Jump to content

Ferrari 430 Scuderia Giallo Modena & Swissvax Divine


Recommended Posts

Witamy

 

 

146_F430scuderia.jpg

 

 

Przedstawiamy Wam relację z prac na Ferrari 430 Scuderia w kolorze Giallo Modena. Auto jest z 2008r, ze stosunkowo niskim przebiegiem. Mimo niskiego przebiegu, lakier posiadał pewną ilość defektów które wymagały wytężonej pracy, również elementy z włókna węglowego we wnętrzu nosiły ślady licznych przetarć i rys, najprawdopodniej powstałych w salonie. Jeśli dobrze pamiętacie, to ostatnio robiliśmy inne Ferrari Scuderia, zaznaczamy od razu że to nie jest ten sam egzemplarz ;)

 

 

Tak prezentowało się auto w chwili przyjęcia, jak widać nie było specjalnie brudne :

 

 

001_F430scuderia.jpg

002_F430scuderia.jpg

003_F430scuderia.jpg

 

 

Przystępujemy do mycia zaczynając od kół :

 

 

004_F430scuderia.jpg

005_F430scuderia.jpg

006_F430scuderia.jpg

 

 

Następnie umyliśmy silnik :

 

 

007_F430scuderia.jpg

008_F430scuderia.jpg

009_F430scuderia.jpg

010_F430scuderia.jpg

 

 

Mycie detali :

 

 

011_F430scuderia.jpg

012_F430scuderia.jpg

013_F430scuderia.jpg

014_F430scuderia.jpg

016_F430scuderia.jpg

 

 

Czas na mycie zasadnicze, za pomocą SV Car Bath i SV Washpudel :

 

 

021_F430scuderia.jpg

023_F430scuderia.jpg

024_F430scuderia.jpg

026_F430scuderia.jpg

027_F430scuderia.jpg

029_F430scuderia.jpg

031_F430scuderia.jpg

 

 

Auto zostało wprowadzone na halę oraz osuszone :

 

 

032_F430scuderia.jpg

033_F430scuderia.jpg

034_F430scuderia.jpg

 

 

Mimo niewielkiego przebiegu , lakier był szorstki i zdecydowanie wymagał glinkowania :

 

 

035_F430scuderia.jpg

037_F430scuderia.jpg

 

 

Następnie przystąpiliśmy od inspekcji lakieru, wybaczcie że zdjęcia nie są zbyt dobre ale bardzo ciężko było uchwycić defekty na tym lakierze :

 

 

038_F430scuderia.jpg

039_F430scuderia.jpg

040_F430scuderia.jpg

041_F430scuderia.jpg

 

 

Pomiar grubości powłoki lakierniczej, jak widać powłoka stosunkowo gruba jak na bezwypadkowy samochód :

 

 

043_F430scuderia.jpg

044_F430scuderia.jpg

045_F430scuderia.jpg

046_F430scuderia.jpg

047_F430scuderia.jpg

048_F430scuderia.jpg

 

 

Z ciekawości sprawdziliśmy jakie wskazania pokaże połyskomierz przed i po polerwaniu :

 

 

049_F430scuderia.jpg

 

 

Po inspekcji przystąpiliśmy do korekty. Na większości auta została użyta kombinacja pada SV Gloss oraz SV Cleaner Fluid Professional . Na fragmentach które były szczególnie porysowane i zmatowione użyliśmy kombinacji pada SV Strong oraz pasty Scholl S17+ , następnie wykańczając za pomocą SV CF Professional. Po polerowaniu użyty został płyn inspekcyjny Festoola, celem sprawdzenia prawdziwego poziomu korekty.

 

 

051_F430scuderia.jpg

052_F430scuderia.jpg

053_F430scuderia.jpg

055_F430scuderia.jpg

057_F430scuderia.jpg

058_F430scuderia.jpg

060_F430scuderia.jpg

056_F430scuderia.jpg

061_F430scuderia.jpg

062_F430scuderia.jpg

 

 

Udało się osiągnąć porządaną korektę :

 

 

063_F430scuderia.jpg

 

 

A takie wyniki pokazał połyskomierz po polerowaniu:

 

 

064_F430scuderia.jpg

 

 

Nie zapomnieliśmy również o elementach z karbonu :

 

 

065_F430scuderia.jpg

066_F430scuderia.jpg

 

 

Tylne lampy również wymagały delikatnej korekty :

 

 

067_F430scuderia.jpg

068_F430scuderia.jpg

 

 

Po korekcie lakieru przystąpiliśmy do prac nad silnikiem. Wypolerowane zostały elementy z włókna węglowego oraz elementy wydechu , całość zabezpieczona SV Motorshine oraz SV Pneu :

 

 

070_F430scuderia.jpg

071_F430scuderia.jpg

072_F430scuderia.jpg

073_F430scuderia.jpg

074_F430scuderia.jpg

075_F430scuderia.jpg

076_F430scuderia.jpg

077_F430scuderia.jpg

 

 

Następnie zajęliśmy się kołami, felgi zostały zabezpieczone woskiem SV Autobahn , opony odżywione za pomocą SV Pneu :

 

 

078_F430scuderia.jpg

080_F430scuderia.jpg

081_F430scuderia.jpg

082_F430scuderia.jpg

149_F430scuderia.jpg

 

 

Uszczelki w drzwiach zostały oczyszczone APC oraz zabezpieczone SV Seal Fead :

 

 

083_F430scuderia.jpg

085_F430scuderia.jpg

 

 

Szyby zostały umyte za pomocą SV Crystal oraz zabezpieczone środkiem RainX :

 

 

086_F430scuderia.jpg

087_F430scuderia.jpg

088_F430scuderia.jpg

 

 

Końcówki wydechu doczyściliśmy przy pomocy pasty Autosol :

 

 

089_F430scuderia.jpg

090_F430scuderia.jpg

 

 

Nie zapomnieliśmy również o pokaźnym tylnym dyfuzorze, który został zabezpieczony woskiem SV Opaque :

 

 

091_F430scuderia.jpg

092_F430scuderia.jpg

 

 

Po skończonej pracy z zewnątrz przystąpiliśmy do prac nad wnętrzem, które również wymagało poświęcenia sporej ilości czasu, głównie ze względu na duże ilości elementów karbonu :

 

 

112_F430scuderia.jpg

116_F430scuderia.jpg

117_F430scuderia.jpg

118_F430scuderia.jpg

093_F430scuderia.jpg

 

 

Elementy z włókna węglowego zostały wpolerowane przy pomocy czarnego pada 3M oraz pasty Scholl S17+:

 

 

106_F430scuderia.jpg

107_F430scuderia.jpg

103_F430scuderia.jpg

 

 

50/50 :

 

 

109_F430scuderia.jpg

110_F430scuderia.jpg

 

 

Po wypolerowaniu karbon odzyskał właściwy kolor :

 

 

111_F430scuderia.jpg

 

 

Miejsca które były niedostępne dla maszyny zostały ręcznie wypolerowane przy pomocy SV Cleaner Fluid Regular :

 

 

100_F430scuderia.jpg

114_F430scuderia.jpg

 

 

Następnie wszystkie elementy z włókna zostały zabezpieczone woskiem SV Concorso :

 

 

101_F430scuderia.jpg

102_F430scuderia.jpg

104_F430scuderia.jpg

 

 

Tak się prezentuje skończone wnętrze , w przeciwieństwie do poprzedniej Scuderii którą robiliśmy tutaj nie ma absolutnie żadnych udogodnień i luksusów. Brak jest radia , wszędzie widoczny jest goły metal , spawy, nity itp ,a kierowca przypięty jest do rewelacyjnych foteli za pomocą 4 – punktowych szelkowych pasów.

 

 

113_F430scuderia.jpg

115_F430scuderia.jpg

120_F430scuderia.jpg

105_F430scuderia.jpg

121_F430scuderia.jpg

 

 

Po skończonej pracy przyszła pora na finalny punkt całego procesu czyli woskowanie. Auto zdecydowanie zasługiwało na specjalny wosk, więc stanęliśmy przed trudnym wyborem…

 

 

122_F430scuderia.jpg

123_F430scuderia.jpg

 

 

Jednak to nie było to, więc zdecydowaliśmy się sięgnąć po najbardziej ekskluzywny wosk z gamy Swissvax – SV Divine. Egzemplarz użyty na tym aucie to SV Divine Italia, specjalnie przygotowany do włoskich lakierów.

 

 

124_F430scuderia.jpg

125_F430scuderia.jpg

126_F430scuderia.jpg

133_F430scuderia.jpg

 

 

Wosk został wypolerowany za pomocą mikrofibr SV Micro-Fluffy oraz Micropolish Blue. Następnego dnia dołożona została kolejna warstwa, celem równego pokrycia lakieru.

 

 

Po wypolerowaniu drugiej warstwy wosku , lakier został wygrzany za pomocą lamp IR. W trakcie procesu cały czas kontrolowaliśmy temperaturę :

 

 

137_F430scuderia.jpg

138_F430scuderia.jpg

139_F430scuderia.jpg

140_F430scuderia.jpg

141_F430scuderia.jpg

142_F430scuderia.jpg

143_F430scuderia.jpg

144_F430scuderia.jpg

145_F430scuderia.jpg

 

 

Po „wypoceniu się” wosk został jeszcze raz przetarty SV Micropolish.

 

 

Tak prezentuje się skończone auto :

 

150_F430scuderia.jpg

151_F430scuderia.jpg

152_F430scuderia.jpg

153_F430scuderia.jpg

154_F430scuderia.jpg

158_F430scuderia.jpg

159_F430scuderia.jpg

156_F430scuderia.jpg

157_F430scuderia.jpg

148_F430scuderia.jpg

 

 

Dziękujemy za Waszą uwagę :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Pneu w silniku poszedł na wszystkie tworzywa gumowe i plastikowe, łączniki, osłony etc.

 

Zarówno w silniku jak i na oponach został użyty Matt. Zdjęcie opon zaraz po aplikacji jest trochę mylące, bo Pneu ma to do siebie że musi się wchłonąć, ale teraz jest już 100% mat.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

sciema, z przyczyn technicznych klient nie życzył sobie zdejmowania kół, mimo że oczywiście mu to sugerowaliśmy.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

JM63, sami jesteśmy ciekawi trwałości Divine, na tę chwile możemy tylko powiedzieć że jest dużo bardziej wymagający w aplikacji, z powodu swojej twardości która jest największa w gamie Swissvaxa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.