Jump to content

Ferrari FF Rosso Maranello & Swissvax Divine


SwissvaxDetail
 Share

Recommended Posts

Witajcie !

 

isigp7974.jpg

 

 

Po dłuższej przerwie, przedstawiamy Wam kolejny projekt, tym razem wyjątkowo ciekawego auta jakim bez wątpienia jest Ferrari FF w kolorze Rosso Maranello. Model ten dopiero debiutuje na rynku, egzemplarz który Wam przedstawiamy jest jednym z pierwszych sztuk w naszym kraju. Oto garść danych tego modelu : silnik V12 o pojemności 6,2l i mocy 660 KM ( tyle samo co w słynnym Enzo ! ),dwusprzęgłowa siedmiobiegowa skrzynia biegów , prędkość maksymalna 335km/h oraz przyspieszenie do 100km/h w 3,7s. To co odróżnia ten samochód od innych modeli z włoskiej stajni, to napęd na cztery koła , nadwozie typu grand tourer oraz cztery siedzenia. Stąd właśnie wzięła się nazwa tego modelu , FF to akronim od Ferrari Four.

 

Wystarczy o samochodzie, przejdźmy do samej pracy. Auto zastaliśmy gotowe do pracy ( jak się później okazało, nie do końca ) , więc mogliśmy zacząć od polerowania lakieru i usuwaniu fabrycznej konserwacji nadwozia. Z racji tego że auto posiadało jedynie lekkie defekty typowe dla nowych samochodów, użyliśmy delikatnej kombinacji pasty Scholl S40 i padów 3m oraz Swissvax , jedynie w niektórych miejscach niezbędna okazała się pasta Scholl S17+.

 

isigp7590.jpg

isigp7593.jpg

isigp7596.jpg

isigp7606.jpg

isigp7611.jpg

isigp7614.jpg]

isigp7632.jpg

isigp7624.jpg

 

 

Trudno dostępne elementy z piano black w okolicy lusterek zostały wypolerowane ręcznie.

 

isigp7619.jpg

 

Po skończeniu polerowania, zajęliśmy się silnikiem. Ferrari miało znikomy przebieg, więc prace przy silniku ograniczyły się do wyczyszczenia go za pomocą APC, a następnie odżywienia elementów plastikowych i gumowych przy pomocy SV Pneu.

 

isigp7638.jpg

isigp7640.jpg

isigp7641.jpg

isigp7644.jpg

isigp7648.jpg

 

 

Następnie przyszła kolej na koła. Okazało się że auto zostało nam oddane z brudnymi felgami, musieliśmy więc wyczyścić je w miarę możliwości, auto bowiem nie mogło być przestawione w celu ponownego umycia. Do czyszczenia felg użyliśmy SV Quick Finish , APC Nielsen oraz SV Cleaner Fluid Regular . Tak przygotowane felgi zabezpieczyliśmy naszym woskiem do felg, SV Autobahnem. Opony zostały odżywione dressingiem SV Pneu.

 

isigp7680.jpg

isigp7684.jpg

isigp7690.jpg

isigp7702.jpg

isigp7703.jpg

isigp7714.jpg

isigp7726.jpg

isigp7730.jpg

isigp7731.jpg

isigp7711.jpg

isigp7712.jpg

 

 

Progi oraz okolice zawiasów zostały wyczyszczone SV Quick Finish oraz SV Cleaner Fluid Regular.

 

isigp7721.jpg

 

 

Szyby zostały wyczyszczone przy pomocy SV Crystal. Przednia szyba został również przygotowana przy pomocy Gtechniq G4, a następnie zabezpieczona Gtechniq G1.

 

isigp7738.jpg

isigp7740.jpg

isigp7742.jpg

isigp7746.jpg

isigp7747.jpg

isigp7750.jpg

 

 

G1 został spolerowany po kilkunastu minutach, ukazując szybę krystalicznie czystą , z trwałą powłoką hydrofobową.

 

isigp7769.jpg

isigp7772.jpg

 

 

Końcówki układy wydechowego zostały oczyszczone za pomocą SV CF Regular.

 

isigp7780.jpg

isigp7782.jpg

 

Po skończeniu wszystkich prac na zewnątrz auta, przyszła kolej na woskowanie. Auto zostało zabezpieczone woskiem SV Divine Italia, przeznaczonym do włoskich aut.

 

isigp7774.jpg

isigp7764.jpg

isigp7812.jpg

 

 

Wosk został spolerowany po kilkudziesięciu minutach.

 

isigp7791.jpg

isigp7794.jpg

isigp7795.jpg

isigp7803.jpg

isigp8024.jpg

 

 

Następnie przyszła kolej na wnętrze. To co zwraca uwagę w tym samochodzie, to fakt że projektanci postanowili nadać mu szczególnie ekskluzywny charakter w porównaniu do innych modeli marki . W efekcie praktycznie każda powierzchnia we wnętrzu została pokryta skórą, łącznie z dachem oraz bagażnikiem. Pracę nad wnętrzem obejmowały dokładne odkurzenie, pozbycie się fabrycznych konserwacji oraz zabezpieczenie skóry.

 

Do wyczyszczenia oraz zabezpieczenia skóry użyliśmy SV Leather Cleaner ,SV Quick Interior Finish ,SV Leather Glaze oraz Leather Milk :

 

isigp7901.jpg

isigp7904.jpg

isigp7906.jpg

isigp7921.jpg

isigp7923.jpg

isigp7961.jpg

isigp8004.jpg

isigp8005.jpg

 

Skórzany,pikowany sufit :

 

isigp7968.jpg

 

Całkowicie wyłożony skórą bagażnik :

 

isigp7659.jpg

isigp7657.jpg

isigp7670.jpg

isigp7674.jpg

isigp7693.jpg

isigp7891.jpg

 

Ciekawostka – pasażer ma przed sobą wyświetlacz z aktualnymi czasami okrążeni, obrotów silnika, aktualnej prędkości etc.

 

isigp7912.jpg

 

Elementy z włókna węglowego zostały wypolerowane przy pomocy SV CF Regular :

 

isigp7930.jpg

 

Uszczelki zostały odżywione przy pomocy SV Seal Fead :

 

isigp8036.jpg

isigp8037.jpg

 

Tak prezentuje się gotowe wnętrze :

 

isigp7963.jpg

isigp8044.jpg

isigp7988.jpg

isigp7992.jpg

isigp8017.jpg

 

 

 

Skończone auto :

 

isigp7832.jpg

isigp7833.jpg

isigp7835.jpg

isigp7841.jpg

isigp7865.jpg

isigp7868.jpg

isigp8027.jpg

isigp8053.jpg

isigp8069.jpg

isigp8079.jpg

isigp8082.jpg

isigp8088.jpg

isigp8112.jpg

isigp8100.jpg

 

Dziękujemy za uwagę !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oglądając tą relację wiedziałem jakiego efektu się spodziewać... natomiast cały czas zastanawiałem się co to za dziwny twór z tego FF... jednak po ostatnich fotkach stwierdzam, że nie wstydziłbym się tym wyjechać na ulicę :D

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
będzie relacja z białej Italii??

 

Kto wie... :song:

 

Cóż z tego jak żadnym nie można się przejechać.

 

Jak to nie ?

 

Jak jakość spasowania w tym egzemplarzu?

 

Powiedzmy że Ferrari przeszło tutaj samych siebie :D

 

Dlaczego wosk został spolerowany dopiero po kilkudziesięciu minutach?

 

W czasie kiedy wosk leżał na lakierze, przy aucie były robione inne prace. Ten wosk równie dobrze mógłby być spolerowany dopiero dzisiaj, z identyczną łatwością jak po 15 minutach ;)

Link to comment
Share on other sites

Wreszcie :mrgreen: Wrzucajcie częściej projekty bo jest co oglądać 8-) Praca jak zawsze super a co do samego samochodu to widać że nowy model, trochę taki inny- trzeba się do niego przyzwyczaić ;) Skóra w bagażniku słabo wygląda, nie podoba mi się pomysł wykładania bagażnika skórą.

Link to comment
Share on other sites

nie lubię was z zazdrości.... :lol:

Niesamowicie prezentuje się auto po waszej pracy...ale mam pytanie, co to za plamki przy koniku na tylnej klapie? :o (10 zdjęcie od końca)

Plamki to nasz błąd (niedopatrzenie) ale nie martw się, Evo wsiadł już w samochód i pojechał na poprawki a mało tego zostanie mu jeszcze potrącone z pensji ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Partner forum

Piękne auto i piękna praca :good:

 

Jedno mnie denerwuje przy autach z tak wysokiej półki: że lakier jest mega nierówny:

- zdjęcie z konikiem

- kilka zdjęć niżej gdzie są drzwi z bliska

z daleka pół biedy ale z bliska porażka przecież to nie auto za 30 tys.zł.

Producent zatrudniając sztab ludzi powinien zatrudnić jedną więcej która zrobi delikatny wet sand i byłoby pięknie ;)

Link to comment
Share on other sites

Jedno mnie denerwuje przy autach z tak wysokiej półki: że lakier jest mega nierówny:

W tym wypadku to można powiedzieć, że 'nie wypada', ale w pokazanym 599 z lakierem za 20 tyś Euro, to jest po prostu mega porażka... Ale z drugiej strony, wystarczy wsiąść i odpalić. W pewnym stopniu to pozwoli... 'zapomnieć' 8-)

Link to comment
Share on other sites

tyle grubych aut na hali a wrzucacie auta z taką częstotliwością że aż żal, domagam się więcej relacji :mrgreen: jak zwykle robota :good:

 

Akurat w tej relacji chłopaki byli na występach gościnnych, bo to hala serwisu Ferrari/Maserati.

Praca oczywiście super :)

Co do szyb czy rainx poszedł już w zapomnienie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.