Skocz do zawartości

Audi A6 C5 1998 by Camela tata - Blauperleffekt LZ5T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Co prawda zdjęcia nie oddają tego dramatu jaki panował we wnętrzu, ale plamy po wodzie, oranżadach, wody odzyskanej z powietrza (wyciek z klimatyzatora) itp pozostawiły po sobie nie mały bałagan.

Zatem wyprałem fotele i kanapę, wyprałem dywaniki (nie ma na zdjęciach i mowa o materiałowych; była na nich smoła z dachów, rdza z mokrych stalowych narzędzi, błoto), wszystkie plastiki dokładnie poczyszczone. Tapicerka płukana dwa razy ale to i tak było za mało - gdzienigdzie widać minimalne plamki do poprawienia. Ale nie widać plam i brudu :good:

Plastiki zabezpieczone Natural Lookiem, kierownica i drążek ARA.

 

Przed

wcz5.jpg

wcz1.jpg

wcz2.jpg

wcz2a.jpg

wcz3.jpg

wcz4.jpg

 

Po

76265032.jpg

79148807.jpg

18745505.jpg

91667407.jpg

69273910.jpg

10709359.jpg

61929174.jpg

34602315.jpg

40985584.jpg

96250225.jpg

 

Czyż nie jest jak nowe?

Opublikowano
Fajna robota, (ale jedno ale, kurz pod kolumną kierowniczą ) ósma fotka

Masz wzrok. Lece to poprawić :D

 

Nie dało by rady czymś wypolerować tego chromu przy skrzyni biegów ?

Ja nie poleruje chromu koło skrzyni, a poza tym właściel sobie nie życzył.

:oops:

Na poważnie, to rysy są głębokie, że spolerowac się nie da. Ale już to rozbierałem i wiem, że coś w przyszłości z tym zrobie - albo pochromowanie na nowo albo fornir jak oryginał albo ostatecznie czarny połysk/mat.

 

Mam nadzieję ze to nie multitronic

Nein. W Quattro tylko Tip był :):good:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kart0n, te między fotelami wyczyszczone, wiadomo :) są w nich takie "korytka" z zamszu, to były wyciągniete i wymyte, natomaist schowek w desce po fotelami są czyste, bo tam lezą tylko chusteczki, faktury i inne takie, raczej czyste rzeczy. W aucie się nie je i nie pije, więc czyszczenie ograniczyło się do usunięcia kurzu, błota itp.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Małe ogarnięcie zewnętrza czyli przygotowanie pod wosk :) Przy okazji następnego mycia trzeba położyć drugą warstwę wosku.

 

Czas pracy: 7h++

1. Mycie:

- piana aktywna/APC MC6800 NK200

- szampon Car coś tam z Lidla :P - nanotechnologia :D

 

Akcesoria:

- myjka K2.14

- dwa wiadra

- fibry do suszenia biała typu Fluffy i zółte SCS

- pędzelki

- rękawica MF by Lidl

 

2. Przygotowanie powierzchni:

- Nielsen Tar & Glue Remover

- Glinka fioletowa by Temachem

 

3. Polerowanie:

- PowerUP

- Pady czarny Novol 150

- Meg's SwirlX

- wisząco-stojący halogenik i słoneczko :)

 

4. Woskowanie:

- Turtle Wax Extra Gloss

- aplikator Temachem

 

5. Opony i felgi:

- APC MC6800 NK200

- H3PO5 :)

- Nielsen Tar & Glue Remover

 

6. Pielęgnacja tworzyw zewnętrznych:

- brak, trzeba nadrobić

 

7. Szyby:

- Glinka fioletowa by Temachem

- Bondo Amona

- Autoland LOOK i RainX

Zaczynamy. Typowy wygląd auta mojego ojca o tygodniu pracy. Może być cały tydzień sucho, nie padać - to auto i tak będzie tak wyglądać.

przed1.jpg

przed1a.jpg

 

 

 

Tu felgi z którymi musze się ciągle użerać. W tamtym tygodniu zakładaliśmy zimówki. Felgi były czyste. A tu znowu pełno jakiejś smoły, gęstej zawiesiny, żółtego nalotu :/

Brud ściągnięty NK200, zółte kwasem, a czarne kropki na powierzchni T&G. Jeśli chodzi o wżery klocków to pozostają moim największym wrogiem.

przed2.jpg

przed3.jpg

przed4p.jpg

przed5.jpg

przed6.jpg

 

Dobra, ile mogłem tyle doczyściłem.

po1a.jpg

po2pg.jpg

 

Karoseria lekko podsuszona, czas pousuwać te czarne kropki. Szkoda, że auto nie jest białe albo srebrne - bo by wyglądał jak dalmatyńczyk :oops: Z pomocą przyszedł druciany zmywak kuchenny. :kox:

smola1.jpg

smola2.jpg

smola3.jpg

smola4.jpg

(spokojnie, szmatka bawełniania i T&G... :D )

 

Po całkowitym wyparowaniu Nielsena mogłem przejśc do glinkowania :)

1/3 maski

maskas.jpg

góra drzwi

drzwigora.jpg

dół drzwi (mimo T&G i tak coś pozostawało)

drzwidol.jpg

góra tylnych drzwi

drzwitylgora.jpg

 

Potem było już tylko gorzej :P

 

OK, po wymyciu czas zacząć polerować. Lakier ogólnie szary. Korekta nie miała na celu usuwać rys, tylko go troche wyrównać, odświeżyć. Uzyskać większy połysk, zmniejszyć siatkę rys i wygładzić powierzchie pod wosk.

pol1q.jpg

 

Przed

pol3.jpg

Po

pol2h.jpg

 

Słupek przed

pol5u.jpg

Słupek po (aparat nie potrafił chwycić ostrości, bo nie miał na czym :shock:

pol4f.jpg

 

I teraz seria "50/50" z czego:

Przed korektą / po korekcie

pol6.jpg

Po korekcie / po korekcie :lol: ( drzwi po lewej widocznie mają oryginalny lakier i SX nie robił na nich wrażenia; drzwi po prawej po 2-3 przejazdach robiły się jak takie jak widać na foto ;) ).

pol7a.jpg

 

Przedni błotnik - góra przelizana, dół jeszcze nie :)

pol8.jpg

 

Potem auto wjechało do garażu (było już ciemno, garaż kiepsko oświetlony) na warstewkę TW Extraglossa. Auto nabrało niesamowitej szklistości, lakier z szarego znów był granatowo-fioletowy, mienił się super. Mimo, że było widać głębsze rysy :). Niestety samochód dzisiaj o 5 rano (a słońca nie było jeszcze) pojechał sobie znowu, więc dzisiaj lub jutro porobię kilka fotek w całości :)

Opublikowano

super relacja , zawsze dobra relacja zdjęciowa ,

ale mam pytanie jakiej maszyny używasz do polerowania ??(na zdjeciu widać)

pol1q.jpg

Opublikowano

Jest napisane powyżej: PowerUp czyli chińszczyzna.

Ogólnie fajna polereczka, miło mi się z tym pracuje, ale jest tak głosna, że muszę pomyśleć o nausznikach... ;)

 

Zawsze chce by moja relacja była ciekawa ale musze niestety wybierać kompromis pomiędzy pracą a fotografowaniem. Niestety robienie zdjęc każdych 5cm kw. zabierałoby sporo czasu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czas było wziąć trochę poszorować lampy. Zajęło mi to ok 3 godzin na obie. Akutalnie schnie sobie w garażu na nich 105tka. Nie wiedziałem czym je pokryć. Miałem też w zanadrzu RainXa. Zobaczę co da selant. Jeśli ochrona będzie kiepska spróbujemy NW na plastiku.

Prace wyglądały następująco: Czyszczenie reflektora -> materiał szlifierski -> P1000 -> P1200 -> P1500 -> P2000 (oczywiscie wszystko wodne) -> FG500 z kropką SX na twardym -> SX na twardym -> SX na miękkim -> IPA -> foty i macanko :mrgreen: -> 601 z suszarką do włosów -> 105 z suszarką.

Enjoy. :roll:

Stan przed

47892405.jpg

97772760.jpg

23563802.jpg

 

P1000

82315074.jpg

84141169.jpg

 

P1500

13618395.jpg

 

P2000

68459055.jpg

 

FG500 z kropką SX

51297275.jpg

Widać, że wżery od piachu dalej są ale nie chciało mi się ich szorować. Podejrzewam się, że więcej zmieni wyczyszczenie lampy od środka niż ich usuwanie

407542_299447316757677_100000772326068_743991_1868022081_n.jpg

Opublikowano

To za tydzień. Musiałbym sobie jakiś papier 800 kupić, bo 1000 to tragedia to zjeżdzać.

Poczytałem, że po 800 straszne rysy zostają, no to mówie, ja nie kupie 800, zacznę od 1000. :P

Myślicie, że warto to szlifować?

 

Camel-, Widzę że robimy akcję "Audi C5"

Ale ja tak malutkimi kroczkami ;)

  • Administrator
Opublikowano

Camel-, ja swego czasu w matizie zaczynałem od 500 i wyszły jak nowe z tym ,że 3 godziny na jedną lampę poświęciłem ;)

Opublikowano

Arekkaz, a ja znalazłem, że od 800 :P

 

Tak oglądam te zdjęcia w tym temacie polerowania plastików i nikt nie podaje przednich lamp pod halogenem. Moje też tak wyglądają jak wasze bez halogenu :P

  • Administrator
Opublikowano

Robiłem Flatpad'em od SIA P500 w jednym matołku a u siebie P800 o ile dobrze pamiętam.

...albo na odwrót

Opublikowano

Camel-, Camel ja zaczynam od 1200 ;) i jakoś to wychodzi, ale pracuję papierem ze 30 min. tym najgrubszym, następnie 2000 i później futro z FC+ a na koniec żółty pad 3M i SF4000 ;) Jedynie co to co jakiś czas zmieniam na nowy papier ten 1200 bo wiadomo się szybko zużywa i traci swe właściwości ścierne.

pagedsvfdsav.jpg

Opublikowano

Z moich skromnych doswiadczeń wynika jednoznacznie że w trakcie renowacji lamp FC+ robi ogromna robotę ;)

 

[ Dodano: 7 Styczeń 2012, 18:39 ]

Camel-, A jak nie chce Ci się machać papierami zapodaj Trizact :-]

Opublikowano

Zrobie fotki w dzień jutro.

Z fotek wynika, że między 1000 a 1200 było 20 minut, 1200 jechałem ok 10 minut, więc myślę, ze znośnie.

 

Ta, Trizact... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.