Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli mają być do tego czemu służy Panda, czyli spokojna jazda wokół komina najtaniej wyjdzie Dębica frigo hp2. Jak coś lepszego Kleber Krisalp HP3 czy Kumho WinterCraft WP52 jeśli występują w tym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przymierzam się do kupna opon całorocznych w rozmiarze 225/45r17. Przebieg roczny ok 20tys km. 

Zastanawiam się nad Bridgestone Turanza all season 6, Continental all season contact 2, Nokian seasonproof 1.

Które warto kupić? Może warto zastanowić się nad wyborem innego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vujek napisał(a):

Jeśli mają być do tego czemu służy Panda, czyli spokojna jazda wokół komina najtaniej wyjdzie Dębica frigo hp2. Jak coś lepszego Kleber Krisalp HP3 czy Kumho WinterCraft WP52 jeśli występują w tym rozmiarze.

Ja dodam jeszcze Barumy Polaris. 

Od dobrych kilku lat nie kupuję już innych zimówek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomek1419 napisał(a):

Witam.

Przymierzam się do kupna opon całorocznych w rozmiarze 225/45r17. Przebieg roczny ok 20tys km. 

Zastanawiam się nad Bridgestone Turanza all season 6, Continental all season contact 2, Nokian seasonproof 1.

Które warto kupić? Może warto zastanowić się nad wyborem innego modelu?

Zdecydowanie CONTI, Goodyear lub Nokian. Bridgestone odpuść bo zimą ustępują znacznie wyżej wymienionym. Osobiście brał bym Conti 2 i celował bym w XL.

Jeśli coś tańszego to Kleber Quadraxer3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear dobrze się prowadzi latem i zima, ale moje poleciały chyba dosyć szybko... albo wielosezon tak ma miec, bo to moje pierwsze. Założone 27.06.2020, produkcja 4719, a w zeszłym roku już były twarde, obecnie kruszy się bieżnik z przodu, ewidentnie poparciałe... Nie chcę do tego auta ogumienia sezonowego, GY każdemu polecałem, ale albo trafiłem kiepski komplet, albo to jest ich żywotność :/ Chcialbym zrozumiec, co tu zaszło. Zrobiły trochę ponad 30k. Co o tym powiecie? Ww do wymiany i głupi jestem, dac druga szanse temu samemu modelowi, czy polecicie coś innego, co nie będzie droższe? 195/50/R15. Jazda częsta, ale głównie krótkie odcinki, przebieg roczny ostatnio max 10k.

Wyryte w skale z S20 FE 5G









Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mk4tdi, miałem Dunlopy Winter Sport 5 w Leonie i nie miałem do nich zastrzeżeń, jeśli chodzi o trakcję na lodzie, lekkim i głębokim śniegu. Zupełnie inaczej niż @Eryczek, ale w moim przypadku to pewnie zasługa napędu 4x4 😉. Jedynie były okropnie głośne przez co na autostradzie do wnętrza dochodziły dziwne dźwięki, które ustępowały po zmianie na letnie opony. 

Nawet podczas wygłupów na placu nie miałem nigdy wrażenia, że jestem przy limicie ich przyczepności.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, MMCzysci napisał(a):

Goodyear dobrze się prowadzi latem i zima, ale moje poleciały chyba dosyć szybko... albo wielosezon tak ma miec, bo to moje pierwsze. Założone 27.06.2020, produkcja 4719, a w zeszłym roku już były twarde, obecnie kruszy się bieżnik z przodu, ewidentnie poparciałe... Nie chcę do tego auta ogumienia sezonowego, GY każdemu polecałem, ale albo trafiłem kiepski komplet, albo to jest ich żywotność 😕 Chcialbym zrozumiec, co tu zaszło. Zrobiły trochę ponad 30k. Co o tym powiecie? Ww do wymiany i głupi jestem, dac druga szanse temu samemu modelowi, czy polecicie coś innego, co nie będzie droższe? 195/50/R15. Jazda częsta, ale głównie krótkie odcinki, przebieg roczny ostatnio max 10k.

Wyryte w skale z S20 FE 5G




5 lat dla wielosezonu to zdecydowanie za dużo.

Według moich obserwacji i doświadczenia 4lata max jak mało jeżdżone czyli bieżnika coś zostanie.



 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Czyli po prostu zdychają bo miały zdechnąć. Widziałem je na innym aucie (był inny f4 na sprzedaż z kartka przy drodze, nie pytajcie). Była sieczka. Chyba podobny dot jak moje.

No to muszę kupić opony. Fajnie, gdyby byly minimalnie tansze od GY, ale bez przesady - chinskich nie kupię. Do Klebera jestem trochę zrażony, ale może niepotrzebnie, może faktycznie nie są złe - parę razy były tu wymieniane. A nexen albo barum quartaris?

Wyryte w skale z S20 FE 5G





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek te nexeny miałem na aucie. Opony spisywały się świetnie. Dobre prowadzenie przyjemna jazda wysoki komfort cisza. Zrobiły jakieś 20 000 km jedynie przez 5 lat. Bo covid. Biernik miały koło 6 mm. Jazda dynamiczna ruszanie ogień szybkie autostrady. Sprzedałem w zasadzie ze względu na wiek żeby ktoś na nich zrobił jakiś przebieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.09.2024 o 19:02, Eryczek napisał(a):

@mk4tdiw poprzednim aucie zjeździlem trzy komplety Dunlopow: 3D, 4D i właśnie 5.

Wszystkie byly swietne ale na miejskie zimy. W kopnym śniegu radzily sobie przeciętnie.

Ja jeździłem w dwóch autach na Dunlopach 3D i 4D i nawet 10-letnie dobrze kopały się w śniegu, ale oba auta z ciężkimi przodami, bo diesle. Jedne jeszcze mam, a drugie już muszę wyrzucić. Pytanie też do czego porównujesz. Jak ja porównałem do Imperiali z bieżnikiem, który wyglądał jakby ktoś na letnich naciął lamele, to Dunlopy wypadły wybitnie 🙂 No ale jak ktoś jest takim idiotą, że zakłada Imperiale (tu stary mojej dziewczyny), to ciężko o inny wynik.

W dniu 20.08.2024 o 14:51, Vujek napisał(a):

Na bank 2 lata przelatają a i nie jedne zimówki przy nich wymiekają.

Jakbyś zajrzał kilka stron wstecz masz wszystko. Kleber Krisalp HP3 a jak ci głośność nie przeszkadza Hankook RS3. Z trochę droższych Nokian snowproof 2, Vredestein wintrac. Co do tych Nexenów to nie mam nic przeciwko ale osobiście wolę całoroczne Nokiany a te nexeny właśnie stoją u mnie w garażu. Kupiłem na nich jedno auto i wydają mi się bardzo delikatne-skromnie wykonane w porównaniu z Nokianami XL.

Nie rób sobie jaj, za 1600 zł w rozmiarze 205/55 R16 kupi już opony klasy premium, a nie Klebery. Hankooki ok, Nokian Snowproof 2 ok, ale jak za całe 140 zł więcej jest to, to po co ma patrzeć na dużo gorsze Klebery? https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/continental-wintercontact-ts-870-205-55-r16-91-h-140668

W dniu 4.09.2024 o 07:35, buka napisał(a):

Panowie szukam czegoś na sezon zimowy do Pandy o rozmiarze 175 65 14, za czym warto się rozglądać? Obecnie barumy polaris, ale z względy na wiek trzeba w końcu już zmienić. 

Kolejne Barumy 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal124 to że coś nie nazywa się premium nie znaczy że musi być gorsze od premium co dokładnie prezentują Klebery czy Hankook bo akurat jak byś nie wiedział Nokian jest w klasie premium. Polecam zawsze opony godne uwagi i warte swej ceny a nie koniecznie premium. Żeby nie było, nie mam nic do CONTI 870 ale np. Pirelli, Michelin czy  Dunlop nie jest wart swej ceny do tego co oferuje na tle konkurencji, nie koniecznie premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vujek napisał(a):

Michal124 to że coś nie nazywa się premium nie znaczy że musi być gorsze od premium co dokładnie prezentują Klebery czy Hankook bo akurat jak byś nie wiedział Nokian jest w klasie premium. Polecam zawsze opony godne uwagi i warte swej ceny a nie koniecznie premium. Żeby nie było, nie mam nic do CONTI 870 ale np. Pirelli, Michelin czy  Dunlop nie jest wart swej ceny do tego co oferuje na tle konkurencji, nie koniecznie premium.

Wiem, że Nokian jest w klasie premium, Hankook (obecnie) również, dlatego jakbyś przeczytał dokładnie co napisałem, to wrzuciłem je do tego grona. Po prostu polecanie wszędzie tych Kleberów dla mnie jest śmieszne, zresztą one w śniegu nie pokazują nic specjalnego i jak ktoś ma pieniądze na opony z najwyższej półki, to niech kupuje opony z najwyższej półki, a nie gorsze, bo mu jakiś anon na forum tak napisał.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojeździsz na nich kilkoma różnymi  autami możemy podyskutować. Znam te opony za dobrze żeby ich  nie obronić przed takimi hejterami jak ty. Moje  i nie tylko obserwacje są jednoznaczne. To świetne, do tego cichutkie gumy. Testy też to potwierdzają. Nie sztuka kupić najdroższe opony na rynku i chwalić się że mam. Sztuką jest kupić dobre i nie przepłacać, i takie właśnie są Kleber Krisalp HP3. Na tym kończę dywagację na temat HP3. Myślę że wszystko już zostało powiedziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że z zimy na zimę spadają właściwości jezdne to nie jest żadne odkrycie. Guma się starzeje i ściera wiec musi być spadek przyczepności. Też na jednym z aut latają w tym rozmiarze i jest cichutko, komfortowo i przyczepnie. Dokładnie Audi A3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.