Jump to content

Obszywanie deski rozdzielczej a poduszki powietrzne


Recommended Posts

zastanawia mnie pewna kwestia-jak działają poduszki pow. w przypadku obszycia deski rozdzielczej i środkowej części kierownicy jak na zdjęciach poniżej? czy to jest bezpieczne? czy te szwy są w jakiś sposób są ponacinane aby air bag się swobodnie otworzył w razie W.?

 

 

speedART-Titan-DTR-Porsche-Cayenne-Diesel-Dashboard1-1024x768.jpg

 

33569230005_large.jpg

Link to comment
Share on other sites

maru, ciśnienie jakie jest generowane przy wystrzale airbaga jest ogromne więc myślę że żadna skórzana powłoka nie jest w stanie powstrzymać rozprężającego się gazu, a tym bardziej szwy, ale niech mnie ktoś poprawi jak się mylę :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem kiedyś ze znajomym tapicerem bo sam chciałem tak obszyć całą kierę. ALE przestrzegł mnie, że obszywają tylko na ryzyko Klienta, ponieważ jest możliwość, że poduszka się zablokuje, przeważnie obszywają tak tylko kiere samochodów demonstracyjnych lub tych, które bardzo mało jeżdżą.

Link to comment
Share on other sites

Na logikę, widać, że szwy przebiegają w miejscach poduszek. Siła wybuchu jest pewnie wystarczająca, żeby je pokonać. Można przedzwonić do jakiegoś zakładu (np. java) i spytać jak ta kwestia jest rozwiązywana.

 

Tak po za tym przy tych prędkościach jakie to ma znaczenie?? :kox:

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem przy pokrowcach na siedzenia gdy są airbagi boczne są stosowane łatwo zrywające się szwy czy jakoś tak. Myślę że w takim przypadku jest podobnie. A tak BTW to te przeszycia na airbagach kierownic wyglądają przeokropnie.

Link to comment
Share on other sites

Maru 123 - wszystko zależy od tego, gdzie zrobisz. Punkty "z renomą" robią to tak, że nie ma żadnego negatywnego wpływu na sprawność systemów - czy to w desce czy w fotelach/kurtynach. A w innym punkcie nie zrobisz, więc nie ma tematu... ;)

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem z 2 znanymi i zaufanymi tapicerami z okolic Krakowa, którzy większość projektów robią na Niemcy i raczej odradzili mi właśnie temat obszywania poduchy ze względów bezpieczeństwa, ewentualnie na własną odpowiedzialność. I nie, nie chcieli ode mnie wyłudzić kasy, żeby zarobić 50zł więcej i mieć później kogoś na sumieniu. Są tapicerzy i "tapicerzy". Mój obecny to się szczypie z obszyciem ręcznego w moim Focusie bo musi go dokładnie obejrzeć i sprawdzić, czy po jednorazowym ściągnięciu i obszyciu da się go ponownie założyć czy nie ulegnie uszkodzeniu i nie trzeba będzie kupić nowego :D

Link to comment
Share on other sites

lub Java Car Design ;)

Ps. dobrze Kolega wyżej mówił - w sprawie pokrowców na fotele gdy mają boczne airbagi...

 

Ale dowiedzieć się 100% można tylko od doświadczonych firm ;)

 

Ps. jak już ktoś dowie się, proszę o info w temacie :)

Link to comment
Share on other sites

Cytat z innego forum.

wyglada to interesujaco, a w kwestii technicznej - jak sie ma obszycie poduszki w stosunku do jej ewentualnego wystrzału - oczywiscie zakładam ze niegdy nie bedzie takiego powodu.

 

Pan Cezary rozebral poduszke zeby sprawdzic jak sie rwie i nacial skore od wewnetrznej strony. Jak sie dobrze przyjrzec widac te naciecia wiec jestem spokojny ze odpukac w niemalowane poducha otworzy sie tak jak powinna.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Przy pokrowcach na fotele, w miejscu bocznych poduszek widać, że wszyty jest kawałek jakiejś folii, która ma się niby rozerwać w razie wypadku...

Ale jak to jest w rzeczywistości :dontknow: To by trzeba zrobić test i homologację.

 

A poduszki czołowe otwierają się różnie - w jednych odpada cała zaślepka, w innych pęka środek lub wybrane miejsce.

Ciężko żeby tapicer znał założenia każdego producenta aut. Mam poważne obawy sądzić, ze taka poduszka może się zachować nieprzewidywalnie i raczej bym nie ryzykował.

 

PS: Widzę, że już masz dość tej plastikowej deski Toyoty :-]

Link to comment
Share on other sites

rychu, też właśnie mam takie obawy...

 

PS: Widzę, że już masz dość tej plastikowej deski Toyoty :-]

 

plany są, na razie czekam na montaż kompresora i nowej blokady tylnego mostu ARB, i kilka innych akcesoriów więc i tak ew. obszywanie landa to będzie najwcześniej na wiosnę ale co i jak to jeszcze nie wiem dokładnie, na razie szukam natchnienia, czytam opinie rozważam aspekty użytkowe itd. :o

Link to comment
Share on other sites

Ja rozmawiałem ze znajomkiem który ma doczynienia z TAPCAR z łodzi i mówił że są jakieś specjalne szwy do poduszek i muszą normalnie działać. Zresztą z tego co kojarzę to nawet robili próby w PZM czy czymś takim. No ale ceny nie są u nich przystępne ;P

Link to comment
Share on other sites

Przy pokrowcach na fotele, w miejscu bocznych poduszek widać, że wszyty jest kawałek jakiejś folii, która ma się niby rozerwać w razie wypadku...

Ale jak to jest w rzeczywistości :dontknow: To by trzeba zrobić test i homologację.

 

ja mam u siebie w aucie pokrowce szyte na miarę i na przednich fotelach w miejscu poduszek są chyba szwy, które mają się rozerwać w razie wybuchu poduszki tak jak pisał kolega na wcześniejszej stronie. Żadnej folii tam nie mam. Pokrowce mają atest ale teraz nie mogę znaleźć filmiku z nimi podczas wybuchu poduszki bo nie pamiętam firmy. Znalazłam za to inne a filmik poniżej ;)

 

 

nie wiem za to jak jest w przypadku skórzanych obszyć

Link to comment
Share on other sites

herusek14, :D jeszcze nic nie wie więc jest ok :D czytałęm trochę na innych forach, trochę podzwoniłem i powiem tek- 50:50 jedni twierdzą że wszystko będzie ok i nie ma się czym przejmować, inni twierdzą że nie po to sztab inżynierów miesiącami wszystko testuje żeby potem pan Zdzisio to wszystko obszył, zmieniając tym samym całą konstrukcję :idea: coś w tym jest...

 

zobaczymy jak będzie, na razie jestem zdecydowany na fotele, boczki, kierownicę , gałkę i ręczny czyli standardowo... szukam porządnej firmy, najlepiej w warszawie ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja myślę, że obszycie nie będzie problemem.

Nie posiadam jakieś super wiedzy w tym temacie ale miejsca po airbagami są napinane, żeby łatwiej się rozwalić i w zamierzonym toku. Więc myślę, że jeżeli w skórze miał byś miejsca na poduszki perforowane czy ponacinane to nie było by problemu.

 

Ale znowu jak trafisz na gównianego tapicera o co Ciebie Marek raczej nie posądzam bo widzę co wkładałeś do skody teraz do LC to bał bym się mniej chociaż pewności chyba nikt ci na 100% nie da.

 

A oto skutki pokrycia deski w gównianej firmie, chodź ta jest chyba po regeneracji ale sam fakt:

http://images50.fotosik.pl/730/c5b3f12913f2c464.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o pokrowce to miałem okazję przetestować boczną poduchę z fotela na którym był bardzo gruby pokrowiec z jakiejś owczej wełny, ładnie wypaliło, pokrowiec rozerwało i na szwie i poza nim. poducha ma ogromną siłę więc szwy na skórce mają małe szanse... ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.