budzik Opublikowano 3 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam mam takie pytanie odnosnie mojego lakieru. Zawsze dbałem o lakier używajac zawsze wosku po umyciu. Ale zawsze zostawały mi chologramy i delikatne zarysowania. Chciałem zrobić polerke, ale zmierzyłem powłoke lakiernicza i zostało mi lakieru bezbarwnego ok 86um? czy wchodziłą by w gre polerka maszynowa? i w niektórych miejscach widać jak odchodzi bezbarwny. Co radzicie? z góry dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus295 Opublikowano 3 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Tylko jedna?? A z 10 jeszcze zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Checio Opublikowano 3 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 zostało mi lakieru bezbarwnego ok 86um a jak tak dokładnie zbadałeś grubość samego bezbarwnego ? Ogólnie jeśli się łuszczy i odchodzi bezbarwny i zrobisz korektę maszyną i zostanie zbyt cienka warstwa bezbarwnego to zacznie odchodzić jeszcze bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzik Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 grubość lakieru zmierzyłem miernikiem do lakieru bezbarwnego. Czyli co radzicie reczna polerke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spons Opublikowano 3 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 miernikiem do lakieru bezbarwnego. CO to za wypasiony miernik? Podziel sie wiedza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afi Opublikowano 3 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Po pierwsze - musiałeś wyłożyć kupę forsy za miernik, który mierzy poszczególne warstwy... Chętnie go bliżej poznamy Po drugie - jeśli ten Twój miernik faktycznie mierzy poszczególne warstwy, to oznacza. że masz jeszcze 86um BEZBARWNEGO, nie wliczając w to bazy i podkładu. A podczas jednego polerowania samymi pastami można ściągnąć od 1-2 do max 10um. Czyli jest co dziargać Z bogiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzik Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Miernik akurat sprowadził mi znajomy z uk. A co z tym odchodzacym bezbarwnym? jak bede polerował maszynowo to nie bedzie mi bardziej odchodził? [ Dodano: 4 Lipiec 2011, 20:51 ] a co do miernika to warstwomierz firmy metrison ab 400 można nim mierzyć na podłożach magnetycznych jak i niemagnetycznych posiada bardzo dokładny zakres pomiarowy od 0um do 1990um jest kompatybilny z kompem itp. a cena była dosyć wysoka dałem w tamtym czasie za niego 3400zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian Opublikowano 4 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 To jest pewnie zwykły miernik, a nie samego lakieru bezbarwnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 4 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 budzik, czy TY wiesz ile kosztuje dobry miernik ? żeby był już taki na wypasie to kilka tys złotych .. wątpię,abyś dostał taki od znajomego ... poza tym miernik mierzy ogólnie grubość warstwy ,a nie poszczególne ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibon86 Opublikowano 4 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Zależy jak bardzo schodzi ten bezbarwny. Daj zdjęcie. Ogólnie jeżeli w dużym stopniu to polecam lakiernika. Często schodzący bezbarwny to rozwojowy temat. Co do miernika to na 99% zwykły pomiar całej grubości lakieru. Przy 86um dużo podziałasz ale wszystko z umiarem jeżeli planujesz polerować auto wielokrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzik Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Jutro zrobie fotki to sami ocenicie. Polerke chciałbym zrobić raz do roku a potem tylko samymi woskami aby utrzymać efekt. Dlatego sie zarejestrwałem na tym forum żeby dowiedziec sie wiecej o dbaniu lakieru itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 5 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Jeśli bezbarwny faktycznie ma 86um to oznacza ze spokojnie możesz polerować (można przyjąć że baza+bezbarwny wynosi średnio 2x86=172um). Nie widzę kłopotu, norma. Lakier może odchodzić bo najprawdopodobniej auto było już nie raz polerowane i ktoś położył niefachowo klar na całym aucie, zresztą na to wskazuje grubość - 172 to sporo, nieco za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibon86 Opublikowano 5 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Po pierwsze bezbarwny nie ma 86um tylko połowa tego. Miernik metrison ab 400 nie rozróżnia warstw tylko robi pomiar całej powłoki lakierniczej podobnie jak tańsze odpowiedniki. Co do tego dlaczego bezbarwny odchodzi to jest kilka powodów: źle proporcje bezbarwnego i utwardzacza, rozcieńczane nitro. Częstą przyczyną jest to ze nie używamy bazy i klaru tej samej firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budzik Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 tak jak mówiłem dodaje zdjecie tego mankamentu. i Mam pytanie dzisiaj ktoś mi zrobił niespodzianke czy idzie to usunac? rysa jest dość głeboka do samego podkładu. http://imageshack.us/photo/my-images/29 ... 0029w.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 0030p.jpg/ przepraszam za jakoś zdjec ale były robione na szybko i tel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibon86 Opublikowano 6 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Można jakoś maskować ale ja bym radził lakiernika bo i tak lakier nie jest oryginał, tym bardziej że maska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adr_ad Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Z tego co widać: 1. Tam, gdzie bezbarwny odchodzi matowanie elementu i malowanie bezbarwnym. 2. Niespodziankę też przematowić cały element i lakierowanie bazą i klarem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harvard Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 To jaka jest prawidłowa wartość na mierniku?Miałem kilka dni temu mierzony na moim Golfie MK IV i wyniki były max 140 a na przednich błotnikach 90. Czyzby ktoś przepolerował auto?? Czy wogóle gdzieś można znaleźć normy grubości lakieru na poszczególnych elementach? Szukam info ale każdy inaczje mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Norma jest taka ze lakier metaliczny powinien mieć pomiędzy 130um a ok.160um zależnie od marki z czego połowę stanowi baza zaś drugą połowę klar. Poniżej tych wartości - albo producent robi dziadostwo albo była mocna polerka. Powyżej - szpachla. Nie dotyczy lakierów jednowarstwowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinkins Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Norma jest taka ze lakier metaliczny powinien mieć pomiędzy 130um a ok.160um zależnie od marki z czego połowę stanowi baza zaś drugą połowę klar.Poniżej tych wartości - albo producent robi dziadostwo albo była mocna polerka. Powyżej - szpachla. Nie dotyczy lakierów jednowarstwowych. A ja miałem ostatno taki przypadek że lakier perła metalik miał średnio 150um - a klar się skończył przy 132um i co wy na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spons Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Oby na pewno ori lakier? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinkins Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Oby na pewno ori lakier? 100000% - nadal jestem w szoku i sam nie wiem co i jak??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spons Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Hmmm, a jaka marka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinkins Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 ISUZU D-MAX 2010/2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spons Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Az musialem w googlach sprawdzic coz to takiego Dziwna sprawa, nie spotakem sie jeszcze zeby ktos walil wiecej bazy jak bezbarwnego, moze oba sa cienke tylko podkladu masa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzinkins Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Powiem Ci że sam ręce rozkładam - wnęki drzwi 110um całe auto jak pisałem 150um do 180um a i znalazłem miejsce 127um !!!! No i do ilu można se pozwolić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się