Jump to content

odzyskanie kodu do radia


Recommended Posts

Czy ktos kiedys mial przygody z odzyskiwaniem kodow do fabrycznych radyjek? Mam mala zagwostke w tym temacie. Mianowicie kupilem A6 z fabrycznie zamontowanym systemem Audi Navigation Plus, jednak poprzedni wlasciciel jak twierdzi tez nie dostal wczesniej u niemca kodu do owego radyjka - w ksiazce serw nie ma wklejonego tudziez wpisanego kodu. Pytanie czy i jak idzie takowy kod odzyskac? zaznaczam ze radyjko na chwile obecna nie jest zablokowane i dziala idealnie ale na przyszlosc pewnie takowy kod by sie przydal - chociazby w przypadku koniecznosci zmiany aku. Ma ktos jakies pomysly?

Link to comment
Share on other sites

w sumie narazie nie mam gdzie tego kodu wpisac :) bo radio nie jest zablokowane, niemniej yukon dzieki za link (mimo ze niewiele z dalszej zawartosci rozumiem, w kazdym razie z tego po rusku to bardzo niewiele...)

 

pytanie nastepne, rozumiem ze numer radia jest do odczytania tylko po jego wyjeciu? czy moze da sie go jakos wywolac na lcd przy uruchomionym radyjku?

 

P.S.

Radyjko to na 99% oryginal - w sumie sa papiery z pieczatkami tak jak papiery na sama bryke, tyle ze wlasnie nie ma wklejonego/wpisane numeru kodu.

 

P.S.2

do klubu a6 napewno dolacze, jak sie tylko poogarniam ze wszystkim

Link to comment
Share on other sites

bardziej chodzilo mi o wywolanie na lcd numeru radia tak aby ew. po owym numerze wygenerowac kod kalkulatorem.

 

Wlasnie googlam w tej sprawie i zasadniczo sa opinie ze aso podaja kod bezplatnie po przedstawieniu dokumentow od samochodu, sa opinie ze aso podaja za oplata 50-100zl a sa opinie ze wogole nie podaja i trzeba magika-elektronika, ktory to tez krzyczy sobie okolo 100zl. O kalkulatorach tez opinie sa rozne - cos czuje ze jak sie zablokuje to bede walczyl dociekliwiej bo poki co nie mam nawet jak testowac kodow z kalkulatora (a celowo radia blokowal nie bede przeciez...)

 

Narazie bede googlal chociaz kod by sie przydal bo bede zakladal swiatla do jazdy dziennej a zrobic to latwiej na odpietym aku niz podpietym... (jakby nie patrzec sterownik swiatel dziennych trzeba podpiac pod aku)

Link to comment
Share on other sites

Numer seryjny radia jest na naklejce wklejonej na radio. Z tym numerem udajesz sie do ASO i odplatnie podadza ci kod radia. Polecam zadzwonic do ASO Skody lub Seata, jesli beda miec odpowiednie oprogramowanie, cena za usluge moze byc tansza niz w ASO Audi.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli radio było zamontowane fabrycznie w tym aucie,to się nigdy nie zablokuje,bo jego kod jest w boardnetz'ie zapamiętany.Code służy jedynie do tego jak przekładasz radio do innego auta.Jeżeli potrzebujesz taki kod,to są programy w necie do których wpisujesz nr seryjny radia i ci pokazuje kod :)

Link to comment
Share on other sites

Muti : jednym slowe, jezeli radyjko fabryczne to nawet po odpieciu aku i podpieciu ponownie radyjko nie zablokuje sie kodem? jezeli tak to bardzo mnie ucieszyla Twoja wypowiedz :)

Niemniej bez potrzeby nie bede tego weryfikowal :)

Link to comment
Share on other sites

Muti : jednym slowe, jezeli radyjko fabryczne to nawet po odpieciu aku i podpieciu ponownie radyjko nie zablokuje sie kodem? jezeli tak to bardzo mnie ucieszyla Twoja wypowiedz :)

Niemniej bez potrzeby nie bede tego weryfikowal :)

 

Dokładnie tak. Sam mam fabryczne radio i odłączałem je i podłączałe i nigdy się nie zablokowało,bo jego kod fabrycznie jest zapamiętany w sterowniku ;)

Link to comment
Share on other sites

Numer seryjny radia jest na naklejce wklejonej na radio. Z tym numerem udajesz sie do ASO i odplatnie podadza ci kod radia.

Wystarczy numer VIN pojazdu.

 

No mozliwe ze w Audi tak, w Seacie np nr VIN nie wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, dzownilem do ASO - wystarczy im dowod rejestracyjny samochodu i VIN (jezeli radio fabryczne) badz nr seryjny radia (jezeli kupione oddzielnie) i daja kod do radyjka wraz z jakims tam jak to nazwali certyfikatem. Koszt za fabryczne radio 75zl za montowane osobno 100zl (roznice w cenie uzasadnili faktem ze aby odczytac numer seryjny radia musza go wyjac i wlozyc ponownie). Jak zapytalem co w przypadku gdy ja im podam ten numer to uslyszalem ze "na gebe" nic nie zrobia, musza ten numer zobaczyc fizycznie na radiu inaczej kodu nie podadza. Drazylem dalej, stwierdzilem ze ja im to radyjko wyjme na ich oczach i sobie numer odczytaja. Pan stwierdzil finalnie ze i tak jezeli radio nie seria to bedzie 100zl i juz, bez dyskusji...

 

Podpytalem i faktycznie robia to dla calej grupy aut VAG'a - pytalem w serwisie VW.

 

Potwierdzono mi rowniez ze jezeli radio fabryczne to nie powinno sie zakodowac po odpieciu aku, ale ze gwarancji nie dadza na te slowa bo auto nie nowe i juz cuda wianki tam mogly byc robione... i z tymi slowami sie w pelni zgodzilem :)

Link to comment
Share on other sites

u mnie w seacie jest tak, że jak odłączy się aku na jakieś 5 - 15 min to kodu nie prosi natomiast jak się zostawi odłączony aku na godzinę lub dwie to juz o kod woła ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.