Jump to content

Mercedes-Benz SL 55 AMG & Swissvax Mystery


Recommended Posts

Witajcie !

 

IS_IMGP5888.jpg

 

 

Przedstawiamy Wam relację z prac nad Mercedesem SL 55 AMG z 2005r. Auto w bardzo ciekawej konfiguracji stylistycznej, połączenie lakieru Topaz Blau i jasnej skórzanej tapicerki robi duże wrażenie.

Auto trafilo do nas z przebiegiem blisko 80kkm, i widać było już na nim oznaki zużycia.

 

 

IS_IMGP5381.jpg

IS_IMGP5383.jpg

IS_IMGP5385.jpg

IS_IMGP5391.jpg

IS_IMGP5396.jpg

IS_IMGP5401.jpg

IS_IMGP5402.jpg

 

 

Wyjątkowo tym razem nie zaczęliśmy od mycia, z powodu niesprzyjającej pogody jaka ostatnio panuje. Zabraliśmy się zatem za pielęgnację wnętrza. Połączenie jasnej skóry oraz wstawek z jasnej alkantary wymagało sporej ilości pracy, aby przywrócić wnętrzu porządany wygląd.

 

Wnętrze zostało najpierw dokładnie odkurzone :

 

 

IS_IMGP5414.jpg

IS_IMGP5429.jpg

 

 

Następnie zaczęliśmy czyścić skórzaną tapicerkę, co okazało się bardzo czasochłonnym procesem. Do czyszczenia posłużył SV Leather Cleaner Forte oraz SV Cleaning Brush :

 

 

IS_IMGP5408.jpg

IS_IMGP5409.jpg

IS_IMGP5410.jpg

IS_IMGP5454.jpg

IS_IMGP5445.jpg

IS_IMGP5490.jpg

 

 

Tutaj kilka zdjęć ukazujących różnicę przed i po czyszczeniu :

 

 

IS_IMGP5489.jpg

IS_IMGP5449.jpg

 

 

Elementy deski rozdzielczej zostały odkurzone oraz wyczyszczone przy pomocy SV Quick Interior Finish :

 

 

IS_IMGP5478.jpg

IS_IMGP5461.jpg

IS_IMGP5465.jpg

 

 

Zajęliśmy się również podsufitką zrobioną z alcantary, do czyszczenia użyty został SV Alcanta Cleaner :

 

 

IS_IMGP5432.jpg

IS_IMGP5437.jpg

 

 

Nie zapomnieliśmy o dokładnym wyczyszczeniu pedałów :

 

 

IS_IMGP5586.jpg

IS_IMGP5594.jpg

 

 

Listwy progowe zostały oczyszczone oraz zabezpieczone za pomocą SV Pneu :

 

 

IS_IMGP5595.jpg

 

 

W międzyczasie opady deszczu zelżały, więc korzystając z okazji czym prędzej wyprowadziliśmy auto żeby je umyć, ale jak się okazało było to tylko tymczasowe przejaśnienie, i zaraz znów zaczęło padać :

 

 

IS_IMGP5503.jpg

 

 

Nie zważając na wyjątkowo niesprzyjającą pogodę przystąpiliśmy do mycia auta za pomocą SV Car Bath i SV Washpudel :

 

 

IS_IMGP5501.jpg

IS_IMGP5507.jpg

IS_IMGP5520.jpg

IS_IMGP5525.jpg

IS_IMGP5540.jpg

IS_IMGP5548.jpg

IS_IMGP5551.jpg

IS_IMGP5554.jpg

IS_IMGP5556.jpg

IS_IMGP5559.jpg

IS_IMGP5560.jpg

IS_IMGP5561.jpg

IS_IMGP5566.jpg

 

 

Usunęliśmy również bardzo duże ilości smoły przy pomocy Nielsena Tar & Glue Remover :

 

 

IS_IMGP5570.jpg

 

 

Następnie przystąpiliśmy do mycia silnika :

 

 

IS_IMGP5535.jpg

IS_IMGP5533.jpg

IS_IMGP5538.jpg

 

 

Po umyciu auto zostało wprowadzone z powrotem na halę, i osuszone przy pomocy ręczników waflowych i sprężonego powietrza :

 

 

IS_IMGP5573.jpg

IS_IMGP5574.jpg

IS_IMGP5576.jpg

IS_IMGP5578.jpg

IS_IMGP5582.jpg

 

 

Tym razem koła i nadkola byliśmy zmuszeni umyć już na hali. Do mycia posłużyły nam Valet Pro Billberry ,Nielsen Acidic Aluminium Cleaner oraz Nielsen Tar&Glue Remover :

 

 

IS_IMGP5588.jpg

IS_IMGP5590.jpg

IS_IMGP5591.jpg

IS_IMGP5598.jpg

IS_IMGP5601.jpg

 

 

Tak umyte koła zostały następnie przygotowane do nałożenia wosku za pomocą glinki i SV Cleaner Fluid Regular, oraz zabezpieczone woskiem SV Autobahn:

 

 

IS_IMGP5620.jpg

 

 

Nadkola zostały również oczyszczone, oraz zabezpieczone SV Motorshine :

 

 

IS_IMGP5606.jpg

IS_IMGP5608.jpg

 

 

Następnie przystąpiliśmy do glinkowania , które mimo wcześniejszego usunięcia smoły okazało się bardzo pracochłonne :

 

 

IS_IMGP5615.jpg

 

 

Po wyglinkowaniu całego auta przystąpiliśmy do inspekcji lakieru i pomiaru grubości powłoki :

 

 

IS_IMGP5633.jpg

IS_IMGP5635.jpg

IS_IMGP5637.jpg

 

 

Do dwustopniowej korekty posłużyły nam maszyny Festool RAP150 oraz RAP 80, oraz kombinacja różnych past i padów.

 

 

IS_IMGP5638.jpg

IS_IMGP5641.jpg

IS_IMGP5649.jpg

IS_IMGP5652.jpg

 

 

Lakier wykazywał ślady typowego zużycia, głównie na skutek niewłaściwego mycia , oraz prawdopodobnych wizyt na automatycznych myjniach.

 

 

IS_IMGP5688.jpg

IS_IMGP5701.jpg

 

 

Dwustopniowej korekcie zostały poddane również tylne lampy :

 

 

IS_IMGP5679.jpg

IS_IMGP5669.jpg

IS_IMGP5671.jpg

 

 

Właściciel poprosił nas również o wykonanie kilku zaprawek, celem usunięcia odprysków w przedniej części auta :

 

 

IS_IMGP5675.jpg

 

 

Po korekcie auto zostało poddane ponownej inspekcji, poziom korekty sprawdziliśmy z pomocą płynu inspekcyjnego Festoola :

 

 

IS_IMGP5767.jpg

IS_IMGP5768.jpg

 

 

Po skończonej pracy wszystkie pady zostały dokładnie oczyszczone :

 

 

IS_IMGP5792.jpg

 

 

Następnie zajęliśmy się silnikiem, który został zabezpieczony za pomocą SV Motorshine, SV Protecton oraz SV Pneu :

 

 

IS_IMGP5720.jpg

IS_IMGP5722.jpg

IS_IMGP5726.jpg

IS_IMGP5747.jpg

IS_IMGP5752.jpg

IS_IMGP5733.jpg

IS_IMGP5735.jpg

IS_IMGP5739.jpg

IS_IMGP5744.jpg

 

 

Końcówki wydechu zostały oczyszczone za pomocą pasty Autosol :

 

 

IS_IMGP5728.jpg

IS_IMGP5731.jpg

 

 

Wszelkie gumowe uszczelki zostały dokładnie oczyszczone, oraz zabezpieczone za pomocą SV Seal Fead :

 

 

IS_IMGP5770.jpg

IS_IMGP5772.jpg

 

 

Plastikowa podkładka pod tablicę rejestracyjną z przodu auta była bardzo wypłowiała, postanowiliśmy więc użyć środek Black Wow celem przywrócenia koloru :

 

 

IS_IMGP5773.jpg

 

 

Następnie przystąpiliśmy do czyszczenia szyb. Niezbędna tutaj okazała się glinka, z powodu bardzo dużej liczby osadów i soków z drzew :

 

 

IS_IMGP5795.jpg

IS_IMGP5810.jpg

IS_IMGP5812.jpg

 

 

Po wyglinkowaniu szyby zostały mechanicznie oczyszczone za pomocą środka GTechniq G4, oraz zabezpieczone GTechniq G1 :

 

 

IS_IMGP5814.jpg

IS_IMGP5817.jpg

IS_IMGP5845.jpg

 

 

W międzyczasie dokończyliśmy pracę nad wnętrzem. Skóry zostały zabezpieczone oraz odżywione za pomocą środków SV Leather Glaze oraz SV Leather Milk :

 

 

IS_IMGP5777.jpg

IS_IMGP5780.jpg

IS_IMGP5782.jpg

 

 

Właściciel poinformował nas że wykończenie wnętrza w tym egzemplarzu jest z kamienia, więc do zabezpieczenia tych elementów mógł posłużyć tylko jeden wosk ;) :

 

 

IS_IMGP5788.jpg

IS_IMGP5790.jpg

 

 

Tak oto prezentuje się skończone wnętrze :

 

 

IS_IMGP5818.jpg

IS_IMGP5924.jpg

IS_IMGP5934.jpg

IS_IMGP5929.jpg

IS_IMGP5938.jpg

IS_IMGP5956.jpg

IS_IMGP5958.jpg

 

 

Po skończeniu wszystkich innych prac przystąpiliśmy do końcowego etapu, czyli woskowania. Tym razem wybór padł na SV Mystery :

 

 

IS_IMGP5821.jpg

IS_IMGP5825.jpg

 

 

Po kilkudziesięciu minutach wosk został spolerowany :

 

 

IS_IMGP5827.jpg

IS_IMGP5830.jpg

IS_IMGP5838.jpg

IS_IMGP5840.jpg

 

 

Następnie lakier został wygrzany za pomocą lamp IR do temperatury 45 stopni :

 

 

IS_IMGP5849.jpg

IS_IMGP5852.jpg

IS_IMGP5860.jpg

IS_IMGP5861.jpg

 

 

Tak auto prezentuje się po zakończeniu wszystkich prac :

 

 

IS_IMGP5906.jpg

IS_IMGP5878.jpg

IS_IMGP5904.jpg

IS_IMGP5963.jpg

IS_IMGP5970.jpg

IS_IMGP5968.jpg

IS_IMGP5974.jpg

IS_IMGP5979.jpg

IS_IMGP5980.jpg

IS_IMGP5984.jpg

IS_IMGP5992.jpg

IS_IMGP5994.jpg

IS_IMGP6000.jpg

 

Dziękujemy za uwagę :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

spons, fajna sprawa, można pady doczyścić samą wodą bardzo szybko i schludnie, trzeba tylko to robić możliwe jak najszybciej po skończonej pracy, żeby pasta nie zaschła. Nie wiem ile to cudo kosztuje, ale jak ktoś robi dużo fur i ma wolne środki $$$, to warto.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem ile to cudo kosztuje, ale jak ktoś robi dużo fur i ma wolne środki $$$, to warto.

 

Z tego co pamietam tanie nie bylo, ale moge przypomniec sobie kwoty a szukac juz dzisiaj mi sie nie chce :P

 

Czy po takim czyszczeniu pad jest gotowy do uzycia (~suchy)?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

spons, nie, do bierzącego czyszczenia się nie nadaje, pad jest lekko wilgony, w połączeniu z pastą i obrotami mamy auto w kropki ;) ale napewno mniej mokry niż po tradycyjnym praniu.

Link to comment
Share on other sites

spons, nie, do bierzącego czyszczenia się nie nadaje, pad jest lekko wilgony, w połączeniu z pastą i obrotami mamy auto w kropki ;) ale napewno mniej mokry niż po tradycyjnym praniu.

 

 

No to lipa bo wlasnie o cos takiego mi chodzilo, ale moze sie kiedys skusze :) Dzieki za info :)

Link to comment
Share on other sites

Oglądałem ostatnio 2 auta znajomych po waszej robocie ( 2 BMW :) ) i jestem pod mega wrażeniem, dbałość o detale na najwyższym poziomie, fajnie że wreszcie wrzucacie relacje bo aż miło się to ogląda :good::good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.