Jump to content

Porsche 911 Turbo Stealth & Swissvax Opaque


SwissvaxDetail
 Share

Recommended Posts

Witajcie !

 

Mamy przyjemność przedstawić Wam relację z prac nad Porsche 911 Turbo Cabrio. To co wyróżnia ten egzemplarz to opcjonalny hardtop, oraz przede wszystkim matowe oklejenie. Do przygotowania i zabezpieczenia auta uzyliśmy systemu Swissvax Opaque. Jest to pierwsze matowe auto jakie Wam przedstawiamy na łamach forum, zobaczycie że pielęgnacja auta z takim lakierem znacząco różni się od zwykłych aut.

 

 

Auto trafiło do nas umiarkowanie brudne,w oczy rzucały sie zacieki powstałe na skutek używania mocnej chemii do mycia :

 

IS__IGP8954.jpg

 

IS__IGP8955.jpg

 

IS__IGP8958.jpg

 

IS__IGP8959.jpg

 

IS__IGP8960.jpg

 

IS__IGP8961.jpg

 

IS__IGP8962.jpg

 

IS__IGP8966.jpg

 

IS__IGP8971.jpg

 

 

Mycie zaczęliśmy od kół, do umycia 19 calowych felg z Porsche 911 GT3 RS użyliśmy Nielsena Non Acidic Aluminium Cleaner oraz zestawu szczotek i pedzelków :

 

 

IS__IGP8975.jpg

 

IS__IGP8976.jpg

 

IS__IGP8979.jpg

 

IS__IGP8987.jpg

 

IS__IGP8997.jpg

 

 

Następnie przystąpiliśmy do mycia silnika, za pomocą APC Nielsena. System osłony dolotu przed wodą zaprojektował nasz Engine Washing Engineer - Evo 8-):D

 

 

IS__IGP9015.jpg

 

IS__IGP9018.jpg

 

IS__IGP9019.jpg

 

IS__IGP9023.jpg

 

 

Tylny spojler został podniesiony celem dokładnego umycia :

 

 

IS__IGP9025.jpg

 

IS__IGP9026.jpg

 

IS__IGP9027.jpg

 

 

Do umycia auta tradycyjnie użyliśmy SV Carbath & SV Washpudel :

 

 

IS__IGP9039.jpg

 

IS__IGP9046.jpg

 

IS__IGP9047.jpg

 

 

Nasza wizja mycia bezdotykowego ;)

 

 

IS__IGP9058.jpg

 

IS__IGP9059.jpg

 

IS__IGP9067.jpg

 

IS__IGP9078.jpg

 

 

Końcówki wydechu sygnowane logiem Techarta zostały wyczyszczone za pomocą APC Nielsena :

 

 

IS__IGP9071.jpg

 

IS__IGP9074.jpg

 

IS__IGP9081.jpg

 

 

Auto umyte i wprowadzone na halę:

 

 

IS__IGP9088.jpg

 

IS__IGP9090.jpg

 

 

Turbo zostało następnie osuszone za pomocą SV Flexi Blade i ręczników waflowych :

 

 

IS__IGP9096.jpg

 

IS__IGP9097.jpg

 

IS__IGP9099.jpg

 

IS__IGP9100.jpg

 

 

Po osuszeniu przystąpliśmy do przygotowania i oczyszczenia folii za pomocą SV Pre-Cleaner Opaque :

 

 

IS__IGP9103.jpg

 

IS__IGP9105.jpg

 

IS__IGP9107.jpg

 

IS__IGP9108.jpg

 

IS__IGP9113.jpg

 

IS__IGP9114.jpg

 

 

Felgi zostały przygotowane za pomocą SV Cleaner Fluid i zabezpieczone SV Autobahn, na opony położyliśmy SV Pneu :

 

 

IS__IGP9138.jpg

 

IS__IGP9147.jpg

 

 

Wszelkie tworzywa w silniku zostały zabezpieczone za pomocą SV Pneu i SV Protecton :

 

 

IS__IGP9130.jpg

 

 

Bagażnik został odkurzony, tworzywa pod maską zabezpieczone SV Protecton, maska od spodu została wyczyszczona SV Cleaner Fluid oraz zabezpieczona SV Shield :

 

 

IS__IGP9120.jpg

 

IS__IGP9123.jpg

 

IS__IGP9128.jpg

 

IS__IGP9247.jpg

 

 

Szyby zostały umyte za pomocą SV Crystal:

 

 

IS__IGP9180.jpg

 

IS__IGP9186.jpg

 

 

Następnie przystąpiliśmy do woskowania auta. Użyliśmy specjalnego wosku Swissvax do wykończeń matowych , SV Opaque. Jak można zobaczyć, efekty po takim wosku są dużo bardziej widoczne niż w przypadku tradycyjnych lakierów :

 

 

IS__IGP9191.jpg

 

IS__IGP9169.jpg

 

 

50/50 na spojlerze:

 

 

IS__IGP9151.jpg

 

 

I całość zrobiona :

 

 

IS__IGP9159.jpg

 

 

IS__IGP9167.jpg

 

IS__IGP9168.jpg

 

isigp9172.jpg

 

isigp9175.jpg

 

Po nawoskowaniu całego auta, zabraliśmy się za wnętrze. Wiele uwagi należało poświęcić tylnym fragmentom siedzeń, srebrny lakier którym były pokryte nosił ślady zużyć. W celu przywrócenia blasku użyliśmy SV Cleaner Fluid i SV Onyx :

 

 

IS__IGP9204.jpg

 

IS__IGP9207.jpg

 

IS__IGP9209.jpg

 

IS__IGP9212.jpg

 

 

Do czyszczenia skóry użyliśmy SV Leather Cleaner a następnie zabezpieczyliśmy ją za pomocą SV Leather Milk :

 

 

IS__IGP9225.jpg

 

IS__IGP9226.jpg

 

IS__IGP9227.jpg

 

IS__IGP9228.jpg

 

IS__IGP9248.jpg

 

 

Pozostałe tworzywa zostałe odkurzone oraz przetarte SV Quick Interior Finish :

 

 

IS__IGP9231.jpg

 

IS__IGP9233.jpg

 

IS__IGP9236.jpg

 

 

Uszczelki w drzwiach zostały odżywione za pomocą SV Seal Feed :

 

 

IS__IGP9243.jpg

 

 

Również pasy bezpieczeństwa nosiły ślady zużycia :

 

 

IS__IGP9251.jpg

 

IS__IGP9254.jpg

 

IS__IGP9256.jpg

 

 

Tak się prezentuje skończone wnętrze samochodu :

 

 

IS__IGP9266.jpg

 

IS__IGP9261.jpg

 

IS__IGP9230.jpg

 

 

Skończone auto :

 

 

IS__IGP9271.jpg

 

IS__IGP9285.jpg

 

IS__IGP9286.jpg

 

IS__IGP9287.jpg

 

IS__IGP9291.jpg

 

IS__IGP9293.jpg

 

IS__IGP9296.jpg

 

IS__IGP9299.jpg

 

IS__IGP9303.jpg

 

IS__IGP9304.jpg

 

IS__IGP9305.jpg

 

IS__IGP9311.jpg

 

IS__IGP9314.jpg

 

IS__IGP9187.jpg

 

IS__IGP9320.jpg

 

 

Dziękujemy za uwage :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Efekt wosku na matowym lakierze przypomina mi efekty uzyskiwane na plastikach po dressingu.

Te ryski na nakładce progowej, pod napisem turbo....przypuszczam, że zostały usunięte a ta fota to tylko taka podpucha żeby się podroczyć :-]

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego nie Opaque?

Bo przed zabiegiem nie ma sensu zaś po jak najbardziej

 

[ Dodano: 22 Październik 2011, 00:14 ]

Te ryski na nakładce progowej, pod napisem turbo....przypuszczam, że zostały usunięte

Chciałbym zobaczyć jak je usuwasz :P chyba za mało pracowałeś z takimi elementami, poza wymianą na nową część nie pozostaje nic innego ;) na zdjęciu może wyglądają delikatnie ale w rzeczywistości to poważne "grubasy"

Link to comment
Share on other sites

Oklejenie tego auta zasluguje na pochwale

Nie jest to nasz praca więc nie dziękujemy ;P dodam tylko ,że oklejane było ok 2 lata temu i jak widać folia nadal wygląda ok :good: Było to również pierwsze auto które zostało poddane takiemu zabiegowi w naszej firmie więc można powiedzieć że to taki "prototyp" z pewną ilością błędów. Na dzień dzisiejszy oklejenie takiego modelu byłoby zdecydowanie lepsze 8-)

 

Oklejenie tego auta zasluguje na pochwale :) To Wasza robota?

Współpracujemy z firmą Anmar, również partner forum KA.

 

[ Dodano: 22 Październik 2011, 13:18 ]

Ale ta G klasa w tle też niczego sobie

G 55 AMG dłubany przez Brabusa i oklejony folią "szary karbon"

 

[ Dodano: 22 Październik 2011, 13:19 ]

A mój Opaque się marnuje

PCP nie dostarcza Ci matowych prosiaków ?? Może to kwestia czasu ;)

Link to comment
Share on other sites

Relacja super :good:

Mam pytanie jaki zapach ma: SV Leather Cleaner i SV Leather Milk ?

Zapach Leather Cleaner SV jest specyficzny, ja bym to nazwał "chemiczny" bez zadnych dodatków. Ale na pewno nie odstrasza niczym jak również nie przyciąga za bardzo. Co do leather milk to teoretycznie ma zapach banana a w praktyce to taki chemiczny banan ,który osobiście mi się bardzo podoba.

 

SV Flexi Blade czy ta wycieraczka nie jest zbyt inwazyjna dla foli lakieru itp ?
Do lakierów staramy się nie używać ściągaczki ale do folii nie ma problemu ponieważ na niej nie widać rys. Z drugiej strony zabrzmiało to jak byśmy zostawiali rysy tylko skoro ich nie widać to trudno. Ale tak nie jest bo gdy auto po umyciu jest "super" czyste to jak ma się porysować ?? silikon jest na tyle miękki ,że w kontakcie z mokrą powierzchnią nic nie porysuje. W przypadku lakieru mogą zostać delikatne hologramy dlatego stosujemy to tylko przed zabiegiem w celu szybszego osuszenia. Aut po "procesie detailingu" nie dotykamy ściągaczkami 8-)
Link to comment
Share on other sites

Rewelka mało powiedzić bo wosk naprawde robi świetną robote, kurcze aż miło dbać o folie :) :) a tak zawsze myślałem że nie mam w jej czyszczenniu tyle frajdy co w lakierze

Super relacja jak zawsze, folia utrzymuje sie rewelacyjnie jak na tak długi okres przy takim potworku :kox:

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście ciekawa relacja, do tej pory myślałem, że foli nie da się jakoś "widocznie" odświeżyć :)

 

Mimo wszystko, uważam jak kolega wyżej, że folia odbiera frajdę, jest taka trochę dla "wygodnych" ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

To pytanie pojawia się cyklicznie przy pracach SV ;) Co do zasady na hali, ale bywały też interesujące akcje na zewnątrz przy padającym śniegu :P

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
myslalem ze wszelkiego rodzaju sciagaczki sa surowo zabronione w detailingu ? :)

 

Czytamy, a nie tylko oglądamy obrazki...

 

Do lakierów staramy się nie używać ściągaczki ale do folii nie ma problemu ponieważ na niej nie widać rys. Z drugiej strony zabrzmiało to jak byśmy zostawiali rysy tylko skoro ich nie widać to trudno. Ale tak nie jest bo gdy auto po umyciu jest "super" czyste to jak ma się porysować ?? silikon jest na tyle miękki ,że w kontakcie z mokrą powierzchnią nic nie porysuje. W przypadku lakieru mogą zostać delikatne hologramy dlatego stosujemy to tylko przed zabiegiem w celu szybszego osuszenia. Aut po "procesie detailingu" nie dotykamy ściągaczkami 8-)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.