Jump to content

Porsche 9ff & Swissvax Crystal Rock


SwissvaxDetail
 Share

Recommended Posts

Witajcie !

 

Tym razem przedstawiamy Wam projekt jednego z najmocniejszych i najszybszych ulicznych aut w Polsce , Porsche 911 Turbo zmodyfikowanego w renomowanej niemieckiej firmie 9ff.

 

Opuszczając fabrykę , seryjne 911 Turbo miało moc 480 KM. Ile może mieć po tuninigu...?

 

550 ?

 

600 ?

 

700...?

 

 

Nie, prezentowane auto legitymuje się mocą 870KM i 960 Nm momentu obrotowego :shock: Jest to najmocniejsze auto jakie do tej pory gościło na naszym forum i nie będzie łatwo pobić ten wynik ;) Kilka słów o osiągach : 2,5 sekundy do 100 km/h, 7 sek do 200km/h , po kolejnych 8 sekundach auto jedzie 300km/h, co sprawia że jest szybsze od Bugatti Veyrona. :shock: Zmierzona prędkość maksymalna na drodze to 386km/h i napewno nie jest to ostanie słowo :) Nie będziemy wchodzić w dokładną specyfikację techniczną samochodu, ponieważ lista przeróbek w silniku zajęłaby całą stronę. Co zasługuje na szczególną uwagę, to całkowicie cywilny charakter samochodu. Poza twardym sprzęgłem auto nic nie straciło na ulicznym charakterze, mamy tutaj pełne wnętrze ze skórzanymi fotelami, sprzęt audio wysokiiej klasy i tym podobne udogodnienia. Nie jest to więc typowa "wydmuszka" , jakie można spotkać na torach wyścigów równoległych na 1/4 mili.

 

Oprócz zmian mechanicznych, w aucie dokonano również kilka zmian w wyglądzie. W miejsce seryjnych felg trafiły 20 calowe OZ Ultraleggera w czarnym macie, z tyłu auta zagościła tylna klapa od Porsche GT 3 RS, wraz z regulowanym spojlerem. Z przodu auta zamontowano dodatkowy spojler pod zderzakiem, w celu ustabilizowania przodu przy ogromnych prędkościach. Kolor auta to bardzo rzadko spotykany w tym modelu Dark Olive.

 

Auto znajduje się pod naszą opieką od marca tego roku i zawsze znajdowało się w nieskazitelnym stanie. Jednak ostatnie wizyty u tunera , kilka prac lakierniczych oraz setki kilometrów na hamownii i autostradzie odcisnęły swoje piętno na aucie.

 

Porsche trafiło do nas mocno ubrudzone , z ogromną ilością smoły,asfaltu i martwych owadów na całym aucie.

 

 

IS__IGP8121.jpg

 

IS__IGP8118.jpg

 

IS__IGP8120.jpg

 

IS__IGP8128.jpg

 

IS__IGP8131.jpg

 

 

Tak wyglądają owady rozbite przy prędkościach 300+ :

 

 

IS__IGP8123.jpg

 

IS__IGP8116.jpg

 

IS__IGP8125.jpg

 

 

Mycie auta zaczęliśmy od mocnego prewasha :

 

 

IS__IGP8134.jpg

 

IS__IGP8138.jpg

 

IS__IGP8141.jpg

 

IS__IGP8153.jpg

 

 

Następnie umyliśmy koła za pomocą VP Bilberry, pędzelków Swissvaxa i szczotki Ez-Detail :

 

IS__IGP8144.jpg

 

IS__IGP8146.jpg

 

IS__IGP8162.jpg

 

IS__IGP8169.jpg

 

 

Końcówki wydechu doczyściliśmy za pomocą APC :

 

 

IS__IGP8170.jpg

 

IS__IGP8173.jpg

 

 

Pora na właściwe mycie. W akcji tradycyjnie SV Washpudel & SV Car Bath :

 

 

IS__IGP8177.jpg

 

IS__IGP8183.jpg

 

IS__IGP8186.jpg

 

IS__IGP8189.jpg

 

 

Usunęliśmy również smołę za pomocą Nielsena Tar & Glue Remover.

 

 

Widoczny brak jakiekolwiek ochrony na lakierze :

 

 

IS__IGP8201.jpg

 

IS__IGP8202.jpg

 

 

Auto zostało dokładnie osuszone :

 

 

IS__IGP8205.jpg

 

IS__IGP8207.jpg

 

IS__IGP8209.jpg

 

IS__IGP8214.jpg

 

 

 

Przed korektą lakier został dokładnie wyglinkowany za pomocą glinki Swissvax i SV Quick Finish :

 

 

IS__IGP8229.jpg

 

IS__IGP8232.jpg

 

 

Pomiary grubości lakieru pokazały wyniki od 120 do 200 mikronów.

 

 

Defekty lakieru :

 

 

IS__IGP8248.jpg

 

IS__IGP8251.jpg

 

IS__IGP8258.jpg

 

IS__IGP8260.jpg

 

IS__IGP8288.jpg

 

IS__IGP8290.jpg

 

IS__IGP8297.jpg

 

IS__IGP8312.jpg

 

IS_IMGP3214.jpg

 

 

 

Do pracy użyliśmy padów SV Fine i Medium oraz niebieskich 3M , użyte pasty to głównie S3 Gold , S17+ , S40 oraz miejscowo 3M Ultrafina . Po skończonej pracy poziom korekty został sprawdzony za pomocą płynu inspekcyjnego Festool :

 

 

IS__IGP8333.jpg

 

IS__IGP8341.jpg

 

IS__IGP8310.jpg

 

IS__IGP8263.jpg

 

IS__IGP8241.jpg

 

IS__IGP8409.jpg

 

IS__IGP8344.jpg

 

IS__IGP8443.jpg

 

 

50/50 po pierwszym przejeździe S3 Gold :

 

 

 

IS__IGP8379.jpg

 

IS__IGP8420.jpg

 

Miejsca niedostepne dla maszyny zostały wypolerowane ręcznie :

 

IS__IGP8282.jpg

 

IS__IGP8433.jpg

 

 

Korekcie zostały poddane również elementy z włókna węglowego :

 

 

IS__IGP8318.jpg

 

IS__IGP8320.jpg

 

IS__IGP8319.jpg

 

IS__IGP8322.jpg

 

Stan lakieru po skończonej korekcie i inspekcji, przed nałożeniem wosku :

 

IS__IGP8296.jpg

 

IS__IGP8306.jpg

 

IS__IGP8325.jpg

 

IS__IGP8334.jpg

 

IS__IGP8357.jpg

 

IS__IGP8367.jpg

 

IS__IGP8401.jpg

 

IS__IGP8424.jpg

 

 

 

Po skończonym polerowaniu zajęliśmy się szybami , któe zostały umyte za pomocą SV Crystal, a następnie zabezpieczone Gtechniqiem G1 :

 

 

 

IS__IGP8448.jpg

 

IS__IGP8450.jpg

 

IS__IGP8851.jpg

 

IS__IGP8853.jpg

 

IS__IGP8855.jpg

 

 

Ze względu na bardzo poważne modyfikacje mechaniczne i zmiany w układzie sterującym pracą silnika, dostaliśmy absolutny zakaz mycia silnika, więc prace ograniczyły się tylko do przetarcia go APC i nałożenia SV Pneu na gumowe elementy :

 

 

IS_IMGP3359.jpg

 

 

Felgi zostały przygotowane SV Opaque Cleaner a następnie zabezpieczone woskiem do matowych wykończeń, SV Opaque :

 

 

IS__IGP8457.jpg

 

 

W ten sam sposób zabezpieczyliśmy matowe końcówki wydechu oraz przedni spojler :

 

 

IS__IGP8463.jpg

 

IS__IGP8726.jpg

 

 

Na opony nałożony został SV Pneu Mat :

 

 

IS__IGP8487.jpg

 

 

Po skończeniu pozostałych prac na zewnątrz auta, przystąpiliśmy do woskowania. Tym razem wybór padł na Swissvax Paul Dalton's Crystal Wax :

 

 

IS__IGP8489.jpg

 

IS__IGP8465.jpg

 

IS__IGP8466.jpg

 

IS__IGP8467.jpg

 

IS__IGP8468.jpg

 

 

Po 20 minutach spolerowaliśmy wosk za pomocą SV Micro - Fluffy :

 

 

IS__IGP8474.jpg

 

IS__IGP8478.jpg

 

 

Po spolerowaniu wosk został wygrzany za pomocą lamp IR, do temperatury 50 stopni :

 

 

IS__IGP8505.jpg

 

IS__IGP8507.jpg

 

IS__IGP8508.jpg

 

IS__IGP8510.jpg

 

IS__IGP8523.jpg

 

IS__IGP8525.jpg

 

 

Po wygrzaniu i "wypoceniu" , wosk został jeszcze raz dotarty SV Micropolish :

 

 

 

IS__IGP8486.jpg

 

 

Następnie przyszła kolej na prace we wnętrzu auta. Zaczęliśmy od bagażnika :

 

 

IS__IGP8626.jpg

 

IS__IGP8637.jpg

 

IS__IGP8639.jpg

 

 

Na plastikach użyty został SV Protecton :

 

 

IS__IGP8631.jpg

 

 

IS__IGP8644.jpg

 

 

 

Szyby wyczyszczone od wewnątrz, co przy tym kształcie nadwozia stanowiło nie lada wyzwanie :

 

 

IS__IGP8645.jpg

 

IS__IGP8650.jpg

 

 

Skórzane elementy zostały dokładnie oczyszczone SV Leather Cleaner, SV Leather Brush a następnie zabezpieczone SV Leather Milk :

 

 

IS__IGP8654.jpg

 

IS__IGP8658.jpg

 

IS__IGP8667.jpg

 

IS__IGP8671.jpg

 

Dywaniki zostały oczyszczone, oraz zaimpregnowane 303 Fabric Guard :

 

IS__IGP8664.jpg

 

 

Plastiki we wnętrzu zostały odżywione za pomocą SV Protecton :

 

 

IS__IGP8700.jpg

 

 

Karbonowe listwy na progach również wymagały od nas dużo pracy :

 

 

IS__IGP8651.jpg

 

IS__IGP8673.jpg

 

IS__IGP8677.jpg

 

IS__IGP8691.jpg

 

 

Następnie progi i wnęki zostały zabezpieczone za pomocą wosku SV Shield :

 

 

IS__IGP8695.jpg

 

IS__IGP8703.jpg

 

IS__IGP8704.jpg

 

 

Do odżywienia uszczelek użyliśmy SV Seal Fead :

 

 

IS__IGP8743.jpg

 

IS__IGP8744.jpg

 

 

Tak prezentuje się skończone wnętrze:

 

 

IS__IGP8708.jpg

 

IS__IGP8709.jpg

 

IS__IGP8711.jpg

 

IS__IGP8712.jpg

 

IS__IGP8713.jpg

 

IS__IGP8734.jpg

 

 

A tak prezentuje się skończone auto , gotowe na odbiór przez klienta :

 

 

IS__IGP8751.jpg

 

IS__IGP8775.jpg

 

IS__IGP8771.jpg

 

IS__IGP8766.jpg

 

IS__IGP8756.jpg

 

IS__IGP8765.jpg

 

IS__IGP8781.jpg

 

IS__IGP8786.jpg

 

IS__IGP8800.jpg

 

IS__IGP8791.jpg

 

IS__IGP8812.jpg

 

IS__IGP8806.jpg

 

IS__IGP8820.jpg

 

IS__IGP8837.jpg

 

IS__IGP8841.jpg

 

IS__IGP8850.jpg

 

IS__IGP8739.jpg

 

IS__IGP8863.jpg

 

 

I na koniec mała zapowiedź auta które również trafi na forum, w przyszłości... :song:

 

 

IS_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jest i odpowiedni uniform :mrgreen:

Fajna relacja, szczególnie zdjęcie z Evo myjącym szyby od środka :D

Panowie... tu taka mała prośba... dałoby radę nagrać filmik jak np. wjeżdżacie takim do środka i 'nie chcący' robicie przygazówkę? :-]

Link to comment
Share on other sites

Pięknie zmodyfikowany, a mimo to wciąż użytkowy wóz, ciekawy, rzadko spotykany kolor, no i Wasza praca trzymająca poziom wyżej wymienionych :good:

 

Jedyne nad czym ubolewam, to fatalna struktura lakieru, widoczna na piątym zdjęciu od dołu, prawe drzwi, błotnik...

 

Co nie zmienia faktu że do Waszej, absolutnie wzorcowej pracy, nie ma się gdzie przyczepić ;)

 

Gratulacje!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Panowie... tu taka mała prośba... dałoby radę nagrać filmik jak np. wjeżdżacie takim do środka i 'nie chcący' robicie przygazówkę?

 

Jest szansa... :evil: Auto w swojej aktualnej odsłonie ma ciut cichszy wydech i bardziej słychać charakterytyczny dźwięk boxera, wcześniej dźwięk przypominał startujące F16 i był to zdecydowanie najfajniejszy dźwięk silnika jaki słyszałem :evil:

Link to comment
Share on other sites

Niesamowity kolor, dotychczas moim faworytem była bordowa perła z palety BMW, ale ten lakier jest naprawdę cudowny.

Dało rade doprowadzić do korekty 100% w tych zakamarkach gdzie nie dochodziła maszyna ?

Link to comment
Share on other sites

wosk został wygrzany za pomocą lamp IR, do temperatury 50 stopni

 

czy ma to techniczne uzasadnienie, jeśli jest darmowa "lampa" za zewnątrz? :D

oprócz oczywiście faktu, że nie ryzykujecie "docieranek" na przykurzonym aucie :o

 

Pozdro

 

p.s. aaa... trzeba by cos napisac o robocie i aucie, ale nie mam konceptu...przytkała mnie tzw "szafa"... :shock::song:

Pobujaliście sie chociaż "po cichu", nocą po Wa-wce? :P Słyszałem, że Evo lubi takie przydeptane garbusy....

 

:-]:D:lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Dało rade doprowadzić do korekty 100% w tych zakamarkach gdzie nie dochodziła maszyna ?

 

No niestety, jedynie 98,7 % w tych miejscach :song: We wloty nikt za bardzo rąk w warsztatach nie pchał, więc też nie były bardzo zniszczone, a że przeważnie bezbarwny na karbonie jest miękki, to udało się ładnie powyciągać rysy.

 

czy ma to techniczne uzasadnienie, jeśli jest darmowa "lampa" za zewnątrz?

 

W naszym kraju wygrzewanie auta na słońcu jest jednoznaczne z myciem go , o ile nie chcemy mieć pięknych rys na całym aucie z powodu kurzu. No a poza tym , nie byłoby fajnie jakby klient podjechał swoją perełką pod dom, a auto całe w smugach. Niby tak ma być i wszystko ok, ale "niesmak" zostaje ;) Dlatego auto zostaje wygrzane na hali żeby uniknąć takich niespodzianek.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Evo zazdroszczę pacjentów! Na temat pracy wszystko zostało już napisane.

Może jakbyście potrzebowali praktykantów..... ?!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Bardziej pytam o to, czy może jest to tajny patent na "dodatkowe" 0.6% w wyglądzie

 

No tego zdradzić nie mogę, tajemnica firmowa :song::D;)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo podoba mi się kolor tego prosiaka... choć na żywo wygląda po prostu jak czarny :idea:

Klasycznie daliście radę! Jednak samo auto, modyfikacje i ślinka kapiąca na myszkę przyćmiewają cały detailing :P;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
czy po aplikacji dywaniki wygrzaliście, czy wrzuciliście do auta? Przecieracie je później zwyczajnie fibrą, żeby nie były tłuste?

 

Po aplikacji FG dywaniki schną przez jakiś czas, a potem nadmiar środka zbierany jest mikrofibrą.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.