Skocz do zawartości

Prośba o poradę - Granatowe A6 C4 97'


Gość czekereke

Rekomendowane odpowiedzi

WItam wszystkich,

 

czytam i czytam i nie wszystko rozumiem, ale robię już postępy:) Potrzebna mi porada jak pomóc mojej A6 C4 97' kolor ciemny granat. Samochod mam od ok. 5 mies. Po dobrym umyciu w świetle widać hologramy i gigantyczną ilość swirli, połysk też jest słaby. W dodatku, samochód wygląda mi na odświeżany lakierniczo: na wszystkich elementach oprocz dachu widać barankowatą fakturę lakieru. Dach jest gładziutki. Nie widać by samochód przechodził naprawy blacharskie.

 

Rozpatruję zakup (o ile nie uda się pożyczyć) maszyny polerskiej. No i dalej...

domyślam się, że przy dobrym myciu niezbędne będzie glinkowanie dla najlepszego oczyszczenia go przed uzyciem maszyny...(jaka glinka?)

 

Maszyna: jakiej pasty/past użyć, obstawiałbym UC, ale czy po niej jeszcze jakas inna do wykończenia? czy ew. wykańczać również UC, tylko z użyciem różnych padów (jakie kupić?). Z tego co wyczytałem po polerce, przed woskiem - cleaner np. Dodo Juice Lime Prime, potem dobry wosk. Najbardziej nurtują mnie pady (jest ich mnóstwo i nie wiem jakie mi potrzebne) no i pasta. Czy UC bedzie ok..

 

Bede mega wdzieczny za wszelkie podpowiedzi, odnośnie samych środków, ew. zestawów i padów.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... ed0d0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da6 ... 94eda.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fa ... 33c90.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89e ... a039e.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pady ABW- są dwie wielkości i 4 rodzaje twardości gąbki

pasty system 3M lub Menzerna- w samplerach

Sam musisz dojść do odpowiedniej kombinacji pada i pasty, takiej która da zadowalający efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domyślam się, że glinka będzie całkiem konieczna dla odpowiedniego efektu końcowego?

zakładając pastę Meg's UC, jaka twardośc pada bedzie dobra? czy kupić różne twardości i próbować jak wychodzi? UC z tego co czytałem sam w sobie jest chyba dość agresywną pastą...

 

pady ABW- są dwie wielkości i 4 rodzaje twardości gąbki

 

gdzie je znaleźć? nie widze na alledrogo.. no i te Samplery past.. skad to dorwać? warto szukać samplerów, czy kupic butlę?

 

czy pasta SSR Medium z Poorboy's lub ew. Black Hole tej samej firmy dadzą podobne efekty jak UC? co wybrać na początek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glinka jak najbardziej konieczna, jeśli będziesz pracował maszyną możesz kupić zestaw testerów z PB SSR dostępnych w sklepie na forum http://www.showcarshine.pl/305-poorboy- ... fibra.html dadzą pewnie lepszy efekt niż UC. A Black Hole możesz użyć po korekcie jako odżywkę i potem wosk. A i pady ABW też tam znajdziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Justyna, Już wielkie dzięki :)

 

jaka ilość takiego środka będzie potrzebna żeby odświeżyć moją "kabaryne"? to kawał samochodu a każdego z testerów jest po 150 ml. Są jak mniemam różnej agresywności, ew. w jakiej kolejności ich używać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testery starczą a pewnie trochę zostanie ;) Tak są różnej agresywności od najsłabszej czyli SSR 1 do najmocniejszej SSR 3. Ogólnie powinno się zaczynać od mniej ściernego środka ale ja bym zaczęła od SSR 2 na małym kawałku i zobaczyła efekty. Musisz kombinować z pastami i padami. A i przy korekcie przyda Ci się jeszcze IPA do sprawdzenia efektu polerowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem, samochód wygląda mi na odświeżony lakierniczo. A jakoże kupiony oczywiście jako używka wiec nie wiadomo tego na 100%. Auto dookoła ma na lakierze delikatną fakturę barankowatą - oprócz dachu. Stąd moje podejrzenia.

 

czy więc tester 150ml ma mi starczyć na całe auto i potem powielać akcję innymi, czy mowa o całym komplecie testerów na całe auto, bo nie rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z każdego z testerów powinno Ci coś zostać, to zależy od korekty ile i którego bo nie wiem który z nich okaże się najskuteczniejszy. Powiedzmy, że zaczynasz od SSR 2 i po korekcie przecierasz IPA, patrzysz i efekt Cię nie zadowala więc albo lecisz jeszcze raz albo próbujesz SSR 3 i potem znów IPA do sprawdzenia, efekt ok to wykańczasz SSR 1 (lekko ścierna usunie drobniutkie ryski po SSR3) i gotowe.

 

Może koledzy Ci to jaśniej wytłumaczą albo poczytaj forum, polecam też filmiki ze spotkania w CarSpa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.