Jump to content

BMW M3 E92 & Swissvax Insignis


SwissvaxDetail
 Share

Recommended Posts

Witajcie !

 

 

IS_IMGP6170.jpg

 

 

Przedstawiamy Wam relację z prac nad jednym z ciekawszych aut jakie odwiedziło ostatnio nasze studio, BMW M3 E92. To co wyróżnia ten egzemplarz to niespotykany kolor Feuerorange, znany fanom marki z modelu M3 GTS, oraz pakiet Performence, na który składa się komplet dodatków nadwozia zrobionych z włókna węglowego.

 

Auto trafiło do nas z symbolicznym przebiegiem, parę dni po odbiorze z salonu. Mimo niskiego przebiegu na aucie było sporo brudu, oraz smoły szczególnie widocznej na tym kolorze.

 

IS_IMGP6018.jpg

IS_IMGP6022.jpg

IS_IMGP6030.jpg

IS_IMGP6035.jpg

 

 

Mycie auta zaczęliśmy od kół, użyty został zestaw pędzelków i szczotek Raceglaze i Swissvax, oraz Valet Pro Bilberry :

 

 

IS_IMGP6041.jpg

IS_IMGP6042.jpg

IS_IMGP6046.jpg

IS_IMGP6055.jpg

 

 

Następnie umyliśmy auto za pomocą SV Washpudel i SV Car Bath :

 

 

IS_IMGP6064.jpg

IS_IMGP6068.jpg

IS_IMGP6075.jpg

IS_IMGP6077.jpg

IS_IMGP6091.jpg

IS_IMGP6112.jpg

IS_IMGP6114.jpg

 

 

Nie zapomnieliśmy również o emblematach, detalach itp. :

 

 

IS_IMGP6076.jpg

 

 

Po umyciu auto zostało wprowadzone na halę, oraz osuszone za pomocą ręczników Meguiars Water Magnet, oraz sprężonego powietrza :

 

 

IS_IMGP6134.jpg

IS_IMGP6136.jpg

IS_IMGP6138.jpg

IS_IMGP6142.jpg

IS_IMGP6143.jpg

IS_IMGP6144.jpg

 

 

Kolejnym etapem było glinkowanie lakieru. Lakier posiadał duże ilości nalotu oraz smoły które należało usunąć przed polerowaniem :

 

 

IS_IMGP6147.jpg

IS_IMGP6149.jpg

IS_IMGP6151.jpg

IS_IMGP6153.jpg

 

 

Przed polerowaniem lakieru przystąpiliśmy do inspekcji powłoki lakierniczej, w celu ustalenia rozmiaru defektów oraz grubości lakieru :

 

 

IS_IMGP6159.jpg

IS_IMGP6160.jpg

IS_IMGP6161.jpg

IS_IMGP6162.jpg

 

 

Mimo niskiego przebiegu, lakier posiadał pewną ilość defektów , szczególnie na elementach z włókna węglowego. Do korekty użyliśmy maszyn Festool RAP 80 oraz RAP 150,pasty SV Cleaner Fluid Proffesional oraz padów SV Gloss oraz Gloss Fine.

 

 

IS_IMGP6180.jpg

IS_IMGP6182.jpg

IS_IMGP6233.jpg

IS_IMGP6236.jpg

IS_IMGP6301.jpg

IS_IMGP6328.jpg

IS_IMGP6323.jpg

IS_IMGP6340.jpg

 

 

Po skończonej korekcie i usunięciu wszystkich defektów lakieru, przystąpiliśmy do pielęgnacji silnika , który został wyczyszczony, oraz zabezpieczony za pomocą SV Protecton oraz SV Motorshine :

 

 

IS_IMGP6283.jpg

IS_IMGP6291.jpg

IS_IMGP6294.jpg

IS_IMGP6284.jpg

IS_IMGP6299.jpg

IS_IMGP6303.jpg

IS_IMGP6304.jpg

 

 

Następnie przystąpiliśmy do dokładnego oczyszczenia, oraz zabezpieczenia 19 calowych, matowych kół za pomocą SV Autobahn, oraz SV Pneu :

 

 

IS_IMGP6349.jpg

IS_IMGP6356.jpg

IS_IMGP6363.jpg

IS_IMGP6448.jpg

IS_IMGP6634.jpg

 

 

Kolejnym etapem prac było wnętrze . Cały środek został najpierw dokładnie odkurzony :

 

 

IS_IMGP6187.jpg

IS_IMGP6195.jpg

IS_IMGP6245.jpg

 

 

Plastikowe elementy wnętrza zostały wyczyszczone za pomocą SV Quick Interior Finish , oraz zabezpieczone SV Protecton :

 

 

IS_IMGP6175.jpg

IS_IMGP6179.jpg

IS_IMGP6196.jpg

IS_IMGP6203.jpg

IS_IMGP6205.jpg

IS_IMGP6269.jpg

 

 

Materiałowe dywaniki zostały odkurzone, oraz zaimpregnowane za pomocą 303 Fabric Guard :

 

 

IS_IMGP6206.jpg

IS_IMGP6223.jpg

 

 

Skórzana tapicerka została oczyszczona za pomocą SV Leather Cleaner oraz SV Cleaning Brush :

 

 

IS_IMGP6264.jpg

 

 

Po oczyszczeniu, zabezpieczyliśmy ją z pomocą SV Leather Glaze :

 

 

IS_IMGP6267.jpg

 

 

Wyzwanie stanowiła tylna kanapa, gdzie skóra została pofałdowana i pomarszczona jeszcze przed wydaniem auta. Zniwelowaliśmy te defekty z pomocą opalarki, oraz równomiernego nagrzewania tapicerki w uszkodzonym miejscu :

 

 

IS_IMGP6169.jpg

 

 

Uszczelki w drzwiach zostały oczyszczone za pomocą APC, oraz odżywione SV Seal Fead :

 

 

IS_IMGP6272.jpg

IS_IMGP6276.jpg

 

 

Ostatnim elementem prac we wnętrzu było zabezpieczenie gaśnicy :

 

 

IS_IMGP6252.jpg

IS_IMGP6250.jpg

 

 

Tak prezentuje się skończone wnętrze , na uwagę zasługuje kierownica z alcantary, oraz wykończeniue deski rozdzielczej ze skóry imitującej włókno węglowe :

 

 

IS_IMGP6590.jpg

IS_IMGP6591.jpg

IS_IMGP6593.jpg

IS_IMGP6596.jpg

IS_IMGP6598.jpg

IS_IMGP6573.jpg

 

 

Po skończeniu prac nad wnętrzem przystąpiliśmy do woskowania. Mając na uwagę przeznaczenie auta, sięgnęliśmy po najtrwalszy wosk z gamy Swissvaxa, Endurance.

 

 

IS_IMGP6382.jpg

IS_IMGP6386.jpg

IS_IMGP6376.jpg

 

 

Wosk został spolerowany po 20 minutach za pomocą SV MicroFluffy :

 

 

IS_IMGP6388.jpg

IS_IMGP6391.jpg

IS_IMGP6398.jpg

 

 

Następnie powierzchnie lakieru wygrzaliśmy lampami IR, celem lepszego związania wosku :

 

 

IS_IMGP6430.jpg

IS_IMGP6433.jpg

IS_IMGP6435.jpg

 

 

Tak prezentuje się skończone auto :

 

 

IS_IMGP6583.jpg

IS_IMGP6553.jpg

IS_IMGP6551.jpg

IS_IMGP6544.jpg

IS_IMGP6546.jpg

IS_IMGP6447.jpg

IS_IMGP6471.jpg

IS_IMGP6458.jpg

IS_IMGP6492.jpg

IS_IMGP6468.jpg

IS_IMGP6464.jpg

IS_IMGP6564.jpg

IS_IMGP6402.jpg

IS_IMGP6473.jpg

IS_IMGP6604.jpg

 

Dziękujemy za uwagę :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Praca wykonana oczywiście na najwyższym poziomie :good:

Mam natomiast dwa pytania:

1. Jak radzicie sobie z myciem w słońcu, myjecie element/dwa i spłukujecie, mam na myśli zasychający szampon i powstające w ten sposób zacieki :wallbash:

2. Czy felgi to typowy mat czy taki bardziej półmat, odnoszę się do takich konkretnie FELG z Renault Megane RS, ponieważ zastanawiam się na środkiem do czyszczenia felg a że VP Bilberry bardzo lubię to czy nie muszę się obawiać że zostanie uszkodzona powłoka lakiernicza.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Seba, przeważnie wygląda to tak że jedna osoba myje, a druga regularnie opłukuje auto, tak żeby cały czas było mokre, w ten sposób można uniknąć zacieków.

 

Co do felg, to możesz bez obaw myć matowe felgi VP Bilberry, nie pozostawia zacieków ( oczywiście porządnie spłukane ), przebarwień ani innych niepokojących śladów.

Link to comment
Share on other sites

Efekt świetny ale u Was to norma :P:mrgreen: a samochód faktycznie wyróżniający się.

 

Mam pytanie - lampy IR nie nagrzewają powietrza ale wygrzewany element oddaje ciepło do otoczenia, mocno podnosi się temperatura w pomieszczeniu po takiej operacji na całym samochodzie ?

Link to comment
Share on other sites

1. Jak radzicie sobie z myciem w słońcu, myjecie element/dwa i spłukujecie, mam na myśli zasychający szampon i powstające w ten sposób zacieki :wallbash:

Jeśli wykonywaną usługą jest samo mycie to robimy tak jak pisze Evo a w tym przypadku auto było glinkowane i poddane korekcie, więc nie ma co martwić się o zacieki ;)

 

Mam pytanie - lampy IR nie nagrzewają powietrza ale wygrzewany element oddaje ciepło do otoczenia, mocno podnosi się temperatura w pomieszczeniu po takiej operacji na całym samochodzie ?

Nasza hala jest zbyt duża ,żeby to odczuć. Lampy działają bardzo punktowo i nawet 20 cm od nagrzewanego elementu temperatura jest o połowę niższa.

 

Hubson gdzie twoje włosy

Za dużo stresu - wypadają ;)

 

czym różnią się pędzelki RaceGlaze od tych marketowych ? Z wyglądu są identyczne

Na fotkach są pędzle SV

dlaczego Water Magnet ? Wydawało mi się, że to stosunkowo kiepski ręcznik

akurat był pod ręką :) z resztą nie taki zły ale do wycierania wnęk będzie jak ulał

 

Jaka jest orientacyjna trwałość SV Endurance'a? Można go u Was nabyć drogą kupna? Na stronie sklepu nie znalazłem...

Ciężko pisać o trwałości, zależne jest to od warunków eksploatacji auta. Wosk jest najtrwalszym z gamy SV, nie kropelkuje za bogato ale nadrabia to swoją "tarczą" odpychającą brud. Z racji dużego stężenia teflonu zaleca się wygrzanie go lampami IR. Nie jest dostępny w sprzedaży.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Wspaniala robota !

Moje pytanko:

 

1. Na jak dluga starcza cala ta praca i co ile mozna ją powtarzać? Czy tacy klienci odwiedzaja was co kilka miesiecy ? etc ? Czy jedno takie auto "detailinguje" się dwa góra trzy razy w ciagu "jego" życia? :)

Link to comment
Share on other sites

robota konkret. Widzę że nawet porządne firmy używają półśrodków do naprawy:)

Komu jak komu ale Wam raczej nie przystoi naprawa końcówki od odkurzacza taśmą papierową :?:?

Link to comment
Share on other sites

Mam takie pytanie gdzie myjecie samochody w zimie, na zewnątrz?

Na hali

Komu jak komu ale Wam raczej nie przystoi naprawa końcówki od odkurzacza taśmą papierową

Nie wiem jak ty ale ja jestem zwykłym szarym człowieczkiem ;) i jak poluzuje mi się gwint w rurze to nie lecę do sklepu po nową końcówkę. Następnym razem zrobię to tak żeby nie kłuło cię w oczy :P

Link to comment
Share on other sites

Jako fan marki BMW i zarazem użytkownik, muszę coś od siebie napisać. Samochód jest mega :shock:

Taki mały ot.:

Wiecie, jak jest w M3? W M3 jest tak – puff i jest już jutro wieczorem. Nie ma ani kopniaka w plecy, ani szarpnięcia, ani wyrwania do przodu – jest to wszystko na raz, w jednej chwili. Gdyby kopniak, szarpnięcie i wyrwanie miały swoje masy, M3 potrafiłoby je skondensować tak, że utworzyłyby czarną dziurę.

Taka ciekawostka ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.