Jump to content
Tomasz KRK

Polerowanie maszynowe lakieru - poradnik

Recommended Posts

21 minut temu, looki12 napisał:

Pytanie czy nie lepiej kupić maszyne przystosowana do pracy z małymi jak i dużymi talerzami.

Czyli rotację ? 😄 

Żeby to było takie proste w  DA , to np. Rupes nie robiłby 2 wersji swoich maszynek Dueto lecz tylko dawał 2 BP  i każdy by sobie przekręcał 😉  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@powalla  Wtedy to też by się nie opłacało 🙂 Myślę, że jest to wykonalne jakby zrobili możliwość zmiany przeciwwagi na mniejszą/wiekszą oraz wypuścili oba BP przystosowane do tego. Ale niestety sprzedawać jedną maszynę 2w1 to dużo mniejszy zarobek niż sprzedawanie dwóch oddzielnych 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

@powalla zgadzam się ze to nie takie proste. Niestety opisałem swoje próby zmiany i przekazuje swoje obserwacje dalej a czy ktoś weźmie pod uwagę nie mnie oceniać. Jak ja szukałem info na ten temat to nic nie było dlatego mimo dodatkowych kosztów sam sprawdziłem i dzielę się tą informacją. Jest jeszcze krauss DB itp co prawda skok mniejszy ale śmiało można pracować zarówno z 75 jak i 125 BP. Ja zaczynałem od rotacji i później Da teraz mam kilka maszyn a mimo wszystko sięgam częściej po rotacje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, jestem nowy na forum i chciałbym spróbować swoich sił z maszynową korektą lakieru, ale poradnik z pierwszego linku już nie działa. Ma ktoś może to w wersji offline?

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanał Nowickiego oglądam i coraz więcej rzeczy mi się wyjaśnia, ale czytając zachwyty nad tymi poradnikami też chciałem je poczytać.

 

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

 

Faktycznie teraz linki działają, ale rano nie działały. Biorę się za lekturę bo na początek chcę się zmierzyć z rotacją.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie to teraz pytanie bo niestety "MXnowicki" chociaż bardzo pomógł, nie wspomniał o typie lakieru mojego auta itd.
Otóż kupiłem polerke DualAction (https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/pielegnacja-samochodu/srodki-do-woskowania-i-polerowania/polerki-elektryczne/polerka-004229/) z promocji, po to aby zabrac się za moje autko. Nie chodzi mi o jakieś mega efekty, chce po prostu lepszych efektów niż po jakimś wosku czy cokolwiek... 
Auto przeżyło swoje lata i jest tanie, dlatego też z nim chce nabrać wiedzy i doświadczenia (po prostu go nie żal), zanim kupie inne nowsze, na którym już szkoda będzie przeprowadzać eksperymentów.
Do senda: Auto laguna 1, rok 98, kolor mv931 więc raczej jasny- tyle o nim
O tym co chce zrobić- mini koręktę? One step, który poprawi wygląd lakieru. Z youtuba wiem jak prowadzić maszynę itd. niestety nie wiem jakiego pada i jaką paste kupić... Nie wiem czy mam twardy lakier, czy jaki mają stare renault 😄
Jest ktoś w stanie pomoć przy zakupie? Pasta+pad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad Royal pada one step lub NAT żółty i pasta żółta Koch F5 lub nowa F6. 

Spróbuj i zobaczysz czy z efektu jestes zadowolony, bo takie pytanie to wróżenie z fusów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, lenybomba napisał:

Panowie to teraz pytanie bo niestety "MXnowicki" chociaż bardzo pomógł, nie wspomniał o typie lakieru mojego auta itd.
Otóż kupiłem polerke DualAction (https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/pielegnacja-samochodu/srodki-do-woskowania-i-polerowania/polerki-elektryczne/polerka-004229/) z promocji, po to aby zabrac się za moje autko. Nie chodzi mi o jakieś mega efekty, chce po prostu lepszych efektów niż po jakimś wosku czy cokolwiek... 
Auto przeżyło swoje lata i jest tanie, dlatego też z nim chce nabrać wiedzy i doświadczenia (po prostu go nie żal), zanim kupie inne nowsze, na którym już szkoda będzie przeprowadzać eksperymentów.
Do senda: Auto laguna 1, rok 98, kolor mv931 więc raczej jasny- tyle o nim
O tym co chce zrobić- mini koręktę? One step, który poprawi wygląd lakieru. Z youtuba wiem jak prowadzić maszynę itd. niestety nie wiem jakiego pada i jaką paste kupić... Nie wiem czy mam twardy lakier, czy jaki mają stare renault 😄
Jest ktoś w stanie pomoć przy zakupie? Pasta+pad

 

23 minuty temu, david2888 napisał:

Pad Royal pada one step lub NAT żółty i pasta żółta Koch F5 lub nowa F6. 

Spróbuj i zobaczysz czy z efektu jestes zadowolony, bo takie pytanie to wróżenie z fusów. 

lub czerwony NAT.

na załączony obrazku można odczytać w której kategorii jest twoje auto

 

LAKIERY twardość.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamówiłem niebieskiego i czerwonego pada +F6
Dzięki wielkie chłopaki. Zdam relacje co wyszło

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam pytanko odnośnie padów. Czy częściej pracujecie na BP 125 + pad 150mm czy raczej wybieracie pady 135mm ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naszło mnie takie pytanie, jak sobie radzicie z cięciem zderzaków? Wiadomo, że plastik szybciej się nagrzewa i jest elastyczny.

Trzeba trochę popracować nad polerką żeby był oczekiwany efekt, macie jakieś patenty aby cięcie było bardziej efektywne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.05.2019 o 07:59, alexander.p napisał:

 

LAKIERY twardość.png

Brak na tej rozpisce Chryslera.

Ostatnio robiłem próbę na tylnej klapie. Czarny PT Cruiser.

Dwa przejazdy na rotacji, pasta do cięcia i pad NATa niebieski. Może jakieś 60% wycięło.

Zakupiłem pad mikrofibrowy i wełniany. Nie wiem z czego jest ten lakier, ale dość pancerny. Czekam na lepsze dni żeby zrobić dwuetapówkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierzam się do zrobienia jednoetapowej korekty lakieru. Będzie to mój pierwszy kontakt z maszyną polerską (mimo, że podstawowy Krauss DA leży w mojej szafie już z 5 lat...).

Pacjent to VW up! 2018, jasny szary metalic. Zarysowania są raczej powierzchowne (zakładam, że auto były nieprawidłowo osuszane/sporadycznie odwiedzało szczoty, plus trochę bałaganu zrobiłem sam przy ostatnim glinkowaniu). Najgorzej wygląda dach i lusterka, które są oryginalnie polakierowane w czarne uni.

Dysponuję jak już wspomniałem maszyną Dual Action Krausa, zestawem małych i dużych padów flexipada (biały, żółty, różowy) i żółtym padem NAT. Po przestudiowaniu tematów na forum zaopatrzyłem się w pastę 3D Car Care ONE (posiadam jeszcze Menzernę 400,2500,3000 oraz Megsa UC).

Pytanie, jakiego pada (padów) użyć do polerowania, aby uzyskać możliwie najlepszy efekt (i nie uszkodzić lakieru...)? W jakim zakresie obrotów pracować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy na upie na dachu to na pewno farba a nie folia. Mojej Żony up z 2015 ma fabrycznie dach oklejony a nie pomalowany na czarno, może po lifcie się to zmieniło.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... W sumie to dotychczas tego nie sprawdzałem... przy zakupie mierzyłem całe auto miernikiem i wyszło, że dach ma 200+ mikronów grubości, czyli teoretycznie drugie lakierowanie, choć auto nigdy nie było ponownie malowane (a dach jest fabryczną opcją). W sumie to dziwne żeby producent dawał podwójną warstwę lakieru na ten element, więc faktycznie może to być folia. Wosk na tym elemencie też się dziwnie zachowuje i nie ma takiej śliskości jak na innych elementach...

/edit: Sprawdzałem właśnie paznokciem i jest to lakier (różnica grubości względem szarych elementów praktycznie niewyczuwalna). Zastanawia mnie natomiast jeszcze jedno. Na lusterkach i dachu jest sporo wypukłych białych kropek-ziarenek, które nie sposób usunąć glinką czy paznokciem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.