Jump to content

Podatek ekologiczny


Afi

Recommended Posts

Może i przesadzam, jest nadwrażliwy i w ogóle nie powinienem się tym przejmować.

Ale jeśli jakimś cudem (a cudów u nas w Polsce pełno) takowe rozporządzenie wejdzie w życie, to nie pozostaje nic innego jak spalić auto i przesiąść się na hulajnogę.

Chyba że prędzej ktoś się jednak ocknie i może temu się przeciwstawi.

Link poniżej

http://moto.onet.pl/1642718,1,artykul.html?node=5

Link to comment
Share on other sites

Fuck , oni już nie mają za co kapusty brać.

Przez to mniej kosmetyków kupować będę :D

A najlepsze jest to że połowa ludu w Polsce śmiga klasykami , np Dziadkowie śmigają fajnymi zadbanymi starymi samochodami. I szkoda teraz że ich tak oskubać będą musieli :/

Link to comment
Share on other sites

Niestety tak może być, ekolodzy mają coraz więcej do powiedzenia, a i polskie prawo musi powoli się zacząć dostosowywać do prawa UE. Właśnie przez takie przepisy pseudo-ekologiczne producenci samochodów wsadzają coraz mniejsze i coraz bardziej wysilone silniki oraz zupełnie nie mające w wielu przypadkach racji bytu filtry DPF.

Jednym z lepszych przepisów w tej materii, a raczej projektem (może był przedstawiony w tym artykule podesłanym przez Rafała, którego przyznaje się nie przeczytałem) jest zniesienie opłat w przypadku nowych samochodów związanych z pojemnością silnika, zamiast tego ma być inna opłata, której wysokość będzie zależała od zawartości CO2 w spalinach danego samochodu. Dzięki temu nie będzie m.in w Polsce złodziejskich opłat, tak ja ma to miejsce teraz gdzie np. chcąc kupić avensisa z silnikiem diesla 2.2 litra zmuszeni jesteśmy do zapłacenia kilkunastu tysięcy więcej niż w przypadku takiego samego samochodu z tym samym wyposażeniem lecz o poj. 2 litrów tylko dlatego, że pojemność silnika przekroczyła magiczną wartość 2litrów. Chociaż obydwa silniki nie różnią się znacznie spalaniem, czy tak ważną dla ekologów emisją CO2.

Oczywiście zgadzam się, że jaki by to nie był przepis to najbardziej uderzy po kieszeni tych, którzy mają, bo lubią stare/starsze samochody i jeszcze bardziej tych, których po prostu nie stać na nowszy nie wspominając już o nowym samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

Problem w tym, że z tych podatków tylko jakiś śmieszny procent zostanie rzeczywiście przekazany na cele ekologiczne. Reszta zasili Skarb Państwa. Ja nie wyobrażam sobie płacić co miesiąc dodatkowe 150zł za... Nic :?

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się w pełni z przedmówcami.

Od siebie dodam ze emisję szkodliwych substancji w aucie benzynowym można łatwo obniżyć instalując ... LPG :D

Spalanie autogazu jest nie tylko tańsze ale i bardziej ekologiczne (mniejsza zawartość szkodliwych substancji w próbce spalin np. wspomniane CO2) przez co można zmniejszyć opłatę jaką należy zapłacić fiskusowi ;)

 

Swoją drogą nigdzie na świecie nie ma takiego sk.........stwa jak w tym kraju.

Efekty będą takie że nikt nie da się oskubać i każdy będzie kombinował jak może - skutek z punktu widzenia budżetu państwa wiadomy - odwrotny do spodziewanego.

 

To udowodnione naukowo ze polityka ucisku przynosi znacznie mniejsze zyski aniżeli polityka maksymalnie liberalna.

 

P.S.

Zawsze tez pozostaje rejestracja auta na kogoś z rodziny za granicą jeśli ktoś posiada.

Link to comment
Share on other sites

Teraz praktycznie większość aut jest ekologicznych , mniej spalają itp.

Kurde mi Grande potrafi łyknąć 6-8l tylko benzyny oczywiście , bo LPG go truć nie musze :)

No i trza dodać że Polska to chyba najbardziej dziurawy kraj. Chociaż zdarzają się jakieś odcinki zrobione w miarę równo. Że mamy jakieś tam zadłużenia to chcą nas dodatkowo oskubać z siana żeby pospłacać.

Link to comment
Share on other sites

Podatek to jest kolejny dobry sposób na wyciągnięcie kasy. Ale w tym roku na pewno nie wejdzie, z prostej przyczyny, że są wybory a nikt takiego syfu sobie przed nimi robić nie będzie.

A po drugie niech oni się ogarną z tą ekologią. Już wyjaśniam dlaczego.

1. Po pierwsze u nas auta elektryczne nie mają prawa bytu do puki będziemy mieli węglowe elektrownie. Bo proces spalania węgla jaki jest każdy wie.

2. Po drugie co robić, ze zużytymi bateriami itp.

Dobra ktoś powie, żę punkty 1 i 2 to za kilka lat dopiero bo te auta są dopracowywane. Ok tu się zgodzę w 100%

To przejdźmy do czasów nam obecnych heh :)

Modny ostatnio down-sizing. To tylko takie wymysły moim zdanie, ponieważ co z tego, ze to autko ma zajebiste wyniki spalania ale tylko do homologacji i na papierku, żeby sie zieloni nie przyczepili. Jak ono w praktycy spala dwa razy więcej. Ostatnio jechałem z kumplem jego firmowym superbem 1.4 tsi. To żeby to jechało to trzeba cisnąć nie miłosiernie co powoduje spalanie rzędu silnika 1.8 albo i więcej.

Wiem, że niektórzy się ze mną zgodzą niektórzy pewnie nie ale ja tylko wyrażam moje zadanie. :)

Link to comment
Share on other sites

Podsumowując:

 

-Drogi mamy słabe i lepione z g.... zamiast robione od nowa pod natężenie ruchu jakie w dzisiejszych czasach mamy .

-Benzyna droga i będzie już tylko gorzej.

-Złodziejskie podatki o ile w ogóle to wejdzie w życie.

 

co to sie dzieje...

Link to comment
Share on other sites

adii

 

Szczerze mówiąc to benzynę mamy najtańszą w europie

Te podatki też są w innych krajach (nawet większe).

 

Problemem są raczej nasze zarobki :-]

Jeśli weźmiesz pod uwagę ile l. benzyny możesz kupić za średnią wypłatkę w PL a w innych europejskich krajach... to już się robi mniej ciekawie :shock:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.