Jump to content

Maybach 57S & Swissvax Divine


SwissvaxDetail
 Share

Recommended Posts

Witajcie !

 

 

IxS__IGP0159.jpg

 

 

Mamy przyjemność przedstawić Wam naszą ostatnią prace nad Maybachem 57S :) Auto w kolorze czarny uni, i możemy z całą pewnością stwierdzić że było to najbardziej wymagające auto jakie kiedykolwiek gościło na naszej hali.

 

 

Zanim jednak przejdziemy do relacji nad tym egzemplarzem , chcieliśmy pokazać Wam.....innego Maybacha który również u nas gościł jakiś czas temu ;) Tym razem jest to model 62, dłuższy i bardziej luksusowy z gamy Maybacha. Czytelnicy naszego profilu na Facebooku : http://www.facebook.com/swissvax.detailing kojarzą zapewne to auto , postanowiliśmy więc pokazać je szerszemu gronu przy okazji relacji nad mniejszym bratem :)

 

Zakres prac w modelu 62 obejmował tylko i wyłącznie wnętrze, z tego też powodu nie zdecydowaliśmy się na umieszczenie oddzielnej relacji. Prace obejmowały wyczyszczenie i zabezpieczenie skóry za pomocą SV Leather Cleaner & SV Leather Milk , elementy z drewna zostały zabezpieczone SV Wood Polish :

 

IxS__IGP7852.jpg

 

IxS__IGP7851.jpg

 

IxS__IGP7857.jpg

 

IxS__IGP7861.jpg

 

IxS__IGP7862.jpg

 

IxS__IGP7868.jpg

 

IxS__IGP7869.jpg

 

IxS__IGP7883.jpg

 

IxS__IGP7888.jpg

 

IxS__IGP7891.jpg

 

IxS__IGP7892.jpg

 

 

Po tej "przystawce" przejdziemy do głównego bohatera naszej relacji, czarnego 57S. Model "S" legitymuje się mocą 612KM, co mimo masy przekraczającej 2,5t pozwala się katapultować do 100km/h w 5,0 sek. Przedstawiony egzemplarz pochodzi z 2009r i mimo niewielkiego przebiegu posiadał liczne rysy , co w rezultacie przełożyło się na jedną z najtrudniejszych korekt lakieru jakie ekipa SV miała okazje wykonać.

 

Auto trafiło do nas umiarkowanie brudne, był to w zasadzie tylko kilkudniowy brud drogowy więc mycie stanowiło formalność, jednakże mimo niskiej temperatury to zajęcie nie należło do przyjemnych ;)

 

IxS__IGP9640.jpg

 

IxS__IGP9580.jpg

 

IxS__IGP9583.jpg

 

IxS__IGP9584.jpg

 

IxS__IGP9585.jpg

 

IxS__IGP9586.jpg

 

IxS__IGP9587.jpg

 

 

Mycie zaczęliśmy od kół, w tym celu użyty został Nielsen Non Acidic Aluminium Cleaner :

 

IxS__IGP9589.jpg

 

IxS__IGP9590.jpg

 

IxS__IGP9596.jpg

 

IxS__IGP9592.jpg

 

IxS__IGP9594.jpg

 

Emblematy , wlew paliwa i inne paliwa umyte zostały przy pomocy Nielsena Cyclone :

 

IxS__IGP9600.jpg

 

 

Do mycia właściwego tradycyjnie użyliśmy SV Carbath oraz SV Washpudel :

 

 

IxS__IGP9608.jpg

 

IxS__IGP9618.jpg

 

IxS__IGP9619.jpg

 

IxS__IGP9626.jpg

 

IxS__IGP9631.jpg

 

IxS__IGP9635.jpg

 

IxS__IGP9616.jpg

 

IxS__IGP9611.jpg

 

 

Auto zostało wprowadzone na halę, wyglinkowane oraz osuszone :

 

IxS__IGP9642.jpg

 

IxS__IGP9644.jpg

 

IxS__IGP9645.jpg

 

IxS__IGP9647.jpg

 

IxS__IGP9651.jpg

 

IxS__IGP9648.jpg

 

IxS__IGP9678.jpg

 

IxS__IGP9666.jpg

 

 

Po osuszeniu przystąpiliśmy do inspekcji lakieru, widok nie był zachęcający...Lakier na tym Maybachu na nowo zdefiniował pojęcie "miękki lakier". Czarny Uni na BMW ? Honda ? Nissan ? Mazda ? Zapomnijcie, wszystko to w porównaniu do tego lakieru jest twarde jak skała i łatwe w obróbce. Lakier rysował się dosłownie od wszystkiego. Nacisk na maszynę za duży o 0,1 kg ? Rysa. Za mocno dociśnięta mikrofibra ? Rysa. Mała cząstka pyłu pod padem ? Mnóstwo rys. Grudka wosku pod aplikatorem przy woskowaniu ? Rysa. Jak tylko spojrzeliśmy krzywo na lakier, ten się rysował. No to ostatnie nie jest może prawdą :P

 

 

IxS__IGP9654.jpg

 

IxS__IGP9655.jpg

 

IxS__IGP9660.jpg

 

IxS__IGP9662.jpg

 

IxS__IGP9708.jpg

 

IxS__IGP9832.jpg

 

IxS__IGP9826.jpg

 

IxS__IGP9848.jpg

 

IxS__IGP9894.jpg

 

 

Pomiary grubości dały mniej więcej wyniki w okolicach ~100um. Nie dużo ale jest na czym pracować.

 

 

IxS__IGP9863.jpg

 

 

Nie przeczuwając jeszcze co nasz czeka, zabraliśmy się do pracy...

 

 

IxS__IGP9723.jpg

 

IxS__IGP9731.jpg

 

 

Po zrobieniu połowy maski Evo stwierdził, że on (tutaj pojawiło się nieparlamentarne określenie którego nie możemy przytoczyć) ten lakier i woli zrelaksować się w fotelu z masażem we wnętrzu auta, przed TV. Jednakże po włączeniu TV doszedł do wniosku że z dwojga złego woli polerować auto... :dontknow: :dontknow: :dontknow:

 

 

IxS__IGP9693.jpg

 

 

Wypróbowaliśmy kilkanaście kombinacji past i padów Scholla,3M, Swissvaxa i Menzerny . Optymalnym wyborem było S17 na padzie Fine SV, następnie S40 na czarnym finishowym padzie SV, całość wykończona niezastąpioną w takich sytacjach Ultrafiną na niebieskim padzie 3M.

 

 

IxS__IGP9764.jpg

 

IxS__IGP9785.jpg

 

IxS__IGP9813.jpg

 

IxS__IGP9819.jpg

 

IxS__IGP9840.jpg

 

IxS__IGP9875.jpg

 

IxS__IGP9881.jpg

 

IxS__IGP9898.jpg

 

IxS__IGP9849.jpg

 

IxS__IGP9946.jpg

 

 

Z ciekawości uruchomiliśmy połyskomierz , w celu sprawdzenia o ile poprawi się wyniki po polerowaniu :

 

 

Przed :

 

 

IxS__IGP9732.jpg

 

 

Po :

 

 

IxS__IGP9734.jpg

 

 

Po długim czasie i sporej ilości nerwów lakier zaczął wyglądać tak jak powinien :

 

 

IxS__IGP9711.jpg

 

IxS__IGP9744.jpg

 

IxS__IGP9823.jpg

 

IxS__IGP9858.jpg

 

IxS__IGP9860.jpg

 

IxS__IGP9915.jpg

 

IxS__IGP9916.jpg

 

IxS__IGP9925.jpg

 

 

Po skończeniu polerowania przystąpiliśmy do pracy nad pozostałymi elementami auta. Wszystkie elementy metalowe zostały oczyszczone oraz zabezpieczone za pomocą SV Metal Polish :

 

 

IxS__IGP9928.jpg

 

IxS__IGP9929.jpg

 

IxS__IGP9933.jpg

 

IxS__IGP9939.jpg

 

IxS__IGP9942.jpg

 

IxS__IGP9961.jpg

 

IxS__IGP9966.jpg

 

IxS__IGP9968.jpg

 

 

Następnie przygotowaliśmy felgi oraz zaciski do położenia wosku za pomocą SV Cleaner Fluid Regular :

 

 

IxS__IGP9947.jpg

 

IxS__IGP9950.jpg

 

IxS__IGP9955.jpg

 

IxS__IGP9956.jpg

 

 

Następnie zabezpieczyliśmy je za pomocą SV Autobahn :

 

 

IxS__IGP0010.jpg

 

IxS__IGP0011.jpg

 

IxS__IGP0013.jpg

 

 

Opony zostało odżywione za pomocą dwóch warstw SV Pneu , aplikowanego z 2 dniową przerwą między warstwami :

 

 

 

IxS__IGP0019.jpg

 

IxS__IGP0020.jpg

 

IxS__IGP0032.jpg

 

 

Uszczelki zostały zabezpieczone i odżywione za pomocą SV Seal Feed :

 

 

IxS__IGP0007.jpg

 

IxS__IGP0009.jpg

 

 

Szyby oczyszczone za pomocą SV Crystal :

 

 

IxS__IGP0073.jpg

 

IxS__IGP0080.jpg

 

 

 

Po zakończeniu pracy nad wszystkimi zewnętrznymi elementami, przeszliśmy do woskowania. Właściciel posiada własny egzemplarz SV Divine , wyprodukowany pod ten konkretny egzemplarz :

 

 

IxS__IGP0087.jpg

 

IxS__IGP9981.jpg

 

IxS__IGP9985.jpg

 

IxS__IGP9990.jpg

 

IxS__IGP9985.jpg

 

IxS__IGP9999.jpg

 

 

Po 30 minutach spolerowaliśmy wosk i wygrzaliśmy lakier za pomocą lamp IR :

 

 

IxS__IGP0047.jpg

 

IxS__IGP0050.jpg

 

IxS__IGP0056.jpg

 

IxS__IGP0058.jpg

 

IxS__IGP0063.jpg

 

IxS__IGP0064.jpg

 

IxS__IGP0067.jpg

 

 

Tak oto prezentuje się skończone auto :

 

 

IxS__IGP0105.jpg

 

IxS__IGP0108.jpg

 

IxS__IGP0116.jpg

 

IxS__IGP0118.jpg

 

IxS__IGP0136.jpg

 

IxS__IGP0138.jpg

 

IxS__IGP9938.jpg

 

 

Choć zwykle tego nie robimy, tym razem zdecydowaliśmy się wyprowadzić auto na zewnątrz :

 

 

IxS__IGP0124.jpg

 

IxS__IGP0141.jpg

 

IxS__IGP0143.jpg

 

IxS__IGP0144.jpg

 

IxS__IGP0147.jpg

 

IxS__IGP0148.jpg

 

IxS__IGP0151.jpg

 

IxS__IGP0155.jpg

 

IxS__IGP0157.jpg

 

 

To by było na tyle :) Nie przeprowadzaliśmy żadnych prac nad silnikiem i wnętrzem poza odkurzeniem, zdecydowaliśmy się jednak pokazać Wam to drugie ;)

 

 

IxS__IGP0161.jpg

 

IxS__IGP0162.jpg

 

IxS__IGP0167.jpg

 

IxS__IGP0169.jpg

 

IxS__IGP0172.jpg

 

IxS__IGP0174.jpg

 

IxS__IGP0177.jpg

 

 

Inni producenci mogą się uczyć od Maybacha jak powinno wyglądać włókno węglowe we wnętrzu :

 

 

IxS__IGP0176.jpg

 

 

Tym razem to naprawdę koniec , dziękujemy za uwagę :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Administrator
Ciekaw jestem ile rys przybywało po wymywaniu Ultrafiny jeśli takki miękki...

 

Ciężko wymyć coś czego nie ma. Rysy zapewne powstaną już po pierwszym myciu :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

Evo, W wypadku skrajnie miękkiego lakieru może Cquartz nie byłby takim złym pomysłem ?

 

Relację przeglądało się super, przy takim klocu i stopniu trudności praca robi wrażenie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Evo to co nastąpilo po ultrafinie?

 

 

Płyn inspekcyjny Festoola, jak przy każdej korekcie gdzie ostatnim etapem nie jest S40/SV CF Pro o czym z resztą pisaliśmy w poprzednich relacjach.

Link to comment
Share on other sites

Widze ze to forum dalej cierpi na syndrom ultrafiny - wypelniacza. Prawidlowo uzyta rewelacyjnie radzi sobie na miekkich lakierach jako finish, tylko fakt faktem wymaga solidnego wypracowania, czasu i obrotow. Plynow inspekcyjnych czy swietego IPA uzywa sie wtedy nie poto zeby usunac wypelniacze, ale zeby przygotowac powierzchnie pod wosk.

 

 

Praca oczywiscie rewelka :good:

Link to comment
Share on other sites

Evo, świetna robota, choć sylwetka auta w ogóle mi się nie podoba :song:

i jak tu utrzymać taki lakier w dobrej kondycji?? :o

 

co do samej pracy to nurtuje mnie jedna rzecz. dlaczego nie oklejaliście elementow narażonych na uszkodzenie??

mnie chlopaki ostatnio naskakiwali bo okleilem tylko górną część listew a dolnej nie.....

a ty widzę, że nie użyliście nawet kawałka taśmy, żeby zabezpieczyć jakikolwiek wystający element...

pewnie napiszesz ze doświadczenie? umiejętności na wyższym poziomie niz moje??

zgodzę się z tym w 100%,

ale jak to jest z tym oklejaniem ?? :o

bo już chyba nie pojmuje pewnych kwestii :kox:

Link to comment
Share on other sites

SzaKal, mimo wszystko pewne elementy warto okleić :) zaraz pewnie pojawią się głosy, że podważam profesjonalizm wykonanet pracy, a wcale tak nie jest :) ja się po prostu cały czas uczę mimo tylu godzin spędzonych na forum i chce się dowiedzieć jak to jest z tym oklejaniem :)

inna sprawą, która mnie zastanawia to reakcja userów podczas wrzucania relacji przez studio i przez amatorów :)

relacja ze studia = och, ach :lol:

relacja amatora = przyczepianie dosłownie do KAŻDEJ pierdółki :wallbash:

(zarzucano mi np. że nie przeprowadziłem korekty dolnych partii drzwi, albo zderzaków tylko dlatego, że nie wrzuciłem zdjęć z polerką na zderzaku... ) :D

Link to comment
Share on other sites

co do samej pracy to nurtuje mnie jedna rzecz. dlaczego nie oklejaliście elementow narażonych na uszkodzenie??

 

Odpowiem za Evo - na zdjęciach w relacji przedstawiony jest tylko kawałek korekty, praktycznie sam finish i początek pracy kiedy próbowalismy zaczac od miekkich padów. Nie mamy niestety fotografa który uwieczniałby kazdy fragment pracy, choć nie ukrywam że by sie przydał ;) Takie elementy jak chromowane listwy i lakierowane listwy przy oknach i słupkach zostały oklejne przy pracy twardym padem, ale wtedy robienie zdjec to byla ostatnia rzecz o jakiej myslelismy :) Oczywiscie że warto oklejac ale przy pracy samym finishem jak na zdjęciach jest to zbede przy odrobinie wprawy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.