpg

 

 

mg5179.jpg

 

 

mg5181.jpg

 

 

mg5195.jpg

 

 

mg5210.jpg

 

 

mg5212.jpg

 

 

mg5226.jpg

 

 

mg5233.jpg

 

 

mg5234.jpg

 

 

mg5243z.jpg

 

 

mg5245.jpg

 

 

mg5247.jpg

 

 

mg5249.jpg

 

mg5254.jpg

 

 

Na koniec mój autorski projekt. Kamera i montaż.

 

 

 

 

 

Dziękuję Wszystkim za udział i pomoc w realizacji projektu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ten koleś który miał okularki tym razem i wtedy je miał. Jako pierwszy zachęcał do ich używania. Kto nie posłuchał próśb moich, cierpiał....

 

 

cash, najważniejsze zrobiłeś. Wisienką na torcie z miłą chęcią położyłem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praca jest świetna więc nie ma co oceniać, za to muszę przyznać, że bardzo podobają mi się zdjęćia. Szczególnie te wcześniejsze bez dopisku 'pro' ;) słońce świecące przez szyby w hangarze bardzo fajny efekt dało :good:

oby tak dalej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo chłopaki :good:

 

2:39 - Arek, jakie brawurowe prowadzenie maszyny :-]

 

Michał, zauważyłem, że przesiadłeś się na EPL-11 8-) Jak wrażenia ?

 

Przede wszystkim lżejsza ale grzeje sie niemiłosiernie - moj stary tooltec po 9h pracy nie zgrzał się tak jak lare po 20 minutach - zmienię smar na gęsty przekładniowy i będzie lepiej... ale chińćzyk albo zamawiający mógłby na to wpaść...

Kolejna rzeczą jaką wymienię będzie przewód zasilajacy na gumowy bo ten jest twardy...

Kolejną czego zupełnie nie rozumiem w zestawie klucz do odkrecania BP a wystarczyło wykonać otwór w plastikowej osłonie korpusu pod którą jest przycisk blokady wrzeciona... i zadnego klucza nie potrzeba

 

Ogólnie moim zdaniem to cena jest grubo przesadzona w stosunku do jakości.... ale to moje zdanie i proszę się nie sugerować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.