Jump to content

Polerowanie maszynowe lakieru - poradnik


Recommended Posts

Obroty w DA przeważnie zaczynają się od ok 2000 , a przy rotacji takimi obrotami już się raczej nie pracuje 😉  Co do opisu na pudełku , to napisz do producenta i zapytaj dlaczego wprowadzają niepotrzebny zamęt .

Link to comment
Share on other sites

Cześć, właśnie jestem przed pierwszą polerką i zastanawiam się jak to jest z tymi obrotami przy Dual Action. Pasta 3in1 Menzerny którą mam ma zalecane obroty 800 do 1200 a moja polerka (Hamron by Jula) ma obroty od 2100 - 5000. I co teraz, chyba że są jakieś przeliczniki z rotacji na DA? 

Link to comment
Share on other sites

@MatiDR nie ma czegos takiego jak przelicznik z rotacji na DA, zwykle na DA pracuje na biegach 3-5, rozprowadzasz paste na 1-2, wskakujesz na 4-5 i pozniej jak juz konczysz zmniejszasz na 3-4 i robisz szybki przejazd aby wyciągnąć jaknajlepszy efekt 

Link to comment
Share on other sites

@Streat czyli nie ma znaczenia jakie są zalecane obroty wg producenta pasty? Wydawało mi się że to są najlepsze obroty do wypracowania pasty. Pozdrawiam, dzięki za szybki poradnik pracy z DA, bardzo mi się przyda taki skrótowiec 🙂

Link to comment
Share on other sites

@MatiDR praca na da a rotacji rozni sie, tutaj masz zalecenia producenta wzgledem tej pasty na maszynie rotacyjnej, przy DA sprawa jest zupełnie inna 🙂 bez problemu mozna polerowac 

Link to comment
Share on other sites

W sobotę zacząłem swoją przygodę z polerką. Zrobiłem maskę Cutmaxem i ładnie wycięło wszystkie drobne ryski swirle. Jednak czuję niedosyt bo zostały w niektórych miejscach rysy które są widoczne pod świetlówką ale nie wydają się głębokie. Po 3 wypracowaniach (2+2) cutmaxem dalej zostawały. Robiłem na niebieskim NAT. Lakier mam twardy i pytanko czy futro tutaj załatwiłoby sprawę? Swoją drogą po cutmaxie nie było nawet bardzo bałaganu ale i tak przeleciałem jeszcze Perfect Finishem. Doradźcie czy to ja coś źle robię czy ta kombinacja jest za słaba do tego lakieru (VAG LC9Z Black magic pearl).

Link to comment
Share on other sites

Użyj futra/mikrofibry 🙂 od siebie polecam Super Shine NeoHybrid Wool Cut - https://mrcleaner.pl/pady-gabki-polerskie/super-shine-neohybrid-wool-cut-hybrydowy-pad-usuwa-glebokie-zarysowania-bez-hologramow-150-170mm?from=listing&q=SUPER+SHINE+NEOHYBRID+WOOL+CUT

Robiłem własnie tym padem + Sonax Cutmax lakier twardego BMW 🙂 oczywiscie później wykończenie jako drugi etap 🙂 

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

@david2888 Dzięki. A próbowałeś Flexipads PRO WOOL 135mm - pad wełniany do mocnego cięcia, krótkie, równe włosie naturalne do mocnej korekty? Bo mam na miejscu w dobrej cenie ewentualnie Pad mikrofibrowy NAT.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
W dniu 8.03.2020 o 23:42, D@ViD napisał:

Lakier lakierowi nie równy

Pasta pascie również. 

Spróbuj tak:

2-3 przejazdy z większym dociskiem 3-4 bieg. A następnie zmniejszasz docisk i robisz 1 luźny przejazd z mniejszym  biegiem o - 1 np. 2. 

Narysuj sobie kreski na BP aby widzieć, ze talerz napewno "się kręci". 

Ja zaimpregnujesz pada to za duzo pasty nie wal. Podejrzewam, że jak na paste 3d, to jest ona dość tłusta :). 

@D@ViD Taka technika ma zastosowanie zarówno przy cięciu jak i polishu czy finishu? Mowa o DA

Ile mniej więcej wypracowań pasty jest potrzebne na jeden polerowany fragment lakieru? Czy nie ma reguły i trzeba się sugerować  inspekcją na bieżąco? Pozdro

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, icek napisał:

Taka technika ma zastosowanie zarówno przy cięciu jak i polishu czy finishu?

Technika zależy od "rozpadu ścierniwa pasty" 🙂 ale powiedzmy że taka technika jest uniwersalna szczególnie dla początkującego.

3 godziny temu, icek napisał:

Ile mniej więcej wypracowań pasty jest potrzebne na jeden polerowany fragment lakieru? Czy nie ma reguły i trzeba się sugerować  inspekcją na bieżąco? Pozdro

Tu też zależy od pasty. Nie które szybko się wypracowują np. Koch, a takim Sonax można popracować dłużej 

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, D@ViD napisał:

 

Tu też zależy od pasty. Nie które szybko się wypracowują np. Koch, a takim Sonax można popracować dłużej 

Wg mnie jest odwrotnie, Sonax to szybsza pasta niż Koch.Poza tym na etykietach jest napisane jak pracować ,tyczy się to Sonaxa

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio robiłem tak.

Sonax PF, ACA520
Trzy groszki, bez impregnacji
Czerwony NAT
Bieg 4,5 DA
Cztery przejazdy ze stałym dociskiem.
Wyszło całkiem spoko bez kombiniwanua, lakier Forda.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, marco80 napisał:

Koch.Poza tym na etykietach jest napisane jak pracować ,tyczy się to Sonaxa

Ooo otóż to, a kocha instrukcje znajdzie się na www..

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Siemka!
W następnym tygodniu chcę ruszyć z Dualką, ale mam obawy o ruszanie niektórych elementów. Mam tylko Hamrona DA. O ile maska, drzwi, dach itd spoko, to w kilku miejscach mam wąskie elementy. Podrzuciłem zdjęcia o co mi chodzi.  Np. na masce oklejenie sąsiedniego błotnika + uważanie, aby nie wejść na przetłoczenie maski zda egzamin?

Opcja nr 2 to mam kilka padów 50/75mm na wiertarkę z ali, może lepiej ich umyć w tych miejscach? 
Chciałem uniknąć kupowania drugiej mniejszej maszyny.

Zrzut ekranu (82)_LI.jpg

Zrzut ekranu (85)_LI.jpg

Zrzut ekranu (84)_LI.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Walczę z polerowaniem Suzuki Swift 2007 (wersja sport) w czarnym metaliku. Tutaj były tylko 2 lakiery. Czarny oraz czerwony.

Polerka "Hamron" oraz pady adbl, czerwony, żółty, niebieski.

Problem w tym, że nawet używając pasty hcc400 + niebieska mocno tnąca gąbka, to cięcie jest słabe. Próbowałem najróżniejszych kombinacji docisku, przejazdów, ich prędkości, czy też różnych biegów maszyny. Do usuwania zmatowienia po papierze 3000 muszę podchodzić na 2x, bo dalej widać jeszcze rysy/przymglenie. Zresztą podobnie po 2500.

Robię przejazdy 4+4 przy menzerna hcc400. 4 bieg, a później 5.

Mierzyłem tez ostatnio lakier miernikiem, ale w sumie ciężko stwierdzić jednoznacznie ile tego ścinam, bo loteria jak się przyłoży sondę. Jednak po odczytach stwierdzam, że walcząc strasznie z dachem i robiąc 3 podejścia do każdego miejsca nie ściąłem raczej więcej niż 3-4 mikrony. Może to być nawet 2-3.

Pasta mi strasznie pyli, szczególnie jak zahaczę o taśmę na krawędzi. Docisk i większe obroty tylko to potęgują.

Czy to możliwe, że ta pasta tak słabo tnie? Samo wykończenie nawet na twardym niebieskim padzie jest ok.

 

Proszę o jakieś porady.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

zapewnie pad robi ci sie miekki ?? co przeklada sie na gorsze ciecie, jesli ci mega pyli to zjedz z obrotów i docisku bo mocno grzejesz lakier i wysusza ci paste tym bardziej ze menzerna jest bardzo tlusta wiec zly system. Jesli te ciecie cie nie zadowala to zakladaj futerko. Przy futrze nie grzejesz tak lakieru a i ciecie jest lepsze 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.